
[ C5+LPG] mapa gazu i check engine
- metyoo
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2019
- Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
- Imię: Metyoo
- Rocznik: 1993
- Moje auto: S4 C4
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 130KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Oleśnica
- Kontakt:
Jeszcze sobie z tym nie poradziłem, bo nie mam warunków. Po powrocie do kraju na święta będę to robił. Kupiłem używane downpipe`y z katami. Która to strona powinieneś już wiedzieć, bo sterownik mówi ci o stronach (bank 1, bank 2). Jeśli już chcesz wywalić katy to zakładaj tłumik przelotowy, albo wspawaj rurkę, będzie odrobinę głośniej, ale wydobędziesz ładniejszy dźwięk silnika 

kurcze nie wiem ale chyba dobrze bo ostatnio kolega ustawiał gaz na dwoch kompach , od benzyny i od gazu , wiec pewnie gdyby sonda była walnięta to by sie nie dało, tak myślę
jak zrobiłem jak mówiłeś na zimnym odpaliłem i ręką dotykałem rury, równo idzie z obu ...
mam jeszcze jeden problem a mianowicie niesprawny system odpowietrzania oparów benzyny , ale nie wiem czy to by miało wpływ na tego checka
jak zrobiłem jak mówiłeś na zimnym odpaliłem i ręką dotykałem rury, równo idzie z obu ...
mam jeszcze jeden problem a mianowicie niesprawny system odpowietrzania oparów benzyny , ale nie wiem czy to by miało wpływ na tego checka

A3 1.8 2000r - był
A6 2.4 2003r avant - jest
A6 2.4 2003r avant - jest
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Zapchany masz przedkatalizator bo to za nim jest druga sonda i to ona monitoruje jego wydajność. Za dużym katalizatorem nie ma żadnej sondy więc nie ma co go sprawdzać.
Masz dwie opcje:
1. kupić nowe przedkatalizatory
2. zdemontować całość z auta, wytłuc środki przedkatalizatorów a na drugie sondy zamontować tulejki dystansowe (sprawdzone na swoim byłym A6 2.4 i nie tylko, działa)
Wydajność przedkatalizatora można sprawdzić vagscopem podglądając sondy przed i za przedkatalizatorem. Jeśli przy pełnym rozgrzaniu podczas jazdy sondy za i przed falują z bardzo zbliżoną częstotliwością to przedkatalizatory nie spełniają już swojej roli.
Przy sprawnych przedkatalizatorach drugie sondy powinny być dużo wolniejsze (ospałe).
ÂŻadne inne rozwiązanie nie pomoże.
Co do strojenia instalacji z jednym wężykiem od wtryskiwacze prawie 2 razy dłuższym od innych, nie ma żadnego sensu. Najpierw trzeba doprowadzić montaż do łądu a potem zabierać się za strojenie.
Masz dwie opcje:
1. kupić nowe przedkatalizatory
2. zdemontować całość z auta, wytłuc środki przedkatalizatorów a na drugie sondy zamontować tulejki dystansowe (sprawdzone na swoim byłym A6 2.4 i nie tylko, działa)
Wydajność przedkatalizatora można sprawdzić vagscopem podglądając sondy przed i za przedkatalizatorem. Jeśli przy pełnym rozgrzaniu podczas jazdy sondy za i przed falują z bardzo zbliżoną częstotliwością to przedkatalizatory nie spełniają już swojej roli.
Przy sprawnych przedkatalizatorach drugie sondy powinny być dużo wolniejsze (ospałe).
ÂŻadne inne rozwiązanie nie pomoże.
Co do strojenia instalacji z jednym wężykiem od wtryskiwacze prawie 2 razy dłuższym od innych, nie ma żadnego sensu. Najpierw trzeba doprowadzić montaż do łądu a potem zabierać się za strojenie.
fassi chyba nic dodać nic ująć, niestety pewnie masz racje i żadne strojenie nic nie da
pojade jutro do Marcina i sprawdzimy te sondy jak mówisz, wtedy juz prawie na 100 bedzie wiadomo
pojade jutro do Marcina i sprawdzimy te sondy jak mówisz, wtedy juz prawie na 100 bedzie wiadomo
które tulejki będą lepsze te takie zwykłe czy takie łamane 90stopni?fassi1 pisze:a na drugie sondy zamontować tulejki dystansowe (sprawdzone na swoim byłym A6 2.4 i nie tylko, działa)
A3 1.8 2000r - był
A6 2.4 2003r avant - jest
A6 2.4 2003r avant - jest
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
iii jeszcze doszło falowanie obrotów i szarpanie jak jade na 1 i 2 biegu powoli , chyba juz tam niezle musiało sie zapchać? boje sie ze zaraz wydmucham jakąś uszczelkę pod głowicą
tulejki mam juz zamówione , szukam teraz speca od wydechu może znacie kogoś
okolice warszawy lub Białej Podl.

tulejki mam juz zamówione , szukam teraz speca od wydechu może znacie kogoś
okolice warszawy lub Białej Podl.
A3 1.8 2000r - był
A6 2.4 2003r avant - jest
A6 2.4 2003r avant - jest
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Te objawy to podejrzewam że od gazu a nie od katalizatorów.cober pisze:iii jeszcze doszło falowanie obrotów i szarpanie jak jade na 1 i 2 biegu powoli , chyba juz tam niezle musiało sie zapchać? boje sie ze zaraz wydmucham jakąś uszczelkę pod głowicą
Miej na uwadze że katalizatory wcale nie muszą być zapchane i stawiam na to że nie są,
one tylko straciły swoją wydajność, po prostu się skończyły i to tyle.
Jak się poczyta forum to bardzo szybko można wywnioskować że ich średnie życie to 10lat
i błąd wyrzucany jest szybciej w autach z instalacją gazową na gazie ale po czasie błąd zaczyna wyskakiwać również na benzynie.
Jak dobrze poszukasz to na forum są fotki jak ja robiłem to w swoim C5 2.4 i przedkatalizatory wcale nie były zapchane.
A poniżej lektura forumowa
v6-24-bdv-czy-jestem-skazany-na-kontrol ... t29363.htm
28-amx-193kmjak-oszukac-komputer-po-wyc ... t15734.htm