
[ AKE 2.5 180 KM] brak słów...
[ AKE 2.5 180 KM] brak słów...
Dzisiaj zwiozłem części niezbędne do reanimowania mojego silnika...oczywiście w sprawie awarii / zatarcia tłoka, uszkodzenia zaworów w głowicy / panowie gremialnie twierdzą, że rozrząd sprawdzili jako pierwszy po tym jak przyholowałem im swoją padlinę i jest ok tzn. zero przesunięcia i luzu na pasku rozrządu...twierdzą, że tak po prostu zawór nie wytrzymał i się rozwalił. Ale co najgorsze zobaczyłem dzisiaj swoje wałki rozrządu / federal mogul / , które zakładali mi niedawno i zrobiłem na nich może 3 tyś, niestety na krzywkach pojawiły się ślady zużycia!
/ widać lekko wytarte linie /....

doktor232
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 453
- Rejestracja: 05 cze 2012, 14:25
- Imię: Robert
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 4.2 290KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa/Terespol
po 3 tyś km
? zależy oczywiście jakie to są wgłębienia...ale mi się wydaje, że po takim przebiegu powinny być jak nowe...
Może smarowania wałek nie miał?
Nie wiem czy to prawda, ale niektórzy mechanicy oszczędzają na częściach i nie wymieniają popychaczy ( bo wyglądają OK ). Dźwigienka ( Nowa ) nie ma tak dobrego styku z popychaczem i olej zamiast sikać na wałek, sika "pod siebie" :P.
Oczywiście nie zawsze to może być wina mechanika...może części wadliwe były...
Niestety nie mam pojęcia czy ta teoria jest prawdziwa ( Pan w Serwisie Sparta mi tak mówił )...
U mnie wałek padł po 20 tyś ( bo mechanik właśnie tak przyoszczędził )...za 30-40 tyś wymienię całą hydraulikę na kutą ( Nową ).

Może smarowania wałek nie miał?
Nie wiem czy to prawda, ale niektórzy mechanicy oszczędzają na częściach i nie wymieniają popychaczy ( bo wyglądają OK ). Dźwigienka ( Nowa ) nie ma tak dobrego styku z popychaczem i olej zamiast sikać na wałek, sika "pod siebie" :P.
Oczywiście nie zawsze to może być wina mechanika...może części wadliwe były...
Niestety nie mam pojęcia czy ta teoria jest prawdziwa ( Pan w Serwisie Sparta mi tak mówił )...
U mnie wałek padł po 20 tyś ( bo mechanik właśnie tak przyoszczędził )...za 30-40 tyś wymienię całą hydraulikę na kutą ( Nową ).
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 325
- Rejestracja: 30 cze 2011, 11:06
- Lokalizacja: Gorzow
- -=Rafal=-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1360
- Rejestracja: 19 wrz 2009, 16:12
- Imię: Robert
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Słupsk
doktor232, są poprawione wałki przez Audi. Wychodziły w 2003 roku w silniku BAU, BDG, BCZ i BDH. Te wszystkie motory miały poprawione wałki, które się już nie wycierały, poprawione turbo i parę innych newralgicznych bolączek 2.5 TDI
A MOGUL, wcale nie jest dobrą firmą. Ostatnio dostaliśmy od nich wałek, który wyglądał jakbyś go flexem wycinał, a i przy założonych 4 wałkach do 1,9TDI i 2,0TDI, WSZYSTKIE wytarły się po +/- 2000km. Wada produkcyjna, zamknięta produkcja, brak możliwości rozpatrzenia gwarancji. 


-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 538
- Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
- Imię: Czarek
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Starogard Gdański
- Kontakt:
Pojęcia "kute wałki" w ogóle nie ma. Hydraulika zaworowa występuje pod pojęciem "kuta", choć i tak nigdy nie udowodnisz znaczenia tego słowa na częściach.lgorek pisze:czy do silnika gdzie nie były kute wałki można założyć kute czy tylko takie jakie były
Do twojego auta kupujesz wałki do AFB Rulive, Febi czy INA do tego hydraulikę np INA "kutą" i gwarancja od mechanika na 100tys lub na rok albo 2 i tyle. Jakbyś nie szukał wymyślnych firm itd to i tak spotkasz się z opiniami najróżniejszymi. Mechanicy którzy siedzą w 2,5tdi i robią to na co dzień najlepiej chyba wiedzą co założyć a przede wszystkim z jakich źródeł kupować. W takich przypadkach i sprawdzonych mechaników firma jaka będzie zastosowana schodzi na drugi plan.
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
I tak i niedoktor232 pisze:poprawione wałki? to chyba ci wałek sprzedali

Obecnie jak pójdziesz do ASO to do AKE dostaniesz wałki o zupełnie innym wygladzie (nie widać, że to odlew i węższe krzywki) i zmienionym oznaczeniu (inne litery na końcu numerów katalogowych).
Zdaje sie, ze takie montowano do AYM. Czy można mówic "poprawione" ? Nie wiem, sam na takich przejechałem 85 tys km i na razie brak oznak zuzycia.
Części samochodowe online - Motostacja pl
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 453
- Rejestracja: 05 cze 2012, 14:25
- Imię: Robert
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 4.2 290KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa/Terespol
Zastanów się czy sprzedasz...doktor232 pisze:remontuje, pojeżdże trochę i sprzedaje...mam dość
Wczoraj byłem w Carseb ( polecam przy okazji ) i mechanik opowiedział mi historie człowieka który zwlekał z wymianą wałków...silnik strzelił i koleś nie mógł za 5 tyś tego sprzedać...
Ja też mam dylemat czy sprzedawać...