Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ AML 2.4 165 KM] 2.4 problem z odpalaniem

Silniki benzynowe
Arturx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 29 lis 2012, 21:07
Lokalizacja: Milanowek

[ AML 2.4 165 KM] 2.4 problem z odpalaniem

Post autor: Arturx » 04 gru 2012, 21:55

Witam

Od dwóch tygodni jestem posiadaczem audi a6, sprowadzone z Niemiec, nie zagazowane, przez dwa tygodnie użytkowało się świetnie, bez żadnego problemu, ale teraz pojawił mi się problem z odpalaniem. Drodzy koledzy naczytałem się troszkę na forum ale nie znalazłem odpowiedniej odpowiedzi.

Komputer nie wykazuje żadnego błędu,
pompa paliwowa cały czas pracuje,
akumulator sprawdzony,
moduł,
kable,
świece - sprawdzone,
przepustnica sprawdzona,
wszystko wygląda przyzwoicie, ale bardzo ciężko odpala a czasem wcale.
Zaczęło się od soboty, zrobiłem trase ok 70 km ( zakupy, itd itp) po odejściu na 1,5h nie było możliwości aby odpalił, następnego dnia odpalił na dotyk:)
Kolejny dzień palił również bez problemowo, pod koniec dnia ta sama historia lecz tym razem cały następny dzień duże problemy z odpalaniem.
Jak kręcę rozrusznikiem i trzymam opór gaz to w końcu chwyci ale tak po 40 sekundach
tyle że problem nie znika !!

Bardzo proszę o pomoc. Szkoda bo bardzo fajny samochód.

piwko28
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 07 mar 2012, 21:50
Lokalizacja: Białystok

Post autor: piwko28 » 04 gru 2012, 22:36

U mnie ten sam problem, z tym, że występuje bardzo sporadycznie. Zaczęło się latem, gdy auto postało kilka godzin na słońcu. Teraz gdy jest chłodniej z samego rana odpala od "strzała" ale gdy już np. wjadę do ciepłego garażu to po ok 2h dalej mam problem z odpaleniem. Stawiam na któryś z czujników temp. lub zawór odpowietrzający zbiornik paliwa. Spróbuj pojeździć z lekko odkręconym korkiem wlewu paliwa i napisz czy problem dalej występuje. Pzdr

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 04 gru 2012, 22:55

Cewka może zaczynać szwankować, one już w tym wieku padają jak nigdy nie były wymieniane.
Silnik AML nie występował w A6 w 1997.

Awatar użytkownika
phpbb3 forum A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1267
Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: phpbb3 forum A6 » 05 gru 2012, 07:45

na początek tak jak kolega wcześniej pisał sprawdź czujnik temperatury, bardzo prawdopodobne że to on przekłamuje,

adrian1234792
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 69
Rejestracja: 06 maja 2012, 23:25
Lokalizacja: Wodzisław

Post autor: adrian1234792 » 06 gru 2012, 15:27

Hmm a może spróbować zaślepić EVAP też miałem problemy z odpalaniem po zaślepieniu wszystko ok tyle,że mi dodatkowo wariowała wskazówka paliwa ale spróbować nie zaszkodzi ;)

kazio234
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 190
Rejestracja: 11 kwie 2012, 20:21
Imię: Kazimierz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: kazio234 » 06 gru 2012, 15:45

adrian1234792 pisze: spróbować zaślepić EVAP
U mnie problemem był czujnik temp mimo ze w vagu pokazywał dobrą temperaturę. Wymieniłem i problem znikł. Możesz też spróbować zaślepić wężyk od pochłaniania oparów ze zbiornika, zawór masz na puszcze od filtra powietrza. U mnie tez był uszkodzony ale nie przeszkadzał w odpalaniu, mieszanka na jałowych była strasznie bogata.

piwko28
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 07 mar 2012, 21:50
Lokalizacja: Białystok

Post autor: piwko28 » 13 gru 2012, 14:11

Arturx, no i jak? Uporałeś się z problemem?

marekdenat
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 03 gru 2011, 18:56
Lokalizacja: Olszowe/Mazowieckie

Post autor: marekdenat » 14 gru 2012, 21:42

a może ktoś napisać gdzie dokładnie znajduje się ten czujnik temperatury silnika i jak on wygląda

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 14 gru 2012, 21:47

marekdenat pisze:a może ktoś napisać gdzie dokładnie znajduje się ten czujnik temperatury silnika
Pewnie chodzi o czujnik temperatury cieczy i w Twoim silniku znajdziesz go gdy zdemontujesz dolot przepustnicy.

marekdenat
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 03 gru 2011, 18:56
Lokalizacja: Olszowe/Mazowieckie

Post autor: marekdenat » 14 gru 2012, 22:03

chodzi o ten czujnik który mówi jaka jest temperatura silnika i ile przy odpalaniu ma dać paliwa tak mi mechanik dzisiaj tłumaczył i podpinając pod komputer to silnik miał 62 stopnie a czujnik wskazywał 82 stopnie czyli reasumując jak mamy -15 stopni to czujnik wysyła sygnał że jest 5 powyżej zera i daję za mało mieszanki i auto ciężko ma zapalić.

Arturx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 29 lis 2012, 21:07
Lokalizacja: Milanowek

Post autor: Arturx » 15 gru 2012, 11:30

Panowie, Dziękuje za pomoc, chociaż nie było łatwo, troszke to trwało i brak czasu oczywiście:)
Problem znikł - wymiana czujnika temperatury,
Chociaż u dwóch mechaników VAG nic nie wykazał, pojechałem do trzeciego który z miejsca zdiagnozował usterke - komputer wykazał błąd.
Pecha miałem straszanego - Witaj przygodo!! w drodze powrotnej sarna wprost na maske mi wleciała!! uszkodzona lampa i błotnik
Lampe wymieniłem na używaną orginalną, bo słyszałem negatywne opinie o zamiennikach, a błotnik no nic na razie taki musi zostać, przynajmniej nie jest zdarty do gołej blachy...

Pozdrawiam
Artur

[ Dodano: 2012-12-15, 11:48 ]
Kolega Fassi1 miał rację, sprawdziłem oznaczenie silnika - AGA, zostało poprawione w profilu, dziękuje

tkamicki5
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 287
Rejestracja: 16 wrz 2012, 10:33
Lokalizacja: wabrzezno

Post autor: tkamicki5 » 16 gru 2012, 16:36

panowie ja przy okazji chciałem sie zptać jakiego koloru powinien byc ten czyjnik temperatury?bo u mnie jest niebieski i wokół niego robi sie taki osad koloru takiego jak płyn chłodniczy...pewnie oring puszcza lekko...

Fontesen

Post autor: Fontesen » 20 gru 2012, 15:24

tkamicki5 pisze:panowie ja przy okazji chciałem sie zptać jakiego koloru powinien byc ten czyjnik temperatury?bo u mnie jest niebieski i wokół niego robi sie taki osad koloru takiego jak płyn chłodniczy...pewnie oring puszcza lekko...
Wszystko zależy od wtyczki. jeżeli kwadratowa, to czujnik koloru niebieskiego, a jeżeli jajowata, to koloru zielonego..

tkamicki5
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 287
Rejestracja: 16 wrz 2012, 10:33
Lokalizacja: wabrzezno

Post autor: tkamicki5 » 24 sty 2013, 23:49

panowie,mam do was pytanie.wymieniałem dzisiaj czujnik temp.wody,siedział jeszcze niebieski oryginał i sie zdziwiłem bo kurde nie było oringu tam wogóle..czy to możliwe?tylko taki niebieski jakby klej,chyba że czujnik juz sie kruszył no ale oringu nie było..miał ktoś z was taki przypadek?

Awatar użytkownika
xoslox
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 758
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: TOS

Post autor: xoslox » 25 sty 2013, 17:55

Może właśnie ktoś go uszczelnił na owy klej lub też oring został w środku ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga