Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ A6 C5] Problem z wentylatorem dmuchawy

Układ chłodzenia, ogrzewanie i klimatyzacja
Awatar użytkownika
emcetdbc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 77
Rejestracja: 31 maja 2011, 22:15
Lokalizacja: Poznań

[ A6 C5] Problem z wentylatorem dmuchawy

Post autor: emcetdbc » 07 lut 2012, 13:56

Witam.
Jakiś czas temu wentylator piszczał mi na łożysku, zamówiłem na allegro zamontowałem inny piszczenie ustało, ale pojawiło się co innego i nie wiem czy to wina wentylatora dmuchawy dlatego piszę tutaj.
Mianowicie jak ustawie sobie na szybkości dmuchania 4 kreski (nie AUTO) czy 1, czy 6 to gdy jadę szybciej szybciej dmucha wentylator, czyli ustawiam sobie 4 kreski na postoju, jadę ok 100km/h i robi się 9-10kresek.

ralf_24
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 48
Rejestracja: 02 cze 2009, 10:54
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Post autor: ralf_24 » 07 lut 2012, 15:40

Możesz mieć problem z klapą dławiącą na wlocie pod filtrem kabinowym. podczas szybszej jazdy powietrze szybciej wpada i masz większy nadmuch. Tylko to raczej niepowinno mieć wpływu na ilość kresek ( szybkość samego nastawu) na panelu. Chyba że ona się nie zmienia tylko wtedy dmucha tak jakby było więcej nastawione ??

długi2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 246
Rejestracja: 26 lip 2010, 19:57
Imię: Kuba
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin

Post autor: długi2 » 07 lut 2012, 17:39

To normalne ,że wentylator zaczyna chodzić szybciej jak jedziesz. Temperatura silnika rośnie i wentylator szybciej nagrzewa wnętrze auta. Po jakimś czasie jak nagrzeje do żądanej temperatury to wentylator sam spowolni.
Wyindywidualizowałem się z rozentuzjazmowanego tłumu audi
Obrazek

Awatar użytkownika
emcetdbc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 77
Rejestracja: 31 maja 2011, 22:15
Lokalizacja: Poznań

Post autor: emcetdbc » 08 lut 2012, 20:37

dlugasek1980 Tak zgadza się, ale tak jest tylko jak jest włączony tryb AUTO, a ja ustawiam ręcznie jaką prędkością ma dmuchać.

Awatar użytkownika
dio
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 311
Rejestracja: 04 gru 2010, 15:55
Imię: Jarek
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: LTM/lubelskie

Post autor: dio » 08 lut 2012, 20:50

emcetdbc pisze:dlugasek1980 Tak zgadza się, ale tak jest tylko jak jest włączony tryb AUTO, a ja ustawiam ręcznie jaką prędkością ma dmuchać.
Nie tylko w AUTO, ja jak mam ustawione w manualu, to też się zmienia prędkość nawiewu. Takie jest jego zadanie, żeby jak najszybciej uzyskać ustawioną temperaturę.

Awatar użytkownika
Marcin19l
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 159
Rejestracja: 27 sty 2010, 20:42
Lokalizacja: Radom

Post autor: Marcin19l » 09 lut 2012, 11:31

u mnie jest to samo nigdy nie mam ustawione na auto a wentylator sam przyspiesza na manualu czyli tak poprostu ma byc ;)
Było Audi 80 B3 1.8S
Jest OOOO A6 C5 2.4 Quattro

Awatar użytkownika
emcetdbc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 77
Rejestracja: 31 maja 2011, 22:15
Lokalizacja: Poznań

Post autor: emcetdbc » 10 lut 2012, 00:34

dzisiaj włączyłem ogrzewanie szyby, wszystko ładnie chodziło, do momentu... Wyłączyłem ogrzewanie szyby, a po tym wentylator włączył się na maxa, pochodził 5sek , zasmięrdzialo i poszedł bezpiecznik. Wymieniłem bezpiecznik i dalej dmucha, ale jestem pewny że coś tam jest nie halo

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 20 lut 2012, 20:38

dlugasek1980 pisze:To normalne ,że wentylator zaczyna chodzić szybciej jak jedziesz. Temperatura silnika rośnie i wentylator szybciej nagrzewa wnętrze auta
Chyba nie kumam <mysli>

Jakiego silnika ? Przecież nie tego pod maska. Przy sprawnym termostacie temp. jest stała niezależnie od prędkości jazdy. A nawet jak masz stale otwarty termostat to własnie na postoju szybciej sie silnik nagrzeje a w czasie jazdy temp troche spadnie.

Chyba że myslisz o temp silnika dmuchawy ??? no ale to zupełnie już nielogiczne <mysli>
Części samochodowe online - Motostacja pl

axe
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 745
Rejestracja: 13 paź 2008, 19:58
Imię: Robert
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: axe » 20 lut 2012, 21:24

RomanS pisze:
dlugasek1980 pisze:To normalne ,że wentylator zaczyna chodzić szybciej jak jedziesz. Temperatura silnika rośnie i wentylator szybciej nagrzewa wnętrze auta
Chyba nie kumam <mysli>

Jakiego silnika ? Przecież nie tego pod maska. Przy sprawnym termostacie temp. jest stała niezależnie od prędkości jazdy. A nawet jak masz stale otwarty termostat to własnie na postoju szybciej sie silnik nagrzeje a w czasie jazdy temp troche spadnie.

Chyba że myslisz o temp silnika dmuchawy ??? no ale to zupełnie już nielogiczne <mysli>
zle rozumujesz

dmuchawa jezeli jest chlodny plyn w malym obiegu kreci wolniej, rozpedza sie jezeli maly obieg nabiera temperatury (zanim jeszcze termostat otworzy duzy obieg) i dopiero tutaj mozna wkleic to co napisales
--
Pełne ambiente QQ2
HeadUp KS1
Fotochrom 5SJ
Homelink VC1
Elektryczna pokrywa 4E7

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 20 lut 2012, 21:34

axe, no Ty piszesz o krótkim okresie rozgrzewania silnika, a kol.emcetdbc, ma zdaje sie problem w trakcie normalnej jazdy na rozgrzanym (pisze o 100 km/h, więc chyba nie na zmrozonym ???).

Tak wiec nie wiem, kto czego nie rozumie ?

Poza tym powinno być odwrotnie, tzn gdy mamy tylko troche ciepła z nagrzewnicy to powinno dmuchać dużo aby auto ogrzać, a jak mamy nagrzewnicę gorącą to wystarczy tylko troche dmuchania i już jest ciepło <okok>
Części samochodowe online - Motostacja pl

axe
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 745
Rejestracja: 13 paź 2008, 19:58
Imię: Robert
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: axe » 21 lut 2012, 12:53

RomanS pisze:axe, no Ty piszesz o krótkim okresie rozgrzewania silnika, a kol.emcetdbc, ma zdaje sie problem w trakcie normalnej jazdy na rozgrzanym (pisze o 100 km/h, więc chyba nie na zmrozonym ???).

Tak wiec nie wiem, kto czego nie rozumie ?

Poza tym powinno być odwrotnie, tzn gdy mamy tylko troche ciepła z nagrzewnicy to powinno dmuchać dużo aby auto ogrzać, a jak mamy nagrzewnicę gorącą to wystarczy tylko troche dmuchania i już jest ciepło <okok>
no fakt
odnioslem sie do poprzednich postow a nie glownego

faktycznie dziwna sytuacja
ja bym sprobowal przeprowadzic test poszczegolnych silnikow od regulacji klap i ew. kalibracje climatronica. Ja u siebie wyjmowalem pare razy wentylator i wszysko dzialalo jak nalezy a moze kolega cos tracil (jakies ciegno) przy okazji wymiany.
--
Pełne ambiente QQ2
HeadUp KS1
Fotochrom 5SJ
Homelink VC1
Elektryczna pokrywa 4E7

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 21 lut 2012, 13:32

Koledzy, trudno mi powiedzieć jak ma być "fabrycznie" ale biorę to na chłopski rozum a ponadto dzisiaj z ciekawości sprawdziłem jak to jest u mnie.

Testowałem to przy róznych predkościach od 0 km/h do 140 km/h. Silnik byl rozgrzany, na zegarach 90 st.

Wentylator ustawiony na 2 kreski, temp na 19,5 st po obu stronach. Naklimatroniku AUTO i ECon, AUTO bez ECon (ale przy +2 st. klima i tak nie startowała) - i zawsze 2 kreski wiatraka niezaleznie od prędkości.
Potem bez AUTO włączyłem wiatrak na 3 kreski, zarówno z Econ jak i bez, trzymało te 3 kreski przy różnych prędkościach.

Nie jeździłem tak godzinami, ale tez nie było tak, że tylko się rozpędziłem i zwalniałem, starałem się troche pojechać na róznych prędkościach.

Wiec u mnie nie ma zjawiska samoczynnej zmiany prędkości wentylatora w zależności od prędkości jazdy <mysli>
Części samochodowe online - Motostacja pl

Awatar użytkownika
emcetdbc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 77
Rejestracja: 31 maja 2011, 22:15
Lokalizacja: Poznań

Post autor: emcetdbc » 09 maja 2012, 17:08

Witam. Koledzy odgrzebie temat, bo nie będe zakładał nowego tematu. Wentylator o którym pisałem wyżej całkiem się posypał tzn zaczął strzelać bezpiecznik, więc postanowiłem kupić inny na allegro, nie oszczędzałem i kupiłem pewniaka z rozbiórki za 199zl. Tylko mam głupie pytanie (proszę się nie śmiać <lol> ), jak sprawnie odpinać te wtyczki audi, co i gdzie włożyć/podważyć?? Dodałem zdjęcie i jak mógłby ktoś to proszę zaznaczyć na zdjeciu. (zawsze przy tym najwięcej czasu spędzam :[ , bo niechce niczego połamać)

Obrazek

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 09 maja 2012, 17:21

emcetdbc, faktycznie, trudno się nie smiać :) .
Obejrzyj sobie dobrze taką wtyczkę i na pewno sie zorientujesz gdzie nacisnąć.
Naciska się ten element, który na lewej fotce jest najbardziej u góry a na prawej najbardziej na prawo (pomijając wyjścia przewodów). Najpierw jest dobrze docisnąć wtyczkę , tak jakbyś chciał ją "bardziej " zapiąć, wtedy naciskasz to o czym pisałem i powinno nastapić rozłączenie zatrzasku i możesz manewrować aby rozsunąć wtyk i nasadkę. Czasami trzyma mocno i nie ma miejsca na manewry ręką, pomagam sobie małym wkretakiem (działa jak dźwignia, naciska ten element j.w.) a czasem i tak coś pęknie (stare plastiki, zwłaszcza te pod maską są sztywne, te w kabinie zachowuja się lepiej).
Mam nadzieje, że Ci pomoże <okok>
Części samochodowe online - Motostacja pl

Awatar użytkownika
emcetdbc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 77
Rejestracja: 31 maja 2011, 22:15
Lokalizacja: Poznań

Post autor: emcetdbc » 11 maja 2012, 16:09

Hehe aż mi głupio teraz, że to wypięcie jest tak banalnie proste :) cała wymiana z rozkręceniem i skręceniem zajęło mi 15minut. Jak ktoś będzie miał problem chętnie pomogę przy wymianie, lub jak będzie z okolic Poznania to może do mnie podjechać.
PS: RomanS daje plusa za pomoc

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja