Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ ALF 2.4 165 KM] Wymiana silnika 2,4 ALF

Silniki benzynowe
halcik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 07 cze 2012, 22:41
Lokalizacja: Kutno

[ ALF 2.4 165 KM] Wymiana silnika 2,4 ALF

Post autor: halcik » 14 paź 2012, 21:59

Witam, mam wielki problem z moją Audi :| Miesiąc temu silnik o oznaczeniach ALF wyzionął ducha a jedna z korb rozstała się z silnikiem wychodząc bokiem. Silników o tym oznaczeniu brak w mojej okolicy a i na alle jest tylko jeden w niewiadomym stanie. Macie może propozycję co mogę włożyć jak najmniejszym kosztem do mojej budy. Nie chciał bym się bawić w wymianę silnika komputera i jeszcze paru czujek bo koszty mnie zjedzą. Silnik mam w manualu.
Nie pisałbym może bo tydzień temu kupiłem jeden silnik, ale okazało się że miał przedmuchy na pierścionkach i ma porysowane gładzie cylindra <wnerw> więc szukam dalej

kazio234
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 190
Rejestracja: 11 kwie 2012, 20:21
Imię: Kazimierz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: kazio234 » 15 paź 2012, 15:22

Jakikolwiek silnik 2,4l wszystkie są takie same, różnią się osprzętem.
Nawet z elektroniczna przepustnicą, sam silnik jest identyczny.

halcik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 07 cze 2012, 22:41
Lokalizacja: Kutno

Post autor: halcik » 15 paź 2012, 17:30

No tak, ale czy nie będę musiał wymieniać np komputera? Doczytałem, że silnik ALF ma wstępne dogrzewanie katalizatora i że później chodzi jakiś nawiew przez parę sekund. Pytam bo nie chce kupować w ciemno, a później się męczyć z elektryką

kazio234
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 190
Rejestracja: 11 kwie 2012, 20:21
Imię: Kazimierz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: kazio234 » 15 paź 2012, 18:53

<uoee> toć pisze ze montujesz swój osprzęt, zmieniasz tylko goły silnik. Pompka będzie chodziła, ale będzie pompowała w powietrza, w razie czego. ALF, ARJ i AML są z "Secondary Air Injection system". AGA, AJG, APZ i APS są bez.

halcik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 07 cze 2012, 22:41
Lokalizacja: Kutno

Post autor: halcik » 16 paź 2012, 10:20

Wielkie dzięki, rozumiem że te silniki to po prostu ta sama konstrukcja i nie ma w nich żadnej różnicy, nie ma ani wad ani zalet poszczególnych jednostek. Bardzo mnie pocieszyłeś tą informacją :>

kazio234
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 190
Rejestracja: 11 kwie 2012, 20:21
Imię: Kazimierz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: kazio234 » 16 paź 2012, 13:45

Nowsze maja elektroniczna przepustnice i mogą różnią się osprzętem (przepustnicą, wtryskami, ilościa sond lambda, SAI i komputerem) , ale przykręcisz wszytko ze swojego silnika i będzie ok. Silnik jest taki sam. Z i bez SAI różnią się jeszcze głowicami bo te bez SAI nie maja kanałów do wtłaczania powietrza w wydech.

halcik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 07 cze 2012, 22:41
Lokalizacja: Kutno

Post autor: halcik » 22 lis 2012, 10:35

Witam ponownie. Niestety nie udało mi się znaleźć zadowalającego mnie silnika 2,4 i tu pojawił się pomysł jego wymiany na inny 2,6 lub 2,8. Macie może jakieś informację jakie są problemy z taką przekładką i co oprócz silnika należało by zmienić. Boję się o komputer, instalacja lpg to już problem gazownika

Fontesen

Post autor: Fontesen » 22 lis 2012, 10:54

Z tego co jestem zorientowany, to 2.8 podchodzi bez problemu. Trzeba tylko zmienić komputer i odpalać. 2.6 nie podejdzie ze względu na to że to starsza konstrukcja i rózni się praktycznei wszystkim. Szczerze jakby mi padł 2.4 to bez zastanowienia wkładam 2.8.

kazio234
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 190
Rejestracja: 11 kwie 2012, 20:21
Imię: Kazimierz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: kazio234 » 22 lis 2012, 12:52

2,8l to praktycznie ten sam silnik. Możliwe ze nawet bez zmiany komputera będzie jeździł bo przepływka zrobi swoja robotę (w innych samochodach działało, audi nie robiłem). Osprzęt jest ten sam. Przy zmienię komputera jest tylko problem z immobiliserem.

Fontesen

Post autor: Fontesen » 22 lis 2012, 17:56

kazio234 pisze:2,8l to praktycznie ten sam silnik. Możliwe ze nawet bez zmiany komputera będzie jeździł bo przepływka zrobi swoja robotę (w innych samochodach działało, audi nie robiłem). Osprzęt jest ten sam. Przy zmienię komputera jest tylko problem z immobiliserem.
kurcze, w sumie może i faktycznie. Listwy wtryskowe, przepływka, sondy, wszystko co ma wpływ na prace silnika jest takie same. Czyli super. Dobrze wiedzieć na przyszłośc.

halcik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 07 cze 2012, 22:41
Lokalizacja: Kutno

Post autor: halcik » 23 lis 2012, 14:07

A co z tym komputerem, tam musi być inna mapa zapłonu bo silnik ma inną moc. No i jaki może mieć oznaczenia aby mógł współpracować z moim komputerem, ewentualnie po zmianie. Nie chce żeby okazało się tak, że będzie mi źle sczytywał prędkość lub coś innego bo jest zły czujnik. Sami wiecie, po prostu co tu zrobić żeby było dobrze <mysli>

Fontesen

Post autor: Fontesen » 23 lis 2012, 16:15

halcik pisze:A co z tym komputerem, tam musi być inna mapa zapłonu bo silnik ma inną moc. No i jaki może mieć oznaczenia aby mógł współpracować z moim komputerem, ewentualnie po zmianie. Nie chce żeby okazało się tak, że będzie mi źle sczytywał prędkość lub coś innego bo jest zły czujnik. Sami wiecie, po prostu co tu zrobić żeby było dobrze <mysli>
Nic się nie przejmuj. Dawką paliwową powietrzną steruje przepływka która podaje ilość przepuszczonego powietrza do komputera. Komputer dzięki tym danym doboera odpowiednią ilość paliwa. Dla przykładu. Przy pełnej mocy 2.4 ma około 130g przepływu( nie oamietam dokłądnej jednostki) a 2.8 przy pełnej mocy ma coś około 150 g. Co przekłąda się wprost proporcjonalnie do dawki paliwa. A ze osprzęt 2.8 i 2.4 jest taki sam, to wydaje mi się ze problemu nie bedzie zadnego. W razie czego, wkładasz cały komp od 2.8 za powiedzmy 200 zł, bo tak one chodzą, i nie zachodzisz w bańke. Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
phpbb3 forum A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1267
Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
Imię: Forum Audi
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: phpbb3 forum A6 » 23 lis 2012, 21:03

jedynym problemem może być to, że silnik nie uzyska pełnej mocy. będzie chodził lepiej niż 2,4 ale nie będzie to 2,8

halcik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 07 cze 2012, 22:41
Lokalizacja: Kutno

Post autor: halcik » 24 lis 2012, 07:25

Jeśli zmienię razem z komputerem to chyba spadek mocy mi nie grozi - mapa zapłonu będzie prawidłowa. Grozi mi tylko programowanie immobilizera, kluczyka i pewnie kilku innych rzeczy o których jeszcze nie pomyślałem.

Jak na razie stoję przed decyzją czy mieć silnik - jakikolwiek, czy cieszyć się bezużytecznym nadwoziem więc pewnie wejdę w silnik 2,8 :> Dzięki chłopaki, pocieszacie mnie. Tak na wszelki wypadek pospisuje czujniki wałków, wału wtryski i posprawdzam jak podjadę po ten silnik.

Chłopaki rzucicie jakimiś numerami silnika? ÂŻeby nie było później jaj, że kupiłem zły silnik starszej lub nowszej generacji

Fontesen

Post autor: Fontesen » 25 lis 2012, 16:46

ACK, ALG, AQD i....... więcej grzechów nie pamietam:) Chłopaki coś poweidzą.:)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja