[ APU 1.8 150 KM] Padła Turbina..
[ APU 1.8 150 KM] Padła Turbina..
Witam! Po podłączeniu pod kompa. stwierdzono iż sterowanie zmienną geometrią łopatek nie działa- turbo daje na maxa, jak również szwankuje czujnik położena wału
. Ale podczas oględzin silnika stwierdziłem iż kolektor wydechowy w jego górnej części jest pęknięty co również chyba przekłada sie na prace turbiny? Mam pytanko czy urządzenie do sterowania turbo( proszę o podp dokładnej nazwy) można zakupić i jaka jest ew. cena pow. Pozdrawiam 
Ostatnio zmieniony 14 wrz 2012, 11:49 przez Samir, łącznie zmieniany 2 razy.
Dzięki serdeczne za info. Dotąd nie miałem do czynienia z silnikami z turbo doładowanymi i dla tego zadaje trochę lakoniczne pytania, więc proszę o wyrozumiałość. Jadąc samochodem szczególnie przy gwałtownym dodaniu gazu jest trochę zmulony i szarpie ale potem dostaje przez chwilę ,,strzała", lecz po chwili objawy powracają
. Wiem że przez internet jest ciężko zdiagnozować samochód , lecz czasami niektóre symptomy się pokrywają. Czeka mnie trochę grzebania z osprzętem silnika, gdyż przygotowuje go do założenia gazu jak i również podkręcenia mocy.
[ Dodano: 2012-09-13, 16:34 ]
[ Dodano: 2012-09-13, 21:32 ]
Noi już sobie sam odpowiedziałem na pow zapytania
i co sie okazało... oprócz kolektora wydechowego jest również pęknięta obudowa turbo-sprężarki co wynikło po dokładnej autopsji osprzętu silnika. Czyli kolektor już zamówiony a turbina do wymiany wraz z wężami. Teraz mam pytanko jaką wybrać turbinę i czy mógł by mi ktoś polecić godna zaufania firmę
Pozdrawiam.
[ Dodano: 2012-09-13, 16:34 ]
Mam pytanko jak można sprawdzić gruszkę poruszającą WG?Zagór pisze:1.8T nie ma VTG.
Może chodzi ci o sterowanie zaworem WG, jeśli tak to trzeba wymienić N75, ale wcześniej upewnij się że wszystkie wężyki są szczelne i poprawnie podłączone, może to niestety też być problem z samą gruszką poruszającą WG.
[ Dodano: 2012-09-13, 21:32 ]
Noi już sobie sam odpowiedziałem na pow zapytania
-
kazelnikov
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 18
- Rejestracja: 28 lut 2011, 11:45
- Lokalizacja: Wałbrzych/Dolnośląskie
- Kontakt:
W oryginale masz turbo K03 firmy KKK, pamiętaj, żeby przy wymianie, kupić i włożyć nowy wąż olejowy, ciśnieniowy.
To że pęka żeliwo to standard. Zajedź do regeneratorów, może mają korpus do Ciebie.
Ja regenerowałem, latam dwa lata i jest ok. Niemniej jednak co do szarpania, przerywania, to na 99% masz uwalony n75 i/lub dv.
To że pęka żeliwo to standard. Zajedź do regeneratorów, może mają korpus do Ciebie.
Ja regenerowałem, latam dwa lata i jest ok. Niemniej jednak co do szarpania, przerywania, to na 99% masz uwalony n75 i/lub dv.
-
kazelnikov
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 18
- Rejestracja: 28 lut 2011, 11:45
- Lokalizacja: Wałbrzych/Dolnośląskie
- Kontakt:
Nie robiłem logów tym bardziej dynamicznych podjechałem do kumpla , który ma serwis i podłączył się kompem do autka wykrywając pow usterkę łacznie z czujnikiem wałka . Tematy mechaniczne ogarniam, gorzej z informatycznymi. Ps wymieniłem świece i szarpanie po części ustało jeszcze przeczyszczę przepustnicę i zabiorę się za resztę.Fajna jest to jednostka napędowa i z tego co widzę można z silnika co-nieco wycisnąć oczywiście po uprzednim zdiagnozowaniu i usunięciu usterek ![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif)









