Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ALL V6] uszczelka pod pokrywe zaworów

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
mc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 68
Rejestracja: 04 lis 2009, 23:49
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mc » 17 lis 2011, 20:37

qbatito pisze:Ja miałem 4 auta B+G i w niskich temperaturach KAÂŻDY dymił... ale to para a nie "dym". rozgrzej silnik do normalnej temperatury. postaw auto i niech ktoś daje gazu. tak wciśnie podłogę i odrazu puści. jak poleci czarny dym to znaczy że ciągnie olej a jak nie to powinno być ok :) ale jeśli naprawde dymi na niebiesko to chyba uszczelka pod głowicą kaput...
niebieski dym to spalany olej, uszczelka pod głowicą to biały "gęsty" dym.
mc

olik1989
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 82
Rejestracja: 28 kwie 2011, 20:35
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: olik1989 » 17 lis 2011, 22:47

A nie odbywa się to tak, że po odetkaniu ezektora ten cały syf z odmy+woda której jak zauważyłem trochę zbiera się w przewodach odmy dostają się do komory spalania i stąd ten dym z wydechu? Raz kopci, raz nie.

piotrek24dm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 456
Rejestracja: 06 sie 2011, 09:01
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2003
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Króżewniki

Post autor: piotrek24dm » 18 lis 2011, 08:33

Odma i ezektor służą do odpowietrzenia skrzyni korbowej. A biały dym z rana to tylko para spowodowana niedogrzanym silnikiem. Czarny to mają diesle wiadomo ropa xD(ciągnik) nie obrażając użytkowników ale to kwestia czasu jak ten szmelc wróci do sprzętu rolniczego. A niebieski dym to już wiadomo że spala olej.
Piotrku... spójrz, to jest naprawdę proste z ustawieniem profilu auta: nowosci-i-komunikaty/poprawki-nowe-foru ... 00518.html

olik1989
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 82
Rejestracja: 28 kwie 2011, 20:35
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: olik1989 » 07 lut 2012, 21:03

Ponowie moje pytanie dotyczące zbierania się wody i białej mazi w odmie... Może mieć to wpływ na kopcenie z wydechu? Rozumiem że teraz zimno na dworze i każdy samochód wydziela parę z wydechu, ale czy jak zbiera mi się woda w odmie a później silnik się zagrzeje to nie zaciąga jej w postaci pary poprzez ezektor i nie spala? Wody w zbiorniczku mi ubyło ok. 200ml / 5tys km.

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 07 lut 2012, 21:21

olik1989,

masz lpg a to dodatkowo więcej pary z wydechu
co do ubytku płynu to musisz sprawdzić czy nie masz jakiegoś wycieku, szczególnie na połączeniach które były do reduktora, może trzeba dociągnąć jakąś opaskę, możliwe że już korek nie trzyma w zbiorniczku

Puchatek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 27 lut 2012, 23:08
Lokalizacja: Northamptonshire

Post autor: Puchatek » 28 lut 2012, 00:00

a ja jezdzilem po mechanikach i wreszczie za trzecim razem sam wymienilem uszczelke pod pokrywa i pod walkiem (ta blaszke z polksiezycem )wedle opisu dajac troche silikonu w rogach i jest suchutko, teraz jeszcze z prawej strony leci i tez sam sie zabiore za to bo szkoda kasy na partaczy ;]
uszczelka (kat. no. 110VG0220 ) w GSFcar parts 30f + 4,80f za ta blaszka (kat. no. 023VG0150 ) do tego jakis dobry silikon i odtluszczacz do umycia miejsc po starej uszczelce

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 29 lut 2012, 20:17

wie ktoś może jaka firma w oryginale była dostawcą uszczelki pod pokrywę ??
coś lepszego od tego ELRING jest ??

Konrad 78
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 88
Rejestracja: 28 kwie 2011, 19:54
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: Konrad 78 » 11 sie 2012, 12:38

Troszkę odgrzeje kotleta.

Czy poprawnie zaznaczyłem ezektor na zdjęciu, to jest to?
Obrazek

Czy należy go całkiem wymienić czy wystarczy przeczyścić?

daniel1997

Post autor: daniel1997 » 11 sie 2012, 12:53

Konrad 78, tak to jest ezektor.

Konrad 78
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 88
Rejestracja: 28 kwie 2011, 19:54
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: Konrad 78 » 11 sie 2012, 12:55

Czy w środku to jest zwykła rurka, czy są tam jakieś membrany/tłoczki itp?

Jeśli nic tam nie ma to nie ma sensu chyba tego kupować tylko wystarczy przeczyścić. Wziąłbym się może dziś za to. <lol>

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 11 sie 2012, 13:39

Konrad 78,
Są tam dwa zaworki.

Konrad 78
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 88
Rejestracja: 28 kwie 2011, 19:54
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: Konrad 78 » 11 sie 2012, 13:54

Czyli pozostaje raczej wymiana. Bo ręcznie chyba tego nie da się przeczyścić tak aby nie uszkodzić, np. pędzelkiem i benzyną ekstrakcyjna? U mnie właśnie podejrzewam niedrożność tego ezektora albo odmy.

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 11 sie 2012, 16:19

Możesz spróbować, ale ciężka sprawa przy tym aby nie uszkodzić zaworków.

Konrad 78
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 88
Rejestracja: 28 kwie 2011, 19:54
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: Konrad 78 » 11 sie 2012, 17:16

Ezektor na razie zostawiam. Zająłem się odmą z przodu silnika. Okazało się, że jest czyściutka i musiała być niedawno wymieniana bo wygląda prawie jak nowa (ORI Audi/VW). Troszkę czarnego szlamu było przy wejściu węża do prawej głowicy. Jeszcze z tego co wiem to z tyłu są dwa przewody, do których postaram się zajrzeć.

paput
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 293
Rejestracja: 08 paź 2011, 13:27
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Puławy
Kontakt:

Post autor: paput » 28 gru 2012, 16:06

Panowie, mam takie pytanie:

w tych miejscach dawaliście silikon pod czy na uszczelkę???

Obrazek
Ostatnio zmieniony 13 gru 2014, 21:18 przez paput, łącznie zmieniany 2 razy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga