[ A6 C5] wybebeszony kat czy rura kwasówka??
- Jigitt
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 362
- Rejestracja: 03 wrz 2011, 15:37
- Imię: Tomi
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AWT 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Legionowo
[ A6 C5] wybebeszony kat czy rura kwasówka??
Witam!!! Może było gdzieś już omawiane to zagadnienie, próbowałem szukać, ale nie wyszło mi to...
Otóż... Czy lepszym rozwiązaniem jest całkowite wybebeszenie kata i pozostawienie pustej puchy po nim, czy całkowite wycięcie obudowy z katem w środku i wmontowanie w to miejsce wolnej rurki kwasówki rozmiarem odpowiadającej rurze wydechowej??
Pytam, bo mam taką pustą obudowę po wybitym kacie, a zastanawiam się powoli nad przeróbkami mojej a6, w tym wypadku nad downpipem...
Otóż... Czy lepszym rozwiązaniem jest całkowite wybebeszenie kata i pozostawienie pustej puchy po nim, czy całkowite wycięcie obudowy z katem w środku i wmontowanie w to miejsce wolnej rurki kwasówki rozmiarem odpowiadającej rurze wydechowej??
Pytam, bo mam taką pustą obudowę po wybitym kacie, a zastanawiam się powoli nad przeróbkami mojej a6, w tym wypadku nad downpipem...
Mówisz QUATTRO...
Myślisz AUDI...
Było: 80-B2, 100-C3, 100-C3, 100-C4, C5, C5FL, C6,
jest znów C5FL :D
Myślisz AUDI...
Było: 80-B2, 100-C3, 100-C3, 100-C4, C5, C5FL, C6,
jest znów C5FL :D
teorie wyssane z palca , DRUGA SONDA NIE WPLYWA NA PRACE SILNIKA! ludzie przeciez to jest napisane nawet w manualu audi c5 na stronie gdzie sa opisane kontrolki na zegarach(facepalm) jesli wykryje ze cos nie tak to zapala sie kontrolka z silnikiem ale nie zmienia pracy silnika a jedynie informuje ze kat do wymiany. Dla niedowiarkow cytuje : "System kontroli spalin, lampka kontrolna(zolty kontur silnika wskazuje niesprawnosc systemu kontroli spalin.Nalezy niezwlocznie udac sie do aso samochodow audi i zlecic usuniecie przyczyny niesprawnosci" - strona 25, sam mam dwie sondy kat wyciagniety i nic nie wariuje a kontrolka nawet sie nie zapalila, jedynie spaliny czuc bardziej, malo tego druga sonde mozna wylaczyc z poziomu vag'a co zrobie w momencie gdy bede jechal chipowac. Kata oryginalnego sobie zostaw w przypadku jak bedziesz sprzedawal auto wstawisz i nikt nie bedzie niepotrzebnie rozmyslal. Na stacji zawsze mozna pogadac z diagnosta jak czlowiek z czlowiekiem i pusci. natomiast jesli chodzi o strumiennice te z luskamiw srodku to pic na wode, tak jak pisalem kup albo cos takiego http://rm-motors.pl/tlsamded-dpa18t.html za 399zl albo niech ktos Ci cos takiego zrobi wystarczy rura od wydechu o odpowiedniej srednicy odpowiednio ja zgiac na gietarce lub naciac zgiac i zespawac oraz kupic dwie flansze ktore mozna bez problemu kupic albo zrobic i bedziesz mial downpipe za 200 zl
1.8T MrcZk'a hybryda itd
- Jigitt
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 362
- Rejestracja: 03 wrz 2011, 15:37
- Imię: Tomi
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AWT 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Legionowo
MrcZk kolego, przewinęło mi się już to gdzieś przed oczyma... ale nigdzie nie widziałem dokładnego opisu... Zapodałbyś instruktaż krok po kroku jak to uczynić??MrcZk pisze: druga sonde mozna wylaczyc z poziomu vag'a co zrobie w momencie gdy bede jechal chipowac.
PS. A co sądzicie o odsunięciu drugiej sondy za pomocą tulejek, o tym też dużo się wspomina... Czy jakaś wymagana odległość jest tu potrzebna?? Poza tym na alledrogo widziałem proste tuleje i kolankowe... czym one się różnią poza wyglądem i skąd wiadomo jaką zastosować??
Mówisz QUATTRO...
Myślisz AUDI...
Było: 80-B2, 100-C3, 100-C3, 100-C4, C5, C5FL, C6,
jest znów C5FL :D
Myślisz AUDI...
Było: 80-B2, 100-C3, 100-C3, 100-C4, C5, C5FL, C6,
jest znów C5FL :D
- Jigitt
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 362
- Rejestracja: 03 wrz 2011, 15:37
- Imię: Tomi
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AWT 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Legionowo
Koledzy odświeżę lekko kotleta... W międzyczasie zmieniłem autko, silnik jednak został ten sam... 1.8T AWT. Różnica jest taka, że tu obecnie mam C5-kę już po wirusie, ale widzę, że kat nadal siedzi... Chcę go wywalić i wstawić kwasiaka, a że odnowiłem ostatnio kontakty z kumplem ze studiów który siedzi w robocie w metalurgii (także kwasy) mógłby mi to zrobić za dobrą cenę (ostatnio robił mi "korek" rury do wykonania boost leak testu). Tylko zapytał mnie o jakieś dane czy rysunki techniczne tedo DP... Wiecie czy i gdzie coś takiego w ogóle można znaleźć?? Jaka średnica powinna być tej rury kwasówki, 2,75 lub 3" jak sugeruje Kukul985, ma się zwężać, rozszerzać czy być stałej szerokości na całej długości??
Mówisz QUATTRO...
Myślisz AUDI...
Było: 80-B2, 100-C3, 100-C3, 100-C4, C5, C5FL, C6,
jest znów C5FL :D
Myślisz AUDI...
Było: 80-B2, 100-C3, 100-C3, 100-C4, C5, C5FL, C6,
jest znów C5FL :D
Zależy co chcesz osiągnąć, jeżeli po za wirusem planujesz coś większego daj 2,75" to wystarczy 3" to raczej do GT28 eliminator. Jak pozostaniesz przy samym wirusie daj 2,5". Ja już u siebie jestem po wymianie niestety relacji z odczucia zmiany kata na DP nie wyrażę ze względu że silnik dalej jest poddawany modyfikacją.
Nie wiem czy ktoś miał by taki rysunek... z pewnością musi dać dwie flanszę o różnych rozmiarach, kawałek prostej rurki a do tego dwa krótsze pospawane pod pewnym kątem no i kawałek z otworem (gwintem na sondę lambda) wiem wiem za dużo to nie daje, więc jeżeli nie znajdzie się do tego rysunek... najlepiej jak dasz kumplowi katalizator na wzór.
Nie wiem czy ktoś miał by taki rysunek... z pewnością musi dać dwie flanszę o różnych rozmiarach, kawałek prostej rurki a do tego dwa krótsze pospawane pod pewnym kątem no i kawałek z otworem (gwintem na sondę lambda) wiem wiem za dużo to nie daje, więc jeżeli nie znajdzie się do tego rysunek... najlepiej jak dasz kumplowi katalizator na wzór.