Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ BMK 3.0 224 KM] Błąd wszystkich świec żarowych

Silniki wysokoprężne
slg
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 91
Rejestracja: 16 gru 2010, 07:42
Lokalizacja: Stoczek / Lubelskie

[ BMK 3.0 224 KM] Błąd wszystkich świec żarowych

Post autor: slg » 13 wrz 2012, 12:49

Panowie , mam błąd wszystkich świec , otwarty obwód , gdzie szukać przyczyny (obstawiam że 6 na raz by nie padło) , może przekaźnik ?


005658 - Glowplug for Cylinder 1 (Q10): Open Circuit
P161A - 001 - Upper Limit Exceeded
Freeze Frame
Fault Status: 01100001
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 1
Mileage: 206556 km
Time Indication: 0
Date: 2012.09.13
Time: 07:55:24

Freeze Frame
RPM: 0 /min
Torque: 0.0 Nm
Speed: 0.0 km/h
Duty Cycle: 1.0 %
Voltage: 11.93 V
Duty Cycle: 15.0 %
Temperature: 15.3°C

005659 - Glowplug for Cylinder 2 (Q11): Open Circuit
P161B - 001 - Upper Limit Exceeded
Freeze Frame
Fault Status: 01100001
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 1
Mileage: 206556 km
Time Indication: 0
Date: 2012.09.13
Time: 07:55:24

Freeze Frame
RPM: 0 /min
Torque: 0.0 Nm
Speed: 0.0 km/h
Duty Cycle: 1.0 %
Voltage: 11.93 V
Duty Cycle: 15.0 %
Temperature: 15.3°C

005660 - Glowplug for Cylinder 3 (Q12): Open Circuit
P161C - 001 - Upper Limit Exceeded
Freeze Frame
Fault Status: 01100001
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 1
Mileage: 206556 km
Time Indication: 0
Date: 2012.09.13
Time: 07:55:24

Freeze Frame
RPM: 0 /min
Torque: 0.0 Nm
Speed: 0.0 km/h
Duty Cycle: 1.0 %
Voltage: 11.93 V
Duty Cycle: 15.0 %
Temperature: 15.3°C

005661 - Glowplug for Cylinder 4 (Q13): Open Circuit
P161D - 001 - Upper Limit Exceeded
Freeze Frame
Fault Status: 01100001
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 1
Mileage: 206556 km
Time Indication: 0
Date: 2012.09.13
Time: 07:55:24

Freeze Frame
RPM: 0 /min
Torque: 0.0 Nm
Speed: 0.0 km/h
Duty Cycle: 1.0 %
Voltage: 11.93 V
Duty Cycle: 15.0 %
Temperature: 15.3°C

005662 - Glowplug for Cylinder 5 (Q15): Open Circuit
P161E - 001 - Upper Limit Exceeded
Freeze Frame
Fault Status: 01100001
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 1
Mileage: 206556 km
Time Indication: 0
Date: 2012.09.13
Time: 07:55:24

Freeze Frame
RPM: 0 /min
Torque: 0.0 Nm
Speed: 0.0 km/h
Duty Cycle: 1.0 %
Voltage: 11.93 V
Duty Cycle: 15.0 %
Temperature: 15.3°C

005663 - Glowplug for Cylinder 6 (Q15): Open Circuit
P161F - 001 - Upper Limit Exceeded
Freeze Frame
Fault Status: 01100001
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 1
Mileage: 206556 km
Time Indication: 0
Date: 2012.09.13
Time: 07:55:24

Freeze Frame
RPM: 0 /min
Torque: 0.0 Nm
Speed: 0.0 km/h
Duty Cycle: 1.0 %
Voltage: 11.93 V
Duty Cycle: 15.0 %
Temperature: 15.3°C

szczerba2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1099
Rejestracja: 28 sie 2011, 19:34
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2004
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: OSTROWIEC ŚW.

Post autor: szczerba2 » 14 wrz 2012, 13:58

no przekażnik w podszybiu str.pasażera lub bezpiecznik

slg
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 91
Rejestracja: 16 gru 2010, 07:42
Lokalizacja: Stoczek / Lubelskie

Post autor: slg » 14 wrz 2012, 13:59

wiesz który bezpiecznik , bo w instrukcji obsługi nie mogłem znaleźc ?

Awatar użytkownika
fabricjo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 156
Rejestracja: 26 gru 2009, 19:16
Imię: Mario
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Lokalizacja: St-Ghislain BE/Zamość

Post autor: fabricjo » 19 wrz 2012, 00:34

slg, poradziłeś już sobie z problemem?
ÂŚwiece łatwo sprawdzić, wystarczy wziąć kabelek podłączyć go do + , ściągnąć fajkę ze świecy i delikatnie dotknąć wystającej końcówki świecy, powinno iskrzyć jak świeca jest ok. Może być, że grot świecy jest uwalony ale we wszystkich 6 raczej to niemożliwe.
Napięcie zasilania świec, jak się nie mylę to 4,4V, zatem należy uważać aby nie przesadzić ze sprawdzaniem i tym sposobem nie spalić świecy.
Ja to przerabiałem jakis czas temu, miałem 5 świec do wymiany.

Dodam, że nie jest to metoda 100%, jednak u mnie zadziałała.
Jeśli świeczki dobre, to można szukać przyczyny w przekaźniku ;)
pozdro

slg
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 91
Rejestracja: 16 gru 2010, 07:42
Lokalizacja: Stoczek / Lubelskie

Post autor: slg » 19 wrz 2012, 11:57

jeszcze sobie nie poradziłem , bo dopadły mnie klapki :) , ale dziś sprawdzę tą metodą świeczki :)

szczerba2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1099
Rejestracja: 28 sie 2011, 19:34
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2004
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: OSTROWIEC ŚW.

Post autor: szczerba2 » 19 wrz 2012, 17:57

swieczki sprawdza sie max 5 voltami. Sprawdz wogole jakie masz ceramiki 4.4 v czy stalowe 12 v. Bo moźe ktoś władował nie takie jak wymaga soft ecu. Ja u siebie zmieniłem na 12 v i wgrałem nowy soft vasem

MaTyS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1889
Rejestracja: 11 sie 2009, 09:15
Imię: MaTyS
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Iława

Post autor: MaTyS » 19 wrz 2012, 18:10

W silniku 2.7 l Common Rail montowane były zawsze metalowe świece żarowe.
W przypadku silnika 3.0 BMK i BNG montowane były różne świece żarowe - ceramiczne świece żarowe firmy Bosch i metalowe świece żarowe firmy Beru.
Ceramiczne świece żarowe posiadają kolorowe oznaczenie w postaci „białego pierścienia uszczelniającego” i uskok fazowy na szpicy. Metalowe świece żarowe posiadają kolorowe oznaczenie w postaci „czerwonego pierścienia uszczelniającego”. Wszystkie pracują na 4.4V.

Awatar użytkownika
fabricjo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 156
Rejestracja: 26 gru 2009, 19:16
Imię: Mario
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Lokalizacja: St-Ghislain BE/Zamość

Post autor: fabricjo » 19 wrz 2012, 19:48

szczerba2, jak zmieniłeś zasilanie i świeczki? no i przede wszystkim co to daje? <mysli>

szczerba2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1099
Rejestracja: 28 sie 2011, 19:34
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2004
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: OSTROWIEC ŚW.

Post autor: szczerba2 » 19 wrz 2012, 22:58

wersja softu poćzytajcie w elsie.

Awatar użytkownika
fabricjo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 156
Rejestracja: 26 gru 2009, 19:16
Imię: Mario
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Lokalizacja: St-Ghislain BE/Zamość

Post autor: fabricjo » 20 wrz 2012, 18:18

wersja softu poćzytajcie w elsie.
co daje zmiana softu? <mysli> :)

MaTyS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1889
Rejestracja: 11 sie 2009, 09:15
Imię: MaTyS
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Iława

Post autor: MaTyS » 20 wrz 2012, 18:41

Możliwość zmiany świec z ceramicznych na metalowe.

Awatar użytkownika
fabricjo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 156
Rejestracja: 26 gru 2009, 19:16
Imię: Mario
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Lokalizacja: St-Ghislain BE/Zamość

Post autor: fabricjo » 20 wrz 2012, 20:59

MaTyS pisze:Możliwość zmiany świec z ceramicznych na metalowe.
hmmm, przecież metalowe też są zasilane 4,4V <mysli> :)

MaTyS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1889
Rejestracja: 11 sie 2009, 09:15
Imię: MaTyS
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Iława

Post autor: MaTyS » 20 wrz 2012, 21:16

Napięcie to samo, ale sterowanie tymi świecami już inne. Ceramiczne świece żarowe osiągają temperaturę 1.000 °C w czasie krótszym niż 2 sekundy i mogą żarzyć się ponad 10 minut przy temperaturach do 1.350 °C... .

Awatar użytkownika
fabricjo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 156
Rejestracja: 26 gru 2009, 19:16
Imię: Mario
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Lokalizacja: St-Ghislain BE/Zamość

Post autor: fabricjo » 20 wrz 2012, 21:35

MaTyS, sorki, ale dalej nie bardzo widzę sens zmiany tego softu ;)
ÂŚwiece, czy to metalowe, czy ceramiczne powinny tak samo grzać.
Według instrukcji w czasie krótszym niż 2 sek do temp powyżej 1000°C :)

MaTyS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1889
Rejestracja: 11 sie 2009, 09:15
Imię: MaTyS
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Iława

Post autor: MaTyS » 21 wrz 2012, 07:49

Z tego co się orientuje to różnica w sterowaniu (czas grzania wstępnego, dogrzewania) jest na tyle różna w obu rodzaju świeć, że np. wymiana świec ceramicznych na stalowe bez wymiany softu spowodowała by ich uszkodzenie.

http://www.swiatmotoryzacji.com.pl/drukuj.php?co=1&id=187

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl