Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ APU 1.8 150 KM] Padła Turbina..

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Samir
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 29 maja 2012, 23:29
Lokalizacja: Dolny Śląsk

[ APU 1.8 150 KM] Padła Turbina..

Post autor: Samir » 12 wrz 2012, 23:05

Witam! Po podłączeniu pod kompa. stwierdzono iż sterowanie zmienną geometrią łopatek nie działa- turbo daje na maxa, jak również szwankuje czujnik położena wału <uoee> . Ale podczas oględzin silnika stwierdziłem iż kolektor wydechowy w jego górnej części jest pęknięty co również chyba przekłada sie na prace turbiny? Mam pytanko czy urządzenie do sterowania turbo( proszę o podp dokładnej nazwy) można zakupić i jaka jest ew. cena pow. Pozdrawiam :)
Ostatnio zmieniony 14 wrz 2012, 11:49 przez Samir, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 13 wrz 2012, 09:32

1.8T nie ma VTG.
Może chodzi ci o sterowanie zaworem WG, jeśli tak to trzeba wymienić N75, ale wcześniej upewnij się że wszystkie wężyki są szczelne i poprawnie podłączone, może to niestety też być problem z samą gruszką poruszającą WG.

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Rocznik: 1993
Moje auto: S4 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 13 wrz 2012, 12:11

N75 możesz sprawdzić. nie wiem jak w 1.8T, ale w 2.7T N75 powinno dawać opór w przedziale 25-35ohm, przypuszczam, że będzie podobnie.
tak jak napisał Zagór, u ciebie nie ma VTG, czyli zmiennej geometrii. w chyba żadnym benzyniaku tego nima... <okok>

Samir
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 29 maja 2012, 23:29
Lokalizacja: Dolny Śląsk

Post autor: Samir » 13 wrz 2012, 15:43

Dzięki serdeczne za info. Dotąd nie miałem do czynienia z silnikami z turbo doładowanymi i dla tego zadaje trochę lakoniczne pytania, więc proszę o wyrozumiałość. Jadąc samochodem szczególnie przy gwałtownym dodaniu gazu jest trochę zmulony i szarpie ale potem dostaje przez chwilę ,,strzała", lecz po chwili objawy powracają <uoee> . Wiem że przez internet jest ciężko zdiagnozować samochód , lecz czasami niektóre symptomy się pokrywają. Czeka mnie trochę grzebania z osprzętem silnika, gdyż przygotowuje go do założenia gazu jak i również podkręcenia mocy. :)

[ Dodano: 2012-09-13, 16:34 ]
Zagór pisze:1.8T nie ma VTG.
Może chodzi ci o sterowanie zaworem WG, jeśli tak to trzeba wymienić N75, ale wcześniej upewnij się że wszystkie wężyki są szczelne i poprawnie podłączone, może to niestety też być problem z samą gruszką poruszającą WG.
Mam pytanko jak można sprawdzić gruszkę poruszającą WG?

[ Dodano: 2012-09-13, 21:32 ]
Noi już sobie sam odpowiedziałem na pow zapytania ;) i co sie okazało... oprócz kolektora wydechowego jest również pęknięta obudowa turbo-sprężarki co wynikło po dokładnej autopsji osprzętu silnika. Czyli kolektor już zamówiony a turbina do wymiany wraz z wężami. Teraz mam pytanko jaką wybrać turbinę i czy mógł by mi ktoś polecić godna zaufania firmę :) Pozdrawiam.

kazelnikov
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 28 lut 2011, 11:45
Lokalizacja: Wałbrzych/Dolnośląskie
Kontakt:

Post autor: kazelnikov » 21 wrz 2012, 08:29

W oryginale masz turbo K03 firmy KKK, pamiętaj, żeby przy wymianie, kupić i włożyć nowy wąż olejowy, ciśnieniowy.
To że pęka żeliwo to standard. Zajedź do regeneratorów, może mają korpus do Ciebie.

Ja regenerowałem, latam dwa lata i jest ok. Niemniej jednak co do szarpania, przerywania, to na 99% masz uwalony n75 i/lub dv.

Samir
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 29 maja 2012, 23:29
Lokalizacja: Dolny Śląsk

Post autor: Samir » 21 wrz 2012, 21:12

Właśnie przy badaniu kompem wyszło iż zawór przy turbo zaliczył zawiechę i turbo daje na max.

kazelnikov
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 28 lut 2011, 11:45
Lokalizacja: Wałbrzych/Dolnośląskie
Kontakt:

Post autor: kazelnikov » 24 wrz 2012, 11:19

Zawór?
N75 czy WG?

Robiłeś logi?

Samir
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 29 maja 2012, 23:29
Lokalizacja: Dolny Śląsk

Post autor: Samir » 26 wrz 2012, 00:59

Nie robiłem logów tym bardziej dynamicznych podjechałem do kumpla , który ma serwis i podłączył się kompem do autka wykrywając pow usterkę łacznie z czujnikiem wałka . Tematy mechaniczne ogarniam, gorzej z informatycznymi. Ps wymieniłem świece i szarpanie po części ustało jeszcze przeczyszczę przepustnicę i zabiorę się za resztę.Fajna jest to jednostka napędowa i z tego co widzę można z silnika co-nieco wycisnąć oczywiście po uprzednim zdiagnozowaniu i usunięciu usterek :]

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja