Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ AFB 2.5 150 KM] Maly duzy tluczacy problem

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
tx-didi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
Imię: Tomasz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tx-didi » 29 maja 2012, 08:30

rysiekj pisze: No rozumiem, tak myślałem , że one stanowią prowadnicę dźwigni. Ale jak stwierdzić, że są wytarte?

Wolałbym jak już w tym grzebać, zostawić oryginały niż wsadzić byle co.
wytarcie zobaczysz golym okiem - przestrzen pomiedzy 'bocznymi rantami/prowadnicami' powinna byc idealnie plaska, natomiast u Ciebie prawdopodobnie jest 'wklęsła'.
rysiekj pisze: Jeszcze jedno, jak mocowane są te pestki, bo teraz jestem trochę przerażony :| Jak ta pestka z tej dźwigni co mi spadła tam gdzieś jest w środku , to może narobić ?
nie sa mocowane ... polozone sa na trzpieniach zaworow (jak bedziesz mial nowa w reku, to bez problemow zrozumiesz, dlaczego przy sprawnej hydraulice i braku luzow wszystko trzyma sie na miejscu).
Brakujace czesci znajdziesz w misce olejowej ....
rysiekj pisze: Dzwoniłem do serwisu, a oni mi powiedzieli, że jeżeli wałki nie są zużyte w nadmiarze, to wymienili by na moim miejscu dźwignie i wątpliwe "kasowniki", zwłaszcza te gdzie zużycie wałków jest widoczne, co Wy na taką filozofię.
'my' przedstawilismy swoje zdanie (mowie rowniez w imieniu RomanaS, gelu79 i innych wypowiadajacych sie w biezacym watku) - wszystkie zuzyte elementy nalezy wymienic, w tym absolutnie wszystkie hydrosztosy....(bez wzgledu czy jeszcze dobre czy nie).
rysiekj pisze: I jeszcze jedna kwestia. U mnie przy tej spadnieętej dźwigni, poleciała kapa "kasownika". Są dwie wersje zdarzenia:
1. Zacięty zawór co spowodowało zwiększenie nacisku na kapę "kasownika" i jego awarię.
2. Zmęczenie materiału kapy "kasownika" spowodowane udarowym uderzaniem w niego dźwigni - ponieważ na dźwigni widoczny jest uskok spowodowany przez wytarcie.
Co o tym sądzicie ?

wiekszosc odpowiedzi (jezeli nie wszystkie) znajdziesz w mega tasiemcu pt 'walki rozrzadu' - w wolnej chwili zapoznaj sie - byle do konca. Tu masz link: a6-c5-25-tdi-waki-rozrzdu-vt496.htm. Watek 'ciągnie sie' od 2008 roku i przedstawia chyba wszystkie aspekty tego zagadnienia (od mitow po dowody zdjeciowe, wlacznie z teoriami 'wielkiego wybuchu'). Warto przeczytac.

Awatar użytkownika
rysiekj
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 109
Rejestracja: 30 kwie 2010, 12:25
Lokalizacja: Racibórz

Post autor: rysiekj » 29 maja 2012, 09:54

No ok. Teraz rozumiem. Sądziłem błędnie, że ta pestka jest w innym miejscu. Nie mam przekroju silnika. Jestem projektantem, bez rysunku nie rozumiem :) Wy to mieliście pewnie już nieraz w ręku.

No to bezdyskusyjnie trzeba to wymienić.

[ Dodano: 2012-05-29, 18:55 ]
tx-didi pisze:
rysiekj pisze: Brakujace czesci znajdziesz w misce olejowej .....
Nie mogłem spać spokojnie.
Rozebrałem pokrywę jeszcze raz, ta pestka siedziała jeszcze spokojnie na zaworze <uoee>

Przedstawiam Wam zdjęcia dźwigni i pestki, tak dla ciekawości. Na pestce widać delikatne wytarcia od współpracy z dźwignią. Najbardziej wytarta jest dźwignia. Przy okazji o tyle o ile było to możliwe, przyjrzałem sie pozostałym dźwigniom.
Oczywiście pełny obraz możliwy jest po zdjęciu wałków, ale wydaje mi się, że zużycie dotyczyło tej jednej dźwigni. Pozostałe wyglądają lepiej. Przypuszczam, że to padnięty "kasownik" był powodem zużycia.

Po przeglądnięciu obu głowic mogę wysunąć tezę, że 224k to nie aż tak dużo dla silnika AKE. Przypuszczam, że silnik doleciałby do 300 albo lepiej bez problemu. Zakładając, że przy wymianie pasków, wymienię hydraulikę to ten motor jeszcze drugie tyle pożyje z palcem w d......... :)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja