[ A6 C5] Klima nie działa błąd
[ A6 C5] Klima nie działa błąd
Witam
nie działa mi klima
mruga wyświetlacz po podłączeniu do kompa wyszedł błąd :
Address 08: Auto HVAC
Controller: 4B0 820 043 G
Component: A6-Klimavollautomat D55
Coding: 00060
Shop #: WSC 02324
1 Fault Found:
01809 - Actuating Motor for Temperature Flap: Left (V158)
41-10 - Blocked or No Voltage - Intermittent
proszę o pomoc i podpowiedzi :D pozdrawiam
nie działa mi klima
mruga wyświetlacz po podłączeniu do kompa wyszedł błąd :
Address 08: Auto HVAC
Controller: 4B0 820 043 G
Component: A6-Klimavollautomat D55
Coding: 00060
Shop #: WSC 02324
1 Fault Found:
01809 - Actuating Motor for Temperature Flap: Left (V158)
41-10 - Blocked or No Voltage - Intermittent
proszę o pomoc i podpowiedzi :D pozdrawiam
Ja z kolei mam cos takiego:
Address 08 -------------------------------------------------------
Controller: 4B0 820 043 G
Component: A6-Klimavollautomat D61
Coding: 00060
Shop #: WSC 02325
2 Faults Found:
00604 - Potentiometer Positioning Motor for Air Flow Flap (G113)
30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent
00792 - A/C Pressure Switch (F129)
31-00 - Open or Short to Ground
Address 08 -------------------------------------------------------
Controller: 4B0 820 043 G
Component: A6-Klimavollautomat D61
Coding: 00060
Shop #: WSC 02325
2 Faults Found:
00604 - Potentiometer Positioning Motor for Air Flow Flap (G113)
30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent
00792 - A/C Pressure Switch (F129)
31-00 - Open or Short to Ground
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 123
- Rejestracja: 11 maja 2012, 12:30
- Lokalizacja: Szczecin
Lexio, błąd raczej nie jest związany z klimą, masz zablokowaną klapkę od regulacji temperatury. Jesteś pewny, że klima nie działa? Może tylko klapka jest zablokowana w pozycji najwyższej temperatury i przez to leci ciepłe powietrze.
Borrusia_CK, U Ciebie albo nie ma czynnika, albo padł czujnik ciśnienia.
Borrusia_CK, U Ciebie albo nie ma czynnika, albo padł czujnik ciśnienia.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1
- Rejestracja: 02 kwie 2013, 22:27
- Lokalizacja: warszawa
Witam ,dołączam się również do pytania mam problem z klimatyzacją po podpięciu do komputera wyskoczył taki błąd
Address 08: Auto HVAC Labels: 4B0-820-043-MY1.lbl
Part No: 4B0 820 043 H
Component: A6-Klimavollautomat D64
Coding: 00043
Shop #: WSC 02325
1 Fault Found:
00792 - A/C Pressure Switch (F129)
31-00 - Open or Short to Ground
Jeśli ktoś byłby tak miły i mi powiedział co znaczy i jak go naprawić
pozdrawaim
Address 08: Auto HVAC Labels: 4B0-820-043-MY1.lbl
Part No: 4B0 820 043 H
Component: A6-Klimavollautomat D64
Coding: 00043
Shop #: WSC 02325
1 Fault Found:
00792 - A/C Pressure Switch (F129)
31-00 - Open or Short to Ground
Jeśli ktoś byłby tak miły i mi powiedział co znaczy i jak go naprawić
pozdrawaim
- Mayhem
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 262
- Rejestracja: 16 kwie 2010, 19:46
- Lokalizacja: Szczecin / Świdwin
Rozwiązałeś problem ? Wymieniłem czujnik i błąd powraca dalejabrakadabra pisze:1 Fault Found:
00792 - A/C Pressure Switch (F129)
31-00 - Open or Short to Ground
Jeśli ktoś byłby tak miły i mi powiedział co znaczy i jak go naprawić
pozdrawaim
CCCO AUDI A6 C5 1.9 TDI AFN 110 KM ;
* Climatronic, 4x Airbag, 2x heated and electric seats, Xenon lights *+ Alloys wheels 18" 225/40 *
+ tempomat
^ Szybkiego powrotu do zdrowia Robert ^ Fan F1
* Climatronic, 4x Airbag, 2x heated and electric seats, Xenon lights *+ Alloys wheels 18" 225/40 *
+ tempomat
^ Szybkiego powrotu do zdrowia Robert ^ Fan F1
- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
Jeżeli błąd nadal się pojawia, to albo jest uszkodzony czujnik (mało prawdopodowne, chyba że wstawiłeś jakiś 'chiński' wynalazek), albo jest jakiś problem w okablowaniu.Rozwiązałeś problem ? Wymieniłem czujnik i błąd powraca dalej
Co możesz zrobić:
- sprawdzić okablowanie:
styk nr 1 czujnika idzie do styku nr 10 w 10stykowym szarym złączu w nogach kierowcy (przewód czarno-niebieski), a dalej do bezpiecznika nr 25. Czyli powinien być na styku 1 sygnał +12V po przekręceniu stacyjki
styk nr 2 czujnika idzie do styku nr 6 w 10stykowym szarym złączu w nogach kierowcy (przewód brązowo-niebieski), a dalej do styku nr 1 w złączu B panelu klimatyzacji
styk nr 3 czujnika idzie do styku nr 4 w 10stykowym szarym złączu w nogach kierowcy (przewód czerwono-zielony), a dalej idzie do przekaźnika 2 stopnia wentylatora (styk 86)
styk nr 4 czujnika idzie do GND pojazdu
Skoro u Ciebie jest błąd w klimatyzacji (diagnostyka) to błąd obejmuje styki 1 i 2 - jak możesz to sprawdź to u siebie ... możesz też zasymulować obecność styku i zewrzeć ze sobą te dwa styki we wtyczce.
PS. Sprawdzałeś poziom czynnika w układzie - moim zdaniem ten błąd może oznaczać zbyt małe ciśnienie w układzie (w końcu takie jest jego ori zastosowanie)
- Mayhem
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 262
- Rejestracja: 16 kwie 2010, 19:46
- Lokalizacja: Szczecin / Świdwin
kot919, ale czy sprawdzenie okablowania pokaże że jest uwalony czujnik tak ?
Podpiąłem wentylator na krótko i chodzi, klima nabita 1 miesiąc temu, Vagiem sprawdziłem w połączeniu z sterownikiem klimatyzacji słychać jak załącza się sprężarka w Output test, więc mniemam ze po kablach jest wszystko ok, czujnik kupiłem i to pewnie chiński ale liczyłem że coś ruszy mimo wszystko. Ciśnienie raczej jest bo przez taki krótki okres czasu to musiałaby być jakaś konkretna dziura a wtedy słyszałbym że ucieka czynnik. Zwierałem 1 i 2 oraz 3 i 4 jakiś czas temu , hm, w obu przypadkach chyba startował wentylator, sprężarka też się załączała tylko że nie chłodziła. Czy zwierając piny tak aby załączyła się sprężarka powinna wtedy chłodzić czy nie ? Sprawdzę zaraz jeszcze raz ... .Z opisów innych błędów wydaje się że u osób bez czynnika świeci się Econ na klimatroniku a u mnie wszystko chodzi normalnie.
Podpiąłem wentylator na krótko i chodzi, klima nabita 1 miesiąc temu, Vagiem sprawdziłem w połączeniu z sterownikiem klimatyzacji słychać jak załącza się sprężarka w Output test, więc mniemam ze po kablach jest wszystko ok, czujnik kupiłem i to pewnie chiński ale liczyłem że coś ruszy mimo wszystko. Ciśnienie raczej jest bo przez taki krótki okres czasu to musiałaby być jakaś konkretna dziura a wtedy słyszałbym że ucieka czynnik. Zwierałem 1 i 2 oraz 3 i 4 jakiś czas temu , hm, w obu przypadkach chyba startował wentylator, sprężarka też się załączała tylko że nie chłodziła. Czy zwierając piny tak aby załączyła się sprężarka powinna wtedy chłodzić czy nie ? Sprawdzę zaraz jeszcze raz ... .Z opisów innych błędów wydaje się że u osób bez czynnika świeci się Econ na klimatroniku a u mnie wszystko chodzi normalnie.
CCCO AUDI A6 C5 1.9 TDI AFN 110 KM ;
* Climatronic, 4x Airbag, 2x heated and electric seats, Xenon lights *+ Alloys wheels 18" 225/40 *
+ tempomat
^ Szybkiego powrotu do zdrowia Robert ^ Fan F1
* Climatronic, 4x Airbag, 2x heated and electric seats, Xenon lights *+ Alloys wheels 18" 225/40 *
+ tempomat
^ Szybkiego powrotu do zdrowia Robert ^ Fan F1
- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
Output test robi test przekaźnika sprężarki, przy okazji przekaźnik ten podaje napięcie na sprężarkę ale ja nigdy nie byłem w stanie sprawdzić w ten sposób czy działa (nic nie 'cykało' w silniku ). Zawsze lądowałem pod samochodem i sprawdzałem wizualnie, czy sprężarka się obraca.Mayhem pisze:ałącza się sprężarka w Output test,
Nie koniecznie czynnik jest pod całkiem niezłym ciśnieniem, a to powoduje że rozszczelnia się bardzo szybko. Jednakże to zostawmy na koniecMayhem pisze:Ciśnienie raczej jest bo przez taki krótki okres czasu to musiałaby być jakaś konkretna dziura a wtedy słyszałbym że ucieka czynnik.
Z tego co pamiętam - styki 3 i 4 odpowiada za włączenie wentylatora, natomiast 1 i 2 za informację dla panelu klimatyzacji. Nie pamiętam tylko, czy po osiągnięciu ciśnienia czujnik łączy czy rozłącza układ
Możesz spróbować zerknąć miernikiem jaki jest odczyt na czujniku pomiędzy stykiem 1 i 2, oraz jak masz to możesz też sprawdzić stary czujnik.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga