Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C6] Kontrolka Oleju [Min.]

Elektryka
Hohe
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 151
Rejestracja: 25 kwie 2009, 22:18
Lokalizacja: Killaloe

Post autor: Hohe » 20 cze 2012, 11:39

rav1982 pisze:
Jestem Slaby pisze:dolewałem, dolewałem no i mi brakło w pudełku
Zacznij od obejrzenia samochodu od spodu, najlepiej na podnośniku czy przypadkiem nie uszkodziłeś czegoś przy uderzeniu o krawężnik bo może masz jakiś wyciek.
Dokładnie.

Zdaje sobie również sprawę, że brakło Ci w butelce nie w silniku - bez przesady :-)

Jestem Slaby

Post autor: Jestem Slaby » 20 cze 2012, 15:08

ok, dzieki bardzo za odp. posprawdzam i dam znac co i jak

[ Dodano: 2012-06-22, 12:00 ]
czy ktos moze podac numer części ktorej potrzebuje? czujnik poziomu oleju w misce, audi a6 2006 r c6 model, 2.0 tdi 140 km

c24rny
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 30 sie 2012, 21:16
Lokalizacja: Kraków

Post autor: c24rny » 30 sie 2012, 21:26

Jestem Slaby pisze:ok, dzieki bardzo za odp. posprawdzam i dam znac co i jak

[ Dodano: 2012-06-22, 12:00 ]
czy ktos moze podac numer części ktorej potrzebuje? czujnik poziomu oleju w misce, audi a6 2006 r c6 model, 2.0 tdi 140 km
Udało Ci się rozwiązać problem z tą kontrolką?
U mnie sytuacja wygląda tak, że zapala się konewka z MIN kiedy jest jakieś 3/4 na bagnecie. Po dolaniu setki lub dwóch problem znika. Nie wiem czy to kwestia czujnika czy po porostu te typy tak mają..

Awatar użytkownika
rav1982
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 138
Rejestracja: 14 lip 2010, 14:33
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: rav1982 » 30 sie 2012, 23:05

Przy 3/4 stanu oleju nie powinna zapalać się kontrolka "MIN OIL" ponieważ jest to prawidłowy poziom. Ile mija czasu od zrobienia dolewki do ponownego zaświecenia się kontrolki o niskim stanie oleju? Komunikat ten znika zawsze po otwarciu maski - komputer uznaje, że użytkownik skontrolował stan i uzupełnił ewentualnie jego braki.

Hohe
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 151
Rejestracja: 25 kwie 2009, 22:18
Lokalizacja: Killaloe

Post autor: Hohe » 30 sie 2012, 23:47

c24rny pisze:Udało Ci się rozwiązać problem z tą kontrolką?
U mnie sytuacja wygląda tak, że zapala się konewka z MIN kiedy jest jakieś 3/4 na bagnecie. Po dolaniu setki lub dwóch problem znika. Nie wiem czy to kwestia czujnika czy po porostu te typy tak mają..
Moja skromna rada: Przyzwyczaj się. Jeśli zapala się zawsze przy tym samym stanie oleju, to nie widzę problemu.

saintdf

Post autor: saintdf » 04 wrz 2012, 21:10

Sprawa jest prosta.Mam to samo.Czujnik-sensor padl lub zaczyna padac.Czasami pokaze sie za jakies 50 km czasami za 170km,a stan oleju jest w normie.Tylko nie lekcewaz tego na dlugo.Sprawdzaj stan na biezaco.Znam przypadek jak gosc sie za bardzo przyzwyczail i nie sprawdzal.Tak bardzo zapomnial,ze pokazala mu sie czerwona kontrolka.Cale szczescie "turlał" sie do swiatel.Wylaczyl silnik i dolal olej.Na bagnecie bylo zero.Masz dwie opcje do wyboru:

1) udawac ze czujnika nie ma i sprawdzac jak w starszych samochodach poziom oleju

2) dla wlasnego spokoju wymienic ten czujnik przy nastepnej wymianie oleju.Mnie tez to czeka

silny
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 21 maja 2012, 22:32
Lokalizacja: WrocłaW

Post autor: silny » 21 mar 2013, 19:06

Witam. Przypadkiem znalazłem na forum posta o tym że macie problem z czujnikiem? sprawa rozwiązana? bo tez temat przerabiałem, więc mogę pomóc. Jest to czujnik nie tylko poziomu, ale także gęstości oleju. Jeśli olej jest rzadki to będzie wywalał błąd że oleju brak!! Więc wiadomo że czujnik już do wymiany na nowy niebawem, bo już go wyżarło. A że to jest silnik BRE to panowie, czy płyn chłodniczy spada? wtedy minimalne pęknięcie na głowicy, to bardzo trapi tą jednostkę BRE- bardzo delikatna . Większość modeli tak ma w szczególności jeśli było przywiezione z Belgii, tam lali mu olej firmy Motul. U nas jest bardzo drogi, a castrol bardzo parametrami odbiega o tego, więc silnik prędzej czy póÂźniej ma prawo dostać w dupę jak leje się do niego wodę. Kolejna rzecz to cofa się paliwo i wpada do silnika, ale nie pamiętam jaka była przyczyna. Trzeba by poczytać. Mimo to wersja z silnikami BRE to przebieg rzędu ok 170 tys. i koniec silnika. Czytałem jeszcze posty, że panowie na forum sprzedają silnik na części i kupują inny i robią przekładkę. Oby u was tak Âźle nie było.

saintdf

Post autor: saintdf » 21 mar 2013, 19:19

Mój silnik BRE ma 260 tyś. przejechane i ma się dobrze.Wątek z uciekającym płynem chłodniczym mnie zaciekawił,bo mam wrażenie,że troszkę ucieka,ale nie jestem pewien.Napisz coś więcej.Może być na pw

Jestem Slaby

Post autor: Jestem Slaby » 23 mar 2013, 09:05

c24rny pisze:
Jestem Slaby pisze:ok, dzieki bardzo za odp. posprawdzam i dam znac co i jak

[ Dodano: 2012-06-22, 12:00 ]
czy ktos moze podac numer części ktorej potrzebuje? czujnik poziomu oleju w misce, audi a6 2006 r c6 model, 2.0 tdi 140 km
Udało Ci się rozwiązać problem z tą kontrolką?
U mnie sytuacja wygląda tak, że zapala się konewka z MIN kiedy jest jakieś 3/4 na bagnecie. Po dolaniu setki lub dwóch problem znika. Nie wiem czy to kwestia czujnika czy po porostu te typy tak mają..
powiem wam tak - udało się. nie wiem co było przczyną - ale rzeczywiście mogłobyć mało oleju według Audi lub był po prostu zbyt rzadki :)

dolałem, pojeÂździłem trochę i pojechałem na wymianę. Po wymianie było wszystko ok i do tej pory już się nie zapaliła ani razu :)

może to nie zawsze czujnik, ale rzeczywiście jakieś problemy ze czytaniem poziomu przez niego. sprawdÂźcie sobie rano bagnetem olej jak zostawiacie go na noc (wtedy cały olej spływa do miski z silnika) na równym terenie ;)

u mnie okazalo się ze rzeczywiscie moglo byc go mniej niż pół :)

a co do silnika BRE - mam jednostkę która (od nowości podobno) zrobiła 190 tysięcy (2006 rocznik - wydaje się być realne, ja miałem golfa z 2007 który zrobił 80) i do tej pory padł mi EGR i silnik wycieraczek tylnich :) nic więcej nigdy w nim nie wymieniałem (chyba że dla siebie :) )

Auris1986
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 339
Rejestracja: 29 sty 2012, 14:52
Imię: Zbyszek
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: KIELCE

Post autor: Auris1986 » 23 mar 2013, 09:34

Trochę poszłeś po bandzie z tym końcem silnika BRE po 170 tys km, może zdarzają się przypadki jak w każdym samochodzie ale 90% buja się po 300 tkm i nic się nadzwyczajnego nie dzieje, chyba że mówisz o sprowadzonym sam. prze specy z Gubina a tam robią na życzenie z 340 na 170 tkm i wtedy ma prawo coś się dziać :|
Pozdr <luzik>

Awatar użytkownika
rav1982
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 138
Rejestracja: 14 lip 2010, 14:33
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: rav1982 » 23 mar 2013, 09:51

silny pisze:Mimo to wersja z silnikami BRE to przebieg rzędu ok 170 tys. i koniec silnika.
Chyba mówisz o przebiegu jaki widnieje na liczniku samochodu sprowadzonego zaraz po przekroczeniu granicy i przygotowanego pod "polskie realia sprzedaży". W rzeczywistości samochody te mają przebiegi spokojnie ok 300 tys. km. i bez wypadkowością też na pewno nie grzeszą. Ja swojego sprowadziłem w 2010 roku przy przebiegu 170 tys. km. Obecnie mam najechane 220 tys. km i naprawdę nie mogę powiedzieć złego słowa ani na silnik, ani na skrzynię, o której też się wiele naczytałem.

Jestem Slaby

Post autor: Jestem Slaby » 24 mar 2013, 10:45

rav1982 pisze:
silny pisze:Mimo to wersja z silnikami BRE to przebieg rzędu ok 170 tys. i koniec silnika.
Chyba mówisz o przebiegu jaki widnieje na liczniku samochodu sprowadzonego zaraz po przekroczeniu granicy i przygotowanego pod "polskie realia sprzedaży". W rzeczywistości samochody te mają przebiegi spokojnie ok 300 tys. km. i bez wypadkowością też na pewno nie grzeszą. Ja swojego sprowadziłem w 2010 roku przy przebiegu 170 tys. km. Obecnie mam najechane 220 tys. km i naprawdę nie mogę powiedzieć złego słowa ani na silnik, ani na skrzynię, o której też się wiele naczytałem.
i pod tym też się podpisuję co mówią koledzy wyżej. jak auto ma 300 tysięcy to nawet 1.9 TDi nie będzie już taki 'zajezacny' :)

od 2006 moje auto miało trzech wlascicieli (w tym mnie) i jestem w stanie uwierzyć, że zrobił nim gość 170 tysi (+ ja 20 w niecaly rok już) wraz z poprzednim właścicielem. :) i to jest niski przebieg!! :)

diesle po niemczech jeżdzą i jeÂździć muszą, to normalne. kiedyś widziałem nawet fotę jak gość wystawił auto i zrobił zdjęcie przebiegu równo 80.000 (ale równo równo!) :) śmieszne to było, nie dość że pewnie początkujący handlarz to jeszcze idiota ;)

3.0 BMK 224KM

Post autor: 3.0 BMK 224KM » 24 mar 2013, 17:15

Wiem, że większość z was miała problem z czujnikiem albo zalała castrola :P ale OMFG! co ile sprawdzacie stan płynów w jednostce? Kierowco jak świecą Ci się kontroli Oleju wiedz, że coś się "z Tobą" dzieje ;]

sylweniusz000
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 13 mar 2012, 20:01
Lokalizacja: JAWORZNO

Post autor: sylweniusz000 » 01 kwie 2013, 00:13

witam ja na moim BRE mam 300 000km i tylko telepie na wolnych
ale sąsiad ponad 500 000km też na BRE oblatał i nic złego powiedzieć nie może
silnik pije olej ale z umiarem :]

daniel1997

Post autor: daniel1997 » 01 kwie 2013, 00:24

sylweniusz000,
_powitania

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja