[ AML 2.4 165 KM] 2.4 problem z odpalaniem
[ AML 2.4 165 KM] 2.4 problem z odpalaniem
Witam
Od dwóch tygodni jestem posiadaczem audi a6, sprowadzone z Niemiec, nie zagazowane, przez dwa tygodnie użytkowało się świetnie, bez żadnego problemu, ale teraz pojawił mi się problem z odpalaniem. Drodzy koledzy naczytałem się troszkę na forum ale nie znalazłem odpowiedniej odpowiedzi.
Komputer nie wykazuje żadnego błędu,
pompa paliwowa cały czas pracuje,
akumulator sprawdzony,
moduł,
kable,
świece - sprawdzone,
przepustnica sprawdzona,
wszystko wygląda przyzwoicie, ale bardzo ciężko odpala a czasem wcale.
Zaczęło się od soboty, zrobiłem trase ok 70 km ( zakupy, itd itp) po odejściu na 1,5h nie było możliwości aby odpalił, następnego dnia odpalił na dotyk:)
Kolejny dzień palił również bez problemowo, pod koniec dnia ta sama historia lecz tym razem cały następny dzień duże problemy z odpalaniem.
Jak kręcę rozrusznikiem i trzymam opór gaz to w końcu chwyci ale tak po 40 sekundach
tyle że problem nie znika
Bardzo proszę o pomoc. Szkoda bo bardzo fajny samochód.
Od dwóch tygodni jestem posiadaczem audi a6, sprowadzone z Niemiec, nie zagazowane, przez dwa tygodnie użytkowało się świetnie, bez żadnego problemu, ale teraz pojawił mi się problem z odpalaniem. Drodzy koledzy naczytałem się troszkę na forum ale nie znalazłem odpowiedniej odpowiedzi.
Komputer nie wykazuje żadnego błędu,
pompa paliwowa cały czas pracuje,
akumulator sprawdzony,
moduł,
kable,
świece - sprawdzone,
przepustnica sprawdzona,
wszystko wygląda przyzwoicie, ale bardzo ciężko odpala a czasem wcale.
Zaczęło się od soboty, zrobiłem trase ok 70 km ( zakupy, itd itp) po odejściu na 1,5h nie było możliwości aby odpalił, następnego dnia odpalił na dotyk:)
Kolejny dzień palił również bez problemowo, pod koniec dnia ta sama historia lecz tym razem cały następny dzień duże problemy z odpalaniem.
Jak kręcę rozrusznikiem i trzymam opór gaz to w końcu chwyci ale tak po 40 sekundach
tyle że problem nie znika
Bardzo proszę o pomoc. Szkoda bo bardzo fajny samochód.
U mnie ten sam problem, z tym, że występuje bardzo sporadycznie. Zaczęło się latem, gdy auto postało kilka godzin na słońcu. Teraz gdy jest chłodniej z samego rana odpala od "strzała" ale gdy już np. wjadę do ciepłego garażu to po ok 2h dalej mam problem z odpaleniem. Stawiam na któryś z czujników temp. lub zawór odpowietrzający zbiornik paliwa. Spróbuj pojeździć z lekko odkręconym korkiem wlewu paliwa i napisz czy problem dalej występuje. Pzdr
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- phpbb3 forum A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1267
- Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
- Imię: Forum Audi
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 69
- Rejestracja: 06 maja 2012, 23:25
- Lokalizacja: Wodzisław
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 190
- Rejestracja: 11 kwie 2012, 20:21
- Imię: Kazimierz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Olsztyn
U mnie problemem był czujnik temp mimo ze w vagu pokazywał dobrą temperaturę. Wymieniłem i problem znikł. Możesz też spróbować zaślepić wężyk od pochłaniania oparów ze zbiornika, zawór masz na puszcze od filtra powietrza. U mnie tez był uszkodzony ale nie przeszkadzał w odpalaniu, mieszanka na jałowych była strasznie bogata.adrian1234792 pisze: spróbować zaślepić EVAP
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15
- Rejestracja: 03 gru 2011, 18:56
- Lokalizacja: Olszowe/Mazowieckie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15
- Rejestracja: 03 gru 2011, 18:56
- Lokalizacja: Olszowe/Mazowieckie
chodzi o ten czujnik który mówi jaka jest temperatura silnika i ile przy odpalaniu ma dać paliwa tak mi mechanik dzisiaj tłumaczył i podpinając pod komputer to silnik miał 62 stopnie a czujnik wskazywał 82 stopnie czyli reasumując jak mamy -15 stopni to czujnik wysyła sygnał że jest 5 powyżej zera i daję za mało mieszanki i auto ciężko ma zapalić.
Panowie, Dziękuje za pomoc, chociaż nie było łatwo, troszke to trwało i brak czasu oczywiście:)
Problem znikł - wymiana czujnika temperatury,
Chociaż u dwóch mechaników VAG nic nie wykazał, pojechałem do trzeciego który z miejsca zdiagnozował usterke - komputer wykazał błąd.
Pecha miałem straszanego - Witaj przygodo!! w drodze powrotnej sarna wprost na maske mi wleciała!! uszkodzona lampa i błotnik
Lampe wymieniłem na używaną orginalną, bo słyszałem negatywne opinie o zamiennikach, a błotnik no nic na razie taki musi zostać, przynajmniej nie jest zdarty do gołej blachy...
Pozdrawiam
Artur
[ Dodano: 2012-12-15, 11:48 ]
Kolega Fassi1 miał rację, sprawdziłem oznaczenie silnika - AGA, zostało poprawione w profilu, dziękuje
Problem znikł - wymiana czujnika temperatury,
Chociaż u dwóch mechaników VAG nic nie wykazał, pojechałem do trzeciego który z miejsca zdiagnozował usterke - komputer wykazał błąd.
Pecha miałem straszanego - Witaj przygodo!! w drodze powrotnej sarna wprost na maske mi wleciała!! uszkodzona lampa i błotnik
Lampe wymieniłem na używaną orginalną, bo słyszałem negatywne opinie o zamiennikach, a błotnik no nic na razie taki musi zostać, przynajmniej nie jest zdarty do gołej blachy...
Pozdrawiam
Artur
[ Dodano: 2012-12-15, 11:48 ]
Kolega Fassi1 miał rację, sprawdziłem oznaczenie silnika - AGA, zostało poprawione w profilu, dziękuje
Wszystko zależy od wtyczki. jeżeli kwadratowa, to czujnik koloru niebieskiego, a jeżeli jajowata, to koloru zielonego..tkamicki5 pisze:panowie ja przy okazji chciałem sie zptać jakiego koloru powinien byc ten czyjnik temperatury?bo u mnie jest niebieski i wokół niego robi sie taki osad koloru takiego jak płyn chłodniczy...pewnie oring puszcza lekko...
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga