Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5] Zaparowana lampa przednia :/

Elektryka
Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 21 sty 2012, 03:15

Powiedzcie mi proszę, czy te gumowe wężyki powinny być na wszystkich otworach wentylacyjnych?.

Pytam, bo u mnie też paruje, a gumki są tylko na jednym otworze, tym na dole, a na pozostałych dwóch brak
Ciekawe jest to, że bardziej paruje nowsza lampa z 2008, nigdy nie rozklejana (nie da się).

Wyjąłem obie, oczyściłem miejsce łączenia, zapaćkałem konkretnie sylikonem wszystko co się dało, 1,5 godziny męczyłem suszarką żeby dobrze wysuszyć i.. po 2 dniach znowu jest para, a w tej nowszej pod kierunkowskazem to już kondensują się spore krople :[

Trochę nie wiem co dalej robić, szkoda mi odbłyśników i innych elementów lampy, którym wilgoć za pewne szkodzi.

W ASO Skody mówią, że gdy na dworze jest wysoki poziom wilgotności to normalne, że lampy parują - u kumpla w nowym Superb'ie też zauważyłem trochę pary.

Z drugiej strony w żadnym z pozostałych samochodów w rodzinie (japoĂąskich) nie widać ani kropelki, a stoją przecież i jeżdżą po tym samym syfie <mysli>

Awatar użytkownika
juber
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 113
Rejestracja: 14 lut 2011, 10:29
Lokalizacja: Białystok

Post autor: juber » 18 maja 2012, 08:21

Odświeżę trochę temat.
Też mam problem parującego reflektora i właśnie auto stoi w stronę słoĂąca i lampa się suszy (z uchylonym deklem).
Lampa była niedawno czyszczona od środka (rozklejania w piekarniku) i po wszystkim ponownie sklejona i dodatkowo dałem sylikon w miejscu łączenia przedniej szybki z lampą ktoś kto to poprzednio zrobił to lampa nie była szczelna. Nie mam pojęcia czy gdzieś obudowa nie jest pęknięta ale po ostatnich deszczach bardzo mocno mi lampa zaparowała.

Piszecie o gumowych wężykach. Gdzie one u Was są? Na deklu? Obudowie lampy? ja czegoś takiego u siebie nie widzę.

Dodam, że teraz mam HIDy ale lampa również parowała na zwykłych H1.

Jak teraz mi wyschnie to spróbuję z odwróceniem uszczelki w deklu i posmarowanie wazeliną techniczną - no i czekać na kolejne deszcze.

tomekw24
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 74
Rejestracja: 30 lip 2011, 18:28
Imię: Tomasz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: tomekw24 » 18 maja 2012, 16:41

a jakiego silikonu używałeś do sklejenia?

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 19 maja 2012, 16:22

Ja dorobiłem dlugie daszki ze starej karty kredytowej nad tymi gornymi wywietrznikami (blizej kierunkowskazow) i problem z parowaniem zniknął. Woda musiała dostawać się przez te otwory.

Awatar użytkownika
juber
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 113
Rejestracja: 14 lut 2011, 10:29
Lokalizacja: Białystok

Post autor: juber » 20 maja 2012, 11:35

tomekw24, Przy sklejaniu lamp wykorzystałem klej, który był pierwotnie i dodatkowo przesmarowałem dookoła (tylko prawą lampę bo z lewą nie mam problemu) sylikonem jaki miałem pod ręką czyli sanitarnym bezbarwnym.

Zastanawiałem się czy nie skleić lamp na nowy sylikon (czarny) ale nie mogę znaleźć takiego, który miałby niską temperaturę "rozklejania" większość to 350st, bo gdyby w przyszłości trzeba by było rozklejać lampy to byłaby lipa.

Moja prawa lampa już była przez kogoś rozklejana i w dolnym zewnętrznym rogu była kilku milimetrowa dziura i jak byłem np. na myjce to lało się prze nią dużo wody.

Teraz gdy suszyłem lampę okazało się, że kabel od hidów był przygnieciony i dekiel nie był szczelnie domknięty. Niestety ale w prawej lampie jest ciężki dostęp i nie widać co się dzieje u dołu dekla, jak się go zakłada. Na razie lampa sucha bo już mi nie paruje ale czekam na jakiś większy deszcz to będę wiedział czy kabel był przyczyną.

mwx, możesz mi powiedzieć gdzie są te otwory? Czy to chodzi o te, które są w deklu czy są jakieś w obudowie lampy?

Poniżej zdjęcia poglądowe. Ewentualnie jak możesz to zaznacz gdzie się znajdują te otwory. Ja mam tak jak na pierwszym zdjęciu.

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 22 maja 2012, 02:04

Obrazek

Awatar użytkownika
juber
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 113
Rejestracja: 14 lut 2011, 10:29
Lokalizacja: Białystok

Post autor: juber » 22 maja 2012, 09:46

mwx, dzięki za wskazówkę, zmyliło mnie brak gumowych zagiętych rurek, o których wspominaliście.
Na razie poczekam na większy deszcz, żeby sprawdzić czy przycięty przez dekiel kabel od hidów był przyczyną parowania lampy. Jeśli okaże się, że dalej paruje, będę kombinował z tymi otworami.
PZDR

Awatar użytkownika
welch
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 89
Rejestracja: 21 kwie 2012, 20:02
Lokalizacja: zielona gora

Post autor: welch » 24 wrz 2012, 18:12

no własnie u mnie wyszła sytuacja sama a mianowicie zatrzymała mnie policja i chcieli mi dolozyc 300zł i dowod zabrac za brak spryskow na zderzaku i ubłagałem ze jak mi dadza 5 min to bede miał normalne zarowki na to oni tak spisali mnie bez mandatu i zabrania dowodu ale jak mnie spotkaja nastepnym razem z xenonem to zabiorą dowod i mandat bez jakiejkolwiek rozmowy. wiec włzyłem normalne zarowki dekle zamknołem i nie paruje czyli ciepła przetwornica musiała chyba wytwarzac cieplo takie ze nie nadązalo ulatniac sie z lampy. a bez dekli nie polecam po jakims czasie lampy beda takie zaje.... walone w srodku ze masakra. wiec jesli nie ma spryskow nie ma xenonow :)

Edward_B
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 01 lis 2010, 18:31
Imię: Edward
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: Edward_B » 24 wrz 2012, 21:39

Lampa musi być szczelna i wentylowana - chłodzona a nie osuszana - poprzez rurki gumowe z tyłu na obudowie.
Po regeneracji lampy poprzez napawanie odbłyśnika też mi zaczęła parować. Okazało się, że poruszona uszczelka dekielków już się tak dobrze nie ułożyła i po każdym myciu oraz deszczu pół lampy parowało. Dekielki wysmarowałem szczeliwem dekarskim i dodatkowo wymieniłem o-ringi przy kierunkowskazach na grubsze. Po tych zabiegach od roku nic nie paruje.

Awatar użytkownika
juber
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 113
Rejestracja: 14 lut 2011, 10:29
Lokalizacja: Białystok

Post autor: juber » 23 paź 2012, 18:47

Panowie wrócę do swojego przypadku.
Moje podejrzenia były słuszne tj. źle przyklejony klosz. Postanowiłem jeszcze raz wykręcić lampę żeby ją rozkleić i tym razem wygrzebać stary klej i wpakować nowy.

Po rozklejeniu okazało się w paru miejscach oryginalny klej w ogóle nie trzymał klosz a tym samym lampa nie była szczelna. Wyskrobałem stary klej i skleiłem lampę na nowo.

Po wyschnięciu zrobiłem test, odpiąłem jeden uchwyt dekla - lampa parowała, odpiąłem drugi uchwyt - lampa była wręcz mokra od środka. Dałem wyschnąć lampie w ciągu dnia i jak już nie było pary zamknąłem dokładnie dekiel i od ponad tygodnia miałem tylko delikatnie zaparowaną lampę (ok 1cm w dolnej części w rogu). Pomimo jazdy w deszczu i w chłodne dni nie mam problemu z parą.
PZDR i powodzenia z waszymi lampami.

error
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 158
Rejestracja: 10 lip 2012, 14:41
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: error » 23 paź 2012, 21:35

u mnie np powodem zaparowania klosza był przytrzaśnięty kabelek pokrywką od lampy, wyschło na odpiętym zacisku po czym zapiąłem i jest luz
było:
Fiat 126p,Golf II,Golf III,Audi 80 B3,Opel Calibra
teraz:
Audi A6 C5 1.8T

Awatar użytkownika
zarzyk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 892
Rejestracja: 04 mar 2012, 11:37
Imię: Forum Audi
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: zarzyk » 24 paź 2012, 23:04

ja mam pytanie czy jeśli lampa sie rozszczelniła prawdopodobnie po jakmiś przeszłym obtarciu widać na lampie błotniku i zderzaku takie delikatne ryski i lampa jest zółta to idzie to jakos naprawic? może jakaś domowa polerka czy jak?
Nie bój się eksperymentów. Amatorzy zbudowali Arkę Noego a fachowcy Tytanic-a

Awatar użytkownika
pudzians47
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 77
Rejestracja: 23 sty 2012, 17:45
Lokalizacja: WŁOCŁAWEK

Post autor: pudzians47 » 21 mar 2013, 12:00

zarzyk pisze:ja mam pytanie czy jeśli lampa sie rozszczelniła prawdopodobnie po jakmiś przeszłym obtarciu widać na lampie błotniku i zderzaku takie delikatne ryski i lampa jest zółta to idzie to jakos naprawic? może jakaś domowa polerka czy jak?
Witam
Nie wiem jak to wygląda u ciebie ale u mnie po wieeeeeeeeeeeeelu próbach udało się dopiero doprowadzić lampy środkiem kupionym na allegro za bodajże 120 zł
http://www.czystelampy.pl/
tu masz stronę.Efekt jest jak najbardziej zaskakujący bo sam robiłem <radocha> ale jak pisałem wcześniej nie wiem czy o takie rysy ci chodzi

lgorek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 309
Rejestracja: 23 lis 2010, 19:47
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: lgorek » 21 mar 2013, 12:32

pudzians47 pisze:
zarzyk pisze:ja mam pytanie czy jeśli lampa sie rozszczelniła prawdopodobnie po jakmiś przeszłym obtarciu widać na lampie błotniku i zderzaku takie delikatne ryski i lampa jest zółta to idzie to jakos naprawic? może jakaś domowa polerka czy jak?
Witam
Nie wiem jak to wygląda u ciebie ale u mnie po wieeeeeeeeeeeeelu próbach udało się dopiero doprowadzić lampy środkiem kupionym na allegro za bodajże 120 zł
http://www.czystelampy.pl/
tu masz stronę.Efekt jest jak najbardziej zaskakujący bo sam robiłem <radocha> ale jak pisałem wcześniej nie wiem czy o takie rysy ci chodzi
Zapraszam do zobaczenie odnowy moich lamp -a6-c5-odnowa-i-przerobka-lamp-przed-li ... t45188.htm


.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja