Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ AFB 2.5 150 KM] Maly duzy tluczacy problem

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
mad_ar2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 111
Rejestracja: 01 lut 2010, 18:27
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

[ AFB 2.5 150 KM] Maly duzy tluczacy problem

Post autor: mad_ar2 » 19 mar 2012, 12:57

Witam!
Pisze do was z moim problemem, a mianowicie wczoraj podjechalem do znajomego, zgasilem auto i wszystko ok. Natomiast przy odpaleniu zaczal tluc jakby mlotem ktos walil od srodka, z tym ze to nie jest mechaniczny dzwiek a raczej jakby nie wiem cisnieniowy. Zauwazylem ze przy przelewie na wtrysku zaczelo wywalac rope, dosyc sporo tego na filmiku ktory zamieszczam ponizej lepiej to widac ... moze nie sluchac dokladnie tego dzwieku natomiast postaram sie pozniej nagrac inny filmik jak przyjedzie znajomy MECH zobaczyc co mi sie przydazylo ... Podlaczylem vaga zeby sprawdzic czy wywalil jakies bledy, natomiast procz bledy 550 - z ktorym juz sie borykam jakis czas nic innego nie bylo ... Podgladnalem rowniez co sie dzieje na kanale 004 i powiem ze na zimnym z wczesniej zadanego kata 2.2 atdc i ustawionego na 1,4 atdc ... pokazalo mi wartosci na jednym i drugim 4-5 btdc skaczace ... rowniez zauwazylem po przejechaniu 50 m gdyz musialem wyjechac autem do holowania spalanie na fisie 34,5 l nie zmieniajace sie ... jakies sugestie moze ktos sie spotkal z takim czyms i wie co moglo pasc ??

dzwiek

ok jestem po wizycie znajomego ... z tego co mowil to cisnienie ucieka przez turbo ... podejrzewa ze to problem jest z zaworami lub zaworem na ktoryms garze ... w sumie nie wiele zrobilismy bo powiedzial ze pierwsze co powinnismy sprawdzic cisnienia na garach i zobaczyc z ktorym jest problem ... zastanawiam sie nad kupnem manometru oczywiscie niska polka i moze ktos umialby mi doradzic ktory bedzie pasowal bo z tego co widzialem to sa wersje 15a i 15b (miernik )
audi sie nie psuje! audi sie zuzywa!!
IAM - 187,43 g/s ]:->

tx-didi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
Imię: Tomasz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tx-didi » 19 mar 2012, 22:52

kolego - wystarczy podnies dekle i bedziesz wiedzial z ktorym cylindrem masz klopot. Wlasnie tak zachowuje sie silnik, ktoremu spadla 'jedna dzwigienka za duzo'...
Skoro bawiles sie vagiem to wystarczylo zerknac na odczyty kanalow 013 i 014 i juz bys wiedzial ....(co i tak nie zmieni faktu ze dekle trzeba podniesc). Ja juz bym nie uruchamial silnika...

Awatar użytkownika
mad_ar2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 111
Rejestracja: 01 lut 2010, 18:27
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: mad_ar2 » 20 mar 2012, 10:36

Dzieki wielkie ... faktycznie moglem sprawdzic te kanaly ale chyba gore wziela panika ... zaczne od sciagniecia pokryw
audi sie nie psuje! audi sie zuzywa!!
IAM - 187,43 g/s ]:->

tx-didi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
Imię: Tomasz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tx-didi » 20 mar 2012, 11:02

mad_ar2 pisze:... zaczne od sciagniecia pokryw
i tak wlasnie bedzie najlepiej.
Niestety, jezeli sie potwierdzi i czesc dzwigni zaworowych juz spadlo, to troche zaboli finansowo... (bo prawdopodobnie do wymiany bedzie wszystko - walki, dzwignie, hydropopychacze oraz podkladki).
Daj znac oczywiscie co wyszlo i co postanowiles.

Awatar użytkownika
mad_ar2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 111
Rejestracja: 01 lut 2010, 18:27
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: mad_ar2 » 21 mar 2012, 15:29

czapy sciagniete ... lekka zalamka ... przesylam foty

Obrazek

Obrazek

Obrazek

walki dotarly do konca swojej wycieczki

nie wiem jeszcze co robic czy naprawiac na nowych czy regenerowac czy na zyletki ale pewnie napisze narazie musze sie z tym przespac pokalkulowac
audi sie nie psuje! audi sie zuzywa!!
IAM - 187,43 g/s ]:->

gacuś
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 316
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:02
Lokalizacja: Kraków

Post autor: gacuś » 21 mar 2012, 17:28

masakra <szok> a tak z ciekawości to na jakim oleju jeździłeś?

Awatar użytkownika
mad_ar2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 111
Rejestracja: 01 lut 2010, 18:27
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: mad_ar2 » 21 mar 2012, 17:34

odkad mam to auto to na castrolu 5w-40 a tera od 500 km na motulu xcess 8100 ... auto ma 305 tysiakow ... natomiast jak pytalem przy rozrzadzie jak z walkami to niby ok ... ale szkoda mi pisac o tym <nerwus> ... zreszta juz o tym warsztacie pisalem tutaj na forum <zalamka>
audi sie nie psuje! audi sie zuzywa!!
IAM - 187,43 g/s ]:->

philiphser
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 325
Rejestracja: 30 cze 2011, 11:06
Lokalizacja: Gorzow

Post autor: philiphser » 21 mar 2012, 18:56

mad_ar2 a po co zmieniales olej? przeciez Catrol Edge Full synthetic 5w40 to bardzo dobry olej.

Zeby to nie byly konsekwencje Twojej nadgorliwosci.
The force will be with you...always

Awatar użytkownika
mad_ar2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 111
Rejestracja: 01 lut 2010, 18:27
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: mad_ar2 » 21 mar 2012, 18:59

kierowalem sie opiniami na forum natomiast ... powiem szczerze ze to chyba nie przez olej tak wytarly sie walki a raczej zuzycie materialu jak pisalem auto ma 300 tys km wiec chyba to i tak duzo jak na te wallki (czy sie myle??)

poprostu dalem ciala ze samemu nie sprawdzilem wczesniej w jakim stanie sa
audi sie nie psuje! audi sie zuzywa!!
IAM - 187,43 g/s ]:->

tx-didi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
Imię: Tomasz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tx-didi » 21 mar 2012, 18:59

mad_ar2,
wspolczuje - chociaz dzwiek raczej nie zostawial watpliwosci...

jedyne co mozna Ci zasugerowac, to abys w swoich rozwazaniach, wzial rowniez opcje wymiany 'slupka' na 'edycje' 2.5 tdi juz pozbawiona wad 'walkowych' (np BAU, BDH, BDG). Finansowo takie rozwiazanie plasuje sie gdzies po srodku stawki (pomiedzy kupnem czesci w ASO a kupnem kompletu nieorginalnego).

philiphser
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 325
Rejestracja: 30 cze 2011, 11:06
Lokalizacja: Gorzow

Post autor: philiphser » 21 mar 2012, 19:02

mad_ar2 spokojnie, jak inne czesci walka przy styku z krzywakmi a tak wyjechane to normalna usterka w tych silnikach. Sam to przerabialem.

Rozwaz wymiane silnika na BAU moze opcja jest jakies 2000 pln drozsza od samej wymiany walkow ale sprzedajac reszte czesi z AFB powinno nie bolec...
The force will be with you...always

Awatar użytkownika
mad_ar2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 111
Rejestracja: 01 lut 2010, 18:27
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: mad_ar2 » 21 mar 2012, 19:37

philiphser, no wlasnie tutaj jest takie dziwny zgrzyt bo dzwigienka ktora spadla jest na garze 3(zdjecie 3) i tutaj walek jest najbardziej wyjechany ... reszta to o niebo mniejsze zuzycie ma(zdjecie 2) ... natomiast dzwigienka jest na samym koncu skrzyni to chyba kanalik olejowy za kolami zebatymi i nie bardzo mozna ja wyciagnac ... bo sie zblokowala letko ... takze napewno trzeba pozbyc sie walkow ... nie wiem jeszcze czy przypadkiem z zaworami cos sie nie stalo bo az tak to sie nie znam ...

natomiast co do rozwiazan to narazie rozpatrywalem 2 i pol mozliwosci ...
1. naprawa na nowych walkach (u swiatka teraz po 2000 zl)
1.5 naprawa na regenerowanych od swiatka (u swiatka 1496 zl)
2. alledrogo pogonic ale to raczej ostateczna wersja

aczkolwiek jak to sie mowi na dzien dzisiejszy "groszem nie smierdze" niedawno praca poszla w piz...u otworzylem wlasna dzialalnosc i jeszcze nie dziala tak jak nalezy i ta moja "dziewczynka" byla zrodlem dochodu, zanim sie wezme za naprawe troche minie musze przemyslec co i jak i na co mnie stac ... w kazdym badz razie dzieki wielkie za te propozycje rozwiazan i za przyszle :]

aha w przypadku ostatniej mozliwosci to nastepna audi napewno bedzie benzyna ... gdyz jak to moj dobry kolega powiedzial cyt.:"zycie jest zbyt krotkie zeby jezdzic diesel'em"
audi sie nie psuje! audi sie zuzywa!!
IAM - 187,43 g/s ]:->

philiphser
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 325
Rejestracja: 30 cze 2011, 11:06
Lokalizacja: Gorzow

Post autor: philiphser » 21 mar 2012, 19:40

mad_ar2 wyjmij wszystkie polamane czesci i jezdzij dalej az nazbierasz na nowe walki.
The force will be with you...always

tx-didi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
Imię: Tomasz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tx-didi » 21 mar 2012, 19:48

philiphser pisze:mad_ar2 wyjmij wszystkie polamane czesci i jezdzij dalej az nazbierasz na nowe walki.
tym samochodem sie nie da jezdzic.... a ta dzwignia to nie jedyna, ktora spadla...

philiphser
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 325
Rejestracja: 30 cze 2011, 11:06
Lokalizacja: Gorzow

Post autor: philiphser » 21 mar 2012, 20:19

tx-didi mi spadly 4 czy wiecej, popychacze byly polamane, nie ktore poscierane, ale jezdzilem jakis czas nim nie wymienilem. Wiadomo kopa nie ma ale sie kula wiec czemu nie uzytkowac go dalej?
The force will be with you...always

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja