[ AGA 2.4 165 KM] zamarzajace odmy, duzo wody w tlumiku, LPG
- Frugo1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 434
- Rejestracja: 28 paź 2011, 21:20
- Imię: Damian
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Rzeszów/Tyczyn
[ AGA 2.4 165 KM] zamarzajace odmy, duzo wody w tlumiku, LPG
Mam problem z moim silnikiem , przed chwila auto zcholowano mi pod dom po tym jak zauwazylem wydobywajacy sie dym z spod maski. Olej dosłownie lał sie po silniku
Jak udało mi się zbadać, wystrzeliła zaślepka od wałka rozrzadu.Przyczyna było zapewne zamarzniecie odmy. Podobny problem miałem w tamtym roku -aga-24-165-km-wycieki-oleju-duze-cisni ... t43206.htm Od tego czasu wymieniłem uszczelki pod napinaczami i pokrywami po obu stronach. Termostat który wtedy był przyczyna(silnik nagrzewał się max do 70 st.) Wymieniłem olej na valvoline 5w40 syn power( dolalem 2 l na 10000km) Byłem na hamowni wyszlo 170 KM, jedynie smial sie diagnosta że zamiast podstawiać pod tłumiki odsusacz spalim mógł podstawić wiadro bo woda dosłownie lala sie z tłumika. W lecie wszystko było ok. Pomierzyłem kompresje - jest po ok 14 bar na cylinder, silnik dosłownie igła a jednak coś jest nie tak. Co może być powodem tak dużej ilosci wody w silniku? Co bardziej śmieszne wczoraj zlałem 3 l plynu chlodniczego i dolalem profilaktycznie koncentratu, po czym nagrzałem silnik do 90 st i tak pracował ok 20 min aż termostat puścił płyn na chłodnice. Dzisiaj odpaliłem auto i znowu to samo co w tamtym roku - silnik zlany olejem i o mały włos od zatarcia. Mam tez problem z LPG, silnik po nagrzaniu bardzo powoli schodzi z obrotów a co wiecej to po puszczeniu gazu obroty spadaja do ok 500-600 i wracają do 720 ( silnikiem trzesie ). Na benzynie tez trzesie ale duzo mniej i obroty nie spadaja ponizej 720 rpm. Myśle nad podciśnieniem od reduktora, mam je wpięte tutaj
Co może być nie tak? czytałem że to podciśnienie w tym silniku lepiej jest dać gdzies w kolektorze? Może to być przyczyna tych nierównych obrotów? I proszę o pomoc co może być z tymi odmami, zaznacze że silnik zawsze zdąży nagrzać się do 90 st a mimo to kopci na bialo( nie ubywa płynow)
Jak udało mi się zbadać, wystrzeliła zaślepka od wałka rozrzadu.Przyczyna było zapewne zamarzniecie odmy. Podobny problem miałem w tamtym roku -aga-24-165-km-wycieki-oleju-duze-cisni ... t43206.htm Od tego czasu wymieniłem uszczelki pod napinaczami i pokrywami po obu stronach. Termostat który wtedy był przyczyna(silnik nagrzewał się max do 70 st.) Wymieniłem olej na valvoline 5w40 syn power( dolalem 2 l na 10000km) Byłem na hamowni wyszlo 170 KM, jedynie smial sie diagnosta że zamiast podstawiać pod tłumiki odsusacz spalim mógł podstawić wiadro bo woda dosłownie lala sie z tłumika. W lecie wszystko było ok. Pomierzyłem kompresje - jest po ok 14 bar na cylinder, silnik dosłownie igła a jednak coś jest nie tak. Co może być powodem tak dużej ilosci wody w silniku? Co bardziej śmieszne wczoraj zlałem 3 l plynu chlodniczego i dolalem profilaktycznie koncentratu, po czym nagrzałem silnik do 90 st i tak pracował ok 20 min aż termostat puścił płyn na chłodnice. Dzisiaj odpaliłem auto i znowu to samo co w tamtym roku - silnik zlany olejem i o mały włos od zatarcia. Mam tez problem z LPG, silnik po nagrzaniu bardzo powoli schodzi z obrotów a co wiecej to po puszczeniu gazu obroty spadaja do ok 500-600 i wracają do 720 ( silnikiem trzesie ). Na benzynie tez trzesie ale duzo mniej i obroty nie spadaja ponizej 720 rpm. Myśle nad podciśnieniem od reduktora, mam je wpięte tutaj
Co może być nie tak? czytałem że to podciśnienie w tym silniku lepiej jest dać gdzies w kolektorze? Może to być przyczyna tych nierównych obrotów? I proszę o pomoc co może być z tymi odmami, zaznacze że silnik zawsze zdąży nagrzać się do 90 st a mimo to kopci na bialo( nie ubywa płynow)
Kolego przytkany masz układ odpowietrzenia silnika jak wygląda ezektor czy jest drożny? to dymienie to para wodna normalna sporawa przy takich temperaturach.
To podciśnienie jest od map-sensor powinno być wpięte w kolektor bardzo blisko przepustnicy jak to tylko możliwe dzięki niemu rysuje się mapa lpg w temacie lpg mamy kilku speców coś doradzą.
To podciśnienie jest od map-sensor powinno być wpięte w kolektor bardzo blisko przepustnicy jak to tylko możliwe dzięki niemu rysuje się mapa lpg w temacie lpg mamy kilku speców coś doradzą.
- Frugo1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 434
- Rejestracja: 28 paź 2011, 21:20
- Imię: Damian
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Rzeszów/Tyczyn
Ezektor wymieniony w tamtym roku, odmy czyszczone na wakacjach. Wczoraj wszystko bylo drożne(odkręciłem korek od oleju i nic sie nie działo) A jednak dzisiaj po tym wycieku mam majonez w odmch. Mam wrażenie ze jest zdecydowanie za duzo pary w ukladzie jutro zamówie tą zaślepke i kupie olej zeby odpalić silnik.
tak zrób możliwe że śmietana zamarzła w odmie i ciśnienie wywaliło zaślepkę daj znać jak to zrobisz pozdrawiam.Frugo1 pisze:Pokonuje ok 15 km, odpalam rano auto i tak pracuje ok 5 minut, przełącza sie na LPG i jade. praktycznie ostatnie 5 km jade w korku, silnik nagrzewa sie do 90 st. Wymienie olej, wyczyszcze odmy i sprawdze ezektor tylko się boje ze za m-c znowu mi sie to stanie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 456
- Rejestracja: 06 sie 2011, 09:01
- Imię: Piotr
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2003
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 250KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Króżewniki
Także polecam maxlife ponieważ ma właściwości zmiękczające uszczelki (uszczelniacze itp.) a syn power nie posiada tych dodatków.
Piotrku... spójrz, to jest naprawdę proste z ustawieniem profilu auta: nowosci-i-komunikaty/poprawki-nowe-foru ... 00518.html
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 456
- Rejestracja: 06 sie 2011, 09:01
- Imię: Piotr
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2003
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 250KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Króżewniki
Oczywiście że sam sprawdzisz. Na forum jest cały opis wymiany ezektora (oraz jak powinien działać gdy nie jest zapchany). A jeżeli chodzi o odmy to tylko sprawdzasz szczelność i drożność.
Piotrku... spójrz, to jest naprawdę proste z ustawieniem profilu auta: nowosci-i-komunikaty/poprawki-nowe-foru ... 00518.html
Przerabialem niedawno temat ezektora i plastikowych przewodow z nim polaczonych.Ezektor mozesz sprawdzic dmuchajac w niego,dlugi kanal powinien byc drozny w obie strony,natomiast krotki tylko w jedna strone,dmuchajac w krotki kanal.Jest gdzies o tym na forum,jest nawet rysunek.Plastikowe przewody mialem brudne i popekane a cena za nowe mnie powalila,wiec wymienilem na weze olejoodporne tego samego przekroju.Jest troszke roboty,ale efekt zadowalajacy, pozdrawiam
Będę musiał się tym zająć. Poszukam u nas na forum wątków z tym związanych.
[ Dodano: 2012-12-17, 15:06 ]
Znalazłem instrukcję zdjęciową na forum za tydzień się za to biorę.
Przepraszam, że podpiołem się pod ten temat. Mam nadzieję Frugo1 , że uda Ci się rozwiązać Twój kłopot
[ Dodano: 2012-12-17, 15:06 ]
Znalazłem instrukcję zdjęciową na forum za tydzień się za to biorę.
Przepraszam, że podpiołem się pod ten temat. Mam nadzieję Frugo1 , że uda Ci się rozwiązać Twój kłopot
Wczoraj - Audi 80 - dziś - A6 - jutro ...
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga