Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ A6 C5] wybebeszony kat czy rura kwasówka??

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
Jigitt
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 362
Rejestracja: 03 wrz 2011, 15:37
Imię: Tomi
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Legionowo

[ A6 C5] wybebeszony kat czy rura kwasówka??

Post autor: Jigitt » 27 paź 2012, 17:19

Witam!!! Może było gdzieś już omawiane to zagadnienie, próbowałem szukać, ale nie wyszło mi to...
Otóż... Czy lepszym rozwiązaniem jest całkowite wybebeszenie kata i pozostawienie pustej puchy po nim, czy całkowite wycięcie obudowy z katem w środku i wmontowanie w to miejsce wolnej rurki kwasówki rozmiarem odpowiadającej rurze wydechowej??

Pytam, bo mam taką pustą obudowę po wybitym kacie, a zastanawiam się powoli nad przeróbkami mojej a6, w tym wypadku nad downpipem...
Mówisz QUATTRO...
Myślisz AUDI...

Było: 80-B2, 100-C3, 100-C3, 100-C4, C5, C5FL, C6,

jest znów C5FL :D

lukwoj21
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 359
Rejestracja: 14 gru 2010, 17:49
Imię: Łukasz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Żary
Kontakt:

Post autor: lukwoj21 » 27 paź 2012, 21:42

lepiej wstawic rure poniewaz jak zostawisz puszke po kacie pusta to spaliny beda sie w niej rozprezac po czy ponownie beda musiały sie sprezyc a tym przypadku bedziesz tracił na mocy.

MrcZk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 301
Rejestracja: 07 lis 2010, 17:21
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: MrcZk » 27 paź 2012, 22:01

kwasiak, tyle w temacie. gotowiec 399zl na allegro chyba ze masz dobrego spawacza to sam ogarnie temat i zaplacisz o polowe mniej
1.8T MrcZk'a hybryda itd

Awatar użytkownika
pawel1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 691
Rejestracja: 12 sie 2008, 21:36
Imię: Paweł
Rocznik: 2002
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: PODKARPACIE

Post autor: pawel1 » 28 paź 2012, 07:30

wytnij kata sprzedaj weźmiesz kasę kup strumiennice i daj komuś żeby zespawał przynajmniej nie bedziesz musial kase inwestowac gdyz powinna ci starczyc na wszystko kasa z kata <okok>

tomaszek99

Post autor: tomaszek99 » 28 paź 2012, 07:48

strumienica to pic na wode, ale pamiętaj, że po tym zabiegu, a najlepiej przed skontaktuj się z elektronikiem, żeby wykombinował Ci jak iszukać sonde, żebyś nie stracił za dużo mocy.
Ogólnie to sprawdz najpierw czy sonda jest za katem, Jak będzie tylko przed to nie ma obawy :)

lukwoj21
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 359
Rejestracja: 14 gru 2010, 17:49
Imię: Łukasz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Żary
Kontakt:

Post autor: lukwoj21 » 28 paź 2012, 08:09

jezeli sąda jast przed katem to nic nie trzeba robic, jezeli za katem to jest problem <lol> probonowałym strumienicr wyglada jak kat i na staci sie nie przyczepią <lol>

MrcZk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 301
Rejestracja: 07 lis 2010, 17:21
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: MrcZk » 28 paź 2012, 09:01

teorie wyssane z palca , DRUGA SONDA NIE WPLYWA NA PRACE SILNIKA! ludzie przeciez to jest napisane nawet w manualu audi c5 na stronie gdzie sa opisane kontrolki na zegarach(facepalm) jesli wykryje ze cos nie tak to zapala sie kontrolka z silnikiem ale nie zmienia pracy silnika a jedynie informuje ze kat do wymiany. Dla niedowiarkow cytuje : "System kontroli spalin, lampka kontrolna(zolty kontur silnika wskazuje niesprawnosc systemu kontroli spalin.Nalezy niezwlocznie udac sie do aso samochodow audi i zlecic usuniecie przyczyny niesprawnosci" - strona 25, sam mam dwie sondy kat wyciagniety i nic nie wariuje a kontrolka nawet sie nie zapalila, jedynie spaliny czuc bardziej, malo tego druga sonde mozna wylaczyc z poziomu vag'a co zrobie w momencie gdy bede jechal chipowac. Kata oryginalnego sobie zostaw w przypadku jak bedziesz sprzedawal auto wstawisz i nikt nie bedzie niepotrzebnie rozmyslal. Na stacji zawsze mozna pogadac z diagnosta jak czlowiek z czlowiekiem i pusci. natomiast jesli chodzi o strumiennice te z luskamiw srodku to pic na wode, tak jak pisalem kup albo cos takiego http://rm-motors.pl/tlsamded-dpa18t.html za 399zl albo niech ktos Ci cos takiego zrobi wystarczy rura od wydechu o odpowiedniej srednicy odpowiednio ja zgiac na gietarce lub naciac zgiac i zespawac oraz kupic dwie flansze ktore mozna bez problemu kupic albo zrobic i bedziesz mial downpipe za 200 zl
1.8T MrcZk'a hybryda itd

Awatar użytkownika
Jigitt
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 362
Rejestracja: 03 wrz 2011, 15:37
Imię: Tomi
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: Jigitt » 28 paź 2012, 21:36

MrcZk pisze: druga sonde mozna wylaczyc z poziomu vag'a co zrobie w momencie gdy bede jechal chipowac.
MrcZk kolego, przewinęło mi się już to gdzieś przed oczyma... ale nigdzie nie widziałem dokładnego opisu... Zapodałbyś instruktaż krok po kroku jak to uczynić??

PS. A co sądzicie o odsunięciu drugiej sondy za pomocą tulejek, o tym też dużo się wspomina... Czy jakaś wymagana odległość jest tu potrzebna?? Poza tym na alledrogo widziałem proste tuleje i kolankowe... czym one się różnią poza wyglądem i skąd wiadomo jaką zastosować??
Mówisz QUATTRO...
Myślisz AUDI...

Było: 80-B2, 100-C3, 100-C3, 100-C4, C5, C5FL, C6,

jest znów C5FL :D

MrcZk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 301
Rejestracja: 07 lis 2010, 17:21
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: MrcZk » 28 paź 2012, 21:59

sonde wylaczaja podczas robienia czipa, tak jak i wiele innych czynnosci...u mnie normalnie dziala i nie wywala bledow natomiast z pewnoscia zostanie odlaczona podczas chipowania, jutro zrobie zdjecia jak u mnie wyglada downpipe.
1.8T MrcZk'a hybryda itd

Awatar użytkownika
Kuku1985
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 182
Rejestracja: 26 cze 2010, 19:58
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Kuku1985 » 31 paź 2012, 06:44

Jak wywalisz bebechy katalizatora to zyskasz moc a nie że stracisz, jednak nie jest to bardzo odczuwalna różnica. Jedynym plusem tego zabiegu jest fakt iż nie przypiepszą się na przeglądzie... Kwasiak jest bardziej efektywny, lecz polecam zwiekszenie srednicy. 2,75" lub 3"

Awatar użytkownika
Jigitt
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 362
Rejestracja: 03 wrz 2011, 15:37
Imię: Tomi
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: Jigitt » 04 wrz 2013, 21:40

Koledzy odświeżę lekko kotleta... W międzyczasie zmieniłem autko, silnik jednak został ten sam... 1.8T AWT. Różnica jest taka, że tu obecnie mam C5-kę już po wirusie, ale widzę, że kat nadal siedzi... Chcę go wywalić i wstawić kwasiaka, a że odnowiłem ostatnio kontakty z kumplem ze studiów który siedzi w robocie w metalurgii (także kwasy) mógłby mi to zrobić za dobrą cenę (ostatnio robił mi "korek" rury do wykonania boost leak testu). Tylko zapytał mnie o jakieś dane czy rysunki techniczne tedo DP... Wiecie czy i gdzie coś takiego w ogóle można znaleźć?? Jaka średnica powinna być tej rury kwasówki, 2,75 lub 3" jak sugeruje Kukul985, ma się zwężać, rozszerzać czy być stałej szerokości na całej długości??
Mówisz QUATTRO...
Myślisz AUDI...

Było: 80-B2, 100-C3, 100-C3, 100-C4, C5, C5FL, C6,

jest znów C5FL :D

Awatar użytkownika
Kuku1985
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 182
Rejestracja: 26 cze 2010, 19:58
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Kuku1985 » 04 wrz 2013, 21:54

Zależy co chcesz osiągnąć, jeżeli po za wirusem planujesz coś większego daj 2,75" to wystarczy 3" to raczej do GT28 eliminator. Jak pozostaniesz przy samym wirusie daj 2,5". Ja już u siebie jestem po wymianie niestety relacji z odczucia zmiany kata na DP nie wyrażę ze względu że silnik dalej jest poddawany modyfikacją.
Nie wiem czy ktoś miał by taki rysunek... z pewnością musi dać dwie flanszę o różnych rozmiarach, kawałek prostej rurki a do tego dwa krótsze pospawane pod pewnym kątem no i kawałek z otworem (gwintem na sondę lambda) wiem wiem za dużo to nie daje, więc jeżeli nie znajdzie się do tego rysunek... najlepiej jak dasz kumplowi katalizator na wzór.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja