Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ ANK 4.2 340 KM] A6C5 [S6]

Silniki benzynowe
Awatar użytkownika
maciejjernas
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 222
Rejestracja: 02 sie 2012, 18:16
Lokalizacja: Poznań

[ ANK 4.2 340 KM] A6C5 [S6]

Post autor: maciejjernas » 24 sie 2012, 23:04

Klubowicz, którzy maja silniki V8 4.2, proszę o info czy wasze silniki trzymaja serię czyli 340KM, a jesli nie to jakie maja parametry?

Awatar użytkownika
MaRRcin929
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 175
Rejestracja: 08 maja 2012, 22:28
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Tarnowskie Góry / Kalety
Kontakt:

Post autor: MaRRcin929 » 24 sie 2012, 23:14


Awatar użytkownika
maciejjernas
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 222
Rejestracja: 02 sie 2012, 18:16
Lokalizacja: Poznań

Post autor: maciejjernas » 24 sie 2012, 23:47

MaRRcin929 ten załączony wątek nic nie pdaje ponieważ byłem na hamowni drogowej i wykazalo 305 KM oraz 382Nm. Od goscia ktory mi hamował samochód odstalem też inny watek:
http://www.racingforum.pl/index.php?s=f ... opic=74412

tak więc chę się dowiedzieć czy inni posiadacze tychh silników maja taki sam problem

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 29 sie 2012, 18:53

A czym Ci to mierzyli?? G-Techem?

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Moje auto: S4 C4
Rocznik: 1993
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 29 sie 2012, 23:06

le to chyba nic nowego, że te silniki nie trzymają serii ?

dominik8484
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 50
Rejestracja: 09 sie 2012, 22:12
Lokalizacja: Pruszków/Warszawa

Post autor: dominik8484 » 30 sie 2012, 00:15

chyba u wiekszoci (jak nie u wszystkich) co hamowali wychodzilo że nie trzyma parametrów. nie ma jednego czynnika nietrzymania serii u wszystkich. u jednego bedzie zły stan silnika a u drugiego np. przypchane katy, układ zapłonowy itp.
http://sportaudi.pl/viewtopic.php?t=150 wyszło 274hp ze sportowym wydechem.

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 30 sie 2012, 00:38

metyoo pisze:le to chyba nic nowego, że te silniki nie trzymają serii ?
Przy nalocie rzędu 300k km, nie ma się co dziwić, że kilka koni poszło w las, w końcu silnik nie zyżywa się zerojedynkowo, działa - nie działa :)
Jego degradacja niestety postępuje w miarę pokonywania km, więc IMO te 40PS w ciągu 10-12 lat i 300k km to nie jest źle :)

Blade-Karol

Post autor: Blade-Karol » 30 sie 2012, 11:01

Zagór pisze:
metyoo pisze:le to chyba nic nowego, że te silniki nie trzymają serii ?
Przy nalocie rzędu 300k km, nie ma się co dziwić, że kilka koni poszło w las, w końcu silnik nie zyżywa się zerojedynkowo, działa - nie działa :)
Jego degradacja niestety postępuje w miarę pokonywania km, więc IMO te 40PS w ciągu 10-12 lat i 300k km to nie jest źle :)
Ale wiesz... coś jest powodem, że moc spada... nagar... słaba kompresja itd itd.. a w tych silnikach to chyba nagminne i to nawet w młodych sztukach S4 B6/B7.

Osobiście polecam sprawdzić czy działają klapki w dolocie. Ja miałem popękane przewody od podciśnienia. W weekend bede sprawdzał czy po wymianie wszystko działa. Planuje też rozłożyć kolektor ssący i wyczyścić w środku z syfu. W poprzednim >200KM samochodzie ten zabieg na prawdę dało się odczuć pod pedałem, a hamownia to potwierdziła ;)

Awatar użytkownika
maciejjernas
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 222
Rejestracja: 02 sie 2012, 18:16
Lokalizacja: Poznań

Post autor: maciejjernas » 30 sie 2012, 11:18

Mierzyłem to na hamowni drogowej firmy Dynomet.

Silnik jest zdrowy ma dopierow 175k km, jest po wymianie całego rozrządu, świece. Grama oleju nie bierze.

Chcę jeszcze wymienić przeplywomierz, cewki i może jeszcze zrobić kolektor ssący tak jak Blade05.

dominik8484
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 50
Rejestracja: 09 sie 2012, 22:12
Lokalizacja: Pruszków/Warszawa

Post autor: dominik8484 » 30 sie 2012, 13:11

u mnie sporego kopa dostał jak wywaliłem katy (pewinie już były przypchane po 220k). no i jak cewki wymieniłem (wymieniłem tylko 4, bo 4 wymieniali w serwisie przy 180k km) i niby zapłon nie wypadał nawet pod obciążeniem a zaczoł płynniej na jałowym pracować (a myślałem że coś z poduszka bo czuć było bardzo delikatne wibracje) i lepiej od dołu sie zbierać.

Blade-Karol

Post autor: Blade-Karol » 30 sie 2012, 13:25

A te cewki dawały w jakiś sposób o sobie znać, że padają? Da się to jakoś na kompie sprawdzić?

dominik8484
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 50
Rejestracja: 09 sie 2012, 22:12
Lokalizacja: Pruszków/Warszawa

Post autor: dominik8484 » 30 sie 2012, 13:51

nie da sie sprawdzić w jakim stanie jest cewka jedynie na vag w blokach pomiarowych silnika, można sprawdzić czy wypada zapłon i na którym cylindrze jak coś, sprawdzać należy pod pełnym obciązeniem, czyli włączyć klime światła itp i ruszać od zera z gazem do dechy. u mnie zaczął wypadać tylko na lpg na pb było ok i też nie za każdym razem. Podczas ruszania miałem 1 góra 3 wypadnięć zapłonu, wymieniłem padająca cewke i świece (komplet) a za jakiś czas doszedłem do wniosku że wymienie pozostałe 3 (bo wcześniej w aso 4 wymieniane na szczescie po nr z cewek wiedziałem które i troche kolor-białe na górze świeższy był). mimo ze na tych 3 starych nie było wypadania zapłonu to po wymianie odczułem lepsza prace na jałowym i na niskich obrotach.

Awatar użytkownika
maciejjernas
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 222
Rejestracja: 02 sie 2012, 18:16
Lokalizacja: Poznań

Post autor: maciejjernas » 30 sie 2012, 13:54

Całkowicie wywaliłeś katy czy zamieniłeś je na jakies sportowe?

A jakie cewki kupileś - oryginalne w ASO czy inne?

dominik8484
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 50
Rejestracja: 09 sie 2012, 22:12
Lokalizacja: Pruszków/Warszawa

Post autor: dominik8484 » 30 sie 2012, 14:42

katy całkowićie, wstawiłem rurke ze zrobionymi gniazdami na sonde lambda, nic nie pierdzi, brzeczy itp a sie troche bałem ze w jakiś rezonans bedzie wpadał. ja miałem sondy przed katami wiec nuno problemo, po lifcie jest już chyba za katem. ja mam silnik asg 299hp wiec musisz sprawdzić jak u ciebie jest.
cewki beru, teraz beru robi oryginały nawet nr audi na cewkach były spiłowane bo ta sama linia produkcyjna jest. płaciłem ze zniżka 110zł szt.

Blade-Karol

Post autor: Blade-Karol » 30 sie 2012, 15:26

Widzę, że jesteś z moich okolic ;) Masz kompa z VAGiem i może chciałby Ci się sprawdzić mój samochód?
Teoretycznie z jazdą i przyspieszaniem nie mam problemów ale kto wie... Ew. dałbyś namiary na jakiegoś speca?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga