Edit: ops, a może nie, kto to pamięta
[ ARS 4.2 299 KM] Pytanie o motor 4.2 do posiadaczy :)
-
Mabrothrax
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 3
- Rejestracja: 26 lip 2010, 08:24
- Lokalizacja: Lublin
-
0x4B25A
- Zagór
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 1236
- Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
- Imię: Piotr
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Sprawdzić błędy, pracę sond, katów, najlepiej sprawdzić tzw. kod gotowości, nie zaszkodzi (ale pewnie i tak będziesz robił - rozrząd, jeśli potwierdzona robota, to poprawność jego ustawienia) poza tym kompresję, działanie fazatorów, układu zmiany długości kolektora, skrzynię (nie tylko błędy, ale warto wziąć kogoś kto ma pojęcie jak tip powinien pracować), wycieki silnik/napęd, MAF'em się nie przejmuj, 600 zyła w ASO, i najlepiej po prostu jak będą wolne środki kupić nówkę i już.Mabrothrax pisze:Przymierzam się do kupna C5 4.2, nie S6. Czy trzeba coś specjalnego sprawdzić przy zakupie takie auta czy standardowo? Ma jakieś swoje bolączki oprócz wspomnianej wcześniej przepływki ?
Te silniki nie mają wrodzonych wad, to naprawdę pancerne konstrukcje
Dobrze byłoby zrobić geometrię, sprawdzić stan tarcze/klocki, amory i tak do wymiany przy takim nalocie jaki mają te auta, ale to oczywiście nie na chwilę po zakupie.
-
Mabrothrax
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 3
- Rejestracja: 26 lip 2010, 08:24
- Lokalizacja: Lublin
-
Blade-Karol
To może i ja napisze z czym spotkałem się w AQJ/ANK w okresie półtora roku używania:
- lubi padać termostat
- często pada rurka od chłodnicy oleju i cieknie G12 (różowy płyn) w okolicach alternatora po paru godzinach od zgaszenia silnika
- olej spier... z uszczelek przy nastawnikach oraz z zaślepek wałków (z tyłu silnika). Z resztą spod dekli też
- lubi też puścić uszczelniacz wału..
- ezektor się zapycha, układ ODMY z resztą też
- cewki padają i warto sprawdzić je podczas jazdy VAGiem
- rurki od podciśnień parcieją i często klapki nie działają przez to albo przez syf w kolektorze ssącym
To tak słowem wstępu o silniku, bo skrzynia biegów to już zupełnie inna opowieść!
No dobra przynajmniej to - w starszych wersjach jest słaba uszczelka wału i wycieka olej ze skrzyni rozdzielczej (quattro) i jak nikt tego nie kontroluje przynajmniej raz do roku to można jeździć na sucho....
- lubi padać termostat
- często pada rurka od chłodnicy oleju i cieknie G12 (różowy płyn) w okolicach alternatora po paru godzinach od zgaszenia silnika
- olej spier... z uszczelek przy nastawnikach oraz z zaślepek wałków (z tyłu silnika). Z resztą spod dekli też
- lubi też puścić uszczelniacz wału..
- ezektor się zapycha, układ ODMY z resztą też
- cewki padają i warto sprawdzić je podczas jazdy VAGiem
- rurki od podciśnień parcieją i często klapki nie działają przez to albo przez syf w kolektorze ssącym
To tak słowem wstępu o silniku, bo skrzynia biegów to już zupełnie inna opowieść!
No dobra przynajmniej to - w starszych wersjach jest słaba uszczelka wału i wycieka olej ze skrzyni rozdzielczej (quattro) i jak nikt tego nie kontroluje przynajmniej raz do roku to można jeździć na sucho....
Zagór,
Co do skrzyń tiptronic, to przytoczyłem tylko słowa, czlowieka, który zajmuje się serwisem automatów. A Ty jak już gdzieś kiedyś twierdziłeś, jesteś informatykiem. Który pisząc posty jednym zaprzecza temu drugiemu, czasem nawet w jednym poscie zaprzecza swoim slowom. Jeśli coś się różni, to nie może być takie samo! Trzymaj się lepiej tej informatyki/elektroniki.
A poza tym a6 4.2 i rs6 ma skrzynię 5cio biegową, a s6 ma tych biegów 6. Ja mechanikiem też nie jestem ale chyba to jest różnica mechaniczna?
A... i jeśli s6 albo nawet rs6 nazywasz autem sportowym... to chyba nigdy sportowym nie jeździłeś
To nadal są limuzyny(nie chodzi mi o rodzaj nadwozia), szybkie limuzyny
Co do skrzyń tiptronic, to przytoczyłem tylko słowa, czlowieka, który zajmuje się serwisem automatów. A Ty jak już gdzieś kiedyś twierdziłeś, jesteś informatykiem. Który pisząc posty jednym zaprzecza temu drugiemu, czasem nawet w jednym poscie zaprzecza swoim slowom. Jeśli coś się różni, to nie może być takie samo! Trzymaj się lepiej tej informatyki/elektroniki.
A poza tym a6 4.2 i rs6 ma skrzynię 5cio biegową, a s6 ma tych biegów 6. Ja mechanikiem też nie jestem ale chyba to jest różnica mechaniczna?
A... i jeśli s6 albo nawet rs6 nazywasz autem sportowym... to chyba nigdy sportowym nie jeździłeś
To nadal są limuzyny(nie chodzi mi o rodzaj nadwozia), szybkie limuzyny
Ostatnio zmieniony 11 gru 2012, 18:02 przez Kamil_D, łącznie zmieniany 1 raz.
-
Blade-Karol
-
Blade-Karol
- Zagór
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 1236
- Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
- Imię: Piotr
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Posłuchaj dziecko, czym się zajmuję zawodowo, nie Twój problem, jakoś sobie radzęKamil_D pisze:Zagór,
Co do skrzyń tiptronic, to przytoczyłem tylko słowa, czlowieka, który zajmuje się serwisem automatów. A Ty jak już gdzieś kiedyś twierdziłeś, jesteś informatykiem. Który pisząc posty jednym zaprzecza temu drugiemu, czasem nawet w jednym poscie zaprzecza swoim slowom. Jeśli coś się różni, to nie może być takie samo! Trzymaj się lepiej tej informatyki/elektroniki.
A poza tym a6 4.2 i rs6 ma skrzynię 5cio biegową, a s6 ma tych biegów 6. Ja mechanikiem też nie jestem ale chyba to jest różnica mechaniczna?
A... i jeśli s6 albo nawet rs6 nazywasz autem sportowym... to chyba nigdy sportowym nie jeździłeś
To nadal są limuzyny(nie chodzi mi o rodzaj nadwozia), szybkie limuzyny
Na przyszłość, nie przytaczaj słów kolejnych specjalistów, bo jakiś "uczony" też Ci powiedział, że te silniki słabo na LPG pracują - kolejna głupota
Pisz na temat, nie pisz o mnie, a o skrzyniach w Audi C5 V8, o których wszystko wiesz, bo jesteś kierowcą co się zna, w żyłach ma benzynę, i niejednym sportowym autem co ma 500KM jeździł.
Wiesz co to jest skrzynia biegów? To nie jest to całe coś, między silnikiem a wałem, tam są trzy elementy, ale Ty na pewno wiesz jakie i nam tu zaraz błyśniesz wiedzą
I akurat dwa z nich są inne, trzeci - sama skrzynia jest dokładnie taka sama w każdym A6 C5 V8.
No z tą skrzynią 6 biegową to już dałeś do pieca
Dla mnie S6 jest bardziej autem sportowym niż A6 4.2, taka prawda, dlatego sobie w profil S6 wpisałeś?, a co A6 4.2 to wstyd?
Co do sportowych aut, jeździłem, nie martw się, nie miałeś przyjemności stać nawet obok takich aut jakimi ja mogłem pośmigać
Ostatnio zmieniony 11 gru 2012, 20:33 przez Zagór, łącznie zmieniany 1 raz.
-
0x4B25A
Zagór,
hehe
kto tu próbuje błysnąć...
ja tam mogę być szarym czlowiekiem. w internecie błyszczeć nie muszę...
Jak bede w Warszawie, możemy się spotkać, porównamy które auto dojedzie pierwsze od jednych do drugich swiateł i wtedy będzie wszystko jasne...
Uwierz mi, że mogłbyś się grubo pomylić, co do mnie, moich umiejętności itp...
Ja dzieckiem już nie jestem. Jak wcześniej wspominałeś, masz własne dziecko. Więc się nim lepiej zajmij, bo teraz jest w takim wieku, kiedy potrzebuje ojca, który je wychowa, a nie takiego co wiecznie przed komputerem siedzi i wywyższa się na forach internetowych...
ÂŻyczę Ci aby to wychowanie Ci się udało. Zabłyśnij w tej dziedzinie. Bo co Ci z tego, że tu na forum niektórzy będą Cię uważać za jakiegoś guru który wszystko wie i wozi sie zaj*bistymi furami, skoro może w tym czasie Twoje dziecko będzie schodzić na złą drogę, a uwierz mi pokus jest wiele. Pomyśl o tym...
Sorki za OT, ale ja mam już dosc tych słownych "wojen". I chciałbym to zakończyć w koncu. POZDRAWIAM
hehe
kto tu próbuje błysnąć...
ja tam mogę być szarym czlowiekiem. w internecie błyszczeć nie muszę...
Jak bede w Warszawie, możemy się spotkać, porównamy które auto dojedzie pierwsze od jednych do drugich swiateł i wtedy będzie wszystko jasne...
Uwierz mi, że mogłbyś się grubo pomylić, co do mnie, moich umiejętności itp...
Ja dzieckiem już nie jestem. Jak wcześniej wspominałeś, masz własne dziecko. Więc się nim lepiej zajmij, bo teraz jest w takim wieku, kiedy potrzebuje ojca, który je wychowa, a nie takiego co wiecznie przed komputerem siedzi i wywyższa się na forach internetowych...
ÂŻyczę Ci aby to wychowanie Ci się udało. Zabłyśnij w tej dziedzinie. Bo co Ci z tego, że tu na forum niektórzy będą Cię uważać za jakiegoś guru który wszystko wie i wozi sie zaj*bistymi furami, skoro może w tym czasie Twoje dziecko będzie schodzić na złą drogę, a uwierz mi pokus jest wiele. Pomyśl o tym...
Sorki za OT, ale ja mam już dosc tych słownych "wojen". I chciałbym to zakończyć w koncu. POZDRAWIAM
-
Blade-Karol
Kamil_D, Chłopie myślę ze przeginasz pałę i niepotrzebnie próbujesz coś tutaj udowodnić. Zagór dobrze zwrócił Ci uwagę i może czasem po prostu wystarczy przyjąć to do wiadomości, a nie bić pianę i udowadniać, że jesteś takim expertem.... mając 23 lat i pewnie auto kupione przez tatusia.... żal... 4 litery ściska.









