Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ AKN 2.5 150 KM] Wyjechałem, zgasiłem silnik-reaktywacja

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
gregm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 31 gru 2009, 16:20
Lokalizacja: Tuchów

[ AKN 2.5 150 KM] Wyjechałem, zgasiłem silnik-reaktywacja

Post autor: gregm » 10 paź 2012, 08:54

Szukam pomocy bo pomimo poszukiwań moja audiczka strzela focha i czasami nie pali tzn. im krócej stoi lub jedzie tym łatwiej o problem. Dokładnie rzecz ujmując zapowietrza się...Co zrobiłem dotychczas:
-wymiana ukruszonego odpowietrzenia filtra paliwa
-wymiana filtra paliwa(poprzedni miał 7 tkm przejechane)
-sprawdzone przewody paliwowe do zbiornika
-wyciągnięta pompka wzbiorcza ze zbiornika, wyczyszczona, działa tzn. zalewa komorę wzbiorczą
-zbiornik szczelny

VAG nie pokazuje żadnych błędów, nie wiem natomiast jak szybko pompka w zbiorniku ma napełniać komorę wzbiorczą??
Po odpowietrzeniu auto jeździ jak głupie żadnych zająknięć czy spadku mocy...


Tutaj już brak pomysłów, liczę na Wasze doświadczenie i wiedzę, z góry dziękuję za wszelkie sugestie.

citrin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 538
Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
Imię: Czarek
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Post autor: citrin » 11 paź 2012, 07:22

Cześć
gregm pisze:-wymiana ukruszonego odpowietrzenia filtra paliwa
Rozumiem że chodzi o czarne ustrojstwo na filtrze? <uoee> :)
Z doświadczenia wiem że powinno się go wymienić obligatoryjnie przy tego typu problemach mimo dobrego wyglądu. Wymiana oczywiście na oryginał z ASO (ok 120pln). W tym przypadku podróby mogą nie spełniać swojego zadania!!

Jeżeli jesteś pewien szczelności kładu paliwowego (wężyki przelewowe powrotu ON, podkładki miedziane przy wtryskach itp) to może okazać się że pompa VP nie trzyma szczelności i będzie trza z tym zrobić porządek, VP do ponownego uszczelnienia.

gregm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 31 gru 2009, 16:20
Lokalizacja: Tuchów

Post autor: gregm » 11 paź 2012, 14:47

To czarne cudo wymienione...Nieszczelna pompa chyba powinna mieć jakieś braki w podawaniu dawki paliwa podczas jazdy?? Ja nie odczułem nic z tych rzeczy, ciągnie jak głupia ;) VAG nie pokazuje nic ciekawego, gdybym wiedział jak szybko pompa wzbiorcza napełnia komorę...mam też "ciągotki w kierunku magicznego czujnika G210 ;) Dzisiaj sprawdzimy zaworki zwrotne przy pompie i podkładki przy wtryskach...przelewy ostatnio wymieniłem.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 11 paź 2012, 16:46

gregm pisze:Ja nie odczułem nic z tych rzeczy, ciągnie jak głupia VAG nie pokazuje nic ciekawego, gdybym wiedział jak szybko pompa wzbiorcza napełnia komorę...
Co, myslisz że pompa działa anemicznie ?

To tym bardziej nie ciągnęlaby "jak głupia" <okok>

Ale jak chcesz byc pewnym to zatankuj paliwa pełny bak, wtedy pompka nie ma żadnego wpływu <okok>
Części samochodowe online - Motostacja pl

citrin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 538
Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
Imię: Czarek
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Post autor: citrin » 11 paź 2012, 19:43

gregm pisze:Nieszczelna pompa chyba powinna mieć jakieś braki w podawaniu dawki paliwa podczas jazdy
No właśnie nie, nawet jeżeli będzie miała nieszczelność to podczas pracy nic nie powinno wykazywać niepokojącego. Będzie się to uaktywniało podczas dłuższych postojów a raczej długich kręceniach nie przynoszących rezultatów .
RomanS pisze:Ale jak chcesz byc pewnym to zatankuj paliwa pełny bak, wtedy pompka nie ma żadnego wpływu
Właśnie!!!! Zatankowanie do pełna całkowicie wyłączy pompkę w zbiorniku, komora będzie cały czas wypełniona.

KonradTL
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 24 paź 2011, 23:09
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Post autor: KonradTL » 12 paź 2012, 14:01

Kolego. Niedawno miałem podobny problem. Autko nie chciało palić, i wymieniałem wszystko co Ty wymieniłeś w swoim poście. Niech ktoś kto się zna na tym podepnie Ci autko do kompa i zobaczy czy z pompą wszystko OK. U mnie okazało się niestety, że nie i regeneracja u Wolińskiego kosztowała mnie 1300zł :( Mam nadzieję że u Ciebie to skończy się lepiej. Pozdrawiam i powodzenia! (do 2.5tdi zawsze życzę powodzenia ;p ) aha pewien mechanik u którego starałem się rozwiązać problem powiedział, żebym sprawdził przewody pod autem - może spróbuj u siebie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja