Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ AKE 2.5 180 KM] glosna praca cieplego silnika analiza log

Silniki wysokoprężne
Adam AKE Łódź
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 01 lis 2012, 08:20
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Adam AKE Łódź » 03 lis 2012, 07:59

remix - możesz na mnie liczyć z tymi vag'owaniem i potem innymi sposobami poszukania przyczyn. Prześlę logi w następnym tygodniu. Właściwie zlogowałem auto wczoraj i okazało się, że okropnie podlewa mi wtrysk na 4 cyl (na 5 cyl na granicy tolerancji). Także zamówiłem 2 nowe wtryski. Wymienię je w tygodniu i zloguję auto coby mieć bardziej wiarygodne odczyty.

Tak sobie myślę jeszcze poza konkursem.... Nigdy nikt o tym nie wspomniał, jak sądzę. Chodzi mi o to, że skoro wszyscy się zgadzamy co do tego, że efekt zmiany dźwięku następuje przy ok. powyżej 80C to może coś "siedzi" w układzie chłodzenia??? Mam na myśli, że może jest tak, że przy wyższej temp. otwiera się termostat, uruchamiając tzw duży obieg chłodzący i coś właśnie związane z chłodzeniem powoduje taki efekt?

To tylko kolejna hipoteza - zgadzam się, że wcześniej lepiej będzie gdy porównamy sobie co się dzieje u nas w układzie zasilania. ÂŚledzę temat regularnie.
Pozdr.
Adam

remix
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 55
Rejestracja: 01 kwie 2010, 11:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: remix » 03 lis 2012, 18:42

zgodze sie z toba na teamt termostatu cos jest z tym powiazane poniewaz gdy mialem kiedys silnik AFB mailem termostat zly nie trzymal mi 80C i wlasnie po wymianie zaczely sie drgawki i praca silnika sie zmienila cos w tym siedzi
czyli albo jakies czujniki temp albo cos w pompie musimy dorwac zdrowego ov6 i go zlogowac

bardzo dorze ze o tym wspomniales

nachodzi mi jedna mysl wlasnie odnosnie tego gdy silnik zimny niedogrzany tu do max 80 C dawka wtrysku spokojnie miesci sie w przedziale do 5mg jednak po nagrzaniu wzrasta do 3,5 mg tak nie powinno byc musi byc stala i na potwiedzenie wkleje log kolegi z forum

http://vaglog.rtnet.pl/wojtowiczlukasz21_99513.html

jak widac silnik zagrzany a dawka prawidlowa ok 6 mg tyle co fabryka
to w 100% potwierdza moja teze

wiadomo wieksza dawka wieksze spalanie stukowe za tym idzie wiekszy halas

proponuje ruszyc przede wszystkim zajac sie dawka lecz jest kicha bo podczas adaptacki wiadomo kanal 1 nie reaguje na zmiane zobaczcie u was login 26262 jakby co czekam na informacie
jest 2 sposob na ruszenie dawki sprawdzony ale to pozniej

przydalby sie ktos obeznany w tych silnikach pefect

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 03 lis 2012, 19:47

remix, Adam AKE ÂŁódź, z temmperaturą jest taki zwiazek, że silnik zimny pracuje na innych parametrach a ciepły na innych. Czyli jak macie walnięty termostat to temperatura jest niska a jak sprawny to przy 80 stopniach zmienia odgłos na grzechotanie.
Sam termostat niczym nie steruje <okok>

Sygnałem który się zmienia jest temperatura <okok>

Chyba, ze odepniecie wtyczkę z czujnika temperatury to teoretycznie powinien chodzić zawsze cicho ? Piszę znak zapytania bo w sumie nie sprawdzałem <mysli>

Natomiast ja przy 90 stopniach mam dawkę 5,3 i problem grzechotnika jest.

Natomiast nic nie wiem o jakichkolwiek drgawkach czy szarpaniach :)

EDIT:

http://vaglog.rtnet.pl/rs.poz1_99696.html
Ostatnio zmieniony 04 lis 2012, 10:09 przez Motostacja pl, łącznie zmieniany 1 raz.
Części samochodowe online - Motostacja pl

remix
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 55
Rejestracja: 01 kwie 2010, 11:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: remix » 03 lis 2012, 23:52

tak dokladnie chodzi mi o skutki jakie powoduje zly termostat
jesli odlacze czujnik temp to juz calkiem chodzi jak g...o
ale dobrze wiedziec jesli ty masz 5.3 mg to juz powinno byc ok a nie jest wiec problem lezy gdzie indziej mam racje???
tylko gdzie??????????????????????

Wasabi30

Post autor: Wasabi30 » 04 lis 2012, 00:37

remix pisze:zgodze sie z toba na teamt termostatu cos jest z tym powiazane poniewaz gdy mialem kiedys silnik AFB mailem termostat zly nie trzymal mi 80C i wlasnie po wymianie zaczely sie drgawki i praca silnika sie zmienila cos w tym siedzi
I tutaj ja tez dorzucę że dziwna praca silnika zaczęła się po wymianie rozrządu, pompy cieczy i profilaktycznie termostatu więc faktycznie coś w tym może być <mysli>
remix pisze:proponuje ruszyc przede wszystkim zajac sie dawka lecz jest kicha bo podczas adaptacki wiadomo kanal 1 nie reaguje na zmiane zobaczcie u was login 26262 jakby co czekam na informacie
Logowałem się do mojego sterownika i tez nie mogę przestawić wartości w kanale pierwszym wszystkie inne zmieniają się bez problemu.
Jakaś dziwna sprawa z tą pracą silnika

Jeszce jedno pisałeś że:
remix pisze:he teraz dopiero spojrzalem ty masz 150km to wtedy moze tak byc
to znaczy że obroty na poziomie 766 obr/min są prawidłowe dla silników 150 km?

Tu są logi kolegi Adrian055 (mam nadzieje że się nie obrazi) wyraźnie widać ze dawka w nagrzany silniku oscyluje w granicach 5.0 do 6.0 mg

link

remix
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 55
Rejestracja: 01 kwie 2010, 11:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: remix » 04 lis 2012, 15:38

tak w twoim silniku moga byc takie obroty masz inny sterownik

co do dawki jak juz wczesniej napisalem to widac ze sie potwierdza mamy juz taki 2 przypadek

jesli nie mozna zmienic watrosci w kanale 1 to trzeba to zmienic mechanicznie w nastepujacy sposob

trzeba odkrecici sterownik pompy i wyposrodkowac czujnik obrotow pompy ten pod sterownikiem na tasmie
sa tam 2 srubki na torx jaki nie wiem ale bardzo maly odkrecasz srubki w przesuwasz czujnik w lewo
aby ustawic to prawidlowo moj sposob
na srubki nakladam rurke termokurczliwa o takim wymiarze ze nachodzi ona bez oporu wiekszego i ja opalasz w ten sposob tworzysz jakby tulejki ktore wyposrodkuja ci ten czujnik sruba z rurka termokurczliwa wchodzi na styk do otworkow w czujniku

100% sprawdzone

przetestowane dawka ustala sie na 5.6 mg ale czy jest ciszej????sprawdzcie to u siebie czekam na wasze relacje

Wasabi30

Post autor: Wasabi30 » 05 lis 2012, 19:48

remix pisze:
trzeba odkrecici sterownik pompy i wyposrodkowac czujnik obrotow pompy ten pod sterownikiem na tasmie
sa tam 2 srubki na torx jaki nie wiem ale bardzo maly odkrecasz srubki w przesuwasz czujnik w lewo
aby ustawic to prawidlowo moj sposob
na srubki nakladam rurke termokurczliwa o takim wymiarze ze nachodzi ona bez oporu wiekszego i ja opalasz w ten sposob tworzysz jakby tulejki ktore wyposrodkuja ci ten czujnik sruba z rurka termokurczliwa wchodzi na styk do otworkow w czujniku

100% sprawdzone
No tak ale przecież podczas wymiany termostatu nikt (przynajmniej u mnie ) nie przestawiał tego czujnika wiec chyba takie ustawienie na siłę nic nie da poza zablokowaniem na stałe dawki na poziomie 5.6 mg, inna sprawa czy nie trzeba przypadkiem potem od nowa pompy kalibrować ?
remix pisze: przetestowane dawka ustala sie na 5.6 mg ale czy jest ciszej????sprawdzcie to u siebie czekam na wasze relacje
a u Ciebie jest ciszej po taki ustawieniu ?

remix
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 55
Rejestracja: 01 kwie 2010, 11:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: remix » 05 lis 2012, 21:55

wlasnie o to chodzi ze pompa byla juz grzebana poniewaz kazda oryginalna z tego co zauwazylem (nie grzebana)pompa ma dawke ok 6mg w zaleznosci czy automat czy manual i to jest wlasnie dokladnie skalibrowana pompa jesli to ruszysz to nic poza dawka sie nie zmienia juz sprawdzilem
zmiana jest wedlug mnie jest lepiej a zawsze mozna powrocic do starego ustawienia

Wasabi30

Post autor: Wasabi30 » 11 lis 2012, 21:02

Witam
Próbowałem tak ustawić, i owszem jest trochę ciszej ale wróciłem do przednich ustawień,a czy może to na przykład stukać dwu masa? bo ja już wymieniałem chyba nie potrzebnie bo mechanik mnie zapewniał że to ona stuka chyba że może tylko myślę że mam wymienioną <mysli>

remix
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 55
Rejestracja: 01 kwie 2010, 11:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: remix » 12 lis 2012, 14:27

dwumas odpada latwa diagnoza wciskasz sprzeglo powinno byc cicho nie czules roznicy w mocy jak przestawilaes ten czujnik???

Wasabi30

Post autor: Wasabi30 » 12 lis 2012, 15:18

Głupia sprawa ale ja sprawdzałem tylko czy ciszej chodzi <lol> i nawet się z miejsca nie ruszyłem, potem wróciłem do poprzednich ustawień
dwumas odpada latwa diagnoza wciskasz sprzeglo powinno byc cicho
czyli wymieniłem na darmo :[

remix
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 55
Rejestracja: 01 kwie 2010, 11:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: remix » 12 lis 2012, 15:35

czekam na odzew z 2 tematu poszukuje wsadu innego sterownika niz mojego nowszego wgram go zobaczymy co sie zmieni

Wasabi30

Post autor: Wasabi30 » 12 lis 2012, 15:50

Czy do zgrania wsadu ze sterownika wystarczy zwykły kabel od vaga? jeżeli tak to jeszcze powiedz jaki program to i ja poszukam u swoich znajomych i jeszcze powiedz od jakiego modelu wsad potrzebujesz?

remix
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 55
Rejestracja: 01 kwie 2010, 11:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: remix » 12 lis 2012, 16:48

he nie oficjalnie dziala na tym kablu program vag can pro, vag can commander,tach pro osobiscie polecam vag can commander 1.4 dobry i dziala lecz najlepszy jest galleto 1260 inny interface do tego trzeba
auto byle z 2.5 tdi 180 a4 b6 a6 c5 passat b5fl
silniki bau bdh (ake 19999-2000)

jac_ek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 49
Rejestracja: 19 wrz 2009, 14:48
Lokalizacja: Toruń

Post autor: jac_ek » 21 lis 2012, 16:36

Odnosnie filmiku na 90% stukaja wtryskiwacze. dla przykladu mozesz zalozyc uzywane nie naprawiane przez nikogo, a jestem przekonany ze nastapi cisza i dawka w 01 wroci do prawidlowej wartosci.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl