Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ ASN 3.0 220 KM] Dusi się przy dodawaniu gazu! BÂŁAGAM O POM

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
marmi29
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 76
Rejestracja: 04 sty 2012, 09:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: marmi29 » 05 kwie 2012, 13:18

Koledzy, wiem ze sie wtrącam pomieszy,, wodke a za....

ale pwiedzcie mi, dzwonił własnie do mnie mechanik i twierdzi ze bank 1 w ASN to storna kierowcy, ja mu tłumacze ze pasarzera, a on ze sie mylę ......

zatem bank 1 to ?

dzięki za pomoc, ja zato walcze z błędnie ustawionym rozrządem....

tylko takie jedno pytanie i juz nie przeszkadzam.
pozdrawiam
:)

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 06 kwie 2012, 00:33

Ty masz rację, zabierz to auto temu "mechanikowi".

[ Dodano: 2012-04-06, 00:40 ]
Merc pisze:lmarrio, gdybys mógł cyknąc fotki gdzie tego szukać albo, fotkę tego elementu, byłbym wdzięczny... planuje posprawdzać główne masy jeszcze...

PANOWIE po zmroku gdy mam odpalone auto i otworze np drzwi i zapalą się lampki to wszystkie cały czas mrużą... migają mniej więcej w rytm pracy silnika jest to niemocno widoczne ale jednak... tak jak by były cały czas jakieś przepięcia na instalacji...
może po tym będzie ktoś w stanie powiedzieć co może być przyczyną?

[ Dodano: 2012-04-02, 22:00 ]
dzisiaj byłem w u pana który ma autoryzowany serwis ZAP'a, siedzi w akumulatorach 39 lat... podłączył mi do akumulatora przenośny tester z LCD i drukarką, po wykonaniu wszystkich czynności, jak zgaszony odpalony, obciążenie bez itp... wyszło że akumulator nadaje się do wymiany... poza tym akumulator jest, jak on to nazwał, miękki przez co te lampki tak mrużą... cały czas faluje napięcie przy odpalonym aucie... od 14,1 do 14,3...
co ciekawe i chciałbym wiedzieć, co jest grane, VAG pokazuje napięcie pomiędzy 13,5 a 13,7 oczywiście też bez obciążenia... jak wytłumaczyć to że dane z VAG'a nie pokrywają się z wysokiej klasy miernikiem który ma homologację...? zresztą mój miernik za 10zł pokazuje to samo... trochę dziwna sprawa... może tu gdzieś leży przyczyna? ciekawe, co? :)
widzę że wszyscy w temacie się poddali, nie ma już mądrych... :)
trochę ucichły wasze pomocne rady... <rotfl>
jak widać moje auto to jakiś ewenement na skalę światową i niedługo pozostanie go chyba tylko zezłomować...

[ Dodano: 2012-04-05, 01:08 ]
Panowie, czy ktoś się orientuje jaka jest dopuszczalna "Pulsacja napięcia" przy odpalonym aucie?
u mnie po zbadaniu testerem do akumulatorów wynik to 0.29V.
Co może być przyczyną takiej pulsacji z wyłączonymi wszystkimi odbiornikami?

drugie pytanie...
czy Sondy Lambda mogą być uszkodzone i powodować złe sterowanie dawką paliwa, jednocześnie nie pokazując swojej niesprawności poprzez błędy w VAGu?
jeśli jest taka możliwość, to w jaki sposób wykryć uszkodzenie sondy skoro ona sama nie daje o tym znać...?
1. sprawdzić alternator
2. miałeś zrobić logi co potrzebne napisałem
3. Sonda może być uszkodzona (nie martwa, ale jej odczyty nie są już dawno prawidłowe) a ECU nie wywali z tego powodu błędu, bo ECU jest w stanie wywalić błąd jak sondy jest ta ma
- zwarcie w układzie pomiarowym
- przerwę w układzie pomiarowym
- niewłaściwą rezystancję układu pomiarowego
i te same problemy z układem podgrzewania.

Natomiast sonda może stać na ubogo - ale z tego co pamiętam Twoje oscylowały.

Ja bym zaczął od zmiany listwy wtryskowej (bo z tego co pamiętam pisałeś, że obecnie pracująca na aucie, pochodzi z Twojego starego silnika) a potem logi, inaczej to tylko wróżenie :(

Merc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 165
Rejestracja: 08 sie 2011, 13:15
Lokalizacja: Rumia/Gdynia

Post autor: Merc » 06 kwie 2012, 12:50

Zagór pisze:1. sprawdzić alternator
2. miałeś zrobić logi co potrzebne napisałem
3. Sonda może być uszkodzona (nie martwa, ale jej odczyty nie są już dawno prawidłowe) a ECU nie wywali z tego powodu błędu, bo ECU jest w stanie wywalić błąd jak sondy jest ta ma
- zwarcie w układzie pomiarowym
- przerwę w układzie pomiarowym
- niewłaściwą rezystancję układu pomiarowego
i te same problemy z układem podgrzewania.
1. jak sprawdzić alternator?
2. Odpuściłem logi bo oddawałem auto do Tuchołka Autotronic w Chwaszczynie, ale rozłożyli ręce więc widzę że bez logów się nie obędzie, zrobię jak tylko to będzie możliwe i wrzucę na forum...
3.no właśnie sonda nie wyrzuca błędów.

a Jeśli chodzi o listwę to jednak włożona jest nowa, nie przekładali starej...
czyli można powiedzieć że nowe jest wszystko oprócz, alternatora, pompy klimy itp, tego co na pasku klinowym. przepływomierz mój ale sprawny, bo podmieniałem, no i coś co steruje silnikiem a nie znajduje się w nim to pozostały już chyba tylko sondy i sam ECU, czy jest coś jeszcze?

[ Dodano: 2012-04-15, 21:50 ]
Zagór, zrobiłem te logi o które prosiłeś :)
w pierwszej kolejności normalnie na jałowym...
Log (0 - 090,093)
Log (1 - 002,003)
a następnie te same z przygazówką....
Log (0 - 002,003)
Log (1 - 090,093)

dodatkowo pojawił się błąd w grupie Engine, którego nigdy wcześniej niewidziałem... no i błąd wygląda interesująco, podejrzewam że prowadzi do całego mojego problemu... i pewnie to ma związek z niższym napięciem w VAG'u niż na klemach akumulatora o czym pisałem wcześniej ale oczywiście proszę o sprecyzowanie co to znaczy:
18010 - Napięcie zasilania sterowania silnika 30 za niskie
nie zidentyfikowany rodzaj uszkodzenia - BÂŁAD SPORADYCZNY

przy okazji tak na marginesie podrzucę błąd z ABS i zapytam co znaczy:
01119 - Gear Recognition Signal
35-10 - - - Intermittent

LOQ
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 200
Rejestracja: 01 cze 2011, 14:04
Imię: Tomasz
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: dolnośląskie

Post autor: LOQ » 13 maja 2012, 20:54

Jak tam. Coś się wyjaśniło? ASN to niby dobre silniki ale nie wiedzieć czemu audi nie kontynuowało produkcji. Może ekonomicznie się nie sprawdził (czyli za mało awarii)

Merc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 165
Rejestracja: 08 sie 2011, 13:15
Lokalizacja: Rumia/Gdynia

Post autor: Merc » 13 maja 2012, 23:04

a wiec sprawy toczą się dalej i nic nie jest rozwiązane....
diagnoza u innego znawcy wyłącznie od Audi i VW była taka że albo czujniki halla albo źle ustawiony rozrząd... czujniki wymienione i nic, rozrząd sprawdzony. jest ustawiony idealnie... kolejna diagnoza która padała to zapchane/zamulone lub uszkodzone zawory od ciśnienia oleju sterującee zmiennymi fazami rozrządu.... po weekendzie bedą wyjmowane i wyczyszczone, ew wymienione na te ze starego silnika jeśli czyszczenie nie pomoże... i tu za tym idzie pytanie... czy konieczne jest resetowanie zaworów ciśnieniowych kontroli zmiennych faz i adaptowanie ich do silnika... ? mechanik który to powiedział że trzeba, mówi że na własną odpowiedzialność po ich wymianie auta nie odpali... natomiast dwóch innych mechaników powiedziało że to za stare auto i że nie trzeba adaptować tych zaworów... jakie jest wasze zdanie?


dodam że na starym silniku z pękniętym blokiem, kąt zapłonu stał prawie w miejscu na 0... delikatnie skakał od -0,5 do +0,5... tutaj skacze od 0 do 18 (BDTC)

Awatar użytkownika
Yogi2503
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 135
Rejestracja: 08 mar 2009, 21:30
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Yogi2503 » 13 maja 2012, 23:12

18010 - Napięcie zasilania sterowania silnika 30 za niskie
nie zidentyfikowany rodzaj uszkodzenia - BÂŁAD SPORADYCZNY


Co do tego bledu to albo masz lub miales zaslaba baterie
Wykasuj nie powinien sie pojawic (jesli masz dobry akumulator)
A co do reszty nie pomoge, tez walcze ze swoim ASN MASAKRA!!!
Pozdro
Yogi

Awatar użytkownika
Bilskirnir
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 144
Rejestracja: 30 mar 2010, 01:10
Lokalizacja: Zabrze/Donegal

Post autor: Bilskirnir » 14 maja 2012, 00:14

Merc, 01119 - Gear Recognition Signal,oznacza błąd w komunikacji CAN między sterownikem ABS a sterownikiem skrzyni biegów.Z tym że informacje z J104 (ABS) wędrują poprzez "ECU" do sterownika skrzyni biegów.I jestem prawie pewien że podobny błąd będzie zapisany również w sterowniku o TIPa.Problemy u ciebie często wywodzą się z ECU tak samo jak w tym przypadku.

Również:
18010 - Napięcie zasilania sterowania silnika 30 za niskie
nie zidentyfikowany rodzaj uszkodzenia - BÂŁAD SPORADYCZNY

To jest sygnał z ECU,że napięcie w sterowniku zanika i pojawia się.Z tym że bateria jest podłączona a problem z zasilaniem ECU występuje.Błąd ten również mówi nam że problem pojawia się podzczas kiedy zapłon jest "WYÂŁÂĄCZONY" i że napięcie na ECU jest stałe.Ale w tym przypadku traci się.

Można też to zinterpretować,że ktoś odlłączył ECU świadomie podczas kiedy bateria była podłączona i wyłączony zapłon.Taka czynność też powinna wywołać ten błąd.

W mojej opini,te wszystkie ciekawe historie jakie doświadczyłeś mają żródło w sterowaniu (elktronika) lub kostki (jakiś defekt trudny do zlokalizowania).
Elektronika w tych rocznikach nie cieszy dobrą reputacją,Bosch dał pupy na wielu podzespołach.Moduły ABS,M komfortu,czujniki sypią się jak kasztany jesienią.
A najgorsze jest to że padnięty moduł jest ciężko zdiagnozować,tylko wymiana.

Ja na twoim miejscu przeszczepiłbym ECU z pewnego żródła,zwrócił szczególną uwage na wtyki.Przyjżałbym się dokładniej wtryskom a dokładniej sterowaniem.

Zawory w wariatorze faz rozrządu są nie do zdemontowania,próbowałem.Jedynie można czymś przedmuchać,przemyć ale czym? Uszczelki w nim zastosowane są z gumy wiele środków chem może je uszkodżić np ropa i wtedy jest amba fatima...
Nie chciej znać kosztów...
Wariatory w tych silnikach nie wymagaja adaptacji,one działają na zasadzie plug&play.


Pozdrawiam.
Errare humanum est,docendo discimus.Volenti nihil difficile.
Bilskirnir

Merc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 165
Rejestracja: 08 sie 2011, 13:15
Lokalizacja: Rumia/Gdynia

Post autor: Merc » 14 maja 2012, 13:16

Bilskirnir pisze:Zawory w wariatorze faz rozrządu są nie do zdemontowania,próbowałem

można je zdemontować bez problemu, odkręcić 5 śróbek torx T20 i delikatnie podważyć, bo siedzą zaciśnięte, w każdym zaworze 5 uszczelek w rowkach wiec ręką nie wyjmiemy, np. płaski śrubokręt i od spodu... z tym że wyciągałem to to z głowicy zdemontowanej, starej, na stole... ale w silniku powinno być to samo, nie widzę różnicy...
Bilskirnir pisze: wiele środków chem może je uszkodżić np ropa

a olej to przecież nic innego jak pochodna ropy... wiec trochę dziwne co piszesz... uszczelki można zresztą zawsze zdjąć i pozakładać je już po wyczyszczeniu i osuszeniu... :)
Bilskirnir pisze:Ja na twoim miejscu przeszczepiłbym ECU z pewnego żródła,
tsaa... a znasz kogoś kto będzie chętny oddać swój ECU do przekładki?

pozatym sądzę że to nie ECU... przypomnę ze na starym silniku kąt zapłonu stał równo, na tym szaleje... pytam o opinie, czy sądzicie że wariatory moga być przyczyną?

Awatar użytkownika
Bilskirnir
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 144
Rejestracja: 30 mar 2010, 01:10
Lokalizacja: Zabrze/Donegal

Post autor: Bilskirnir » 14 maja 2012, 19:31

Merc, nie zroumieliśmy się z tymi zaworkami.Miałem na myśli te kanały i zaworki które są wbudowane w wariator.Natomiast tłoczki które są odpowiedzialne za nastawianie wałków są w 100% do zdemontowania.Z kolei nie wierzę żeby to była wina wariatorów,wyplułby błąd.Jakby nie domagały hydraulicznie,to byś je słyszał.
No i te zabrudzenie ich też jest mało prawdopodobne bo na samym wloćie oleju do wariatora znajduje sie dość cieniutkie sitko,także jego stan też ci wiele powie.

W każdym szanującym się warsztacie samochodowym,ASO,jest niedopuszczalne żeby olej napędowy miał kontakt z elementami gumowymi samochodu,bo ma destrukcyjne dla nich właśćiwośći.Ale nie będziemy na ten temat tu polemizować..Bo nie w tym sęk.

Koszty jakie ponosisz poprzez zgadywanie,co to może być już na pewno przerosły twoje oczekiwanie.Zabrałbys Bunie do Audi i tam by ci to obadali jak należy,przynajmiej byś wiedział co jest ( mam taką nadzieję).A puzniej zabrałbyś się do napraw na własną rękę.
Tam potrafią przeprowadzić test każdego czujnika,komunikacje między modułami,instalację,przerwy w obwodach,mają do tego lepsze instrumenty niż jakie kolwiek inne ASO.Choć nie zawsze umieją go wykożystać,czynnik ludzki...


Aaa i zorganizuj sobie Elsę,na pewno wiele z niej wyniesiesz i zaoszczędzisz czas na gdybaniu.

Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 20 maja 2012, 15:43 przez Bilskirnir, łącznie zmieniany 1 raz.
Errare humanum est,docendo discimus.Volenti nihil difficile.
Bilskirnir

Merc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 165
Rejestracja: 08 sie 2011, 13:15
Lokalizacja: Rumia/Gdynia

Post autor: Merc » 17 maja 2012, 01:26

inny znajomy mechanik podsunął mi dzisiaj na myśl czujniki stukowe, mówił że jeśli będą pracować nieprawidłowo to błędu nie wyrzuci a mogą źle sterować kątem zapłonu... jaka wasza opinia na ten temat? oraz pytanie czy jest możliwość w VAG'u sprawdzenia na którejś grupie prace zaworów wariatora?

iceweed
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 10 cze 2012, 00:32
Lokalizacja: lublin

Post autor: iceweed » 20 cze 2012, 11:46

Kolego masz wałek w kolektorze dolotowym uszkodzony , 4500 aso z kolektorem

LOQ
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 200
Rejestracja: 01 cze 2011, 14:04
Imię: Tomasz
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: dolnośląskie

Post autor: LOQ » 20 cze 2012, 13:47

lub 250zł na allegro :) Chodzi o tą regulację pojemności dolotu ? Są z tym czasem problemy, bo ten wałek jest chyba plastikowy i lubi się połamać. Było to gdzieś na forum.

Merc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 165
Rejestracja: 08 sie 2011, 13:15
Lokalizacja: Rumia/Gdynia

Post autor: Merc » 20 cze 2012, 19:14

możecie dokładniej....? nie wiem o co wam chodzi....

[ Dodano: 2012-06-20, 19:20 ]
kolektor mam drugi cąły, mogę przełożyć... nie ma problemu... jeśli chodzi o tego slimaka.. to patrzyłem pracuje... przekręca się po odpaleniu i wraca na pierwotną pozycję po zgaszeniu... to z zewnątrz... a co wewnątrz to nie mam pojęcia... jeśli myślę nie o tym co trzeba proszę mnie nakierować...
przypomnę jeszcze jedną rzecz...
Obrazek
czy to jest dobrze ustawiony rozrząd?

marmi29
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 76
Rejestracja: 04 sty 2012, 09:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: marmi29 » 20 cze 2012, 22:05

Kolego w grupie 093 masz "nabałaganione" juz to u siebie przerabiałem.

3 i 4 poz wskazuje aktualne polozenie wałków, a dwie pierwsze zadane przez sterownik. 11 w poz 3 to nic dobrego (winno być jak najniżej 0) ale z własnego doświadczenia wiem ze przy poziomie 11 silnik pracuje jeszcze w miare ok (ale nie ma elastyczności od domu, i pojawiaja sie cykliczne wypadania zapłonu), ja po zmianie rozrzadu mialem 14......i jakos to jezdzilo.teraz doprowadziłem do 8-9 i bez wymiany jednego z kół na wałku nic juz lepiej nie bedzie,

Opcje są dwie, nieprawidłowo ustawiony rozrząd. lub niedomagające jedno z kół wałka.

Kola nie są tanie, nowe prawie 2tys.
Tak czy inaczej ten rozjechany rozrzad nie da takich objawów jak u Ciebie

iceweed
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 10 cze 2012, 00:32
Lokalizacja: lublin

Post autor: iceweed » 20 cze 2012, 23:20

LOQ pisze:lub 250zł na allegro :) Chodzi o tą regulację pojemności dolotu ? Są z tym czasem problemy, bo ten wałek jest chyba plastikowy i lubi się połamać. Było to gdzieś na forum.

To daj mi te za 250zl wezme 20 jak sprawne

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja