[ A6 C5] rdza na błotnikach - konieczna wymiana
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 925
- Rejestracja: 03 gru 2011, 18:52
- Imię: Paweł
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Słupsk,Bytów i okolice
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 925
- Rejestracja: 03 gru 2011, 18:52
- Imię: Paweł
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Słupsk,Bytów i okolice
ano szyba nie orginalna... ponoć wymieniona w danii bo byla pęknięta od kamienia. a przy okazji.. czy nad szybą (połączenie szyby i dachu) powinna być jakaś uszczelka albo plasik? bo u mnie nic takiego nie ma. też myślałem że te purchle nad szybą to może być wina tego co wymieniał szybę, mógł np przy wycinaniu starej uszkodzić powłoke lakierniczą i korozja poszła.na błotnikach czy w okolicach progów jeżeli występuje rdza to może być wina tego w jakich warunkach auto jeździło, kamyczki działają jak papier ścierny,więc tą powłokę ocynku też mogą uszkodzić.
- Toperz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 501
- Rejestracja: 14 mar 2010, 07:46
- Imię: Damian
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Piaseczno
musisz zdjąć warstwę lakieru pod którą są te purchle. Najprawdopodobniej umarł ocynk więc ściągasz aż do żywej blachy, potem dobrze jest położyć jakiś środek wiążący rdzę. Na koniec malujesz element - najlepiej do jakiegoś przełamania żeby nie było tak widać linii styczności ze starym lakierem. Potem polerka i masz zrobione.DANIEL111 pisze:Pytanie do lakiernika jak zabezpieczyć pojawiające się purchle na lakierze są bardzo małe na błotniku? mam lakier
Fuck Fuel Economy
A jaki jest orientacyjny koszt takiego zabiegu?musisz zdjąć warstwę lakieru pod którą są te purchle. Najprawdopodobniej umarł ocynk więc ściągasz aż do żywej blachy, potem dobrze jest położyć jakiś środek wiążący rdzę. Na koniec malujesz element - najlepiej do jakiegoś przełamania żeby nie było tak widać linii styczności ze starym lakierem. Potem polerka i masz zrobione.
- Toperz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 501
- Rejestracja: 14 mar 2010, 07:46
- Imię: Damian
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Piaseczno
jak robisz sam to tyle co chemia i lakier... jak u blacharza-lakiernika to ciężko powiedzieć, malowanie całego elementu to ok 300pln.... ja ca całą C5 avanta zapłaciłem równo 1000 za pozbycie się purchli oraz pomalowanie drzwi do listwy, tylnie nadkola do przełamania, polerkę dachu i likwidację kilku innych odprysków
Ps błotniki przednie były malowane całe, prawy nawet 2 razy bo musiałem go wymienić bo już sie go uratować nie dało
Ps błotniki przednie były malowane całe, prawy nawet 2 razy bo musiałem go wymienić bo już sie go uratować nie dało

Fuck Fuel Economy
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 925
- Rejestracja: 03 gru 2011, 18:52
- Imię: Paweł
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Słupsk,Bytów i okolice
- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
Kolego krzysiek-lex ... 3 tyś i 2 tyg pracy to raczej standardowa wycena, ale pamiętaj, że trzeba najpierw autko rozebrać / zabezpieczyć, następnie usunąć wszelkie wgniotki i rdzawe miejsca na karoserii, następnie pomalować (zazwyczj kilka warstw) a następnie wszytko złożyć ...
Jak sam widzisz pracy sporo a czasu mało ... przyjmując po 1 dniu przerwy pomiędzy czynnościami lakierniczymi 2 tygodnie to wcale nie tak dużo.
Ja rok temu dawałem do malowania swój samochód i cena była zbliżona, natomiast czas realizacji to 1 miesiąc ( dysponowałem czasem, a samochodem zajmował się znajomy warsztat blaharsko lakierniczy, który dostał przykazanie zrobić samochodzik dobrze a nie na sztukę)
Jak sam widzisz pracy sporo a czasu mało ... przyjmując po 1 dniu przerwy pomiędzy czynnościami lakierniczymi 2 tygodnie to wcale nie tak dużo.
Ja rok temu dawałem do malowania swój samochód i cena była zbliżona, natomiast czas realizacji to 1 miesiąc ( dysponowałem czasem, a samochodem zajmował się znajomy warsztat blaharsko lakierniczy, który dostał przykazanie zrobić samochodzik dobrze a nie na sztukę)
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 925
- Rejestracja: 03 gru 2011, 18:52
- Imię: Paweł
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Słupsk,Bytów i okolice
W normie, w normie. Teraz takie są ceny w dobrych serwisach. No cóż za jakość się płaci. Jasne jakiś "pan Mieciu" krzyknie Ci dwa razy mniej i powie, że zrobi w trzy dni, ale zastanów się czy warto i co tak naprawdę dostaniesz za tę cenę... 

Ostatnio zmieniony 04 paź 2012, 00:21 przez hanop, łącznie zmieniany 3 razy.
Witam,
Ja też umyłem wczoraj swoją A6 i zobaczyłem małe rdzawe pęcherzyki na tylnych błotnikach
i stwierdzam fakt że A6 z zabezpieczeniem antykorozyjnym ocynkiem nijak się ma do mojego poprzedniego auta 80b4
ale też stwierdzam że w avant-ach w szczególności w quattro (ale nie tylko) rozwiązanie technologiczne jest do d...py jeżeli chodzi o tylne błotniki.
Zwróćcie uwagę że tylne błotniki w innych autach to jest około pół okręgu i później jest tylny zderzak który odbiera kamienie itp..
Natomiast w naszych a6 błotnik jest praktycznie do samego końca i jeszcze niema chlapaczy
(w sedanach są i na pewno to pomaga) z całym impetem kamienie i wszystko co przerzuci koło idzie prosto w błotnik który prędzej czy później zacznie rdzewieć
moim zdaniem zabezpieczenie polakierowanie to nie wszystko
trzeba ściągnąć nadkole od środka wszystko wyczyścić i zabezpieczyć od nowa
a na krawędzie nowe zabezpieczenie czyt lakier też będzie trzymał się jakiś czas może rok może 5 zależy od jakości dróg i stylu jazdy
ja jak będę robić to kupię nakładki na błotniki i to one będą odbierać wszystkie uderzenia od kamieni itp.. w innych przypadkach problem będzie wracać
pod listwami wszystkimi też zajrzę jak będzie potrzeba wszystko wyczyszczę
pierwsza warstwa ocynk w sprayu później dobry podkład lakier i na koniec fluidol dopiero założę listwy i już wszędzie w profile zamknięte wtrysnę fluidol aż będzie płynąć
ja raczej proponuje to robić samemu (jak ktoś ma trochę pojęcia i wyobraźni da spokojnie radę)
Ja też umyłem wczoraj swoją A6 i zobaczyłem małe rdzawe pęcherzyki na tylnych błotnikach
i stwierdzam fakt że A6 z zabezpieczeniem antykorozyjnym ocynkiem nijak się ma do mojego poprzedniego auta 80b4

Zwróćcie uwagę że tylne błotniki w innych autach to jest około pół okręgu i później jest tylny zderzak który odbiera kamienie itp..
Natomiast w naszych a6 błotnik jest praktycznie do samego końca i jeszcze niema chlapaczy
(w sedanach są i na pewno to pomaga) z całym impetem kamienie i wszystko co przerzuci koło idzie prosto w błotnik który prędzej czy później zacznie rdzewieć
moim zdaniem zabezpieczenie polakierowanie to nie wszystko
trzeba ściągnąć nadkole od środka wszystko wyczyścić i zabezpieczyć od nowa
a na krawędzie nowe zabezpieczenie czyt lakier też będzie trzymał się jakiś czas może rok może 5 zależy od jakości dróg i stylu jazdy
ja jak będę robić to kupię nakładki na błotniki i to one będą odbierać wszystkie uderzenia od kamieni itp.. w innych przypadkach problem będzie wracać
pod listwami wszystkimi też zajrzę jak będzie potrzeba wszystko wyczyszczę
pierwsza warstwa ocynk w sprayu później dobry podkład lakier i na koniec fluidol dopiero założę listwy i już wszędzie w profile zamknięte wtrysnę fluidol aż będzie płynąć
ja raczej proponuje to robić samemu (jak ktoś ma trochę pojęcia i wyobraźni da spokojnie radę)
TX1000