[ AFB 2.5 150 KM] Głośna praca zimnego AFB
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 9
- Rejestracja: 25 lis 2012, 14:03
- Lokalizacja: wroclaw
dzisiaj u znajomych podpieli sie do kompa i stwierdzili ze kont wtryskow jest przestawiony i ustawienie pompy znow kolega jeszcze podpowiada ze wtrysk sterujacy morze byc przyczyna nie moge znalesc gdzie i skad te wtryski wychoda niestracil na mocy ani na przyszpieszeniu rece opadajm w rurce niema powietrza niewiem co dalej
[ Dodano: 2012-11-27, 18:30 ]
witam wszystkich dzisiaj bylem u znajomego podpiol sie pod kompa do mojej audi a6 2.5 tdi 180kon rok 2000 mialem problem zapowietrzyli mi samochud wymienilem wszystko przewody nadmiarowe filtry zaworek nic nie cieknie ani nie saczy sie diagnosta stwierdzil ze kont wtrysku jest przestawiony i pompa jest przestawiona nikt przy tym nie grzebal tylko odpowietrzali go po przez poluzowanie przewodow wtryskowych nic wiecej znow kolega podpowiedzial ze wtrysk sterujacy morze byc walniety ale gdzie on jest nie moge go znalesc raz odpala na cieptym dobrze a raz nie na zimnym zachowoje sie tak ze krece i jakby paliwa nie bylo zaskakuje powoli niewiem jusz co jest grane
[ Dodano: 2012-11-27, 18:30 ]
witam wszystkich dzisiaj bylem u znajomego podpiol sie pod kompa do mojej audi a6 2.5 tdi 180kon rok 2000 mialem problem zapowietrzyli mi samochud wymienilem wszystko przewody nadmiarowe filtry zaworek nic nie cieknie ani nie saczy sie diagnosta stwierdzil ze kont wtrysku jest przestawiony i pompa jest przestawiona nikt przy tym nie grzebal tylko odpowietrzali go po przez poluzowanie przewodow wtryskowych nic wiecej znow kolega podpowiedzial ze wtrysk sterujacy morze byc walniety ale gdzie on jest nie moge go znalesc raz odpala na cieptym dobrze a raz nie na zimnym zachowoje sie tak ze krece i jakby paliwa nie bylo zaskakuje powoli niewiem jusz co jest grane
ladny czarny
Kolego hipciohipcio
Wtrysk sterujący to pierwszy wtrysk od ściany grodziowej na prawej głowicy (strona pasażera), do którego idzie cienki kabelek.
cytuje: "nie moge znalesc gdzie i skad te wtryski wychoda"
Wszystkie wtryski wywodzą z głowic przez dekle, 3 wtryski na jednej i 3 na drugiej głowicy.
Tak poza tym to chyba wtrąciłeś się w temat kolegi jankesa co prowadzi do zaciemnienia wypowiedzi o jego problemie
Wtrysk sterujący to pierwszy wtrysk od ściany grodziowej na prawej głowicy (strona pasażera), do którego idzie cienki kabelek.
cytuje: "nie moge znalesc gdzie i skad te wtryski wychoda"
Wszystkie wtryski wywodzą z głowic przez dekle, 3 wtryski na jednej i 3 na drugiej głowicy.
Tak poza tym to chyba wtrąciłeś się w temat kolegi jankesa co prowadzi do zaciemnienia wypowiedzi o jego problemie
Ostatnio zmieniony 27 lis 2012, 19:30 przez gelu79, łącznie zmieniany 3 razy.
zle Ci sie wydaje - prawdopodobnie uszkodzony jest przeplywomierz lub ECU - jak potezny musi byc kretyn (opisywany przez Ciebie) zeby ruszyc tylko LMM ...Piotruś pisze: wydaje się, że (moim zdaniem) ECU jest potężnie zdrutowane przez jakiegoś megakretyna
glowne parametry odpowiadajace za prace silnika nie sa ruszone
leo ...
Kolego hipciohipcio.
Nic się nie stał z tym wtrąceniem.
Koledzy.
Może jaśniej.
Wiemy już, że złe dane pochodzą od LMM. Ale co z ECU?
Nadal nie wiem czy pozostałe logi mogę uznać za wiarygodne i prawidłowe.
Jeśli mogę mieć prośbę to w przypadku nieprawidłowych odczytów wskażcie jeszcze na czym one polegają i jakie powinny być, gdzie i na co patrzeć.
Jestem niepoprawnym dociekliwym laikiem szybko uczącym się.
Będę wdzięczny za wszystko i od wszystkich.
Pozdrawiam
Nic się nie stał z tym wtrąceniem.
Koledzy.
Może jaśniej.
Wiemy już, że złe dane pochodzą od LMM. Ale co z ECU?
Nadal nie wiem czy pozostałe logi mogę uznać za wiarygodne i prawidłowe.
Jeśli mogę mieć prośbę to w przypadku nieprawidłowych odczytów wskażcie jeszcze na czym one polegają i jakie powinny być, gdzie i na co patrzeć.
Jestem niepoprawnym dociekliwym laikiem szybko uczącym się.
Będę wdzięczny za wszystko i od wszystkich.
Pozdrawiam
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 9
- Rejestracja: 25 lis 2012, 14:03
- Lokalizacja: wroclaw
Wasabi30 wszystko masz dobrze założone. Wtrysk sterujący nie jest środkowym tylko jeszcze raz podkreślam, że to pierwszy wtrysk po stronie pasażera.Wasabi30 pisze:A przypadkiem nie środkowy po stronie pasażera? Bo albo ja mam źle założony albo...
W kolejności umiejscowienia w głowicy jest to pierwszy wtrysk natomiast w kolejności zapłonu jest to wtrysk drugi, dlatego też w VAG występuje on opisany jako cylinder nr 2 (np. w przypadku korekcji w blokach 013 czy 014 zawsze są one pokazywane w odniesieniu do cylindra nr 2 i to jest prawidłowe, może z tego tytułu uważasz, że jest on środkowym)
pozdrawiam
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
gelu79, moze napisałbyś swój ostatni post na nowo ?
Wiadomo, jaka jest numeracja cylindrów wg ich położenia w silniku/aucie. Biegnie ona kolejno. Cylinder 1, cylinder 2...itd. Przy podawaniu kolejności wtrysku używa się właśnie tej numeracji.
Więc nie bardzo rozumiem co chciałeś napisać ?
Wiadomo, jaka jest numeracja cylindrów wg ich położenia w silniku/aucie. Biegnie ona kolejno. Cylinder 1, cylinder 2...itd. Przy podawaniu kolejności wtrysku używa się właśnie tej numeracji.
Więc nie bardzo rozumiem co chciałeś napisać ?

Części samochodowe online - Motostacja pl
RomanS nie wiem jak mam to jaśniej napisać.
Parę postów wyżej napisałem pierwszy od ściany grodziowej. Tak chyba najłatwiej zrozumieć to koledze hipciohipcio.
Ps. RomanS poza tym ile będzie osób, tyle będzie sposobów liczenia, jeden może liczyć od ściany grodziowej, ktoś inny będzie liczył od przodu auta, idąc dalej, począwszy od prawej strony albo też od lewej strony samochodu itd.
Tak więc jeżeli lepiej pasuje CI używanie Twojej numeracji to będzie to 3.
pozdrawiam
Parę postów wyżej napisałem pierwszy od ściany grodziowej. Tak chyba najłatwiej zrozumieć to koledze hipciohipcio.
Ps. RomanS poza tym ile będzie osób, tyle będzie sposobów liczenia, jeden może liczyć od ściany grodziowej, ktoś inny będzie liczył od przodu auta, idąc dalej, począwszy od prawej strony albo też od lewej strony samochodu itd.
Tak więc jeżeli lepiej pasuje CI używanie Twojej numeracji to będzie to 3.
pozdrawiam
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
No widzisz, myslenie Pomysłowego Dobromiragelu79 pisze:Ps. RomanS poza tym ile będzie osób, tyle będzie sposobów liczenia, jeden może liczyć od ściany grodziowej, ktoś inny będzie liczył od przodu auta, idąc dalej, począwszy od prawej strony albo też od lewej strony samochodu itd.
Tak więc jeżeli lepiej pasuje CI używanie Twojej numeracji to będzie to 3.

Sposób numeracji cylindrów został już dawno ustalony. Tak samo zresztą jak określanie stron samochodu (prawa/lewa). Inaczej nikt nigdy z nikim by się nie dogadał

To na tej zasadzie jak okreslono która to lewa reka a która prawa, gdzie jest góra a gdzie dół itd.

Na pewne rzeczy się ludzie umówili i w ten sposób daja radę się komunikować. Co by było gdyby każdy samodzielnie ustalał zasady matematyki

Dla mnie 2+2 byłoby=4 a dla kogoś innego równałoby się 6

Wiadomo, że bardzo duzo ludzi o tym nie wie lub lekceważy i okreslają np "po stronie kierowcy" zamiast "po lewej stronie auta", ale to przynajmniej jest jednoznaczne.

Tak że to nie wg "mojej" numeracji wychodzi że 3 cylinder jest po prawej stronie auta przy grodzi, tylko dlatego, ze taki przyjęto sposob tej numeracji. Sam widzisz, że niezastosowanie się do takich reguł prowadzic może do całkowitego niezrozumienia sie rozmówców

Części samochodowe online - Motostacja pl
Witam ponownie.
Mam kłopot, bo z dotychczasowej pracy wynika, że mogę mieć uszkodzoną przepływkę lub ECU. Nie mam takiej mocy, by wyeliminować przyczynę poprzez zamianę elementów na sprawdzone. Czy jest jakiś inny sposób na sprawdzenie tego czy to na pewno te elementy wywołują usterkę. Jeśli nie ma to zostaje kupić
pozdrawiam
[ Dodano: 2012-11-30, 08:21 ]
Jeszcze jedno nasunęło się pytanie.
Jeśli był robiony jakiś nieudany tuning, to czy można przywrócić ustawienia (mapy) fabryczne. Może na to są jakieś sposoby np. komputer, złącze OBD II oprogramowanie.
Mam kłopot, bo z dotychczasowej pracy wynika, że mogę mieć uszkodzoną przepływkę lub ECU. Nie mam takiej mocy, by wyeliminować przyczynę poprzez zamianę elementów na sprawdzone. Czy jest jakiś inny sposób na sprawdzenie tego czy to na pewno te elementy wywołują usterkę. Jeśli nie ma to zostaje kupić

pozdrawiam

[ Dodano: 2012-11-30, 08:21 ]
Jeszcze jedno nasunęło się pytanie.
Jeśli był robiony jakiś nieudany tuning, to czy można przywrócić ustawienia (mapy) fabryczne. Może na to są jakieś sposoby np. komputer, złącze OBD II oprogramowanie.