[ ALF 2.4 165 KM] Wymiana silnika 2,4 ALF
Dobra gdzieś się dokopałem, że są takie modele silników 2,8 lub 2,7 trochę to było mętne:
ACK, ALG, AGE, APR, AQD, ATX wymieniliście mi te: ACK, ALG, AQD, ale rozumiem, że każdy silnik z A6 podejdzie pod mój komputer? Dobrze mieć rozszerzone możliwości poszukiwań. Zresztą unieruchomiony od 3 miesięcy samochód jest koszmarem
[ Dodano: 2012-11-29, 11:41 ]
Dobra, znalazłem silnik 2,4 o oznaczeniu AGA i APS które obejrzę w sobotę. Mam nadzieje,że w końcu mój koszmar się skończy
[ Dodano: 2012-12-03, 10:25 ]
Zakupiony silnik AGA z anglika z niby małym przebiegiem. Planowany czas założenia i odpalenia - czwartek. Mam nadzieje, że nie pomylę rurek od podciśnienia.
Jeśli ktoś by miał opisane dla silnika 2,4 to mógłby podrzucić
[ Dodano: 2012-12-13, 13:05 ]
Po kłopocie, dla potomności stwierdzam, że silnik o oznaczeniu AGA można spokojnie zamienić na silnik ALF. U mnie wszystko działa prawidłowo
ACK, ALG, AGE, APR, AQD, ATX wymieniliście mi te: ACK, ALG, AQD, ale rozumiem, że każdy silnik z A6 podejdzie pod mój komputer? Dobrze mieć rozszerzone możliwości poszukiwań. Zresztą unieruchomiony od 3 miesięcy samochód jest koszmarem

[ Dodano: 2012-11-29, 11:41 ]
Dobra, znalazłem silnik 2,4 o oznaczeniu AGA i APS które obejrzę w sobotę. Mam nadzieje,że w końcu mój koszmar się skończy
[ Dodano: 2012-12-03, 10:25 ]
Zakupiony silnik AGA z anglika z niby małym przebiegiem. Planowany czas założenia i odpalenia - czwartek. Mam nadzieje, że nie pomylę rurek od podciśnienia.
Jeśli ktoś by miał opisane dla silnika 2,4 to mógłby podrzucić
[ Dodano: 2012-12-13, 13:05 ]
Po kłopocie, dla potomności stwierdzam, że silnik o oznaczeniu AGA można spokojnie zamienić na silnik ALF. U mnie wszystko działa prawidłowo
Witam. Co prawda minęło już trochę czasu od tego wątku, ale dla mnie temat stał się bardzo aktualny. Koledze poszedł rozrząd w Audi A6C5, silnik ALF w automacie, auto na gazie, rok 1999. Teraz szukamy używanego silnika, w związku z tym mam pytanie, jak ostatecznie rozwiązać problem z przekładką? Namierzyliśmy silnik AGA, dlatego mam pytanie, czy model silnika AGA na pewno będzie pasował za ALF. Podobno w silniku ALF jest jakaś wtórna pompa pneumatyczna powietrza - zwana potocznie odkurzaczem
a w silniku AGA jej nie ma. Czy w związku z tym wystarczy poprzekładać osprzęt plug&play. Nie chciałbym zmoczyć i naciągnąć kolesia i siebie na koszty. Chciałbym tego uniknąć. Prześledziłem też w katalogu - ETCE powtarzalność symboli silników i głowic. Inna numeracja głowic jest dla ALF a inna dla AGA, natomiast numeracja bloków jet taka sama. Będę wdzięczny za udzielenie informacji. Pozdrawiam.

witam mam podobny problem czyli padniety motor z oznaczeniem ALF moje pytanie czy podejdzie silnik o oznaczeniu EBV pod ten sam sterownik gdyz nigdzie wyzej w tematach nie jest wymieniany ten silnik a tak ze jezdził w c5 w 98 99roku
[ Dodano: 2014-02-01, 18:21 ]
sorx za pomyłke chodziło mi o oznaczenie BDV Badz tez czy podejdzie ARJ bo taki tez mam w swojej okolicy

[ Dodano: 2014-02-01, 18:21 ]
sorx za pomyłke chodziło mi o oznaczenie BDV Badz tez czy podejdzie ARJ bo taki tez mam w swojej okolicy
BDV raczej nie bo to model poliftowy ma innego kompa i 170 KM. . ARJ powinien podejść cos mi się wydaje.amstel1234 pisze:witam mam podobny problem czyli padniety motor z oznaczeniem ALF moje pytanie czy podejdzie silnik o oznaczeniu EBV pod ten sam sterownik gdyz nigdzie wyzej w tematach nie jest wymieniany ten silnik a tak ze jezdził w c5 w 98 99roku![]()
[ Dodano: 2014-02-01, 18:21 ]
sorx za pomyłke chodziło mi o oznaczenie BDV Badz tez czy podejdzie ARJ bo taki tez mam w swojej okolicy
Witam po dłuższej nieobecności. Właśnie zakończyliśmy z kolegą batalie z przekładką uszkodzonego ALF na AGA. Silniki wizualnie takie same. Blok, głowice, rozrząd - to samo. Jest jednak zasadnicza różnica,o której nikt wyżej nie wspomniał. Silnik ALF ma tak zwany układ doprowadzania wtórnego powietrza. Co za tym idzie posiada specjalne zawory zamontowane na głowicy, które są sterowane podciśnieniami za pomocą zaworków elektromagnetycznych. Silnik AGA nie posiada układu wtórnego powietrza. Różnice w obu silnikach dotyczą głowic. Głowice silnika ALF posiadają kanały - otwory doprowadzające do których zostaje doprowadzone wtórne powietrze z otwartych przez sterownik zaworów specjalnych. W silniku AGA kanały te są technologicznie zaślepione. Cała instalacja wtórnego doprowadzenia powietrza w silniku AGA nie spełnia swojej funkcji. Ja zamontowałem tą instalację , ponieważ sterownik silnika i tak otwiera te zawory pomimo zaślepionych kanałów w głowicy. Jeżeli bym nie zamontował osprzętu doprowadzania wtórnego powietrza to sterownik łapał by błędy. Moje spostrzeżenia auto chodzi wzorowo na silniku AGA, ma kopa, wszystko działa jak należy. Układ wtórnego doprowadzenia powietrza jest jednak atrapą. Ktoś zapyta dlaczego nie udrożniłem kanałów w głowicy, odpowiem krótko bałem się tego tykać, czegoś zepsuć. Daliśmy 1000 zł za silnik i jeszcze kombinować z jakimś rozwiercaniem zaślepek nie uśmiechało nam się. To tyle z mojej strony jeżeli chodzi o różnice pomiędzy silnikami ALF i AGA. Poniżej fotki dotyczące wspomnianych wyżej różnic.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Witam.
Mam problem z przewodami zasilanie i powrót od silnika do nagrzewnicy w silniku AGA.
Mianowicie w aso chcą za powrót o nr 4B0 819 373K - 233zł.
A za zasilanie o nr 4B0 265 387J - 740zł.
Poza aso nie mogę ich dostać ale mam okazję kupić używki od silnika ALF...
Moje pytanie do kolegów którzy bawili się obiema tymi silnikami:
Czy te przewody od silnika do nagrzrwnicy w silnikac AGA i ALF czymś się różnią??
A i jeszcze kompletna odma czy też się czymś różni??
Mam problem z przewodami zasilanie i powrót od silnika do nagrzewnicy w silniku AGA.
Mianowicie w aso chcą za powrót o nr 4B0 819 373K - 233zł.
A za zasilanie o nr 4B0 265 387J - 740zł.
Poza aso nie mogę ich dostać ale mam okazję kupić używki od silnika ALF...
Moje pytanie do kolegów którzy bawili się obiema tymi silnikami:
Czy te przewody od silnika do nagrzrwnicy w silnikac AGA i ALF czymś się różnią??
A i jeszcze kompletna odma czy też się czymś różni??
- bendzji
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7186
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
- Imię: Michał
- Rocznik: 2018
- Moje auto: Inne
- Nadwozie: Inne
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Września
masz webasto że takie wężę kupujesz? bo wąż 4b0265371J jest do aut z webasto , bez webasto ma numer 4b0265371L
a powrót 4b0819373K jest dla wszystkich 2.4/2.8V6 taki sam
a powrót 4b0819373K jest dla wszystkich 2.4/2.8V6 taki sam
Ostatnio zmieniony 02 lip 2017, 08:44 przez bendzji, łącznie zmieniany 1 raz.
Bendzj, dzieki za info.
Nie mam webasto, mam tylko gaz ale to bez znaczenia bo to tylko są te węże przecięte i puszczone przez trójniki na parownik lpg.
A takie nr węży podał mi gościu z ASO po moim nr vin, widocznie się pomylił.
Czyli ten powrót mogę kupić z każdej V6 2.4 i 2.8 i będzie pasować bez problemu?!
Nie mam webasto, mam tylko gaz ale to bez znaczenia bo to tylko są te węże przecięte i puszczone przez trójniki na parownik lpg.
A takie nr węży podał mi gościu z ASO po moim nr vin, widocznie się pomylił.
Czyli ten powrót mogę kupić z każdej V6 2.4 i 2.8 i będzie pasować bez problemu?!