Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 c6 3.0 TDI Quattro] filtr czastek stalych

Silniki wysokoprężne
Peter22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 384
Rejestracja: 10 maja 2010, 11:35
Imię: Piotrek
Rocznik: 2011
Moje auto: A7 4G
Nadwozie: Liftback
Silnik: 5.2 435KM
Napęd: 4WD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Peter22 » 05 gru 2012, 12:43

w niemczech mozesz miec problemy u nas w Polsce nie :o) <rotfl>

turidwl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 29 paź 2012, 19:05
Lokalizacja: DWL

Post autor: turidwl » 05 gru 2012, 16:26

OK czyli w gre wchodzi wymiana filtra...$$$,jesli zapaliła sie raz ta kontrolka to mysle ze po jakims czasie zapali sie na stałe a moze sie mylę??
nu

Peter22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 384
Rejestracja: 10 maja 2010, 11:35
Imię: Piotrek
Rocznik: 2011
Moje auto: A7 4G
Nadwozie: Liftback
Silnik: 5.2 435KM
Napęd: 4WD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Peter22 » 05 gru 2012, 19:20

nie koniecznie. sprawdzaj stan oleju co jakis czas czy nie rośnie . jak śmigasz po trasie to nie ma sie co martwić . możesz pojechac do kogoś kto ma kompa i niech ci włączy wypalanie (wymuszone). Zawsze jeszcze można wyczyścić filtr przy pomocy chemi jak nie da rady inaczej. W ostateczności wymiana

szy18
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 65
Rejestracja: 17 kwie 2012, 11:15
Lokalizacja: sanok

Post autor: szy18 » 06 gru 2012, 19:24

koledzy w mojej A6 także zapala mi sie raz na kilka tysiecy km kontrolka od czastek stalych ale zazwyczaj po 1-2 minutach gaśnie.... nie wiem co o tym myslec.

szy18
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 65
Rejestracja: 17 kwie 2012, 11:15
Lokalizacja: sanok

Post autor: szy18 » 14 gru 2012, 17:39

sorki,
mój bład został juz naprawiony

Awatar użytkownika
chako
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 28 wrz 2011, 21:31
Lokalizacja: malopolska

Post autor: chako » 16 gru 2012, 19:18

witam
ja też należę do tych szczęśliwców co dopadł mnie dpf <nerwus> mam 218tkm prosze o porady bo czytałem że można gada wypalić i spróbować przy 1700-2500 bieg uzależniony od warunków drogowych,czas ok 15 minut może to pomóc ale nie koniecznie i moje pytanie czy przed tym wypalaniem sadzy musze podpiąc go u fachowca do vcds?czy dopiero jak to nie poskutkuje to vcds uaktywnia sie dopalanie.
sorki ze wcisnałem sie w temat ale jest ich duzo a nie są dokładnie omawiane
dziekuje i pozdrawiam
Pozdrawiam chako :)

Peter22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 384
Rejestracja: 10 maja 2010, 11:35
Imię: Piotrek
Rocznik: 2011
Moje auto: A7 4G
Nadwozie: Liftback
Silnik: 5.2 435KM
Napęd: 4WD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Peter22 » 17 gru 2012, 14:36

jedz do kogoś kto ma kompa i niech ci włączy wypalanie wymuszone , jak to nie da rady to zostaje czyszczenie chemią lub innymi sposobami jesli to nie da rady to zostaje wymiana na sprawny lub usunięcie DPF-a

Awatar użytkownika
chako
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 28 wrz 2011, 21:31
Lokalizacja: malopolska

Post autor: chako » 18 gru 2012, 00:21

Peter22 pisze:jedz do kogoś kto ma kompa i niech ci włączy wypalanie wymuszone , jak to nie da rady to zostaje czyszczenie chemią lub innymi sposobami jesli to nie da rady to zostaje wymiana na sprawny lub usunięcie DPF-a
dzięki Peter nie wiem jak to sie stało ale dziś zgasly kontrolki podczas normalnej jazdy tak więc jeszcze spróbuje go możę odmulić na autostradzie moze to pomoze a jesli nie to wyjazd z tym gadem i od razu wirusik do ok 220km
pozdrawiam
Pozdrawiam chako :)

123Marcin123

Post autor: 123Marcin123 » 27 sty 2013, 21:22

czesc witam jak masz taki problem z filtrem czasteczek stalych nawet podczas szybkiej jazdy tym bardziej na trybie s to jet juz pewnie do wymiany fitr zapala sie wtedy kiedu autem jedzi sie naprwde powoli auto co jakis czas trzeba przepalic nie zeby wyciskac pelne predkosci ale 120 140 w zupelnosci wystarczy i trzymac auto w tych predkosciach dopuki sam nie zgasnie ale u ciebie jest juz pewnie do wymiany moja rada wywal calkiem fitr i nie zakladaj nowego ja tak mialem w swojej poprzedniej audi i wszystko gralo kogo interesuje emisja spalin zartuje kazdy ma swoje zdanie na ten temat al pare osob tez tak zrobilo i uniknelo kosztow z autem po usunieciu fitra nic sie nie dzieje jest ok :)

Peter22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 384
Rejestracja: 10 maja 2010, 11:35
Imię: Piotrek
Rocznik: 2011
Moje auto: A7 4G
Nadwozie: Liftback
Silnik: 5.2 435KM
Napęd: 4WD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Peter22 » 28 sty 2013, 17:34

dokładnie po wywaleniu dpfa wszystki bolaczki auta mineły . ja sie pozbyłem w swoim 2.0 i ojca 3.0 tdi

kerad37
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 19 gru 2012, 09:59
Lokalizacja: lubuskie

Post autor: kerad37 » 29 sty 2013, 13:40

Witam
Panowie w dniu dzisiejszym zapaliła mi się w/w kontrolka filtra cząstek stałych.
Mam pytanie czy w silniku 2,7 tdi wystarczy, że przejadę około 20 minut przy obrotach w granicach 2000 obr/min i temperaturze silnika powyżej 50 stopni C bez podłączenia VAG(nie mam tego urzadzenia i nie mam o nim pojęcia) i ustawienia w nim parametrów do oczyszczanie by filtr się oczyścił czy muszę mieć podpięty ten sprzęt.
Jeżeli będę musiał go zakupić to proszę o poradę jaki konkretnie model pasuje do mojego auta. Z góry dziękuję za odpowiedź.

AUDI A6 C6 2,7tdi Quattro 2007r modelowo 2008r.
lubię to auto

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 29 sty 2013, 14:17

kerad37, _powitania

kerad37
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 19 gru 2012, 09:59
Lokalizacja: lubuskie

Post autor: kerad37 » 29 sty 2013, 15:18

Właśnie to zrobiłem
lubię to auto

Peter22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 384
Rejestracja: 10 maja 2010, 11:35
Imię: Piotrek
Rocznik: 2011
Moje auto: A7 4G
Nadwozie: Liftback
Silnik: 5.2 435KM
Napęd: 4WD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Peter22 » 29 sty 2013, 21:09

obroty musza być wyższe ok 3,5 tyś stała prędkość i wtedy sie wypali jak nie jest za bardzo zawalony

kerad37
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 19 gru 2012, 09:59
Lokalizacja: lubuskie

Post autor: kerad37 » 31 sty 2013, 21:44

W dniu jutrzejszym mam zamiar wypalić filtr CS. Będę jechał z prędkością stałą 70km/h , włączę wszystkie odbiorniki prądu, skrzynia z ustawieniem dźwigni na S (żeby obroty były większe około 2200 obr/min) + rozgrzany silnik, i w drogę. Mam nadzieję że 20 minut takiej jazdy wystarczy. Tylko zastanawiam się czy samochód sam zaskakuje na wypalanie i czy można to poznać np. po kopceniu na biało z rury wydechowej? Czy dobrze kombinuję z tym wypalaniem oraz czy orientujecie się po czym zorientować się czy filtr wypalony z zanieczyszczeń? Na koniec ostatnie pytanie dotyczy kontrolki zapalonej od filtra CS, czy po wypaleniu sama zgaśnie czy trzeba ją skasować komputerowo? Z góry dzięki za pomoc.
lubię to auto

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja