[ ANK 4.2 340 KM] A6C5 [S6]
- maciejjernas
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 222
- Rejestracja: 02 sie 2012, 18:16
- Lokalizacja: Poznań
[ ANK 4.2 340 KM] A6C5 [S6]
Klubowicz, którzy maja silniki V8 4.2, proszę o info czy wasze silniki trzymaja serię czyli 340KM, a jesli nie to jakie maja parametry?
- MaRRcin929
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 175
- Rejestracja: 08 maja 2012, 22:28
- Imię: Marcin
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry / Kalety
- Kontakt:
- maciejjernas
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 222
- Rejestracja: 02 sie 2012, 18:16
- Lokalizacja: Poznań
MaRRcin929 ten załączony wątek nic nie pdaje ponieważ byłem na hamowni drogowej i wykazalo 305 KM oraz 382Nm. Od goscia ktory mi hamował samochód odstalem też inny watek:
http://www.racingforum.pl/index.php?s=f ... opic=74412
tak więc chę się dowiedzieć czy inni posiadacze tychh silników maja taki sam problem
http://www.racingforum.pl/index.php?s=f ... opic=74412
tak więc chę się dowiedzieć czy inni posiadacze tychh silników maja taki sam problem
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 50
- Rejestracja: 09 sie 2012, 22:12
- Lokalizacja: Pruszków/Warszawa
chyba u wiekszoci (jak nie u wszystkich) co hamowali wychodzilo że nie trzyma parametrów. nie ma jednego czynnika nietrzymania serii u wszystkich. u jednego bedzie zły stan silnika a u drugiego np. przypchane katy, układ zapłonowy itp.
http://sportaudi.pl/viewtopic.php?t=150 wyszło 274hp ze sportowym wydechem.
http://sportaudi.pl/viewtopic.php?t=150 wyszło 274hp ze sportowym wydechem.
- Zagór
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1236
- Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
- Imię: Piotr
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Przy nalocie rzędu 300k km, nie ma się co dziwić, że kilka koni poszło w las, w końcu silnik nie zyżywa się zerojedynkowo, działa - nie działametyoo pisze:le to chyba nic nowego, że te silniki nie trzymają serii ?

Jego degradacja niestety postępuje w miarę pokonywania km, więc IMO te 40PS w ciągu 10-12 lat i 300k km to nie jest źle

Ale wiesz... coś jest powodem, że moc spada... nagar... słaba kompresja itd itd.. a w tych silnikach to chyba nagminne i to nawet w młodych sztukach S4 B6/B7.Zagór pisze:Przy nalocie rzędu 300k km, nie ma się co dziwić, że kilka koni poszło w las, w końcu silnik nie zyżywa się zerojedynkowo, działa - nie działametyoo pisze:le to chyba nic nowego, że te silniki nie trzymają serii ?
Jego degradacja niestety postępuje w miarę pokonywania km, więc IMO te 40PS w ciągu 10-12 lat i 300k km to nie jest źle
Osobiście polecam sprawdzić czy działają klapki w dolocie. Ja miałem popękane przewody od podciśnienia. W weekend bede sprawdzał czy po wymianie wszystko działa. Planuje też rozłożyć kolektor ssący i wyczyścić w środku z syfu. W poprzednim >200KM samochodzie ten zabieg na prawdę dało się odczuć pod pedałem, a hamownia to potwierdziła

- maciejjernas
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 222
- Rejestracja: 02 sie 2012, 18:16
- Lokalizacja: Poznań
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 50
- Rejestracja: 09 sie 2012, 22:12
- Lokalizacja: Pruszków/Warszawa
u mnie sporego kopa dostał jak wywaliłem katy (pewinie już były przypchane po 220k). no i jak cewki wymieniłem (wymieniłem tylko 4, bo 4 wymieniali w serwisie przy 180k km) i niby zapłon nie wypadał nawet pod obciążeniem a zaczoł płynniej na jałowym pracować (a myślałem że coś z poduszka bo czuć było bardzo delikatne wibracje) i lepiej od dołu sie zbierać.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 50
- Rejestracja: 09 sie 2012, 22:12
- Lokalizacja: Pruszków/Warszawa
nie da sie sprawdzić w jakim stanie jest cewka jedynie na vag w blokach pomiarowych silnika, można sprawdzić czy wypada zapłon i na którym cylindrze jak coś, sprawdzać należy pod pełnym obciązeniem, czyli włączyć klime światła itp i ruszać od zera z gazem do dechy. u mnie zaczął wypadać tylko na lpg na pb było ok i też nie za każdym razem. Podczas ruszania miałem 1 góra 3 wypadnięć zapłonu, wymieniłem padająca cewke i świece (komplet) a za jakiś czas doszedłem do wniosku że wymienie pozostałe 3 (bo wcześniej w aso 4 wymieniane na szczescie po nr z cewek wiedziałem które i troche kolor-białe na górze świeższy był). mimo ze na tych 3 starych nie było wypadania zapłonu to po wymianie odczułem lepsza prace na jałowym i na niskich obrotach.
- maciejjernas
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 222
- Rejestracja: 02 sie 2012, 18:16
- Lokalizacja: Poznań
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 50
- Rejestracja: 09 sie 2012, 22:12
- Lokalizacja: Pruszków/Warszawa
katy całkowićie, wstawiłem rurke ze zrobionymi gniazdami na sonde lambda, nic nie pierdzi, brzeczy itp a sie troche bałem ze w jakiś rezonans bedzie wpadał. ja miałem sondy przed katami wiec nuno problemo, po lifcie jest już chyba za katem. ja mam silnik asg 299hp wiec musisz sprawdzić jak u ciebie jest.
cewki beru, teraz beru robi oryginały nawet nr audi na cewkach były spiłowane bo ta sama linia produkcyjna jest. płaciłem ze zniżka 110zł szt.
cewki beru, teraz beru robi oryginały nawet nr audi na cewkach były spiłowane bo ta sama linia produkcyjna jest. płaciłem ze zniżka 110zł szt.