[ AKE 2.5 180 KM] glosna praca cieplego silnika analiza log
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 4
- Rejestracja: 01 lis 2012, 08:20
- Lokalizacja: Łódź
remix - możesz na mnie liczyć z tymi vag'owaniem i potem innymi sposobami poszukania przyczyn. Prześlę logi w następnym tygodniu. Właściwie zlogowałem auto wczoraj i okazało się, że okropnie podlewa mi wtrysk na 4 cyl (na 5 cyl na granicy tolerancji). Także zamówiłem 2 nowe wtryski. Wymienię je w tygodniu i zloguję auto coby mieć bardziej wiarygodne odczyty.
Tak sobie myślę jeszcze poza konkursem.... Nigdy nikt o tym nie wspomniał, jak sądzę. Chodzi mi o to, że skoro wszyscy się zgadzamy co do tego, że efekt zmiany dźwięku następuje przy ok. powyżej 80C to może coś "siedzi" w układzie chłodzenia??? Mam na myśli, że może jest tak, że przy wyższej temp. otwiera się termostat, uruchamiając tzw duży obieg chłodzący i coś właśnie związane z chłodzeniem powoduje taki efekt?
To tylko kolejna hipoteza - zgadzam się, że wcześniej lepiej będzie gdy porównamy sobie co się dzieje u nas w układzie zasilania. ÂŚledzę temat regularnie.
Pozdr.
Adam
Tak sobie myślę jeszcze poza konkursem.... Nigdy nikt o tym nie wspomniał, jak sądzę. Chodzi mi o to, że skoro wszyscy się zgadzamy co do tego, że efekt zmiany dźwięku następuje przy ok. powyżej 80C to może coś "siedzi" w układzie chłodzenia??? Mam na myśli, że może jest tak, że przy wyższej temp. otwiera się termostat, uruchamiając tzw duży obieg chłodzący i coś właśnie związane z chłodzeniem powoduje taki efekt?
To tylko kolejna hipoteza - zgadzam się, że wcześniej lepiej będzie gdy porównamy sobie co się dzieje u nas w układzie zasilania. ÂŚledzę temat regularnie.
Pozdr.
Adam
zgodze sie z toba na teamt termostatu cos jest z tym powiazane poniewaz gdy mialem kiedys silnik AFB mailem termostat zly nie trzymal mi 80C i wlasnie po wymianie zaczely sie drgawki i praca silnika sie zmienila cos w tym siedzi
czyli albo jakies czujniki temp albo cos w pompie musimy dorwac zdrowego ov6 i go zlogowac
bardzo dorze ze o tym wspomniales
nachodzi mi jedna mysl wlasnie odnosnie tego gdy silnik zimny niedogrzany tu do max 80 C dawka wtrysku spokojnie miesci sie w przedziale do 5mg jednak po nagrzaniu wzrasta do 3,5 mg tak nie powinno byc musi byc stala i na potwiedzenie wkleje log kolegi z forum
http://vaglog.rtnet.pl/wojtowiczlukasz21_99513.html
jak widac silnik zagrzany a dawka prawidlowa ok 6 mg tyle co fabryka
to w 100% potwierdza moja teze
wiadomo wieksza dawka wieksze spalanie stukowe za tym idzie wiekszy halas
proponuje ruszyc przede wszystkim zajac sie dawka lecz jest kicha bo podczas adaptacki wiadomo kanal 1 nie reaguje na zmiane zobaczcie u was login 26262 jakby co czekam na informacie
jest 2 sposob na ruszenie dawki sprawdzony ale to pozniej
przydalby sie ktos obeznany w tych silnikach pefect
czyli albo jakies czujniki temp albo cos w pompie musimy dorwac zdrowego ov6 i go zlogowac
bardzo dorze ze o tym wspomniales
nachodzi mi jedna mysl wlasnie odnosnie tego gdy silnik zimny niedogrzany tu do max 80 C dawka wtrysku spokojnie miesci sie w przedziale do 5mg jednak po nagrzaniu wzrasta do 3,5 mg tak nie powinno byc musi byc stala i na potwiedzenie wkleje log kolegi z forum
http://vaglog.rtnet.pl/wojtowiczlukasz21_99513.html
jak widac silnik zagrzany a dawka prawidlowa ok 6 mg tyle co fabryka
to w 100% potwierdza moja teze
wiadomo wieksza dawka wieksze spalanie stukowe za tym idzie wiekszy halas
proponuje ruszyc przede wszystkim zajac sie dawka lecz jest kicha bo podczas adaptacki wiadomo kanal 1 nie reaguje na zmiane zobaczcie u was login 26262 jakby co czekam na informacie
jest 2 sposob na ruszenie dawki sprawdzony ale to pozniej
przydalby sie ktos obeznany w tych silnikach pefect
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
remix, Adam AKE ÂŁódź, z temmperaturą jest taki zwiazek, że silnik zimny pracuje na innych parametrach a ciepły na innych. Czyli jak macie walnięty termostat to temperatura jest niska a jak sprawny to przy 80 stopniach zmienia odgłos na grzechotanie.
Sam termostat niczym nie steruje
Sygnałem który się zmienia jest temperatura
Chyba, ze odepniecie wtyczkę z czujnika temperatury to teoretycznie powinien chodzić zawsze cicho ? Piszę znak zapytania bo w sumie nie sprawdzałem
Natomiast ja przy 90 stopniach mam dawkę 5,3 i problem grzechotnika jest.
Natomiast nic nie wiem o jakichkolwiek drgawkach czy szarpaniach
EDIT:
http://vaglog.rtnet.pl/rs.poz1_99696.html
Sam termostat niczym nie steruje
Sygnałem który się zmienia jest temperatura
Chyba, ze odepniecie wtyczkę z czujnika temperatury to teoretycznie powinien chodzić zawsze cicho ? Piszę znak zapytania bo w sumie nie sprawdzałem
Natomiast ja przy 90 stopniach mam dawkę 5,3 i problem grzechotnika jest.
Natomiast nic nie wiem o jakichkolwiek drgawkach czy szarpaniach
EDIT:
http://vaglog.rtnet.pl/rs.poz1_99696.html
Ostatnio zmieniony 04 lis 2012, 10:09 przez Motostacja pl, łącznie zmieniany 1 raz.
Części samochodowe online - Motostacja pl
I tutaj ja tez dorzucę że dziwna praca silnika zaczęła się po wymianie rozrządu, pompy cieczy i profilaktycznie termostatu więc faktycznie coś w tym może byćremix pisze:zgodze sie z toba na teamt termostatu cos jest z tym powiazane poniewaz gdy mialem kiedys silnik AFB mailem termostat zly nie trzymal mi 80C i wlasnie po wymianie zaczely sie drgawki i praca silnika sie zmienila cos w tym siedzi
Logowałem się do mojego sterownika i tez nie mogę przestawić wartości w kanale pierwszym wszystkie inne zmieniają się bez problemu.remix pisze:proponuje ruszyc przede wszystkim zajac sie dawka lecz jest kicha bo podczas adaptacki wiadomo kanal 1 nie reaguje na zmiane zobaczcie u was login 26262 jakby co czekam na informacie
Jakaś dziwna sprawa z tą pracą silnika
Jeszce jedno pisałeś że:
to znaczy że obroty na poziomie 766 obr/min są prawidłowe dla silników 150 km?remix pisze:he teraz dopiero spojrzalem ty masz 150km to wtedy moze tak byc
Tu są logi kolegi Adrian055 (mam nadzieje że się nie obrazi) wyraźnie widać ze dawka w nagrzany silniku oscyluje w granicach 5.0 do 6.0 mg
link
tak w twoim silniku moga byc takie obroty masz inny sterownik
co do dawki jak juz wczesniej napisalem to widac ze sie potwierdza mamy juz taki 2 przypadek
jesli nie mozna zmienic watrosci w kanale 1 to trzeba to zmienic mechanicznie w nastepujacy sposob
trzeba odkrecici sterownik pompy i wyposrodkowac czujnik obrotow pompy ten pod sterownikiem na tasmie
sa tam 2 srubki na torx jaki nie wiem ale bardzo maly odkrecasz srubki w przesuwasz czujnik w lewo
aby ustawic to prawidlowo moj sposob
na srubki nakladam rurke termokurczliwa o takim wymiarze ze nachodzi ona bez oporu wiekszego i ja opalasz w ten sposob tworzysz jakby tulejki ktore wyposrodkuja ci ten czujnik sruba z rurka termokurczliwa wchodzi na styk do otworkow w czujniku
100% sprawdzone
przetestowane dawka ustala sie na 5.6 mg ale czy jest ciszej????sprawdzcie to u siebie czekam na wasze relacje
co do dawki jak juz wczesniej napisalem to widac ze sie potwierdza mamy juz taki 2 przypadek
jesli nie mozna zmienic watrosci w kanale 1 to trzeba to zmienic mechanicznie w nastepujacy sposob
trzeba odkrecici sterownik pompy i wyposrodkowac czujnik obrotow pompy ten pod sterownikiem na tasmie
sa tam 2 srubki na torx jaki nie wiem ale bardzo maly odkrecasz srubki w przesuwasz czujnik w lewo
aby ustawic to prawidlowo moj sposob
na srubki nakladam rurke termokurczliwa o takim wymiarze ze nachodzi ona bez oporu wiekszego i ja opalasz w ten sposob tworzysz jakby tulejki ktore wyposrodkuja ci ten czujnik sruba z rurka termokurczliwa wchodzi na styk do otworkow w czujniku
100% sprawdzone
przetestowane dawka ustala sie na 5.6 mg ale czy jest ciszej????sprawdzcie to u siebie czekam na wasze relacje
No tak ale przecież podczas wymiany termostatu nikt (przynajmniej u mnie ) nie przestawiał tego czujnika wiec chyba takie ustawienie na siłę nic nie da poza zablokowaniem na stałe dawki na poziomie 5.6 mg, inna sprawa czy nie trzeba przypadkiem potem od nowa pompy kalibrować ?remix pisze:
trzeba odkrecici sterownik pompy i wyposrodkowac czujnik obrotow pompy ten pod sterownikiem na tasmie
sa tam 2 srubki na torx jaki nie wiem ale bardzo maly odkrecasz srubki w przesuwasz czujnik w lewo
aby ustawic to prawidlowo moj sposob
na srubki nakladam rurke termokurczliwa o takim wymiarze ze nachodzi ona bez oporu wiekszego i ja opalasz w ten sposob tworzysz jakby tulejki ktore wyposrodkuja ci ten czujnik sruba z rurka termokurczliwa wchodzi na styk do otworkow w czujniku
100% sprawdzone
a u Ciebie jest ciszej po taki ustawieniu ?remix pisze: przetestowane dawka ustala sie na 5.6 mg ale czy jest ciszej????sprawdzcie to u siebie czekam na wasze relacje
wlasnie o to chodzi ze pompa byla juz grzebana poniewaz kazda oryginalna z tego co zauwazylem (nie grzebana)pompa ma dawke ok 6mg w zaleznosci czy automat czy manual i to jest wlasnie dokladnie skalibrowana pompa jesli to ruszysz to nic poza dawka sie nie zmienia juz sprawdzilem
zmiana jest wedlug mnie jest lepiej a zawsze mozna powrocic do starego ustawienia
zmiana jest wedlug mnie jest lepiej a zawsze mozna powrocic do starego ustawienia