[ AFB 2.5 150 KM] Głośna praca zimnego AFB
[ AFB 2.5 150 KM] Głośna praca zimnego AFB
Witam.
Jestem tu nowy i nie znalazłem podobnego przypadku.
Jestem posiadaczem auta z silnikiem AFB 2,5 TDI V6 150 kM r. 2000 na wtryskach. Zimny silnik po odpaleniu przez ok 15 s. delikatnie falują obroty. Na wolnych obrotach pracuje ładnie, ale jak się doda gazu to praca jego jest głośna, jakby zawory grał. To taka twarda praca silnika. Tak jest do czasu osiągnięcia temperatury ok 60 st. Dodam, że rozrząd był wymieniony w kpl., pompa wtryskowa VP44 po regeneracji w serwisie BOSCHA, kąt wtrysku oczywiście na rozgrzanym silniku w grupie 004 pokazuje 1,0 ATDC, a w 004BS 1,8 ATDC.
Przed wymianą rozrządu oraz na starej pompie było tak samo. Olej zalałem Mobil 3000 x1 5W40. Też bez zmian.
Już nie mam pomysłu.Proszę o poradę.
Jestem tu nowy i nie znalazłem podobnego przypadku.
Jestem posiadaczem auta z silnikiem AFB 2,5 TDI V6 150 kM r. 2000 na wtryskach. Zimny silnik po odpaleniu przez ok 15 s. delikatnie falują obroty. Na wolnych obrotach pracuje ładnie, ale jak się doda gazu to praca jego jest głośna, jakby zawory grał. To taka twarda praca silnika. Tak jest do czasu osiągnięcia temperatury ok 60 st. Dodam, że rozrząd był wymieniony w kpl., pompa wtryskowa VP44 po regeneracji w serwisie BOSCHA, kąt wtrysku oczywiście na rozgrzanym silniku w grupie 004 pokazuje 1,0 ATDC, a w 004BS 1,8 ATDC.
Przed wymianą rozrządu oraz na starej pompie było tak samo. Olej zalałem Mobil 3000 x1 5W40. Też bez zmian.
Już nie mam pomysłu.Proszę o poradę.
Ostatnio zmieniony 28 wrz 2012, 16:38 przez Jankes661, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 453
- Rejestracja: 05 cze 2012, 14:25
- Imię: Robert
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 4.2 290KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa/Terespol
Tutaj masz Kolego dokladnie co i jak logowac :
allhowto-diagnostyka-vag-jak-sie-powinn ... t30075.htm
Wiadomo, na cieplym, bez klimy i radia.
Ja za krotki jestem w diagnostyce, ale moze jakis spec sie rowniez wypowie.
Wiesz, tak naprawde nic nie zastapi odpowiedniego mechanika ktory ogarnia temat...
allhowto-diagnostyka-vag-jak-sie-powinn ... t30075.htm
Wiadomo, na cieplym, bez klimy i radia.
Ja za krotki jestem w diagnostyce, ale moze jakis spec sie rowniez wypowie.
Wiesz, tak naprawde nic nie zastapi odpowiedniego mechanika ktory ogarnia temat...
Dzięki za link.
Pozdrawiam
[ Dodano: 2012-10-09, 19:39 ]
Witam.
Wstawiam logi
Grupa: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/rutkowski_mazury_100338.html
Grupa: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/rutkowski_mazury_100327.html
Grupa: 002 - http://vaglog.rtnet.pl/rutkowski_mazury_100329.html
Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/rutkowski_mazury_100339.html
Grupa: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/rutkowski_mazury_100329.html
Grupa: 008 - http://vaglog.rtnet.pl/rutkowski_mazury_100330.html
Grupa: 009 - http://vaglog.rtnet.pl/rutkowski_mazury_100331.html
Grupa: 010 - http://vaglog.rtnet.pl/rutkowski_mazury_100332.html
Grupa: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/rutkowski_mazury_100333.html
Grupa: 012 - http://vaglog.rtnet.pl/rutkowski_mazury_100334.html
Grupa: 013 - http://vaglog.rtnet.pl/rutkowski_mazury_100335.html
Grupa: 014 - http://vaglog.rtnet.pl/rutkowski_mazury_100336.html
Grupa: 015 - http://vaglog.rtnet.pl/rutkowski_mazury_100337.html
Grupa: 019 - http://vaglog.rtnet.pl/rutkowski_mazury_100325.html
Grupa BS
Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/rutkowski_mazury_100340.html
Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/rutkowski_mazury_100341.html
Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/rutkowski_mazury_100342.html
Może ktoś coś z nich wywnioskuje. Czekam z niecierpliwością .
Pozdrawiam
Pozdrawiam
[ Dodano: 2012-10-09, 19:39 ]
Witam.
Wstawiam logi
Grupa: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/rutkowski_mazury_100338.html
Grupa: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/rutkowski_mazury_100327.html
Grupa: 002 - http://vaglog.rtnet.pl/rutkowski_mazury_100329.html
Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/rutkowski_mazury_100339.html
Grupa: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/rutkowski_mazury_100329.html
Grupa: 008 - http://vaglog.rtnet.pl/rutkowski_mazury_100330.html
Grupa: 009 - http://vaglog.rtnet.pl/rutkowski_mazury_100331.html
Grupa: 010 - http://vaglog.rtnet.pl/rutkowski_mazury_100332.html
Grupa: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/rutkowski_mazury_100333.html
Grupa: 012 - http://vaglog.rtnet.pl/rutkowski_mazury_100334.html
Grupa: 013 - http://vaglog.rtnet.pl/rutkowski_mazury_100335.html
Grupa: 014 - http://vaglog.rtnet.pl/rutkowski_mazury_100336.html
Grupa: 015 - http://vaglog.rtnet.pl/rutkowski_mazury_100337.html
Grupa: 019 - http://vaglog.rtnet.pl/rutkowski_mazury_100325.html
Grupa BS
Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/rutkowski_mazury_100340.html
Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/rutkowski_mazury_100341.html
Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/rutkowski_mazury_100342.html
Może ktoś coś z nich wywnioskuje. Czekam z niecierpliwością .
Pozdrawiam
Dzięki za zainteresowanie i wiele ciekawych informacji.
Pompa była regenerowana w tym sensie że dostałem po regeneracji a wysłałem starą. Regeneracji dokonała firma Diesel technika s.c. z Lublina. Mam na nią gwarancję oraz jakieś wydruki z których i tak nic nie rozumiem.
Jeżeli chodzi o logi i temp.
W zeszłym roku wymieniałem rozrząd oraz termostat. Tak naprawdę to nigdy mi się nie udało go rozgrzać do temp, 86*. Co prawda wskaźnik temp. stoi jak zaczarowany na 90* i czy to lato czy zima cały czas jest stabilna.
Takie objawy mam od początku czyli na starej VP44 zanim umarła też tak było.
Mogą się potwierdzić przypuszczenia co do wtrysków, gdyż po odpaleniu silnika po dłuższym postoju przez chwilę słychać takie cykanie (mogę się tylko domyślać że to wtryski).
Spróbuję jeszcze raz zrobić sensowniejsze logi.
Jeszcze raz dzięki
Pompa była regenerowana w tym sensie że dostałem po regeneracji a wysłałem starą. Regeneracji dokonała firma Diesel technika s.c. z Lublina. Mam na nią gwarancję oraz jakieś wydruki z których i tak nic nie rozumiem.
Jeżeli chodzi o logi i temp.
W zeszłym roku wymieniałem rozrząd oraz termostat. Tak naprawdę to nigdy mi się nie udało go rozgrzać do temp, 86*. Co prawda wskaźnik temp. stoi jak zaczarowany na 90* i czy to lato czy zima cały czas jest stabilna.
Takie objawy mam od początku czyli na starej VP44 zanim umarła też tak było.
Mogą się potwierdzić przypuszczenia co do wtrysków, gdyż po odpaleniu silnika po dłuższym postoju przez chwilę słychać takie cykanie (mogę się tylko domyślać że to wtryski).
Spróbuję jeszcze raz zrobić sensowniejsze logi.
Jeszcze raz dzięki
Dzięki Piotrusiu (jeśli mogę się do Ciebie tak zwracać).
Tak, pompa jest druga o tym samym symbolu i parametrach.
Wymienię czujnik i zobaczę jak to się ma do temp.
Pozdrawiam i jeszcze raz gorąco dziękuję za zainteresowanie. Powiem szczerze, że bałem się że się nie odezwiesz, tym bardziej, że skorzystałem z PW.
Jeszcze raz dzięki.
Tak, pompa jest druga o tym samym symbolu i parametrach.
Wymienię czujnik i zobaczę jak to się ma do temp.
Pozdrawiam i jeszcze raz gorąco dziękuję za zainteresowanie. Powiem szczerze, że bałem się że się nie odezwiesz, tym bardziej, że skorzystałem z PW.
Jeszcze raz dzięki.
Witam ponownie.
Wymieniłem czujnik G2/G62 niestety nic się nie zmieniło.Dalej nie mogę osiągnąć temp. 80*. Zrobiłem dodatkowo log. z licznika z bloku 003. Nie wiem czy to coś da, powtórzyłem jeszcze raz te (nie)logi. Adaptacje sprawdzałem, są zapisane jako 32768 lub 42768 w tych blokach tak jak powinno być. Jedynie zmieniłem adaptacje w bloku oo2 na 32760 dzięki temu uzyskałem obroty 742. Były 766. Nie wiem co robić dalej. Nie chce mi się wierzyć w termostat, nowy wstawiony i jak pamiętam zawsze była temp. 78-79*. Nawet się cieszyłem, że trzyma temp. i się nie przegrzewa.
Logi statyczne:
Grupy: 002 - http://vaglog.rtnet.pl/rjjanusz_101735.html
Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/rjjanusz_101742.html
Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/rjjanusz_101736.html
Grupy: 007 - http://vaglog.rtnet.pl/rjjanusz_101737.html
Grupy: 010 - http://vaglog.rtnet.pl/rjjanusz_101738.html
Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/rjjanusz_101739.html
Grupy: 013 - http://vaglog.rtnet.pl/rjjanusz_101740.html
Grupy: 014 - http://vaglog.rtnet.pl/rjjanusz_101741.html
BS
Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/rjjanusz_101745.html
Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/rjjanusz_101743.html
Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/rjjanusz_101744.html
Z licznika
Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/rjjanusz_101746.html
Piotrze, może masz złoty środek by coś z nich wywnioskować.
[ Dodano: 2012-10-21, 16:20 ]
Jeśli chodzi o falujące obroty na zimnym silniku po odpaleniu to zauważyłem taką zależność:
obroty falują w okolicy 1100 obr. ok 2 min do czasu zakończenia grzania świec (tak mi się wydaje bo słychać takie pyknięcie przekaźnika). Może to pomoże postawić diagnozę.
Wymieniłem czujnik G2/G62 niestety nic się nie zmieniło.Dalej nie mogę osiągnąć temp. 80*. Zrobiłem dodatkowo log. z licznika z bloku 003. Nie wiem czy to coś da, powtórzyłem jeszcze raz te (nie)logi. Adaptacje sprawdzałem, są zapisane jako 32768 lub 42768 w tych blokach tak jak powinno być. Jedynie zmieniłem adaptacje w bloku oo2 na 32760 dzięki temu uzyskałem obroty 742. Były 766. Nie wiem co robić dalej. Nie chce mi się wierzyć w termostat, nowy wstawiony i jak pamiętam zawsze była temp. 78-79*. Nawet się cieszyłem, że trzyma temp. i się nie przegrzewa.
Logi statyczne:
Grupy: 002 - http://vaglog.rtnet.pl/rjjanusz_101735.html
Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/rjjanusz_101742.html
Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/rjjanusz_101736.html
Grupy: 007 - http://vaglog.rtnet.pl/rjjanusz_101737.html
Grupy: 010 - http://vaglog.rtnet.pl/rjjanusz_101738.html
Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/rjjanusz_101739.html
Grupy: 013 - http://vaglog.rtnet.pl/rjjanusz_101740.html
Grupy: 014 - http://vaglog.rtnet.pl/rjjanusz_101741.html
BS
Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/rjjanusz_101745.html
Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/rjjanusz_101743.html
Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/rjjanusz_101744.html
Z licznika
Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/rjjanusz_101746.html
Piotrze, może masz złoty środek by coś z nich wywnioskować.
[ Dodano: 2012-10-21, 16:20 ]
Jeśli chodzi o falujące obroty na zimnym silniku po odpaleniu to zauważyłem taką zależność:
obroty falują w okolicy 1100 obr. ok 2 min do czasu zakończenia grzania świec (tak mi się wydaje bo słychać takie pyknięcie przekaźnika). Może to pomoże postawić diagnozę.
Witam.
Sory, że zawracam głowę.
Jeśli chodzi o adaptację 002 to faktycznie chciałem upiększyć tylko te obroty, mogę je przywrócić.
No i chyba najważniejsze> To jest Passat 2,5 TDI AFB 150 kM.
Jedyni co się o nim dowiedziałem, to to, że miał zamontowany chip ale zewnętrzny. Odłączyłem go bo był spalony. I tak nie chcę mieć takiego tuningu.
Czy to oznacza, że dalej zostaje termostat.?
A może ja źle go rozgrzewam? Ja po prostu podłączyłem kompa po powrocie z trasy. Może jest inny sposób. Może coś nie tak robię.
Dzięki
Sory, że zawracam głowę.
Jeśli chodzi o adaptację 002 to faktycznie chciałem upiększyć tylko te obroty, mogę je przywrócić.
Nie bardzo rozumiem co się zmieniło i w jakim kierunku.Jankes661, nie tylko pomiar temperatury się nie zmienił ale dalej widać też np. ewidentną nielogiczność pomiędzy statycznym wysterowaniem kąta wtrysku i w nastawach podstawowych, już nie mówiąc tym dziwacznie rozdmuchanym turbo ... .
No i chyba najważniejsze> To jest Passat 2,5 TDI AFB 150 kM.
Jedyni co się o nim dowiedziałem, to to, że miał zamontowany chip ale zewnętrzny. Odłączyłem go bo był spalony. I tak nie chcę mieć takiego tuningu.
Czy to oznacza, że dalej zostaje termostat.?
A może ja źle go rozgrzewam? Ja po prostu podłączyłem kompa po powrocie z trasy. Może jest inny sposób. Może coś nie tak robię.
Dzięki
Ale czy to ma wpływ na pracę głośną zimnego silnika? W skrzynce ECU nic nie został. Siedział tam box z przewodem podłączonym do jednego przewodu (chyba żółtego) oraz przewód idący do VP44. Teraz nic już z tego nie ma a VP44 jest druga z ori sterownikiem.
Powiem jeszcze, że sam ustawiałem kąt wtrysku zgodnie z instrukcją jaką znalazłem gdzieś na forum. Ustawiałem to koło z fasolkami i sprawdzałem po ustawieniu na 004 BS tak by było 1.2 ATDC. Jeszcze jedno. Rozrząd nie był ustawiany na blokady ale z tego co sprawdziłem wszystkie punkty kontrolne się zgadzały (wałki, wał i pompa). Ale nawet gdyby to przed wymianą rozrządu takie same objawy były głośnej pracy.Chodzi tylko o to e zimny silnik na wolnych obrotach chodzi moim zdaniem ok, ale jak tylko się gwałtownie doda gazu to od razu słychać głośną pracę jakby zawory ale trudno to określić. No i zimny nie ma mocy takiej jak ciepły. Jeszcze jedno pytanie jak mogę. Padła mi przepływka i kupiłem jakiś zamiennik. Co jakiś czas pojawia mi się taki objaw, że auto nie wkręca się na obroty a komp wykazuje błąd przepływki. Czasami samoczynnie wraca do mocy, czasami muszę odpiąć i podłączyć ponownie przepływkę. Autko mam od roku i nie wiedziałem, że nie jest to zbyt udana wersja silników.Później jest ok.
Powiem jeszcze, że sam ustawiałem kąt wtrysku zgodnie z instrukcją jaką znalazłem gdzieś na forum. Ustawiałem to koło z fasolkami i sprawdzałem po ustawieniu na 004 BS tak by było 1.2 ATDC. Jeszcze jedno. Rozrząd nie był ustawiany na blokady ale z tego co sprawdziłem wszystkie punkty kontrolne się zgadzały (wałki, wał i pompa). Ale nawet gdyby to przed wymianą rozrządu takie same objawy były głośnej pracy.Chodzi tylko o to e zimny silnik na wolnych obrotach chodzi moim zdaniem ok, ale jak tylko się gwałtownie doda gazu to od razu słychać głośną pracę jakby zawory ale trudno to określić. No i zimny nie ma mocy takiej jak ciepły. Jeszcze jedno pytanie jak mogę. Padła mi przepływka i kupiłem jakiś zamiennik. Co jakiś czas pojawia mi się taki objaw, że auto nie wkręca się na obroty a komp wykazuje błąd przepływki. Czasami samoczynnie wraca do mocy, czasami muszę odpiąć i podłączyć ponownie przepływkę. Autko mam od roku i nie wiedziałem, że nie jest to zbyt udana wersja silników.Później jest ok.
Przepraszam Piotrze. Absolutnie źle mnie zrozumiałeś. Te problemy mam odkąd posiadam to autko. Spać przez nie nie mogę. Jestem typem użytkownika, który jak coś się dzieje, nawet delikatnego to od razu to usuwam lub staram się dociec przyczyn i ich sposób usunięcia. Nie jestem kierowcą który uważa że jak coś puka to poczekam aż się rozsypie. O nie.
Tyle kasy już wydałem na diagnozę łącznie z podłączeniem kompa w warsztatach które mają logo BOSCH SERVICE i każdy mi odpowiadał że jest ok, ale ja wiem, że nie jest. Zaopatrzyłem się w kompa i przewód OBDII żeby samemu to sprawdzać i dalej nic. Piotrze jesteś ostatnią deską ratunku. Sam nie wiem czy mam reklamować VP44 czy coś innego. Nie mam pojęcia dlaczego turbo źle wskazuje, nawet nie wiem jak to zobaczyć po logach. Nie mam pojęcia jak zobaczyć po logach mechanizm zmiany kąta. Jestem już ciemny na jakieś 100%. Szczerze mówiąc najlepiej bym porozmawiał z tobą na żywo (telefon, skype, telepatycznie, jakkolwiek). Może podam swój nr to wyślesz mi sms z twoim nr i zadzwonię. Wiem - krzyk rozpaczy, ale ...
Pozdrawiam
[ Dodano: 2012-10-22, 10:28 ]
608524690
Tyle kasy już wydałem na diagnozę łącznie z podłączeniem kompa w warsztatach które mają logo BOSCH SERVICE i każdy mi odpowiadał że jest ok, ale ja wiem, że nie jest. Zaopatrzyłem się w kompa i przewód OBDII żeby samemu to sprawdzać i dalej nic. Piotrze jesteś ostatnią deską ratunku. Sam nie wiem czy mam reklamować VP44 czy coś innego. Nie mam pojęcia dlaczego turbo źle wskazuje, nawet nie wiem jak to zobaczyć po logach. Nie mam pojęcia jak zobaczyć po logach mechanizm zmiany kąta. Jestem już ciemny na jakieś 100%. Szczerze mówiąc najlepiej bym porozmawiał z tobą na żywo (telefon, skype, telepatycznie, jakkolwiek). Może podam swój nr to wyślesz mi sms z twoim nr i zadzwonię. Wiem - krzyk rozpaczy, ale ...
Pozdrawiam
[ Dodano: 2012-10-22, 10:28 ]
608524690