Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ C5+LPG] mapa gazu i check engine

Wszystko co dotyczy instalacji lpg dla wszystkich modeli z silnikami benzynowymi a6 i a7.
Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Rocznik: 1993
Moje auto: S4 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 16 lis 2012, 16:45

Jeszcze sobie z tym nie poradziłem, bo nie mam warunków. Po powrocie do kraju na święta będę to robił. Kupiłem używane downpipe`y z katami. Która to strona powinieneś już wiedzieć, bo sterownik mówi ci o stronach (bank 1, bank 2). Jeśli już chcesz wywalić katy to zakładaj tłumik przelotowy, albo wspawaj rurkę, będzie odrobinę głośniej, ale wydobędziesz ładniejszy dźwięk silnika <okok>

cober
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 33
Rejestracja: 13 gru 2011, 13:02
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cober » 16 lis 2012, 16:48

OK, kiedys w A3 wstawiłem stumiennicę i fajny miała dźwięk.
byłem teraz na dworze zeby sprwadzić z której rury słabiej bucha i powim Ci ze raczej równo wali z obu, nie czuje żadnej róznicy między nimi hmmm
A3 1.8 2000r - był
A6 2.4 2003r avant - jest

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Rocznik: 1993
Moje auto: S4 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 16 lis 2012, 16:50

A jak pracują lambdy? Sprawne są? U mnie wyraźnie można odczuć (na zimnym) słabsze ciśnienie od strony kierowcy. Po nagrzaniu różnicy praktycznie nie ma...

cober
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 33
Rejestracja: 13 gru 2011, 13:02
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cober » 16 lis 2012, 16:56

kurcze nie wiem ale chyba dobrze bo ostatnio kolega ustawiał gaz na dwoch kompach , od benzyny i od gazu , wiec pewnie gdyby sonda była walnięta to by sie nie dało, tak myślę

jak zrobiłem jak mówiłeś na zimnym odpaliłem i ręką dotykałem rury, równo idzie z obu ...

mam jeszcze jeden problem a mianowicie niesprawny system odpowietrzania oparów benzyny , ale nie wiem czy to by miało wpływ na tego checka <mysli>
A3 1.8 2000r - był
A6 2.4 2003r avant - jest

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Rocznik: 1993
Moje auto: S4 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 16 lis 2012, 17:12

j
cober pisze:niesprawny system odpowietrzania oparów benzyny
Raczej nie...

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 16 lis 2012, 22:11

Zapchany masz przedkatalizator bo to za nim jest druga sonda i to ona monitoruje jego wydajność. Za dużym katalizatorem nie ma żadnej sondy więc nie ma co go sprawdzać.
Masz dwie opcje:

1. kupić nowe przedkatalizatory
2. zdemontować całość z auta, wytłuc środki przedkatalizatorów a na drugie sondy zamontować tulejki dystansowe (sprawdzone na swoim byłym A6 2.4 i nie tylko, działa)

Wydajność przedkatalizatora można sprawdzić vagscopem podglądając sondy przed i za przedkatalizatorem. Jeśli przy pełnym rozgrzaniu podczas jazdy sondy za i przed falują z bardzo zbliżoną częstotliwością to przedkatalizatory nie spełniają już swojej roli.
Przy sprawnych przedkatalizatorach drugie sondy powinny być dużo wolniejsze (ospałe).

ÂŻadne inne rozwiązanie nie pomoże.
Co do strojenia instalacji z jednym wężykiem od wtryskiwacze prawie 2 razy dłuższym od innych, nie ma żadnego sensu. Najpierw trzeba doprowadzić montaż do łądu a potem zabierać się za strojenie.

cober
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 33
Rejestracja: 13 gru 2011, 13:02
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cober » 17 lis 2012, 06:56

fassi chyba nic dodać nic ująć, niestety pewnie masz racje i żadne strojenie nic nie da
pojade jutro do Marcina i sprawdzimy te sondy jak mówisz, wtedy juz prawie na 100 bedzie wiadomo
fassi1 pisze:a na drugie sondy zamontować tulejki dystansowe (sprawdzone na swoim byłym A6 2.4 i nie tylko, działa)
które tulejki będą lepsze te takie zwykłe czy takie łamane 90stopni?
A3 1.8 2000r - był
A6 2.4 2003r avant - jest

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 17 lis 2012, 07:39

Zwykłe tulejki.

cober
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 33
Rejestracja: 13 gru 2011, 13:02
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cober » 18 lis 2012, 10:20

iii jeszcze doszło falowanie obrotów i szarpanie jak jade na 1 i 2 biegu powoli , chyba juz tam niezle musiało sie zapchać? boje sie ze zaraz wydmucham jakąś uszczelkę pod głowicą <stres>

tulejki mam juz zamówione , szukam teraz speca od wydechu może znacie kogoś
okolice warszawy lub Białej Podl.
A3 1.8 2000r - był
A6 2.4 2003r avant - jest

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 18 lis 2012, 13:46

cober pisze:iii jeszcze doszło falowanie obrotów i szarpanie jak jade na 1 i 2 biegu powoli , chyba juz tam niezle musiało sie zapchać? boje sie ze zaraz wydmucham jakąś uszczelkę pod głowicą <stres>
Te objawy to podejrzewam że od gazu a nie od katalizatorów.
Miej na uwadze że katalizatory wcale nie muszą być zapchane i stawiam na to że nie są,
one tylko straciły swoją wydajność, po prostu się skończyły i to tyle.
Jak się poczyta forum to bardzo szybko można wywnioskować że ich średnie życie to 10lat
i błąd wyrzucany jest szybciej w autach z instalacją gazową na gazie ale po czasie błąd zaczyna wyskakiwać również na benzynie.
Jak dobrze poszukasz to na forum są fotki jak ja robiłem to w swoim C5 2.4 i przedkatalizatory wcale nie były zapchane.
A poniżej lektura forumowa
v6-24-bdv-czy-jestem-skazany-na-kontrol ... t29363.htm
28-amx-193kmjak-oszukac-komputer-po-wyc ... t15734.htm

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6/A7 - LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja