Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C6 3.0TDI] Najmocniejsza(najmniej awaryjna) skrzynia

Układ napędowy i skrzynie biegów
Awatar użytkownika
azad-der-boss
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 118
Rejestracja: 14 mar 2010, 19:16
Lokalizacja: Bogacica/Dachau

Post autor: azad-der-boss » 20 gru 2010, 19:24

carlos666 pisze:Nie jestem zwolennikiem Tipa w silniku 3,0 TDI.
No chyba że ktoś jest dziadkiem i prawą ręką woli się trzepać niż wachlować biegami :)
Dla mnie Tip za długo myśli przy zmianie biegów.
Komfort owszem jest ,ale frajdy z jazdy praktycznie żadnej.
Jestes pierwszym jak dla mnie ktory woli manuala,,ale ok,jak kto woli ale moim zdaniem jak chcialbym sie pobawic to juz wolalbym MK6 GTi w manualu ;-)

carlos666
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 414
Rejestracja: 29 cze 2010, 06:24
Imię: Karol
Rocznik: 2015
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.6 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: carlos666 » 20 gru 2010, 19:45

Przy kupnie auta zależało mi tylko aby silnik miał 3,0TDI, skrzynia manual oraz napęd quattro.
Reszta wyposażenia to tak jak u kobiety:
Najważniejsza dupa, reszta to zbędny dodatek do dupy :)

Awatar użytkownika
maxon
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 282
Rejestracja: 29 lip 2010, 11:35
Lokalizacja: Gdańsk-Warszawa

Post autor: maxon » 20 gru 2010, 21:56

azad-der-boss pisze:...
MOze jakis link zeby bylo oficialnie bo sam jestem ciekaw ile naprawde NM Tip wytrzymoje...ale 400 chyba nie jak oryginalnie mamy w 3.0 tdi 450 NM?!?!?
Pierwszy mój post na tej stronie:
https://a6klub.pl/a6-c6-30-tdi-chiptuning-czy-warto-vt13123,225.htm


Jak pisałem:

400Nm ja interpretuję jako wartość bezpieczną dla odbiorców. Być może umowa ZF z Audi + odpowiedni soft zapewniają bezawaryjną pracę skrzyni do min 200kkm i wtedy 450 Nm jest bezpieczne.
Zauważcie też, że wraz z kolejnymi modelami moc podnoszą a Nm stoi na 450.
Czasami brak ludożerców
daje się boleśnie odczuć...

Awatar użytkownika
pama
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1264
Rejestracja: 17 gru 2009, 08:53
Imię: Forum Tomasz
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bayern
Kontakt:

Post autor: pama » 20 gru 2010, 22:47

maxon pisze:
pama pisze: ...co do skrzyn, to:
Tiptronic jest w stanie przeniesc do 650Nm
Multitronic ( jego lancuszech) przenosi moment do ok 400Nm
...
pama - stary wyjadacz a takie bajki opowiada :D HP19A przenosi wg producenta 400Nm
no wlasnie, wyprowadz mnie z bledu :)))

Ile przenosi Tip a ile Multi..?? <czapa>

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 20 gru 2010, 23:22

No chyba że ktoś jest dziadkiem i prawą ręką woli się trzepać niż wachlować biegami :)
Dla mnie Tip za długo myśli przy zmianie biegów.
poleciałeś jak świnia w pomidory :lol:
w C5 naprawdę nie wydaję mi się, aby Tip długo myślał, reakcje są bardzo dobre, w C6 przecież powinny być jeszcze szybsze, no chyba że się mylę, ale wątpię
dla mnie Tip to poezja
a przy dzisiejszym ruchu na drogach to już niezastąpiony

MaTyS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1889
Rejestracja: 11 sie 2009, 09:15
Imię: MaTyS
Rocznik: 2012
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Iława

Post autor: MaTyS » 21 gru 2010, 06:54

ZelvaBOi
Nic więcej nie można dodać, no chyba tylko tyle, że tym naszym ręcznym tez można się bawić <ok>

Awatar użytkownika
maxon
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 282
Rejestracja: 29 lip 2010, 11:35
Lokalizacja: Gdańsk-Warszawa

Post autor: maxon » 21 gru 2010, 10:53

Ja po > 300kkm nie zamienię się na niewygodną skrzynkę 8-) Z prostej przyczyny. Nie ma po co <rotfl>
Czasami brak ludożerców
daje się boleśnie odczuć...

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 21 gru 2010, 18:52

ręczny w Quattro...
tak średnio

paweł
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 474
Rejestracja: 29 kwie 2008, 18:52
Imię: Paweł
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ipswich / Leszno

Post autor: paweł » 01 sty 2011, 17:32

Ja też dorzuce swoje 5 groszy :lol:

Miałem C5 2,5 TDI Q w automacie i byłem bardzo zadowolony ale po sprzedazy kupiłem A4 B6 z manualem 6-biegowym, jeździłęm tym autem ponad 2 lata i za każdym razem gdy jechałem szlak mnie trafiał, że to manual :evil:

Teraz mam oczywiście Tipa i nigdy w życiu nie kupię auta z manualem, ma sie wszystko w dupie, jade i jem i nie musze sie martwić o wachlowanie biegami po mieście, a mając 6 biegów w manualu trzeba wajchować bo jadąc w korku na dwujce są za wysokie obroty a na trójce za niskie i cały czas trzeba mieszać skrzynią :evil: Więcej nie piszę bo znowu zaczynam sie denerwować jak sobie o tym pomyśle :mrgreen:

Ogólnie sprawa ma się tak, ten co wcześniej nie jeździł nigdy automatem nie pojmie tego, że jest wygodniej a ten co jeżdził automatem nie wróci juz do manuala :)

Amen ;-)
A6 3.0 TDI Quattro, ASB, 280ps i 560nm by MR Motors na Audi Forum . :)

paweł
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 474
Rejestracja: 29 kwie 2008, 18:52
Imię: Paweł
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ipswich / Leszno

Post autor: paweł » 01 sty 2011, 18:34

Zaraz nobla :) po prostu napisałem tak jak jest ;-)
A6 3.0 TDI Quattro, ASB, 280ps i 560nm by MR Motors na Audi Forum . :)

Awatar użytkownika
firewire
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 146
Rejestracja: 10 sie 2008, 23:18
Lokalizacja: Luxembourg

Post autor: firewire » 02 sty 2011, 15:07

Ja z przyszłym teściem wszedłem na dyskusję n/t automata.
On ma 2 Skodzinki w benzynce...
ja A6Q 3.0TDi i X-Trail II 2.2dCI (manual 6)

No i nie wytłumaczę mu... bezcelowa rozmowa...
To Dobrze Idzie
Kiedyś było mocno modzone 4F/3.0 BMK
Teraz jest 4G/3.0 CVUA
Nie wchodzę w dyskusje "Nie znam się, ale się wypowiem", proszę o uszanowanie tego jeśli ignoruję odpowiedzi nie poparte faktami, dowodami lub doświadczeniem.

mateusz1651
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 06 paź 2012, 13:08
Lokalizacja: Działoszyn

Post autor: mateusz1651 » 31 paź 2012, 10:40

w 3.0Q Tip Tylko automat .. manualem jeździłem i według mnie porażka ... Ja jak jadę autem nie myślę o zmianie biegów , żebym czasem nie szarpnął sprzęgłem itd itp...

Na 100% jeśli ktoś jeździ manualem nawet całe życie i uważa się za świetnego kierowce , nie wierzę że przy 3.0 nie zdarzy mu się szybciej sprzęgła puścić i szarpnąć autem..

Oczywiście to tylko moje zdanie ... Każdy inny gust i podejście ma ..

panton
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 129
Rejestracja: 19 sty 2011, 17:11
Lokalizacja: Wawa/Łódź

Post autor: panton » 02 lis 2012, 00:32

pama pisze:
maxon pisze:
pama pisze: ...co do skrzyn, to:
Tiptronic jest w stanie przeniesc do 650Nm
Multitronic ( jego lancuszech) przenosi moment do ok 400Nm
...
pama - stary wyjadacz a takie bajki opowiada :D HP19A przenosi wg producenta 400Nm
no wlasnie, wyprowadz mnie z bledu :)))

Ile przenosi Tip a ile Multi..?? <czapa>
pytanie w stylu ile podniesie kobieta a ile mężczyzna..... zupełnie pozbawione sensu
(pytanie jaka kobieta i jaki mężczyzna)

Jestem Slaby

Post autor: Jestem Slaby » 11 lis 2012, 10:30

zastanawia mnie fakt, dlaczego Audi nie montuje DSG, przecież to rewelacyjna skrzynia...

chyba, że to kwestia marketingu, i byłoby że audi to najdroższa wersja skody (gdzie średnią jest vw)....

Awatar użytkownika
krawcraf
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 184
Rejestracja: 16 lis 2011, 19:20
Imię: Krawiec
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: krawcraf » 11 lis 2012, 15:15

Paweł pisze: Ogólnie sprawa ma się tak, ten co wcześniej nie jeździł nigdy automatem nie pojmie tego, że jest wygodniej a ten co jeżdził automatem nie wróci juz do manuala :)

Amen ;-)
Ja się tutaj z toba nie zgodzę. Jeździłem bardzo wieloma samochodami z Automatem i manualem. Miałem automat idsg w służbówce golf mk5 2.0 tdi. Jeździłem też trochę a4 3.0 tdi 240ps z Q i TIP. BMW 528i benzyna + automat. DSG rewelacja, tip też nie jest zły ale w a6, w mniejszych autach nie ma większego sensu i zdecydowanie bym tego nie chciał. Mam teraz 2.7 w manualu i trochę mnie wku... to wachlowanie biegami w korku (samochód jest trochę za ciężki do manuala). Na trasie natomiast zdecydowanie wolę manuala bo nie podobają mi się akcję jakie automaty wyczyniają. W beznynie nie jest to tak drażniące jak w dieslu. Nie lubie sytuacji kiedy podczas wyprzedzania i kick down zrzuca mi np na trójkę na 4k rpm tylko po to zeby dociągnąć 300rpm (gdzie już i tak turbo dostaje zadyszki i nie popmupje jak trzeba) przerzuca na 4 bieg. Bez sensu to jest. Małe szybkie auta tylko manual, "dostojne krowy" jak nasze c6 tylko automat.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja