Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ All] 4.2 V8 5v - grupa 093 wartości

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Keda_R
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 61
Rejestracja: 05 sie 2010, 22:32
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Keda_R » 14 mar 2012, 15:35

Pytałem bo wcześniej enigmatycznie się wypowiadałeś, prosiłeś o logi wyglądało że masz jakiś pomysł. Dziwne jest to że z tematem już troszkę się bujałeś po czym jak znalazłeś rozwiązanie to cię ono nie interesuje.
Szkoda że nie zapytałeś mechanika była by informacja dla innych gdzie trzeba działać.

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 14 mar 2012, 16:06

To nie ja znalazłem rozwiązanie :( ja jestem informatykiem, nie mechanikiem, to że mechanika nie jest mi obca, to inna sprawa, ale nie mam ani ochoty, ani czasu na rozbieranie swojego auta, od tego są inni ludzie, ci którzy się tym trudnią, jedyne czego mi brakowało, to kompetentnego MECHANIKA, który podejmie wyzwanie, i takowego znalazłem.
Jedynym powodem dla którego poszukiwałem sam rozwiązania jest to że znalazłem go tak późno, próbowałem sam na własną rekę sobie z tym poradzić i naprowadzić jakiegoś "mechanika", żeby podać mu rozwiązanie na tacy - tu masz ten element - wymieĂą go i nie pytaj dlaczego.
Zapytać mogę, ale podejrzewam, że gość tej wiedzy nie sprzeda, bo i w jakim celu.
On prowadzi taki interes, ja inny, i też nie rozpowiadam wkoło co zrobić z padającym cyklicznie DNS'em, czy jakimkolwiek innym znanym mi problemem, bo to jest wiedza dzięki której zarabia się kasę - proste jak dla mnie.
Prosiłem o logi, bo chciałem sprawdzić, czy w fazie nagrzewania w innych silnikach, też te wartości są minimalnie inne niż po nagrzaniu - i tak jest, biorąc pod uwagę log kolegi arkadiuso.

Keda_R
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 61
Rejestracja: 05 sie 2010, 22:32
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Keda_R » 14 mar 2012, 16:13

No to jak mógł byś spytać co w trawie piszczy to był bym wdzięczny. Nie chodzi o instrukcję krok po kroku, tylko z czego to się bierze, bo niestety do wawy ma daleko :)
No i też nie jestem mechanikiem ale już miał bym jakiś punkt zaczepienia mógł bym machera naprowadzić na dobry trop :]

Awatar użytkownika
zbig_wwl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 408
Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
Lokalizacja: Wołomin
Kontakt:

Post autor: zbig_wwl » 14 mar 2012, 16:13

No cóż - gratuluję rozwiązania problemu ;) Z drugiej strony dla użytkowników forum pożytek niewielki :(
Możesz chociaż napisać, jaki był koszt naprawy? Czy jakieś części były wymieniane, czy tylko regulacja?

ps. też nie jestem mechanikiem ;)
Pozdrawiam
zbig_wwl

3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps

ps. nie pomagam na PW

marmi29
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 76
Rejestracja: 04 sty 2012, 09:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: marmi29 » 14 mar 2012, 18:55

Zagór,
Podaj namiary na tego mechanika. U mnie jest problem z nastawnikiem wałka (przycina sie, nie wraca na pozycje) starałem się naprawić na przasnyskiej, ale nie chce dochodzic dlaczego tylko zaproponowali wymiane całego nastawnika, a to duza kasa,.
Dowiedziałem sie ze to sie zadko zdaza w tym silniku...a tu masz, była robiona płukanka i to po niej zaczeło sie ....wiem ze to działa na zasadzie cisnienia oleju, wiec moze cos sie syfem przypchalo.... no tak czy inaczej chce aby ktos to obejrzał. Bo mam wypadanie zapłony na tym rzędzie, gdy silnik jest zimny jak zlapie 90st. wszystko ok, ale mechanikowi na kompie wychodzi błąd nastawnika...

Fontesen

Post autor: Fontesen » 14 mar 2012, 19:04

Też mam rozjazd o jakieś 0.4 ms między bankami. Też jestem zainteresowany kosztami. Bo chyba to nie tajemnica.

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 15 mar 2012, 19:30

zbig_wwl pisze:No cóż - gratuluję rozwiązania problemu ;) Z drugiej strony dla użytkowników forum pożytek niewielki :(
Możesz chociaż napisać, jaki był koszt naprawy? Czy jakieś części były wymieniane, czy tylko regulacja?

ps. też nie jestem mechanikiem ;)
Cena jest umowna, więc moim zdaniem warto zadzwonić, popytać, podjechać, nie wiem czy będzie taka sama za V6?
Wymiana paska, i tlumika drgaĂą, ale czy coś więcej nie wiem, podejrzewam ze jest to suma błędów, bo nie jakiś drobiazg.

[ Dodano: 2012-03-15, 19:34 ]
marmi29 pisze:Zagór,
Podaj namiary na tego mechanika. U mnie jest problem z nastawnikiem wałka (przycina sie, nie wraca na pozycje) starałem się naprawić na przasnyskiej, ale nie chce dochodzic dlaczego tylko zaproponowali wymiane całego nastawnika, a to duza kasa,.
Dowiedziałem sie ze to sie zadko zdaza w tym silniku...a tu masz, była robiona płukanka i to po niej zaczeło sie ....wiem ze to działa na zasadzie cisnienia oleju, wiec moze cos sie syfem przypchalo.... no tak czy inaczej chce aby ktos to obejrzał. Bo mam wypadanie zapłony na tym rzędzie, gdy silnik jest zimny jak zlapie 90st. wszystko ok, ale mechanikowi na kompie wychodzi błąd nastawnika...
Nastawnika to on ci nie naprawi, bo to jest nienaprawialne :(
U mnie oba fazatory pracowały i pracują poprawnie 22 stopnie osiągają zawsze, no i ASN to całkiem inny mechanizm rozrządu.

Czym był płukany silnik, jaki olej ma teraz, jeśli pojawiło się po płukniu, to ja bym płukał jeszcze raz i wlal jakiś porządny olej.

[ Dodano: 2012-03-15, 19:39 ]
--RaDeK-- pisze:Też mam rozjazd o jakieś 0.4 ms między bankami. Też jestem zainteresowany kosztami. Bo chyba to nie tajemnica.
Koszty proponuje ustalać bezpośrednio z panem Robertem.
Wiecie jak jest ... Różni ludzie czytają.

[ Dodano: 2012-03-15, 19:42 ]
Keda_R pisze:No to jak mógł byś spytać co w trawie piszczy to był bym wdzięczny. Nie chodzi o instrukcję krok po kroku, tylko z czego to się bierze, bo niestety do wawy ma daleko :)
No i też nie jestem mechanikiem ale już miał bym jakiś punkt zaczepienia mógł bym machera naprowadzić na dobry trop :]
Myk jest gdzieś w układzie rozrządu, ale gdzie, nie mam pojęcia :( bo rozrząd byl wczesniej sprawdzany na blokadzie i znakach na walkach i było OK.
A auto rozebrany miało cały przód.

Keda_R
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 61
Rejestracja: 05 sie 2010, 22:32
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Keda_R » 16 mar 2012, 07:08

Czyli ogółem mówiąc jest to błędnie poskładany rozrząd ?

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 16 mar 2012, 10:06

Keda_R pisze:Czyli ogółem mówiąc jest to błędnie poskładany rozrząd ?
Myślę że tak, ale co jest przyczyną, skoro u mnie rozrząd był sprawdzany i wszystko było na znakach? Nie mam pojęcia :(

marmi29
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 76
Rejestracja: 04 sty 2012, 09:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: marmi29 » 16 mar 2012, 10:39

Zagór pisze:
zbig_wwl pisze:No cóż - gratuluję rozwiązania problemu ;) Z drugiej strony dla użytkowników forum pożytek niewielki :(
Możesz chociaż napisać, jaki był koszt naprawy? Czy jakieś części były wymieniane, czy tylko regulacja?

ps. też nie jestem mechanikiem ;)
Cena jest umowna, więc moim zdaniem warto zadzwonić, popytać, podjechać, nie wiem czy będzie taka sama za V6?
Wymiana paska, i tlumika drgaĂą, ale czy coś więcej nie wiem, podejrzewam ze jest to suma błędów, bo nie jakiś drobiazg.

[ Dodano: 2012-03-15, 19:34 ]
marmi29 pisze:Zagór,
Podaj namiary na tego mechanika. U mnie jest problem z nastawnikiem wałka (przycina sie, nie wraca na pozycje) starałem się naprawić na przasnyskiej, ale nie chce dochodzic dlaczego tylko zaproponowali wymiane całego nastawnika, a to duza kasa,.
Dowiedziałem sie ze to sie zadko zdaza w tym silniku...a tu masz, była robiona płukanka i to po niej zaczeło sie ....wiem ze to działa na zasadzie cisnienia oleju, wiec moze cos sie syfem przypchalo.... no tak czy inaczej chce aby ktos to obejrzał. Bo mam wypadanie zapłony na tym rzędzie, gdy silnik jest zimny jak zlapie 90st. wszystko ok, ale mechanikowi na kompie wychodzi błąd nastawnika...
Nastawnika to on ci nie naprawi, bo to jest nienaprawialne :(
U mnie oba fazatory pracowały i pracują poprawnie 22 stopnie osiągają zawsze, no i ASN to całkiem inny mechanizm rozrządu.

Czym był płukany silnik, jaki olej ma teraz, jeśli pojawiło się po płukniu, to ja bym płukał jeszcze raz i wlal jakiś porządny olej.

[ Dodano: 2012-03-15, 19:39 ]
--RaDeK-- pisze:Też mam rozjazd o jakieś 0.4 ms między bankami. Też jestem zainteresowany kosztami. Bo chyba to nie tajemnica.
Koszty proponuje ustalać bezpośrednio z panem Robertem.
Wiecie jak jest ... Różni ludzie czytają.

[ Dodano: 2012-03-15, 19:42 ]
Keda_R pisze:No to jak mógł byś spytać co w trawie piszczy to był bym wdzięczny. Nie chodzi o instrukcję krok po kroku, tylko z czego to się bierze, bo niestety do wawy ma daleko :)
No i też nie jestem mechanikiem ale już miał bym jakiś punkt zaczepienia mógł bym machera naprowadzić na dobry trop :]
Myk jest gdzieś w układzie rozrządu, ale gdzie, nie mam pojęcia :( bo rozrząd byl wczesniej sprawdzany na blokadzie i znakach na walkach i było OK.
A auto rozebrany miało cały przód.

Widzisz, auto oddalem do megacar, powiedzieli mi tylko ze rzrobili plukanie silnika. A auto lata od poczatku na castrolu 5w30 , po zabiegu plukania i zajania swiezym olejem po 2 dniach zaczely sie problemy z nastawnikiem. A to jaki olej proponujesz ? silnik ma 197 kkm przelotu.

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 16 mar 2012, 10:55

marmi29 pisze:Widzisz, auto oddalem do megacar, powiedzieli mi tylko ze rzrobili plukanie silnika. A auto lata od poczatku na castrolu 5w30 , po zabiegu plukania i zajania swiezym olejem po 2 dniach zaczely sie problemy z nastawnikiem. A to jaki olej proponujesz ? silnik ma 197 kkm przelotu.
Czym płukali, ile i jakiego środka użyli?
Castrol to nie olej, owszem kiedyś lałem Castrola RS 10w60 do beemki, ale po tym jak zaczęli rozlewać ten olej w PL, zaczęły się problemy choćby z samoregulatorami, więc lałem potem Motula LeMans - ale to był bardzo specyficzny silnik - M3 w E36.
Teraz używam tylko LM, swoją zalewam TopTec4200 i mimo, że to olej LL, to zmieniam po 15k km.
Moim zdaniem, to trzeba zrobić płukanie jeszcze raz, kupić dwie puchy płukanki LM - http://www.liqui-moly.pl/features/katal ... gory_id=19
i zalać to porządnym olejem, choćby takim jak mój, chyba pasuje też do ASN, na stronie http://www.liqui-moly.pl/serwis/katalog-wymiany-oleju możesz sobie spojrzeć co zalać.

gelus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 82
Rejestracja: 20 sie 2010, 10:57
Lokalizacja: Polska

Post autor: gelus » 19 kwie 2012, 23:55

mam zagadke, ostatnio mialem sciagany rozrzad zaczalem grzebac i sprawdzac ustawienie rozrzadu, silnik 3.0 V6 ASN na kanale 093 w polu 3 mam wartosc 6 a w polu 4 wartosc 7, na cieplym sie to wyruwnuje wskakuje 7-7 , rozrzad ustawiony na blokadach, wychodzi na to iz cos niebardzo jest z tym ustawieniem, gdyz wartosc powinna wskazywac bliska 0, co zatem moglismy zrobic nie tak? czy mozna jezdzic z tak ustawionym rozrzadem? czy lepiej to poprawic? wartosci dodatnie czyli zaplon przyspieszony co na gazie jest chyba na + ?
na kanale 90 na wolnych oborotach wskazania sa ujemne od 0.5-2 KW na kazdym z bankow, podczas przyspieszenia dochodzi ladnie do ok 30KW
dzieki za sugestie i odpowiedz

marmi29
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 76
Rejestracja: 04 sty 2012, 09:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: marmi29 » 20 kwie 2012, 08:39

Witam
u mnie to samo, tyle ze pole 3 to 7 a pole 4 to az 12.
silnik pracuje równo, ale pojawia sie cykliczne wypadanie zaplonu. Dodatkowo czuje ze nie ciągnie tak jak wczesniej z dołu...
w poniedziałek jestem umówiony na wymiane paska i ponowne ustawienie.. z silnikiem nic Ci sie nie stanie ale warto to poprawić.

gelus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 82
Rejestracja: 20 sie 2010, 10:57
Lokalizacja: Polska

Post autor: gelus » 20 kwie 2012, 08:43

nom u mnie walki stoja w rownym polozeniu wiec niby tragedi nie ma, bo najgorzej jak jest roznica miedzy prawa a lewa strona, ale jednak +7 stopni to troszke odlegla wartosc od 0
ciekawi mnie tez fakt, jak moglo do tego dojsc, wal zblokowany, blokady na walkach tez :/

enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: enduro7 » 20 kwie 2012, 22:20

wystarczy że nie poluzowali kół na stożkach wałków rozrządu -stąd te wartości .koła się luzuje zakłada pasek naciąga pasek i dokręca koła na stożkach oczywiście to wszystko ma być zrobione na blokadach

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga