Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ BMK 3.0 224 KM] Błąd wszystkich świec żarowych

Silniki wysokoprężne
slg
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 91
Rejestracja: 16 gru 2010, 07:42
Lokalizacja: Stoczek / Lubelskie

Post autor: slg » 29 wrz 2012, 14:59

Piotruś, sprawdzone już , oficjalna dystrybucja, jest polski certyfikat , jakaś firma przyznaję się że kalibrowałą i dają papier. W sklepach z narzedziami (nie internetowymi) ten klucz chodzi 350-400zł.

[ Dodano: 2012-09-29, 15:03 ]
nabyłem :)

szczerba2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1099
Rejestracja: 28 sie 2011, 19:34
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2004
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: OSTROWIEC ŚW.

Post autor: szczerba2 » 29 wrz 2012, 21:08

slg, dzieki za info. Co do świec to jeśli zapodasz stalowę pod ceramika to teź je uwalisz przy podgrzaniu. To radze wymiane softu , i dopiero świec. <okok>

Awatar użytkownika
fabricjo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 155
Rejestracja: 26 gru 2009, 19:16
Imię: Mario
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Lokalizacja: St-Ghislain BE/Zamość

Post autor: fabricjo » 29 wrz 2012, 21:21

slg, a może po prostu ktoś wkręcił metalowe świeczki do softu na ceramiki i dlatego masz wszystkie uwalone???
Na pewno jak odkręcisz to się dowiesz :)

szczerba2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1099
Rejestracja: 28 sie 2011, 19:34
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2004
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: OSTROWIEC ŚW.

Post autor: szczerba2 » 30 wrz 2012, 10:06

fabricjo,ale kolega ma z białymi obwódkami wiec to ceramiki

Awatar użytkownika
fabricjo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 155
Rejestracja: 26 gru 2009, 19:16
Imię: Mario
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Lokalizacja: St-Ghislain BE/Zamość

Post autor: fabricjo » 30 wrz 2012, 15:20

szczerba2, ja się sugerowałem tym wpisem :)
Kolega szczerba podpowiedział że na bank ceramiki. Bez wykręcenia chociaż jednej się nie dowiem (nie widać koloru pierscienia). A wiadomo wykręcać się boję.
Nie napisał konkretnie jakie ma świeczki, jedynie co to można po sofcie rozpoznać, jak pisałeś wcześniej.
pozdro ;)

szczerba2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1099
Rejestracja: 28 sie 2011, 19:34
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2004
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: OSTROWIEC ŚW.

Post autor: szczerba2 » 01 paź 2012, 08:10

tak fabricjo, spoko tamto info dostałem na pw.

slg
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 91
Rejestracja: 16 gru 2010, 07:42
Lokalizacja: Stoczek / Lubelskie

Post autor: slg » 02 paź 2012, 20:08

klucz doszedł , jest solidny , ma polski certyfikat kalibracji, ale niestety 20nm nie rusza moich świec , co prawda mało jeszcze podlewałem swiece specyfikami , planuję teraz co parę dni próbować. Przekopałem internet i podobno najlepsza jest nafta , płyn hamulcowy i denaturat :). Przy okazji chciałbym prośić kolegę szczerba2, żeby wrzucił dla potomnych numery numery ecu dla a6 c6 3.0tdi bmk wraz z wersjami softu i opisał gdzie idą ceramiki , a gdzie metalowe. Ja do tej pory nie mam 100% pewnosci jakie mam świece bo pierścień jest bardzo słabo widoczny i jeśli miałbym oceniać jego kolor to jest on bardziej czarny niż biały :)

szczerba2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1099
Rejestracja: 28 sie 2011, 19:34
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2004
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: OSTROWIEC ŚW.

Post autor: szczerba2 » 02 paź 2012, 21:09

postaram się takie zestawienie przygotować

Peter22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 384
Rejestracja: 10 maja 2010, 11:35
Imię: Piotrek
Moje auto: A7 4G
Rocznik: 2012
Nadwozie: Liftback
Silnik: 5.2 435KM
Napęd: 4WD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Peter22 » 03 paź 2012, 10:50

mój ojciec w BMK 2005r miał normalne i całe szczęście wszystkie się odkręciły i nie trzeba było demontować połowy silnika . <radocha>

slg
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 91
Rejestracja: 16 gru 2010, 07:42
Lokalizacja: Stoczek / Lubelskie

Post autor: slg » 03 paź 2012, 15:58

Peter22, to by było super , bo jak pisałem , nie widzę koloru tego pierscienia , nawet jak mocno poświecę lampką. Dlatego też prosiłem kolegę szczerba2, o krótkie zestawienie wersji softu i numerów softu i jakie świece idą pod niego. Bo u mnie naprzykład na ECU jest 4F0 910 401 N , a podpinając się VCDS widać 4F0 910 402 N

[ Dodano: 2012-10-03, 16:35 ]
Panowie !!! , pierwsza się poddała już przy 16nm :D , tylko teraz patrzcie co wyciągnałem :D

Obrazek

NGK Y609AS
4.4V K0XA

czarny pierścien.

Na ceramikę to ona mi nie wygląda :) , więc najprawdopodobniej mam popsute metalowe świece wsadzone pod soft dla ceramiki , co ostatecznie potwierdzi pewnie szczerba2, ja mam nadzieję że mam soft pod metalowe , i pozostaje je tylko wymienić na nowe :) , bo jak pisałem w poprzednim poście , tak jakby ktośs robił u mnie upgrade softu (co innego na naklejce na ecu , co innego na vcds)

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
fabricjo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 155
Rejestracja: 26 gru 2009, 19:16
Imię: Mario
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Lokalizacja: St-Ghislain BE/Zamość

Post autor: fabricjo » 03 paź 2012, 17:48

slg pisze: Panowie !!! , pierwsza się poddała już przy 16nm :D , tylko teraz patrzcie co wyciągnałem :D
No to gitara, oby wszystkie tak poszły ;)

slg
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 91
Rejestracja: 16 gru 2010, 07:42
Lokalizacja: Stoczek / Lubelskie

Post autor: slg » 04 paź 2012, 14:08

Panowie , poradzcie coś z tymi moimi świecami , doszedłem już że są metalowe , wykręciła się jedna tylko , ale nie przekraczam momentu 20nm przy próbach na pozostałych. Metalowe rozumiem można potraktować większym momentem , czy dalej je podlewać naftą i obchodzić się z nimi jakby to były ceramiki ?

Awatar użytkownika
fabricjo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 155
Rejestracja: 26 gru 2009, 19:16
Imię: Mario
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Lokalizacja: St-Ghislain BE/Zamość

Post autor: fabricjo » 04 paź 2012, 16:58

slg, ja zmieniałem u siebie prawie rok temu.
5 poszło elegancko a 1 nie chciała puścić za chorobę, pomimo psikania na nią różnymi specyfikami.
Uwziąłem się żeby odkręcić i próbowałem raz do przodu raz do tyłu z wyczuciem, powoli, bardzo powoli, potem coraz więcej, skrzypiała ale poszła. Zajęło mi z nią chyba z pół godziny, a kręciłem zwykłym nasadowym kluczem.
Krótko mówiąc, polecam spróbować dokręcić trochę, dosłownie odrobinkę a potem odrobinkę odkręcić, i tak powtarzać aż pójdzie.
Nie jest to metoda 100% ale może pomóc odkręcić, u mnie się udało :)
pozdro ;)

slg
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 91
Rejestracja: 16 gru 2010, 07:42
Lokalizacja: Stoczek / Lubelskie

Post autor: slg » 04 paź 2012, 17:18

właśnie udało mi się wykręcić drugą :) , godzina walki , stres masakryczny , bo skrzypiała strasznie. Robiłem dokładnie tą samą metodą , 1 cały obrot wykręcania , potem pół obrotu wkręcania , cały czas podlewając naftą. Gdy już wykręciła się z gwintu , dalej nie chciała wyjść z głowicy , była jeszcze zapieczona między powierzchnią pod gwintem świecy a głowicą , pomogły szczypce jakieś operacyjne :). Także reasumując , dwie najłatwiejsze (przednie) już za mną , teraz robię sobie tydzień przerwy , bo te dwie dostarczyły mi już za dużo wrażeń. Teraz tydzień podlewania naftą i szukania odpowiedzi na pytanie co zrobić gdy już wykręcę wszystkie , wsadzać ceramiki ? , wsadzać metalowe i zmieniać soft. Tu czekam aż Szczerba coś doradzi.

szczerba2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1099
Rejestracja: 28 sie 2011, 19:34
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2004
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: OSTROWIEC ŚW.

Post autor: szczerba2 » 05 paź 2012, 21:13

no widze że zawzioles sie na te żarniki ...i dobrze <okok> czyli wczesniejsze info na pw było fałszywe odnośnie kolorku <rotfl> chyba ktoś już zmieniał na niewłaściwe <uoee>
więc tak, jak uporasz sie już z ostatnią ,to wgraj nowy soft i zapodaj stalówki ,
a jaka nazwa widnieje na wykreconej swieczce , wrzuc fotki
ps własnie oblukałem wszystkie płytki z fleshami i lipa do Twojego
Control Module Part Number: 4F0 910 402 N HW: 4F0 907 401 B
Component and/or Version: 3.0L V6TDI G000AG 0020-to jest wersja softu
nie mam nowszej wersji niż 0020
pozostaje walic do Jonnyrobert może on ma cos nowego
Ostatnio zmieniony 05 paź 2012, 21:45 przez szczerba2, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga