Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ INNY] Szarpie na LPG - zimą

Wszystko co dotyczy instalacji lpg dla wszystkich modeli z silnikami benzynowymi a6 i a7.
paput
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 293
Rejestracja: 08 paź 2011, 13:27
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Puławy
Kontakt:

Post autor: paput » 23 gru 2012, 20:54

grzemo pisze:
paput pisze:Panowie jeszcze takie pytanko: jak ciśnienie gazu mam ustawione obecnie na 1,6 bar to jakie ustawić ciśnienie powrotu na benzynę?
Po autoadaptacji sterownik sam określi tą wartość ciśnienia.
paput pisze: Poźniej zmniejszyłem ciśnienie, a on dalej pokazuje ze dysze za duże przynajmniej w przypadku dwóch wtryskiwaczy, nie wiem czemu.
Czyli podanie gazu jest różne dla wtryskiwaczy. Wyrównaj przewody doprowadzające gaz i zrób kompensację między stronami.
kompensacje zrobiłem wcześniej

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 23 gru 2012, 21:01

paput pisze:kompensacje zrobiłem wcześniej
Czyżby reduktor (zapewne zavoli s) nie był najlepszym wyborem dla Twojego silnika, skoro nie można niżej zejść z ciśnieniem a sterownik nie ma korekty od ciśnienia gazu.
Może warto pozbyć się sprężynek z reduktora i zrobić z niego n-kę, będzie można wtedy zejść z ciśnieniem.

Zajcu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 171
Rejestracja: 06 sty 2012, 13:01
Imię: Dawid
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Legnica

Post autor: Zajcu » 25 gru 2012, 16:47

1,6 bara po zmniejszeniu :OOOO kolego i tak masz w h... zaduże cisnienie , ja na swoim Zavoli S aktualnie mam 1,2 bara i spokojnie znadę do 1,0. fakt ze reduktor ma dopiero 10k nalatane ale bez jaj jeździć na tak dużym cisnieniu xd

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 25 gru 2012, 20:39

Zajcu pisze:1,6 bara po zmniejszeniu :OOOO kolego i tak masz w h... zaduże cisnienie
Sterownik paput, inaczej wskazuje wartości ciśnienia. Zapewne niżej nie zejdzie.

paput
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 293
Rejestracja: 08 paź 2011, 13:27
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Puławy
Kontakt:

Post autor: paput » 25 gru 2012, 22:37

grzemo pisze:
Zajcu pisze:1,6 bara po zmniejszeniu :OOOO kolego i tak masz w h... zaduże cisnienie
Sterownik paput, inaczej wskazuje wartości ciśnienia. Zapewne niżej nie zejdzie.
no własnie, to ciśnienie sumowane jest z podciśnieniem kolektora ssącego

panowie powiedzcie mi jak macie ustawione parametry LPG:

-czas między cylindrami
-opóźnienie przejścia na gaz

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 26 gru 2012, 10:12

To jest cisnienie rzeczywiste, w innych sterownikach jest roznicowe czyli
rzeczywiste - cisnienie w kolektorze.
Dysze 2mm i cisnienie rzeczywiste 1.6 czyli roznicowe okolo 1.3 jest dobre
i na tych parametrach powinno dac sie wystroic to auto.
Jesli jest za bogato na jalowym to zmniejsz dawke dla tego przedzialu w programie
a nie zmniejszaj dysze.

paput
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 293
Rejestracja: 08 paź 2011, 13:27
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Puławy
Kontakt:

Post autor: paput » 26 gru 2012, 11:00

fassi1 pisze:To jest cisnienie rzeczywiste, w innych sterownikach jest roznicowe czyli
rzeczywiste - cisnienie w kolektorze.
Dysze 2mm i cisnienie rzeczywiste 1.6 czyli roznicowe okolo 1.3 jest dobre
i na tych parametrach powinno dac sie wystroic to auto.
Jesli jest za bogato na jalowym to zmniejsz dawke dla tego przedzialu w programie
a nie zmniejszaj dysze.
już praktycznie jedzie dobrze przy tych dyszach i ciśnieniu, tylko zostało mi to przełaćżanie, podczas niego szarpnięcie jest konkretne

i jeszcze jedno pytanko - skoro teraz ciśnienie wynosi 1,6 to jakie ciśnienie powrotu na benzynę ustawić?

Awatar użytkownika
xpbit
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:41
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rybno k/Działdowa

Post autor: xpbit » 27 gru 2012, 12:39

podepnę się pod temat bo właśnie teraz przy zmianach temp mam ten sam problem w zależności od temperatury na dworze samochód za każdym razem inaczej jeździ ;/ też właśnie myślę że są te korekty potrzebne i co chwila mu się pierdzieli ;/

jakim programem i jak sprawdzić korekty na pb ?? bo mój gazownik nie umie dosłownie nic... a bez tego nie da się jeździć samochodem jak muszę co chwila przestawiać dawkę lpg żeby jakoś chodził spalanie mam w granicach 13l lpg ale co chwila przestawiać to można osiwieć <uoee>
_________________________________ Audi Quattro______________________________

paput
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 293
Rejestracja: 08 paź 2011, 13:27
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Puławy
Kontakt:

Post autor: paput » 27 gru 2012, 19:19

xpbit pisze:jakim programem i jak sprawdzić korekty na pb ??
VAGiem
korekty krótkie, kanał 33

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 27 gru 2012, 19:21

paput pisze:
fassi1 pisze:To jest cisnienie rzeczywiste, w innych sterownikach jest roznicowe czyli
rzeczywiste - cisnienie w kolektorze.
Dysze 2mm i cisnienie rzeczywiste 1.6 czyli roznicowe okolo 1.3 jest dobre
i na tych parametrach powinno dac sie wystroic to auto.
Jesli jest za bogato na jalowym to zmniejsz dawke dla tego przedzialu w programie
a nie zmniejszaj dysze.
już praktycznie jedzie dobrze przy tych dyszach i ciśnieniu, tylko zostało mi to przełaćżanie, podczas niego szarpnięcie jest konkretne

i jeszcze jedno pytanko - skoro teraz ciśnienie wynosi 1,6 to jakie ciśnienie powrotu na benzynę ustawić?
Wszystko zależy od tego jakie spadki generuje reduktor przy pełnym obciążeniu ale ustaw okolice 1.8-1.9bara rzeczywiste.
Ważny jest też czas zaistnienia spadku ciśnieniu poniżej progu im krótszy tym lepiej i polecam ustawić na 20ms wtedy powrót na benzynę jest płynniejszy.
Ważne też jest czy poprawnie działa korekta od ciśnienia ponieważ jeśli działa niepoprawnie to przy spadku ciśnienia następuje zmiana składu mieszanki na którą sterownik benzynowy nie zdąży zareagować swoją korektą lub tego nie potrafi zrobić przy pełnym obciążeniu, stąd problemy szarpania itp.

Co do korekty od temp gazu to polecam koledze odwiedzić lpg-forum.pl i tam znajdzie fachowca który powinien potrafic ogarnąć sprawę.

paput
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 293
Rejestracja: 08 paź 2011, 13:27
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Puławy
Kontakt:

Post autor: paput » 28 gru 2012, 18:19

A czemu jest tak jeśli ustawiam czas między cylindrami na 0.0 to najpłynniej przechodzi
tylko delikatne szarpniecie jest. Natomiast jeśli ustawię np na 0,5 s to już całkowicie kuleje i źle pracuje. Dopiero jak sie wsyzstkie cylindry załączą to jest ok.

Zajcu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 171
Rejestracja: 06 sty 2012, 13:01
Imię: Dawid
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Legnica

Post autor: Zajcu » 28 gru 2012, 19:42

moze pomerdane wtryski masz. sprawdzałeś czy są dobrze podłączone?

paput
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 293
Rejestracja: 08 paź 2011, 13:27
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Puławy
Kontakt:

Post autor: paput » 28 gru 2012, 20:27

Zajcu pisze:moze pomerdane wtryski masz. sprawdzałeś czy są dobrze podłączone?
musze posparwdzac wtyczki bo tak moze byc, bo w tamtym roku wszystko odpinałem diagnozując padniętego kompa od LPG i mogłem źle spiąć, chociaż w to watpię

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6/A7 - LPG”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga