Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ INNY] Szarpie na LPG - zimą

Wszystko co dotyczy instalacji lpg dla wszystkich modeli z silnikami benzynowymi a6 i a7.
paput
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 293
Rejestracja: 08 paź 2011, 13:27
Imię: Paweł
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Puławy
Kontakt:

[ INNY] Szarpie na LPG - zimą

Post autor: paput » 21 gru 2012, 14:10

Panowie teraz mam inny problem całkiem odwrotny od tego co kiedys mi sie działało i zakończyło sie wymianą komputera gazowego.

mam instalacje Sequel, parownik Zavoli Zeta S, wtryski OMVL

auto to audi a4 b5 2,4 V6

Auto poszarpywało delikatnie latem gdy silnik był zimny problem przechodził po jakichs 2 min jazdy.

Teraz gdy jest zimniej auto szarpie na każdym biegu na niskich obrotach. Dopóki nie osiągnie 90 stopni silnik nie można normalnie jechac. Na biegu jałowym także sie trzęsie.

Na Pb jest idealnie

wymieniłem wczoraj:

-świece
-dwa filtry fazy lotnej
-filtr fazy ciekłej
-sprawdzona cewka i przewody
-parownik gorący
-dysze były 2,5 zmieniłęm na 2,0
-ciśnienie parownika 1,63 -to ciśnienie łączone z podciśnieniem klektora czy defacto ciśnienie to 1,34 około



panowie zrobiłem kilka pomiarów korekt krótkich lambda poprzez VAG

na Pb - korekty na +
Obrazek

na LPG - korekty bardzo ubogo po -25%

Obrazek

a tak to wygląda po przełączeniu u mnie jakaś masakra...
Obrazek

RobsonTurbo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 45
Rejestracja: 29 sty 2012, 20:39
Lokalizacja: Lry

Post autor: RobsonTurbo » 21 gru 2012, 16:30

A przy jakiej temp silnik gaz sie załącza? ile kresek;d

jmm

Post autor: jmm » 21 gru 2012, 17:04

Ja na Twoim miejscu przyjrzał bym się przewodom i cewce.

paput
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 293
Rejestracja: 08 paź 2011, 13:27
Imię: Paweł
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Puławy
Kontakt:

Post autor: paput » 21 gru 2012, 17:40

jmm pisze:Ja na Twoim miejscu przyjrzał bym się przewodom i cewce.
już przyjrzałem sie, są ok

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 21 gru 2012, 21:30

Nic więcej nie wymieniaj, jeśli na benzynie jest ok to i na gazie powinno być ok.
Jaki masz kod silnika?
Jeśli korekta krótka jest na -25% to jest za bogato a nie za ubogo.
Ewidentnie na zimnym zalewa gazem bo korekta od temp. gazu jest do d.. ..y
no i zależy też jaki masz kod silnika bo to też może być powodem szarpania.

paput
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 293
Rejestracja: 08 paź 2011, 13:27
Imię: Paweł
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Puławy
Kontakt:

Post autor: paput » 21 gru 2012, 22:25

fassi1 pisze:Nic więcej nie wymieniaj, jeśli na benzynie jest ok to i na gazie powinno być ok.
Jaki masz kod silnika?
Jeśli korekta krótka jest na -25% to jest za bogato a nie za ubogo.
Ewidentnie na zimnym zalewa gazem bo korekta od temp. gazu jest do d.. ..y
no i zależy też jaki masz kod silnika bo to też może być powodem szarpania.
dzięki fassi za zainteresowanie tematem
kod silnika ALF, własnie też doszedłem że zalewa, dlaetego tak dostrajałem dzisiaj korekty krótkie na razie na postoju aby były w okolicy 0. Oczywiście robiłem to schodząc na mapie od regulacji z korektami poniżej zera. Wydaje mi sie że jest poprawa.
korekte od temperatury wyłączyłem bo podobno Sequel ma jakies korekty zaszyte
Na forum LPG radzą mi jeszcze zmniejszczyć dysze wtrysków z 2mm na mniejsze. Nie będzie to za mało?

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 21 gru 2012, 23:27

Jeśli przy 5ms benzyny masz 9ms gazu to ja bym już dysz nie zmniejszał.
Korekty krótkie i długie na vagu z rana po przełączeniu na gaz mają być takie same jak na benzynie a nie równe 0%

paput
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 293
Rejestracja: 08 paź 2011, 13:27
Imię: Paweł
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Puławy
Kontakt:

Post autor: paput » 22 gru 2012, 09:32

fassi1 pisze:Jeśli przy 5ms benzyny masz 9ms gazu to ja bym już dysz nie zmniejszał.
Korekty krótkie i długie na vagu z rana po przełączeniu na gaz mają być takie same jak na benzynie a nie równe 0%
ale zjeżdzałem z korektami do 0 przy rozgrzanym silniku, nie po przełączeniu. Czy wtedy też mają być zbliżone do Pb, czy możliwie jak najbliższe 0?

kazio234
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 190
Rejestracja: 11 kwie 2012, 20:21
Imię: Kazimierz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: kazio234 » 22 gru 2012, 13:39

zawsze zbliżone do tego co masz na benzynie.

paput
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 293
Rejestracja: 08 paź 2011, 13:27
Imię: Paweł
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Puławy
Kontakt:

Post autor: paput » 22 gru 2012, 21:16

kazio234 pisze:zawsze zbliżone do tego co masz na benzynie.
ok tak zrobiłem auto już tylko chwilę przerywa

Jeszcze jednak mam kilka pytań, mianowicie:

1. Regulacji mapy dokonuje się na rozgrzanym do 90 stopni silniku tak? Wtedy korekty mają oscylowac jak tak na Pb jak na LPG.

2. Czy jeśli po przełaczeniu auto nawet na biegu jałowym (na postoju) nie ma znaczenia czy zimny czy ciepły silnik, przygasa - z tego co widzę to nagle go zalewa, to oznacza to jednak za duże dysze/za duże ciśnienie? Czy można wtedy pobawić sie korektą od temperatury czy to nic nie da??? Czy też może jakiś inny parametr jest źle ustawiony? Czas między cylindrami mam na 0,1s a opóźnienie przejścia na LPG na 2s

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 22 gru 2012, 21:36

paput,

W swoim sterowniku masz coś takiego jak autoadaptacja. Skorzystaj najpierw z tego to pozwoli Ci stwierdzić czy dysze masz dobrze dobrane i powinno przynajmniej ustawić wolne obroty. Później w trasę i zrób mapki lub lepiej ustaw na korekty vaga.

paput
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 293
Rejestracja: 08 paź 2011, 13:27
Imię: Paweł
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Puławy
Kontakt:

Post autor: paput » 22 gru 2012, 22:24

grzemo pisze:paput,

W swoim sterowniku masz coś takiego jak autoadaptacja. Skorzystaj najpierw z tego to pozwoli Ci stwierdzić czy dysze masz dobrze dobrane i powinno przynajmniej ustawić wolne obroty. Później w trasę i zrób mapki lub lepiej ustaw na korekty vaga.

włąsnie Sequel stwierdził ze mam za duze- zmieniłem z 2,5 na 2,0mm. Poźniej zmniejszyłem ciśnienie, a on dalej pokazuje ze dysze za duże przynajmniej w przypadku dwóch wtryskiwaczy, nie wiem czemu. Autoadaptacja ustawia taki mnożnik na granicy +45 że nic nie chodzi prawidłowo. Muszę sam ręcznie po korektach VAGA jedynie chyba wklepywac

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 23 gru 2012, 11:45

paput pisze: Poźniej zmniejszyłem ciśnienie, a on dalej pokazuje ze dysze za duże
To zejdź jeszcze niżej z ciśnieniem, bo jest za wysokie.

paput
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 293
Rejestracja: 08 paź 2011, 13:27
Imię: Paweł
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Puławy
Kontakt:

Post autor: paput » 23 gru 2012, 17:52

grzemo pisze:
paput pisze: Poźniej zmniejszyłem ciśnienie, a on dalej pokazuje ze dysze za duże
To zejdź jeszcze niżej z ciśnieniem, bo jest za wysokie.
niżej już nie mogę, śrubka prawię wykręcona całkowicie

Panowie jeszcze takie pytanko: jak ciśnienie gazu mam ustawione obecnie na 1,6 bar to jakie ustawić ciśnienie powrotu na benzynę?

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 23 gru 2012, 20:47

paput pisze:Panowie jeszcze takie pytanko: jak ciśnienie gazu mam ustawione obecnie na 1,6 bar to jakie ustawić ciśnienie powrotu na benzynę?
Po autoadaptacji sterownik sam określi tą wartość ciśnienia.
paput pisze: Poźniej zmniejszyłem ciśnienie, a on dalej pokazuje ze dysze za duże przynajmniej w przypadku dwóch wtryskiwaczy, nie wiem czemu.
Czyli podanie gazu jest różne dla wtryskiwaczy. Wyrównaj przewody doprowadzające gaz i zrób kompensację między stronami.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6/A7 - LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja