Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ ARS 4.2 299 KM] Pytanie o motor 4.2 do posiadaczy :)

Silniki benzynowe
Mabrothrax
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 26 lip 2010, 08:24
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Mabrothrax » 11 gru 2012, 08:11

Panie, jak dobrze pamiętam to ja się przywitałem 2 lata temu tutaj <lol>

Edit: ops, a może nie, kto to pamięta <rotfl>

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 11 gru 2012, 08:27

Mabrothrax, patrzę po Twoim profilu... i nie bylo w nim posta w odpowiednim dziale... teraz już wszystko <okok>

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 11 gru 2012, 09:18

Mabrothrax pisze:Przymierzam się do kupna C5 4.2, nie S6. Czy trzeba coś specjalnego sprawdzić przy zakupie takie auta czy standardowo? Ma jakieś swoje bolączki oprócz wspomnianej wcześniej przepływki ?
Sprawdzić błędy, pracę sond, katów, najlepiej sprawdzić tzw. kod gotowości, nie zaszkodzi (ale pewnie i tak będziesz robił - rozrząd, jeśli potwierdzona robota, to poprawność jego ustawienia) poza tym kompresję, działanie fazatorów, układu zmiany długości kolektora, skrzynię (nie tylko błędy, ale warto wziąć kogoś kto ma pojęcie jak tip powinien pracować), wycieki silnik/napęd, MAF'em się nie przejmuj, 600 zyła w ASO, i najlepiej po prostu jak będą wolne środki kupić nówkę i już.
Te silniki nie mają wrodzonych wad, to naprawdę pancerne konstrukcje :), poza tymi korbami, ale na to jest proste lekarstwo szukaj silnika poliftowego - ASG.
Dobrze byłoby zrobić geometrię, sprawdzić stan tarcze/klocki, amory i tak do wymiany przy takim nalocie jaki mają te auta, ale to oczywiście nie na chwilę po zakupie.

Mabrothrax
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 26 lip 2010, 08:24
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Mabrothrax » 11 gru 2012, 09:27

Dzięki wielkie :) Na pewno przydadzą się Twoje rady :)

Blade-Karol

Post autor: Blade-Karol » 11 gru 2012, 12:03

To może i ja napisze z czym spotkałem się w AQJ/ANK w okresie półtora roku używania:

- lubi padać termostat <uoee>
- często pada rurka od chłodnicy oleju i cieknie G12 (różowy płyn) w okolicach alternatora po paru godzinach od zgaszenia silnika <stres>
- olej spier... z uszczelek przy nastawnikach oraz z zaślepek wałków (z tyłu silnika). Z resztą spod dekli też <hura>
- lubi też puścić uszczelniacz wału.. :[
- ezektor się zapycha, układ ODMY z resztą też <luzik>
- cewki padają i warto sprawdzić je podczas jazdy VAGiem <okok>
- rurki od podciśnień parcieją i często klapki nie działają przez to albo przez syf w kolektorze ssącym <brawo>

To tak słowem wstępu o silniku, bo skrzynia biegów to już zupełnie inna opowieść!
No dobra przynajmniej to - w starszych wersjach jest słaba uszczelka wału i wycieka olej ze skrzyni rozdzielczej (quattro) i jak nikt tego nie kontroluje przynajmniej raz do roku to można jeździć na sucho.... <cwaniak>

Awatar użytkownika
Kamil_D
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 56
Rejestracja: 06 gru 2012, 15:32
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Kamil_D » 11 gru 2012, 17:17

Zagór,
Co do skrzyń tiptronic, to przytoczyłem tylko słowa, czlowieka, który zajmuje się serwisem automatów. A Ty jak już gdzieś kiedyś twierdziłeś, jesteś informatykiem. Który pisząc posty jednym zaprzecza temu drugiemu, czasem nawet w jednym poscie zaprzecza swoim slowom. Jeśli coś się różni, to nie może być takie samo! Trzymaj się lepiej tej informatyki/elektroniki.
A poza tym a6 4.2 i rs6 ma skrzynię 5cio biegową, a s6 ma tych biegów 6. Ja mechanikiem też nie jestem ale chyba to jest różnica mechaniczna?

A... i jeśli s6 albo nawet rs6 nazywasz autem sportowym... to chyba nigdy sportowym nie jeździłeś
To nadal są limuzyny(nie chodzi mi o rodzaj nadwozia), szybkie limuzyny
Ostatnio zmieniony 11 gru 2012, 18:02 przez Kamil_D, łącznie zmieniany 1 raz.

Blade-Karol

Post autor: Blade-Karol » 11 gru 2012, 17:47

Kamil_D pisze:Zagór,
A poza tym a6 4.2 i rs6 ma skrzynię 5cio biegową, a s6 ma tych biegów 6. Ja mechanikiem też nie jestem ale chyba to jest różnica mechaniczna?
Gdzie Ty masz w S6 C5, 6 biegow?!

nokia62
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 240
Rejestracja: 09 gru 2008, 16:12
Imię: Tomasz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lututów

Post autor: nokia62 » 11 gru 2012, 17:52

w manualu jest skrzynia 6-cio biegowa :)
S6C5 manual - jest

Awatar użytkownika
Kamil_D
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 56
Rejestracja: 06 gru 2012, 15:32
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Kamil_D » 11 gru 2012, 18:03

jesli lift s6 c5 nie ma 6ciu biegów to przepraszam za błąd. w takim żyłem przekonaniu

Blade-Karol

Post autor: Blade-Karol » 11 gru 2012, 18:40

nokia62 pisze:w manualu jest skrzynia 6-cio biegowa :)
Przeczytaj wcześniejsze posty - jest rozmowa o tipie.

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 11 gru 2012, 20:27

Kamil_D pisze:Zagór,
Co do skrzyń tiptronic, to przytoczyłem tylko słowa, czlowieka, który zajmuje się serwisem automatów. A Ty jak już gdzieś kiedyś twierdziłeś, jesteś informatykiem. Który pisząc posty jednym zaprzecza temu drugiemu, czasem nawet w jednym poscie zaprzecza swoim slowom. Jeśli coś się różni, to nie może być takie samo! Trzymaj się lepiej tej informatyki/elektroniki.
A poza tym a6 4.2 i rs6 ma skrzynię 5cio biegową, a s6 ma tych biegów 6. Ja mechanikiem też nie jestem ale chyba to jest różnica mechaniczna?

A... i jeśli s6 albo nawet rs6 nazywasz autem sportowym... to chyba nigdy sportowym nie jeździłeś
To nadal są limuzyny(nie chodzi mi o rodzaj nadwozia), szybkie limuzyny
Posłuchaj dziecko, czym się zajmuję zawodowo, nie Twój problem, jakoś sobie radzę :)
Na przyszłość, nie przytaczaj słów kolejnych specjalistów, bo jakiś "uczony" też Ci powiedział, że te silniki słabo na LPG pracują - kolejna głupota :)
Pisz na temat, nie pisz o mnie, a o skrzyniach w Audi C5 V8, o których wszystko wiesz, bo jesteś kierowcą co się zna, w żyłach ma benzynę, i niejednym sportowym autem co ma 500KM jeździł.

Wiesz co to jest skrzynia biegów? To nie jest to całe coś, między silnikiem a wałem, tam są trzy elementy, ale Ty na pewno wiesz jakie i nam tu zaraz błyśniesz wiedzą ;)
I akurat dwa z nich są inne, trzeci - sama skrzynia jest dokładnie taka sama w każdym A6 C5 V8.

No z tą skrzynią 6 biegową to już dałeś do pieca <radocha>.

Dla mnie S6 jest bardziej autem sportowym niż A6 4.2, taka prawda, dlatego sobie w profil S6 wpisałeś?, a co A6 4.2 to wstyd? <radocha>

Co do sportowych aut, jeździłem, nie martw się, nie miałeś przyjemności stać nawet obok takich aut jakimi ja mogłem pośmigać :)
Ostatnio zmieniony 11 gru 2012, 20:33 przez Zagór, łącznie zmieniany 1 raz.

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 11 gru 2012, 20:32

Zagór, prośba... dajcie już spokój z tym 'ad personam', bo naprawdę ciężko się to czyta i nie wnosi nic do tematu...
Ostatnio zmieniony 11 gru 2012, 20:35 przez 0x4B25A, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 11 gru 2012, 20:34

Blade05 pisze:
Kamil_D pisze:Zagór,
A poza tym a6 4.2 i rs6 ma skrzynię 5cio biegową, a s6 ma tych biegów 6. Ja mechanikiem też nie jestem ale chyba to jest różnica mechaniczna?
Gdzie Ty masz w S6 C5, 6 biegow?!
Nie czepiaj się chłopaka, próbuje błysnąć, ale mu nie wychodzi :(

Awatar użytkownika
Kamil_D
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 56
Rejestracja: 06 gru 2012, 15:32
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Kamil_D » 11 gru 2012, 22:27

Zagór,
hehe <rotfl>
kto tu próbuje błysnąć...
ja tam mogę być szarym czlowiekiem. w internecie błyszczeć nie muszę...

Jak bede w Warszawie, możemy się spotkać, porównamy które auto dojedzie pierwsze od jednych do drugich swiateł i wtedy będzie wszystko jasne...

Uwierz mi, że mogłbyś się grubo pomylić, co do mnie, moich umiejętności itp...

Ja dzieckiem już nie jestem. Jak wcześniej wspominałeś, masz własne dziecko. Więc się nim lepiej zajmij, bo teraz jest w takim wieku, kiedy potrzebuje ojca, który je wychowa, a nie takiego co wiecznie przed komputerem siedzi i wywyższa się na forach internetowych...
ÂŻyczę Ci aby to wychowanie Ci się udało. Zabłyśnij w tej dziedzinie. Bo co Ci z tego, że tu na forum niektórzy będą Cię uważać za jakiegoś guru który wszystko wie i wozi sie zaj*bistymi furami, skoro może w tym czasie Twoje dziecko będzie schodzić na złą drogę, a uwierz mi pokus jest wiele. Pomyśl o tym...

Sorki za OT, ale ja mam już dosc tych słownych "wojen". I chciałbym to zakończyć w koncu. POZDRAWIAM

Blade-Karol

Post autor: Blade-Karol » 11 gru 2012, 22:33

Kamil_D, Chłopie myślę ze przeginasz pałę i niepotrzebnie próbujesz coś tutaj udowodnić. Zagór dobrze zwrócił Ci uwagę i może czasem po prostu wystarczy przyjąć to do wiadomości, a nie bić pianę i udowadniać, że jesteś takim expertem.... mając 23 lat i pewnie auto kupione przez tatusia.... żal... 4 litery ściska.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja