Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ A6 C5] Klima nie działa błąd

Układ chłodzenia, ogrzewanie i klimatyzacja
ODPOWIEDZ
Lexio
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 24 paź 2011, 19:22
Lokalizacja: Gorzów

[ A6 C5] Klima nie działa błąd

Post autor: Lexio » 24 maja 2012, 21:24

Witam
nie działa mi klima
mruga wyświetlacz ;/ po podłączeniu do kompa wyszedł błąd :
Address 08: Auto HVAC
Controller: 4B0 820 043 G
Component: A6-Klimavollautomat D55
Coding: 00060
Shop #: WSC 02324
1 Fault Found:
01809 - Actuating Motor for Temperature Flap: Left (V158)
41-10 - Blocked or No Voltage - Intermittent

proszę o pomoc i podpowiedzi :D pozdrawiam

borussia_CK

Post autor: borussia_CK » 24 maja 2012, 21:52

Ja z kolei mam cos takiego:

Address 08 -------------------------------------------------------
Controller: 4B0 820 043 G
Component: A6-Klimavollautomat D61
Coding: 00060
Shop #: WSC 02325
2 Faults Found:
00604 - Potentiometer Positioning Motor for Air Flow Flap (G113)
30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent
00792 - A/C Pressure Switch (F129)
31-00 - Open or Short to Ground

elemenateur
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 123
Rejestracja: 11 maja 2012, 12:30
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: elemenateur » 25 maja 2012, 11:48

Lexio, błąd raczej nie jest związany z klimą, masz zablokowaną klapkę od regulacji temperatury. Jesteś pewny, że klima nie działa? Może tylko klapka jest zablokowana w pozycji najwyższej temperatury i przez to leci ciepłe powietrze.
Borrusia_CK, U Ciebie albo nie ma czynnika, albo padł czujnik ciśnienia.

Lexio
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 24 paź 2011, 19:22
Lokalizacja: Gorzów

Post autor: Lexio » 25 maja 2012, 21:51

ok próbowałem dostać się do tej klapki ale jest duży problem z ta boczna osłona tunelu środkowego ... jak mam ją ściągnąć ?
jakieś ukryte śruby? zatrzaski? czy trzeba cala konsole dolna ściągnąć z radiem itp? ..

pozdrawiam

borussia_CK

Post autor: borussia_CK » 25 maja 2012, 22:03

elemenateur, Dzis uzupelnilem gaz w klimie- pieknie chlodzi. Teraz postaram sie podlaczyc pod VAG-COM'a wykasowac i kontrolowac.

abrakadabra
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 02 kwie 2013, 22:27
Lokalizacja: warszawa

Post autor: abrakadabra » 02 kwie 2013, 22:34

Witam ,dołączam się również do pytania mam problem z klimatyzacją po podpięciu do komputera wyskoczył taki błąd

Address 08: Auto HVAC Labels: 4B0-820-043-MY1.lbl
Part No: 4B0 820 043 H
Component: A6-Klimavollautomat D64
Coding: 00043
Shop #: WSC 02325

1 Fault Found:
00792 - A/C Pressure Switch (F129)
31-00 - Open or Short to Ground

Jeśli ktoś byłby tak miły i mi powiedział co znaczy i jak go naprawić

pozdrawaim :)

Awatar użytkownika
Mayhem
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 262
Rejestracja: 16 kwie 2010, 19:46
Lokalizacja: Szczecin / Świdwin

Post autor: Mayhem » 15 cze 2014, 12:36

abrakadabra pisze:1 Fault Found:
00792 - A/C Pressure Switch (F129)
31-00 - Open or Short to Ground

Jeśli ktoś byłby tak miły i mi powiedział co znaczy i jak go naprawić

pozdrawaim :)
Rozwiązałeś problem ? Wymieniłem czujnik i błąd powraca dalej
CCCO AUDI A6 C5 1.9 TDI AFN 110 KM ;
* Climatronic, 4x Airbag, 2x heated and electric seats, Xenon lights *+ Alloys wheels 18" 225/40 *
+ tempomat
^ Szybkiego powrotu do zdrowia Robert ^ Fan F1

Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: kot919 » 16 cze 2014, 01:01

Rozwiązałeś problem ? Wymieniłem czujnik i błąd powraca dalej
Jeżeli błąd nadal się pojawia, to albo jest uszkodzony czujnik (mało prawdopodowne, chyba że wstawiłeś jakiś 'chiński' wynalazek), albo jest jakiś problem w okablowaniu.

Co możesz zrobić:
- sprawdzić okablowanie:
styk nr 1 czujnika idzie do styku nr 10 w 10stykowym szarym złączu w nogach kierowcy (przewód czarno-niebieski), a dalej do bezpiecznika nr 25. Czyli powinien być na styku 1 sygnał +12V po przekręceniu stacyjki
styk nr 2 czujnika idzie do styku nr 6 w 10stykowym szarym złączu w nogach kierowcy (przewód brązowo-niebieski), a dalej do styku nr 1 w złączu B panelu klimatyzacji
styk nr 3 czujnika idzie do styku nr 4 w 10stykowym szarym złączu w nogach kierowcy (przewód czerwono-zielony), a dalej idzie do przekaźnika 2 stopnia wentylatora (styk 86)
styk nr 4 czujnika idzie do GND pojazdu

Skoro u Ciebie jest błąd w klimatyzacji (diagnostyka) to błąd obejmuje styki 1 i 2 - jak możesz to sprawdź to u siebie ... możesz też zasymulować obecność styku i zewrzeć ze sobą te dwa styki we wtyczce.

PS. Sprawdzałeś poziom czynnika w układzie - moim zdaniem ten błąd może oznaczać zbyt małe ciśnienie w układzie (w końcu takie jest jego ori zastosowanie)

Awatar użytkownika
Mayhem
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 262
Rejestracja: 16 kwie 2010, 19:46
Lokalizacja: Szczecin / Świdwin

Post autor: Mayhem » 18 cze 2014, 17:39

kot919, ale czy sprawdzenie okablowania pokaże że jest uwalony czujnik tak ?
Podpiąłem wentylator na krótko i chodzi, klima nabita 1 miesiąc temu, Vagiem sprawdziłem w połączeniu z sterownikiem klimatyzacji słychać jak załącza się sprężarka w Output test, więc mniemam ze po kablach jest wszystko ok, czujnik kupiłem i to pewnie chiński ale liczyłem że coś ruszy mimo wszystko. Ciśnienie raczej jest bo przez taki krótki okres czasu to musiałaby być jakaś konkretna dziura a wtedy słyszałbym że ucieka czynnik. Zwierałem 1 i 2 oraz 3 i 4 jakiś czas temu , hm, w obu przypadkach chyba startował wentylator, sprężarka też się załączała tylko że nie chłodziła. Czy zwierając piny tak aby załączyła się sprężarka powinna wtedy chłodzić czy nie ? Sprawdzę zaraz jeszcze raz ... .Z opisów innych błędów wydaje się że u osób bez czynnika świeci się Econ na klimatroniku a u mnie wszystko chodzi normalnie.
CCCO AUDI A6 C5 1.9 TDI AFN 110 KM ;
* Climatronic, 4x Airbag, 2x heated and electric seats, Xenon lights *+ Alloys wheels 18" 225/40 *
+ tempomat
^ Szybkiego powrotu do zdrowia Robert ^ Fan F1

Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: kot919 » 18 cze 2014, 19:55

Mayhem pisze:ałącza się sprężarka w Output test,
Output test robi test przekaźnika sprężarki, przy okazji przekaźnik ten podaje napięcie na sprężarkę ale ja nigdy nie byłem w stanie sprawdzić w ten sposób czy działa (nic nie 'cykało' w silniku :-) ). Zawsze lądowałem pod samochodem i sprawdzałem wizualnie, czy sprężarka się obraca.
Mayhem pisze:Ciśnienie raczej jest bo przez taki krótki okres czasu to musiałaby być jakaś konkretna dziura a wtedy słyszałbym że ucieka czynnik.
Nie koniecznie czynnik jest pod całkiem niezłym ciśnieniem, a to powoduje że rozszczelnia się bardzo szybko. Jednakże to zostawmy na koniec :-)
Z tego co pamiętam - styki 3 i 4 odpowiada za włączenie wentylatora, natomiast 1 i 2 za informację dla panelu klimatyzacji. Nie pamiętam tylko, czy po osiągnięciu ciśnienia czujnik łączy czy rozłącza układ :/
Możesz spróbować zerknąć miernikiem jaki jest odczyt na czujniku pomiędzy stykiem 1 i 2, oraz jak masz to możesz też sprawdzić stary czujnik.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga