[ A6 C5] Czujnik okładzin - jak pominąć
[ A6 C5] Czujnik okładzin - jak pominąć
Witam przeglądnąłem forum i nie znalazłem odpowiedzi na mój problem.
U mnie obecnie cały czas świeci, że mam okładziny do wymiany. Okładziny były wymieniane niedawno przez poprzedniego właściciela. Sprawdzałem kabelki i od czujnika miałem w 2 miejscach nadłamane po jednej stronie natomiast w drugiej stronie nie mam kabelka wogóle tak ma być ? Wydawało mi się, że znalazłem przyczyne a tu lipa.... dalej świeci Zwieranie czy podawanie masy nic nie daje dalej cały czas świeci.
Pytania:
1) Czy po zwarciu przewodów na fisie od razu powinna zniknąć informacja o klockach ?
2) mogę pominąć czujnik aby przestało pikać ! bo przy kole zwieranie nie pomaga.
3) Dokąd biegnie ten kabelek od czujnika abym mógł sobie miernikiem kabelek zmierzyć ?
4) Czy jest możliwość programowo odłączyć aby nie klepało błędu
Proszę o pomoc
U mnie obecnie cały czas świeci, że mam okładziny do wymiany. Okładziny były wymieniane niedawno przez poprzedniego właściciela. Sprawdzałem kabelki i od czujnika miałem w 2 miejscach nadłamane po jednej stronie natomiast w drugiej stronie nie mam kabelka wogóle tak ma być ? Wydawało mi się, że znalazłem przyczyne a tu lipa.... dalej świeci Zwieranie czy podawanie masy nic nie daje dalej cały czas świeci.
Pytania:
1) Czy po zwarciu przewodów na fisie od razu powinna zniknąć informacja o klockach ?
2) mogę pominąć czujnik aby przestało pikać ! bo przy kole zwieranie nie pomaga.
3) Dokąd biegnie ten kabelek od czujnika abym mógł sobie miernikiem kabelek zmierzyć ?
4) Czy jest możliwość programowo odłączyć aby nie klepało błędu
Proszę o pomoc
- xoslox
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 757
- Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
- Imię: Kamil
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: TOS
Zworka we wtyczce powinna pomóc, a jesli nie to da radę VAGiem to wyłączyć. Wchodzisz w 17-Instruments następnie w Recode i zczytujesz wartość kodowania. Jeśli masz np. 07XXX to od wartości 07 odejmujesz 1, czyli musiałbyś wpisać 06. A dlaczego tak ? Bo:
_ _ XXX Dodatkowe wyposażenie
01XXX sygnalizacja okładzi hamulca - to o to chodzi u Ciebie
02XXX sygnalizacja zapietych pasów
04XXX płyn w spryskiwaczu
16XXX uaktywnienie nawigacji
XX_XX Kraj
XX0XX Niemcy
XX1XX Europa
XX2XX USA
XX3XX Kanada
XX4XX Anglia
XXX_X Ilość cylindrów
XXX4X 4 cylindry
XXX5X 5 cylindrów
XXX6X 6 cylindrów
XXXX_ Wersja silnika (najlepiej sprawdzić przed zmianą co jest bo po 99r chyba Diesel jest jako 5)
XXXX0 Diesel
XXXX2 Benzyna
_ _ XXX Dodatkowe wyposażenie
01XXX sygnalizacja okładzi hamulca - to o to chodzi u Ciebie
02XXX sygnalizacja zapietych pasów
04XXX płyn w spryskiwaczu
16XXX uaktywnienie nawigacji
XX_XX Kraj
XX0XX Niemcy
XX1XX Europa
XX2XX USA
XX3XX Kanada
XX4XX Anglia
XXX_X Ilość cylindrów
XXX4X 4 cylindry
XXX5X 5 cylindrów
XXX6X 6 cylindrów
XXXX_ Wersja silnika (najlepiej sprawdzić przed zmianą co jest bo po 99r chyba Diesel jest jako 5)
XXXX0 Diesel
XXXX2 Benzyna
Dzięki xoslox za naprowadzenie. Możesz mi powiedzieć o jaką wtyczkę chodzi ? Ja łączyłem/przedłużałem kabelek bo był ułamany ten co idzie od korpusu samochodu do pod szczęki ale szczęk nie rozbierałem. Tam nie widzę żadnej wtyczki. Ten kabelek zwierałem z tym drugim bo jest 2 żyłowy i dalej świeciło. O jaką wtyczkę chodzi i gdzie jej szukać ? Pozdrawiam
- xoslox
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 757
- Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
- Imię: Kamil
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: TOS
Ogólnie do czujnika ABSu i czujnika okładzin idzie jeden wspólny przewód rozdzielony na 2 wtyczki. I jedna z nich oznaczona kolorem czerwonym jest własnie od czujnika zużycia okładzin. Odkręcasz koło i masz wszystko pod reką. Wiązka ta wchodzi w nadkole. I jest tam taka gumowa uszczelka. Wyciągasz ją i ciągniesz lekko za przewód i wyskakują Ci 2 kostki. Jedna czerowna jest właśnie od czujnika okładzin. (czarna od ABSu). I tam wstawiasz zworkę z jakiegoś drucika. Możesz też wstawić taką samą zworkę na tej czarnej kostce, która jest na ramieniu. Ale lepiej na tej czerwonej bo wsadzisz ją w nadkole i masz pewność, że nie jest narażona na działanie tzw. czynników zewnętrznych :P Niżej masz rysunek.
![Obrazek]()
No dzien dobry,żebym ja wiedział ze to czujnik abs a nie czujnik okładzin czy czego to tez bym znalazł he:) ale dzięki
no ale dobra,to trzeba 4ry takie zakupić? i druga sprawa co jeśli trzeba wymieniać cale wiązki? bo raczej ten kabelek to aż na tył nie wystarczy?..sory za glupie pytania ale w sprawie elektroniki zielony jestem przynajmniej w tej niewidocznej części karoserii 


Nigdy nie wymuszaj pierwszeństwa, ani nie zajeżdżaj drogi starszemu samochodowi. Tamten gość prawdopodobnie nie ma nic do stracenia.
- xoslox
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 757
- Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
- Imię: Kamil
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: TOS
Taki czujnik który znalazł kolega to jest na przód. Na tył są inne ale też w podobnej cenie. I takie kabelki wystarczają, ponieważ kostki łączeniowe z przodu są w nadkolach a z tyłu pod siedzeniem pasażera. Także wymiana czy montaż dość łatwa. A czujnik zużycia okładzin to tylko przednie koła. Czujniki ABS - wszystkie 4. A tak zapytam w ogóle dlaczego kolega chce wymieniac wszystkie czujniki ?
Aha rozumiem..poniewaz caly czas swieci mi kontrolka okladzin a to mnie jakos drazni,ogolnie nie lubie jak cos nie dziala tak jak powinno he 
zdarza sie ze czasem gasnie ale przy wiekszym skrecie zapala sie ponownie wiec problem pewnie dotyczy przedniej wiazki,probowalismy odlaczyc przewody od kostek i podlaczyc bez czuj. ale nic to nie dalo:)

zdarza sie ze czasem gasnie ale przy wiekszym skrecie zapala sie ponownie wiec problem pewnie dotyczy przedniej wiazki,probowalismy odlaczyc przewody od kostek i podlaczyc bez czuj. ale nic to nie dalo:)
Nigdy nie wymuszaj pierwszeństwa, ani nie zajeżdżaj drogi starszemu samochodowi. Tamten gość prawdopodobnie nie ma nic do stracenia.