Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C6] Tiptronik wymiana oleju.

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 11 lis 2012, 09:41

Rangers pisze:0x4B25A czytałem gdzies że 100% polecasz ss na śląsku, ja z Wawy ale spoko dymne się jeśli warto, tylko czy oni mi to ogarną w 1 dzień żebym nie musiał zostawiać auta ?
Tak. Ja polecam ten serwis, ponieważ jestem zadowolony z usługi, więc dlaczego miałbym nie polecić innym? Jeśli nie będziesz miał NIC więcej do zrobienia poza próbą glikolową, 'płukanką', olejem, softem, adaptacją, to napewno jeden dzień wystarczy... jeśli sie okaże jednak, że masz do wymiany chłodnicę, to już może tak szybko nie pójść...

Rangers pisze:w ogóle doradź jeśli możesz co poza wymianą zrobić ? Próbę glikol, pewnie update no i pewnie adaptacje
- próbę glikolową;
- 'płukankę';
- olej;
- oprogramowanie;
- adaptację.

Rangers pisze:A może kojarzysz tu bliżej Wawy też dobrych fachów ?
Jest kilka serwisów, ale po przeczytaniu wielu opinii, wolałem pojechać do SSerwis <okok>

Rangers
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 61
Rejestracja: 31 maja 2012, 23:53
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Rangers » 11 lis 2012, 10:17

Rozumiem, w takim razie nie będę "sprawdzał '' lokalnych warsztatów tylko dzwonię do nich po niedzieli i się umawiam. W balona rozumiem klienta nie robią ? Pytam poprostu czy mogę się im "powierzyć" z ich doradztwem w razie czego ? A gdzieś na forum wyczytałem że można jeszcze zrobić update softu silnika ... nie wiem tylko czy to już nie cudowanie trochę ... bo olej oczywiście wymieniam <lol>
Co do pytania Domel48 ... mam 260kkm z czega ja sam zrobiłem 150kkm, ze skrzynią nic się nie dzieje, najmniejszych problemów, żadnego przerzucania na dwa razy ... Wymieniałem u siebie wtryski, robiłem parę razy zawieszenie, problem (błąd) z przepustnicą ...ale poza tym spoko. Uważam że jak na 5 lat mojej jazdy tym autkiem to te sprawy poprostu pryszcz ! Przed A6 miałem Toyotę Camry ,przez trzy lata robiłęm daw razy głowicę, raz kapitalkę i ... pare innych. To był dopiero problem.

Domel48
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 429
Rejestracja: 25 maja 2012, 06:46
Imię: Dominik
Rocznik: 2014
Moje auto: A7 4K
Nadwozie: Liftback
Silnik: 2.8 FSI 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wieluń

Post autor: Domel48 » 11 lis 2012, 10:25

CCo to mojego pytania to mialem na mysli to ze Ty nie wymieniales oleju w skrzyni ,a ona sie nie posypala.Znam tez przypadki ze po wymianie sie rozsypala.Nie wiem juz tak do konca co myslec o tych wymianach.

Rangers
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 61
Rejestracja: 31 maja 2012, 23:53
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Rangers » 11 lis 2012, 10:33

Domel48 pisze:Znam tez przypadki ze po wymianie sie rozsypala.
Rozumiem Cię, ja też sam nie wiem czy wymieniać czy też nie, tym bardziej że naprawdę nie mam najmniejszych powodów do zmartwień. Ale zdrowy rozsądek mi mówi że .... nowy olej powinien być lepszy od starego. Wydaje mi się, że jeśli ktoś ma problemy ze skrzynią po wymianie oleju, to moim zdaniem (skromnym) było by tylko kwestią czasu żeby te problemy dopadły skrzynie na starym oleju. Ty chyba niestety szukasz nowej skrzyni ? Ale rozsypała się po wymianie oleju ?

Domel48
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 429
Rejestracja: 25 maja 2012, 06:46
Imię: Dominik
Rocznik: 2014
Moje auto: A7 4K
Nadwozie: Liftback
Silnik: 2.8 FSI 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wieluń

Post autor: Domel48 » 11 lis 2012, 11:13

Nie nie kolego nie szukam.Moj topik dotyczacy oznaczen skrzyni jest czysta ciekawoscia.W razie gdyby kiedys przyszlo wymienic.Ja mam na swojej najechane Prawie 200kkm i tez jej nic nie dolega.Tez poki co oleju nie wymieniam choc korci mnie to troche.

Rangers
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 61
Rejestracja: 31 maja 2012, 23:53
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Rangers » 11 lis 2012, 11:20

Przerzucił mi się twój post o oznaczeniach stąd też myslałem że szukasz. Ja raczej na pewno wymienię bo wydaje mi się (raczej pewne) że siadła mi moc (nie tyle moc co przyspieszenie). Z tego co wyczytałem to olej i update mogą mieć duży wpływ na to.

Domel48
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 429
Rejestracja: 25 maja 2012, 06:46
Imię: Dominik
Rocznik: 2014
Moje auto: A7 4K
Nadwozie: Liftback
Silnik: 2.8 FSI 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wieluń

Post autor: Domel48 » 11 lis 2012, 11:25

Ja jak bede to robil to tylko w ASO tylko musze sie dowiedziec ile cala impreze bedzie mnie kosztowac.Tam bynajmniej jakas odpowiedzialnosc biora jak spartolą.

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 11 lis 2012, 17:30

Rangers pisze: W balona rozumiem klienta nie robią ? Pytam poprostu czy mogę się im "powierzyć" z ich doradztwem w razie czego ? A gdzieś na forum wyczytałem że można jeszcze zrobić update softu silnika ... nie wiem tylko czy to już nie cudowanie trochę ... bo olej oczywiście wymieniam
Ja pomimo tego, że jestem wielkim pedantem, powierzyłem im swoje auto i nie żałuję... oczywiście jak tylko się dało, to byłem przy nim, pojechałem na jazdy próbne itp. Z usługi jestem w pełni kontent <okok>

Czy jest sens bawić się softem silnika? Do wymiany oleju nie jest napewno potrzebny... chyba, że masz jakieś problemy....

3.0 BMK 224KM

Post autor: 3.0 BMK 224KM » 06 gru 2012, 09:08

Potwierdzają się słowa, że do połowy 2005 roku olej w TiP-ie był żółty.

Obecnie miałem upuszczone trochę i jest żółty .... ( a od nowości nie zmieniany)

Więc, nie wiem jak niektórzy stosują świetny patent i przy wymianie statycznej wlewają zielony ( mając resztę żółtego)???
Nie wiem czy warto też zmieniać na droższy zielony? Skoro fabrycznie jeździ na żółtym i wymieniając na żółty nie trzeba softa robic ....

Ja po nowym roku planuję wymianę na Ravenol ATF 6HP Fluid ( kilka osób z forum tak zrobiło i jeździ TIP jak należy) w dobrej cenie 190 zł/5 litrów wraz z oryginalnym filtrem od ZF i uszczelką.

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 06 gru 2012, 09:41

nikos pisze:Więc, nie wiem jak niektórzy stosują świetny patent i przy wymianie statycznej wlewają zielony ( mając resztę żółtego)???
W takim przypadku przydało by się zrobić podwójną wymianę statyczną...

nikos pisze:Skoro fabrycznie jeździ na żółtym i wymieniając na żółty nie trzeba softa robic ....
Skoro zrobili nowy - lepszy olej, to moim zdaniem warto... do tego aktualizacja oprogramowania, adaptacja bazowa i jest <okok>

nikos pisze:Ja po nowym roku planuję wymianę na Ravenol ATF 6HP Fluid
A czy on spełnia wszystkie specyfikacje tak jak najnowszy ORI olej?


Poniżej dla przypomnienia 'kolorystyka olejowa' i jej odpowiedniki w Audi Parts:

ZF Lifeguardfluid 6 G 055005A2 (żółty)
ZF Lifeguardfluid 6+ G 055162A2 (niebieski)
ZF Lifeguardfluid 8 G 060162A2 (zielony)

3.0 BMK 224KM

Post autor: 3.0 BMK 224KM » 06 gru 2012, 10:00

0x4B25A pisze:
nikos pisze:Więc, nie wiem jak niektórzy stosują świetny patent i przy wymianie statycznej wlewają zielony ( mając resztę żółtego)???
W takim przypadku przydało by się zrobić podwójną wymianę statyczną...

nikos pisze:Skoro fabrycznie jeździ na żółtym i wymieniając na żółty nie trzeba softa robic ....
Skoro zrobili nowy - lepszy olej, to moim zdaniem warto... do tego aktualizacja oprogramowania, adaptacja bazowa i jest <okok>

nikos pisze:Ja po nowym roku planuję wymianę na Ravenol ATF 6HP Fluid
A czy on spełnia wszystkie specyfikacje tak jak najnowszy ORI olej?


Poniżej dla przypomnienia 'kolorystyka olejowa' i jej odpowiedniki w Audi Parts:

ZF Lifeguardfluid 6 G 055005A2 (żółty)
ZF Lifeguardfluid 6+ G 055162A2 (niebieski)
ZF Lifeguardfluid 8 G 060162A2 (zielony)
1. Dokładnie Krzysiek - albo dynamiczną. Chociaż niektórzy twierdzą, że w naszych TiP-ach nie powinno się takowych robić. Znowu inni zalecają dynamiczną. A prawda jest taka, że nie ważne jaka wymiana, ważne, żęby TiP dobrze chodził.

2. Owszem nowy lepszy, ale odpukać w niemalowane - jeśli coś chodzi dobrze, warto zmieniać, kombinować, a może się pogorszy ? Mi mechanik, oraz sprzedawca oleju zdecydowanie w takim wypadku doradzają żółty ( jakbym fabrycznie miał zielony to lał bym zielony) . Z tego co wiem AZ Serwis oraz jeden serwis w Mysłowicach ( typowo skrzynie biegów) leją do tych skrzyń tylko żółty i nie ma żadnych awarii ....
Do tego kilka osób z forum lało już żółty ravenol i żadnych problemów nie mają. A skrzynie odżyły wszystko dobrze chodzi ....

3. ZF Lifeguardfluid 6 G 055005A2 (żółty) = Ravenol ATF 6HP Fluid
Wszystkie normy z tego spełnione są, a z fabryki moje auto wyjechało na: ZF Lifeguardfluid 6 G 055005A2


Ty wiem Krzysiek u Sopy zmieniałeś i wlali Ci zielony olej. A jaki fabrycznie miałeś ? I ile zielonego Ci wlali, przy jakiej wymianie ?
Oleju jest +/- około 9 litrów.
Przy statycznej wchodzi +/- 6,5 litra.

igorw

Post autor: igorw » 06 gru 2012, 10:01

Koledzy pisałem w innym wątku, ale tu powtórzę: jesli zmieniacie olej od nowości lub naprawiacie skrzynię sprawdźcie konwerter bo lubi sie popsuć po 10-20 tys km po wymianie oleju. U mnie tak było, wsadziłem regenerowany ale szkoda że drugi raz za robociznę musiałem płacić. Było to o tyle dobre że wymieniłem olej po 15 tys km unikając walki z żonką o zbędny wydatek - była awaria no i trudno ;)

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 06 gru 2012, 11:21

nikos pisze:Ty wiem Krzysiek u Sopy zmieniałeś i wlali Ci zielony olej. A jaki fabrycznie miałeś ? I ile zielonego Ci wlali, przy jakiej wymianie ?
Oleju jest +/- około 9 litrów.
Przy statycznej wchodzi +/- 6,5 litra.
Tak. Wlali mi zielony. Ilościowo, to tak jak przy statycznej, czyli 6.5l. Do tego wcześniej płukanka skrzyni. Fabrycznie był żółty :)

3.0 BMK 224KM

Post autor: 3.0 BMK 224KM » 06 gru 2012, 13:08

0x4B25A pisze:
Tak. Wlali mi zielony. Ilościowo, to tak jak przy statycznej, czyli 6.5l. Do tego wcześniej płukanka skrzyni. Fabrycznie był żółty :)

Czyli w skrzyni obecnie musi być około 2,5 litra żółtego i 6,5 zielonego ?

Filtr zakładali Ci z ZF oryginał czy Audi ?

Pozdrawiam

Domel48
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 429
Rejestracja: 25 maja 2012, 06:46
Imię: Dominik
Rocznik: 2014
Moje auto: A7 4K
Nadwozie: Liftback
Silnik: 2.8 FSI 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wieluń

Post autor: Domel48 » 06 gru 2012, 13:28

Co w takim razie w sytuacji jesli sprawdze w swojej skrzyni stan oleju i okaze sie ze po rozgrzaniu do odpowiedniej temp nic nie wycieka z korak? Jaki w takiej sytuacji mam dolac??

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja