[ A6 C5] Problem z wentylatorem dmuchawy
[ A6 C5] Problem z wentylatorem dmuchawy
Witam.
Jakiś czas temu wentylator piszczał mi na łożysku, zamówiłem na allegro zamontowałem inny piszczenie ustało, ale pojawiło się co innego i nie wiem czy to wina wentylatora dmuchawy dlatego piszę tutaj.
Mianowicie jak ustawie sobie na szybkości dmuchania 4 kreski (nie AUTO) czy 1, czy 6 to gdy jadę szybciej szybciej dmucha wentylator, czyli ustawiam sobie 4 kreski na postoju, jadę ok 100km/h i robi się 9-10kresek.
Jakiś czas temu wentylator piszczał mi na łożysku, zamówiłem na allegro zamontowałem inny piszczenie ustało, ale pojawiło się co innego i nie wiem czy to wina wentylatora dmuchawy dlatego piszę tutaj.
Mianowicie jak ustawie sobie na szybkości dmuchania 4 kreski (nie AUTO) czy 1, czy 6 to gdy jadę szybciej szybciej dmucha wentylator, czyli ustawiam sobie 4 kreski na postoju, jadę ok 100km/h i robi się 9-10kresek.
Możesz mieć problem z klapą dławiącą na wlocie pod filtrem kabinowym. podczas szybszej jazdy powietrze szybciej wpada i masz większy nadmuch. Tylko to raczej niepowinno mieć wpływu na ilość kresek ( szybkość samego nastawu) na panelu. Chyba że ona się nie zmienia tylko wtedy dmucha tak jakby było więcej nastawione 

- dio
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 311
- Rejestracja: 04 gru 2010, 15:55
- Imię: Jarek
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: LTM/lubelskie
Nie tylko w AUTO, ja jak mam ustawione w manualu, to też się zmienia prędkość nawiewu. Takie jest jego zadanie, żeby jak najszybciej uzyskać ustawioną temperaturę.emcetdbc pisze:dlugasek1980 Tak zgadza się, ale tak jest tylko jak jest włączony tryb AUTO, a ja ustawiam ręcznie jaką prędkością ma dmuchać.
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Chyba nie kumamdlugasek1980 pisze:To normalne ,że wentylator zaczyna chodzić szybciej jak jedziesz. Temperatura silnika rośnie i wentylator szybciej nagrzewa wnętrze auta

Jakiego silnika ? Przecież nie tego pod maska. Przy sprawnym termostacie temp. jest stała niezależnie od prędkości jazdy. A nawet jak masz stale otwarty termostat to własnie na postoju szybciej sie silnik nagrzeje a w czasie jazdy temp troche spadnie.
Chyba że myslisz o temp silnika dmuchawy


Części samochodowe online - Motostacja pl
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 745
- Rejestracja: 13 paź 2008, 19:58
- Imię: Robert
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Trójmiasto
zle rozumujeszRomanS pisze:Chyba nie kumamdlugasek1980 pisze:To normalne ,że wentylator zaczyna chodzić szybciej jak jedziesz. Temperatura silnika rośnie i wentylator szybciej nagrzewa wnętrze auta![]()
Jakiego silnika ? Przecież nie tego pod maska. Przy sprawnym termostacie temp. jest stała niezależnie od prędkości jazdy. A nawet jak masz stale otwarty termostat to własnie na postoju szybciej sie silnik nagrzeje a w czasie jazdy temp troche spadnie.
Chyba że myslisz o temp silnika dmuchawy? no ale to zupełnie już nielogiczne
dmuchawa jezeli jest chlodny plyn w malym obiegu kreci wolniej, rozpedza sie jezeli maly obieg nabiera temperatury (zanim jeszcze termostat otworzy duzy obieg) i dopiero tutaj mozna wkleic to co napisales
--
Pełne ambiente QQ2
HeadUp KS1
Fotochrom 5SJ
Homelink VC1
Elektryczna pokrywa 4E7
Pełne ambiente QQ2
HeadUp KS1
Fotochrom 5SJ
Homelink VC1
Elektryczna pokrywa 4E7
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
axe, no Ty piszesz o krótkim okresie rozgrzewania silnika, a kol.emcetdbc, ma zdaje sie problem w trakcie normalnej jazdy na rozgrzanym (pisze o 100 km/h, więc chyba nie na zmrozonym
?).
Tak wiec nie wiem, kto czego nie rozumie ?
Poza tym powinno być odwrotnie, tzn gdy mamy tylko troche ciepła z nagrzewnicy to powinno dmuchać dużo aby auto ogrzać, a jak mamy nagrzewnicę gorącą to wystarczy tylko troche dmuchania i już jest ciepło

Tak wiec nie wiem, kto czego nie rozumie ?
Poza tym powinno być odwrotnie, tzn gdy mamy tylko troche ciepła z nagrzewnicy to powinno dmuchać dużo aby auto ogrzać, a jak mamy nagrzewnicę gorącą to wystarczy tylko troche dmuchania i już jest ciepło

Części samochodowe online - Motostacja pl
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 745
- Rejestracja: 13 paź 2008, 19:58
- Imię: Robert
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Trójmiasto
no faktRomanS pisze:axe, no Ty piszesz o krótkim okresie rozgrzewania silnika, a kol.emcetdbc, ma zdaje sie problem w trakcie normalnej jazdy na rozgrzanym (pisze o 100 km/h, więc chyba nie na zmrozonym?).
Tak wiec nie wiem, kto czego nie rozumie ?
Poza tym powinno być odwrotnie, tzn gdy mamy tylko troche ciepła z nagrzewnicy to powinno dmuchać dużo aby auto ogrzać, a jak mamy nagrzewnicę gorącą to wystarczy tylko troche dmuchania i już jest ciepło
odnioslem sie do poprzednich postow a nie glownego
faktycznie dziwna sytuacja
ja bym sprobowal przeprowadzic test poszczegolnych silnikow od regulacji klap i ew. kalibracje climatronica. Ja u siebie wyjmowalem pare razy wentylator i wszysko dzialalo jak nalezy a moze kolega cos tracil (jakies ciegno) przy okazji wymiany.
--
Pełne ambiente QQ2
HeadUp KS1
Fotochrom 5SJ
Homelink VC1
Elektryczna pokrywa 4E7
Pełne ambiente QQ2
HeadUp KS1
Fotochrom 5SJ
Homelink VC1
Elektryczna pokrywa 4E7
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Koledzy, trudno mi powiedzieć jak ma być "fabrycznie" ale biorę to na chłopski rozum a ponadto dzisiaj z ciekawości sprawdziłem jak to jest u mnie.
Testowałem to przy róznych predkościach od 0 km/h do 140 km/h. Silnik byl rozgrzany, na zegarach 90 st.
Wentylator ustawiony na 2 kreski, temp na 19,5 st po obu stronach. Naklimatroniku AUTO i ECon, AUTO bez ECon (ale przy +2 st. klima i tak nie startowała) - i zawsze 2 kreski wiatraka niezaleznie od prędkości.
Potem bez AUTO włączyłem wiatrak na 3 kreski, zarówno z Econ jak i bez, trzymało te 3 kreski przy różnych prędkościach.
Nie jeździłem tak godzinami, ale tez nie było tak, że tylko się rozpędziłem i zwalniałem, starałem się troche pojechać na róznych prędkościach.
Wiec u mnie nie ma zjawiska samoczynnej zmiany prędkości wentylatora w zależności od prędkości jazdy
Testowałem to przy róznych predkościach od 0 km/h do 140 km/h. Silnik byl rozgrzany, na zegarach 90 st.
Wentylator ustawiony na 2 kreski, temp na 19,5 st po obu stronach. Naklimatroniku AUTO i ECon, AUTO bez ECon (ale przy +2 st. klima i tak nie startowała) - i zawsze 2 kreski wiatraka niezaleznie od prędkości.
Potem bez AUTO włączyłem wiatrak na 3 kreski, zarówno z Econ jak i bez, trzymało te 3 kreski przy różnych prędkościach.
Nie jeździłem tak godzinami, ale tez nie było tak, że tylko się rozpędziłem i zwalniałem, starałem się troche pojechać na róznych prędkościach.
Wiec u mnie nie ma zjawiska samoczynnej zmiany prędkości wentylatora w zależności od prędkości jazdy

Części samochodowe online - Motostacja pl
Witam. Koledzy odgrzebie temat, bo nie będe zakładał nowego tematu. Wentylator o którym pisałem wyżej całkiem się posypał tzn zaczął strzelać bezpiecznik, więc postanowiłem kupić inny na allegro, nie oszczędzałem i kupiłem pewniaka z rozbiórki za 199zl. Tylko mam głupie pytanie (proszę się nie śmiać
), jak sprawnie odpinać te wtyczki audi, co i gdzie włożyć/podważyć?? Dodałem zdjęcie i jak mógłby ktoś to proszę zaznaczyć na zdjeciu. (zawsze przy tym najwięcej czasu spędzam
, bo niechce niczego połamać)
![Obrazek]()


- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
emcetdbc, faktycznie, trudno się nie smiać
.
Obejrzyj sobie dobrze taką wtyczkę i na pewno sie zorientujesz gdzie nacisnąć.
Naciska się ten element, który na lewej fotce jest najbardziej u góry a na prawej najbardziej na prawo (pomijając wyjścia przewodów). Najpierw jest dobrze docisnąć wtyczkę , tak jakbyś chciał ją "bardziej " zapiąć, wtedy naciskasz to o czym pisałem i powinno nastapić rozłączenie zatrzasku i możesz manewrować aby rozsunąć wtyk i nasadkę. Czasami trzyma mocno i nie ma miejsca na manewry ręką, pomagam sobie małym wkretakiem (działa jak dźwignia, naciska ten element j.w.) a czasem i tak coś pęknie (stare plastiki, zwłaszcza te pod maską są sztywne, te w kabinie zachowuja się lepiej).
Mam nadzieje, że Ci pomoże

Obejrzyj sobie dobrze taką wtyczkę i na pewno sie zorientujesz gdzie nacisnąć.
Naciska się ten element, który na lewej fotce jest najbardziej u góry a na prawej najbardziej na prawo (pomijając wyjścia przewodów). Najpierw jest dobrze docisnąć wtyczkę , tak jakbyś chciał ją "bardziej " zapiąć, wtedy naciskasz to o czym pisałem i powinno nastapić rozłączenie zatrzasku i możesz manewrować aby rozsunąć wtyk i nasadkę. Czasami trzyma mocno i nie ma miejsca na manewry ręką, pomagam sobie małym wkretakiem (działa jak dźwignia, naciska ten element j.w.) a czasem i tak coś pęknie (stare plastiki, zwłaszcza te pod maską są sztywne, te w kabinie zachowuja się lepiej).
Mam nadzieje, że Ci pomoże

Części samochodowe online - Motostacja pl