Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ AKE 2.5 180 KM] glosna praca cieplego silnika analiza log

Silniki wysokoprężne
remix
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 55
Rejestracja: 01 kwie 2010, 11:26
Lokalizacja: Gdańsk

[ AKE 2.5 180 KM] glosna praca cieplego silnika analiza log

Post autor: remix » 28 paź 2012, 18:31

Witam wszystkich zaczne od tego silnik ma zmieniona mape przez profesjonalna firme w Gdańsku zreszta to moi znajomi pozdro :) ale to nic nie zmienia do rzeczy silnik zimny i dogrzewajacy sie pracuje cicho w miare i jedwabiscie bym wrecz powiedzial i tak jest do ok 80"C jednak jak osiaga 90 to zaczyna pracowac znacznie bardziej twardo pomijajac to ze podczas nagrzewania ma znane wszystkim drgawki ktore dotychczas nikt nie powiedzial jak zlikwidowac

dzwiek o ktorym mowie nie wynika z pracy elementow mechanicznych tylko samego wtrysku spalania

zwracam uwage na kilka rzeczy

wtryski nowe sztuki od cowboya stare nie domagaly
pompa 2 podmieniona ten sam nr dalej to samo
egr dziala pracuje prawidlowo
kat wtrysku wedlug mnie idealnie ustawiony
walki hydraulika nowe 5 tys maja przejechane stan ciagle nowe zero zuzycia


nie podoba mi sie

za duza dawka ok 4mg /skok bez wzgledu jaka mapa siedzi
roznica miedzy wskazaniami temp silnika w liczniku 93 edc 91

ponizej macie logi czekam na sugestie mile widzinay bylby piotrus w tym temacie



statyczne zimny u gory cieply na dole

Grupy: 001,003,004,001,003,004 - http://vaglog.rtnet.pl/remigiusz-borzys ... 02740.html

Grupy: 005,006,007 - http://vaglog.rtnet.pl/remigiusz-borzys ... 02742.html

Grupy: 007,006,005 - http://vaglog.rtnet.pl/remigiusz-borzys ... 02743.html

Grupy: 008,009,010 - http://vaglog.rtnet.pl/remigiusz-borzys ... 02744.html

Grupy: 013,014,015 - http://vaglog.rtnet.pl/remigiusz-borzys ... 02746.html

dymaniczne

Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/remigiusz-borzys ... 02741.html

Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/remigiusz-borzys ... 02745.html

[ Dodano: 2012-10-30, 19:49 ]
widze ze znikome zainteresowanie

Adam AKE Łódź
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 01 lis 2012, 08:20
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Adam AKE Łódź » 01 lis 2012, 08:48

Witam Cię remix.
Mam taki sam silnik i dokładnie takie same objawy. Walczę już tym od jakiegoś czasu - bez skutku....

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 01 lis 2012, 18:21

remix, Adam AKE ÂŁódź, koledzy temat głosnej pracy AKE po rozgrzaniu poruszalem juz w 2008 roku, do dziś o ile zauważyłem nie został rozwiązany. Zdaje się, że TTTM <luzik>
Części samochodowe online - Motostacja pl

Adam AKE Łódź
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 01 lis 2012, 08:20
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Adam AKE Łódź » 01 lis 2012, 20:14

no tak ale to podszarpywanie jest irytujące......
Poza tym, jak wytłumaczyć, że nie wszystkie AKE mają tę przypadłość?
Pozdro
Adam

Wasabi30

Post autor: Wasabi30 » 01 lis 2012, 20:26

Witam
czy te stuki są podobne do tych? Tu masz link do nagrania pracy mojego silnika jeżeli tak to ja już walczę z nimi od dłuższego czasu i nie mogę namierzyć skąd pochodzą, wszystkie wątki na forum są niestety zaczęte i żaden nie wyjaśnia do końca o co chodzi więc może to naprawdę "TTTM" :>

Adam AKE Łódź
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 01 lis 2012, 08:20
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Adam AKE Łódź » 01 lis 2012, 20:55

wydaje się dokładnie to!!!
czasami mocniej, czasami słabiej.....
najgorzej podczas przyśpieszania między 1100 a ok 1600-1700rpm.
przeczytałem całe forum - nie znalazłem nic poza hipotezami bądź TTTM.
A kumpel ma także AKE i cisza!
Brak mi już sił.

Wasabi30

Post autor: Wasabi30 » 01 lis 2012, 21:18

To witaj w kubie ja już tez nie mam siły a najgorsze ze wszyscy mówią że ten silnik pracuje dobrze tylko ja jestem przewrażliwiony <szok> sam nie wiem co o tym myśleć
czasami mocniej, czasami słabiej.....
najgorzej podczas przyśpieszania między 1100 a ok 1600-1700rpm.
dokładnie tak podczas przyspieszania pracuje jak "transit" przynajmniej ja tak to porównuje :]
najlepiej według mnie to pracuje jak jest całkiem zimny <uoee>

Ps. ja mam silnik AKN

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 01 lis 2012, 22:00

Adam AKE ÂŁódź pisze:A kumpel ma także AKE i cisza!
A jaki rocznik ?

Jechałem Allroadem AKE rocznik 2003 i był przyjemnie cichy. Ale w tym roczniku jest inna pompa i wtryskiwacze, a prawdopodobnie i program czymś się rózni <okok>

Jakbym znał kogos kto potrafi porównać takie programy i coś z tym pokombinować to bym zaryzykował próbę upodobnienia go do nowszych wersji AKE <okok>
Części samochodowe online - Motostacja pl

remix
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 55
Rejestracja: 01 kwie 2010, 11:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: remix » 01 lis 2012, 23:11

to panowie czas to rozwiazac
z mojego doswiadczenia a jestem mechanikiem i bardzo dobrze radze sobie tez z eletronika samochodowa wiemy ze to na przypuscmy 80% praca wtrysku

kto potwierdzi ze tak ma i ma na pewno;

walki w idealnym stanie
wtryski
pompa jest na 100% ok

czy ktos z was wymienial jakies czujniki elementy zwiazane z tym problemem chce abysmy unikneli niepotzrzebnych kosztow ja juz pompe kupilem bez sensu zastanawia mnie czujnik temperatury...

jak napisal kolega adam ake lodz w tym zakresie obrotow jest najglosniej potwierdzam u mnie to samo

mam znajomego ma tez ake tyle ze to a8 chodzi idealnie gladko oczywiscie przeswietlilem je i nic nie odbiega od naszych parametrow tylko z tym ze

po 1

pompa ake do 2001 r byla to pompa 106E 3 promieniowa w naszych jest 2 promieniowa 106L
byc moze to jest ta roznica z tego by wynikalo to ze pompa 106 E tworzy wieksze cisnienie pracy??
i wtryski pracuja na 2 cisnieniu otwarcia???
mozemy tylko sie domyslac???
otoz nie u mnie w garazu lezy taka pompa przelozylem sam sterownik ale nie bylo poprawy wrecz gorzej
wiec zakupilem od znajomego pompe 106 L z silnika BAU 179km zamontowalem immo dopasowalem chodzi ladnie pieknie ale jak sie nagrzeje dalej to samo wiec jak ktos potrzebuje mam na sprzedaz w 100% sprawna pompe do ake lub bau 106 L cena do ustalenia

po2

inne wtryski lecz tu akurat nie ma znaczenia poniewaz ja mam wtryski z koncowka G 6 otworkowe z norma na euro 4
tworza wieksza raczej bardziej rozpylaja mgle oleju napedowego takze za tym idzie mieksza praca bynajmniej powinna


wiec tak pozostaje zmiana oprogramowania sterownika silnika mam sprzet do tego takze moglbym poswiecic swoj ster ale potrzebuje pewniej mapy z silnika najlepiej BDH lub ostatnich BAU manual z pinem najlepiej jesli ktos dysponuje to poprosze
co do zmiany oprogramowania nie jestem pewnien czy inne mapy zagraja z nasza pompa czy sie dogadaja co do dawki i wogole ale kto nie sprobuje to sie nie przekona

nurtuje mnie jeszcze jedno jakbyscie mogli porobic logi statyczne kanal 1 na zimnym i na cieplym i wklejic je do tematu to moze by nam to cos pomoglo poniewaz chce zobaczyc i potwierdzic moje domysly na temat dawki

czekam na wasze pomysly

ps jest taki jeden kolega na forum a mianowicie piotrus ci uzdrowil nie jedno v6 no ale chyba nie chce sie podjac tematu lub nie ma czasu jakby co zapraszamy do dyskusji

[ Dodano: 2012-11-01, 23:28 ]
RomanS pisze:
Adam AKE ÂŁódź pisze:A kumpel ma także AKE i cisza!
A jaki rocznik ?

Jechałem Allroadem AKE rocznik 2003 i był przyjemnie cichy. Ale w tym roczniku jest inna pompa i wtryskiwacze, a prawdopodobnie i program czymś się rózni <okok>

Jakbym znał kogos kto potrafi porównać takie programy i coś z tym pokombinować to bym zaryzykował próbę upodobnienia go do nowszych wersji AKE <okok>

w tym roczniku szlo BAU pompa 106L lub K wtryski F lub G wiec pompa ta sama wtryski te same co u mnie tylko zostala mapa

Wasabi30

Post autor: Wasabi30 » 01 lis 2012, 23:58

To może ja bo akurat mam zrobiony log 01 na rozgrzanym silniku, co prawda z czerwca b.r ale już wtedy były stuki jutro dodam jeszcze na zimnym. Może już teraz coś da się zobaczyć <mysli>
log 001 rozgrzany

remix
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 55
Rejestracja: 01 kwie 2010, 11:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: remix » 02 lis 2012, 00:18

cyzli to samo co u mnie troche za duza dawka wedlug mnie powinno byc w granicy 6 mg
poczekajmy na innych
cos grzebales w sterowniku__masz troche za duze obroty

Wasabi30

Post autor: Wasabi30 » 02 lis 2012, 00:26

Z tego co zauważył już kiedyś Piotruś i potem ja ;) to u mnie dawka za bardzo skacze (wręcz nerwowo) chwilami mam 5.0 by już zaraz się pojawiło 2.8 i tak w kółko.
Jeżeli chodzi o obroty to mam 766 Obr/min na ustawieniach seryjnych, nie wiem dlaczego ale już kilka osób pisało na forum że ma tak sam jak ja

remix
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 55
Rejestracja: 01 kwie 2010, 11:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: remix » 02 lis 2012, 00:41

jesli masz obroty zawyzone to dawka nie potrafi sie ustabilizowac patrzales adaptacje

Wasabi30

Post autor: Wasabi30 » 02 lis 2012, 00:53

Tak adaptacje są w porządku:
01: 42768
02: 32768
03: 32768
04: 32768
05: 32768
Już sam nie wiem o co chodzi jak pisałem to sprawdzałem już chyba wszystko i choć wydaje się że jest ok to jednak nie jest

remix
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 55
Rejestracja: 01 kwie 2010, 11:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: remix » 02 lis 2012, 01:18

he teraz dopiero spojrzalem ty masz 150km to wtedy moze tak byc

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga