Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ C5+LPG] mapa gazu i check engine

Wszystko co dotyczy instalacji lpg dla wszystkich modeli z silnikami benzynowymi a6 i a7.
cober
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 33
Rejestracja: 13 gru 2011, 13:02
Lokalizacja: Warszawa

[ C5+LPG] mapa gazu i check engine

Post autor: cober » 28 paź 2012, 14:53

Czesc Wszystkim

Koledzy mam do was konkretne pytanie , ale najpierw chciałbym żebyście rzucili swoim fachowym okiem na poniższą mape gazu którą kilka dni temu sczytałem ze swojego auta,

Czy od takich ustawień ma prawo świecić się check???

dodam iż kilka miesięcy temu wymieniałem reduktor i od tego czasu zaczął się świecić check :/

za wszystkie podpowiedzi z góry dziękuję


Obrazek
A3 1.8 2000r - był
A6 2.4 2003r avant - jest

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 28 paź 2012, 17:26

cober pisze:dodam iż kilka miesięcy temu wymieniałem reduktor i od tego czasu zaczął się świecić check
Wymiana była na taki sam, czy może inny. Ciśnienie ustawione jak było wcześniej.
Podaj nr błędu zapisanego. Trochę za mało info podałeś.

cober
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 33
Rejestracja: 13 gru 2011, 13:02
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cober » 28 paź 2012, 17:32

kurcze nie spisałem tego błędu ale to dotyczyło sondy lambda i był komunikat ze odczyt poniżej jakiegos progu czy poziomu
jak będę na kompie to go spisze i wrzucę do wątku

reduktor był wymieniony na nowy ale chyba inny bo facet ustawiał go pozniej i cos tam regulował

ja jestem zwykłym amatorem więc nic nie zmieniałem w mapie bo jeszcze nie mam za bardzo pojęcia
A3 1.8 2000r - był
A6 2.4 2003r avant - jest

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 28 paź 2012, 17:41

cober pisze:reduktor był wymieniony na nowy ale chyba inny bo facet ustawiał go pozniej i cos tam regulował
To jaki teraz masz zamontowany ?? Może za słaby.
Ważne aby po wymianie ustawić ciśnienie na jakim była poprzednia regulacja, bo inaczej trzeba od nowa robić kalibrację i regulację w trasie.

cober
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 33
Rejestracja: 13 gru 2011, 13:02
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cober » 28 paź 2012, 17:44

aha czaje,
a czy uważasz że jakbym zrobił poprawnie autokalibrację a pożniej dobrze ustawił mapy to by pomogło?
A3 1.8 2000r - był
A6 2.4 2003r avant - jest

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 28 paź 2012, 20:24

cober pisze:a czy uważasz że jakbym zrobił poprawnie autokalibrację a pożniej dobrze ustawił mapy to by pomogło?
Wszystko zależy jaki błąd masz w ecu. Jeśli związany z pb, to najpierw musisz się z nim uporać a dopiero później ewentualna regulacja lpg. I lepiej ustawiać lpg mając podgląd na korekty paliwowe, wtedy możesz ustawić podobnie jak na pb, oczywiście jeśli podzespoły lpg zamontowane na to pozwalają.

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 29 paź 2012, 17:15

Jesli na mapie jest bieg jalowy bez obciazenia to jest za ubogo,
czasy benzyny powinny byc okolo 3.2ms.
Na stagu ten silnik potrzebuje dobrych korekt po RPM
bo inaczej bedzie sie palil check

cober
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 33
Rejestracja: 13 gru 2011, 13:02
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cober » 30 paź 2012, 11:19

dzięki za podpowiedzi
ale obawiam się ze nie ogarnę tego sam, znając siebie zabraknie mi cierpliwości hahahh
może ktoś zna specgazownika w okolicach warszawy który by to ogarnął?

dzieki za wszystkie posty <okok>
pozdrawiam
A3 1.8 2000r - był
A6 2.4 2003r avant - jest

Awatar użytkownika
arkadiuso
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 543
Rejestracja: 24 cze 2010, 00:02
Imię: Arkadiusz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź

Post autor: arkadiuso » 30 paź 2012, 11:37

cober, do Marcina L. możesz skoczyć poradzi sobie.. osobiście Nikodema odradzam, bo umawianie się z nim to porażka.. widziałem Twój temat na lpg-forum..
Arecki
..........
Vag
pomogę ile potrafię
Łódź i okolice

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Moje auto: S4 C4
Rocznik: 1993
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 31 paź 2012, 00:41

cober pisze:był komunikat ze odczyt poniżej jakiegos progu czy poziomu
A nie chodziło czasem o katalizator-poniżej progu sprawności?

cober
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 33
Rejestracja: 13 gru 2011, 13:02
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cober » 14 lis 2012, 13:26

cd.

Marcin L. świetnie sobie poradził z ustawieniem gazu , autko odzyskało moc i az chce się wcisnąć...
błąd był P0431-Warm Up Catalyst Efficiency Below Threshold (Bank 2)
korekty długoterminowe wywalały checka własnie po tej stronie ,
instalacja jest troche zle zrobiona jeden przewód do wtrysków jest dwa razy krótszy od drugiego.

ps. w sobote wymienialem rozrząd i po wymianie tez sie nie zapalił i tez chodzi dobrze <okok>
A3 1.8 2000r - był
A6 2.4 2003r avant - jest

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Moje auto: S4 C4
Rocznik: 1993
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 14 lis 2012, 17:19

cober pisze:błąd był P0431-Warm Up Catalyst Efficiency Below Threshold (Bank 2)
Nie chcę cię martwić, ale ten błąd pojawi się za kilkadziesiąt/kilkaset km, w zależności od pałowania....
Sprawdź sobie, jak odpalisz silnik, najlepiej rano, kiedy jest wszystko zimne i przyłóż rękę do każdego wydechu. Najprawdopodobniej wyczujesz wyraźnie niższe ciśnienie wylatujących spalin na jednym z nich...

cober
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 33
Rejestracja: 13 gru 2011, 13:02
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cober » 16 lis 2012, 06:42

fuck! metyoo miałeś racje zapalił sie znowu :|

czy oznacz to zapchany katalizator?

z tego co zaglądałem to wygląda na to ze mam tylko dwie sondy , są jakies małe katalizatorki zaraz za kolektorem a pozniej sondy i dwa duże
wygląda na zapchany kat? co teraz z tym zrobić?
czy emulatory na sondy załatwiłyby sprawę? czy trzeba wycinać?
ps. dodam ze delikatnie trzęsie budą ale tylko troszkę
A3 1.8 2000r - był
A6 2.4 2003r avant - jest

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Moje auto: S4 C4
Rocznik: 1993
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 16 lis 2012, 08:24

W emulatory się nie baw, bo o ile problem checka być może załatwisz, ale przy pchanego kata już nie, a z czasem być może sytuacja się pogorszy i zrobisz kuku silnikowi. W poprzedniej setce miałem ten problem i przedmuchało mi głowicę. Był remont <stres>
Nie wiem który kat może być przypchany, czy to główny, czy wstępny (prekat). W 2.7T prekaty są metalowe,więc te są raczej niezniszczalne, ale wszystko możliwe...

cober
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 33
Rejestracja: 13 gru 2011, 13:02
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cober » 16 lis 2012, 14:47

ok a jak będę wiedział który to kat to co moge z nim zrobić ,
moze by sie dało go jakos wybić wykruszyć żeby był drożny i wtedy tego emulatorka wsadzić , bo przecież o wymianie katów na nowe nie mam mowy <stres>
jak sobie poradziłeś wtedy? strumienica?
A3 1.8 2000r - był
A6 2.4 2003r avant - jest

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6/A7 - LPG”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga