[ All] 4.2 V8 5v - grupa 093 wartości
- Zagór
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1236
- Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
- Imię: Piotr
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
To nie ja znalazłem rozwiązanie
ja jestem informatykiem, nie mechanikiem, to że mechanika nie jest mi obca, to inna sprawa, ale nie mam ani ochoty, ani czasu na rozbieranie swojego auta, od tego są inni ludzie, ci którzy się tym trudnią, jedyne czego mi brakowało, to kompetentnego MECHANIKA, który podejmie wyzwanie, i takowego znalazłem.
Jedynym powodem dla którego poszukiwałem sam rozwiązania jest to że znalazłem go tak późno, próbowałem sam na własną rekę sobie z tym poradzić i naprowadzić jakiegoś "mechanika", żeby podać mu rozwiązanie na tacy - tu masz ten element - wymieĂą go i nie pytaj dlaczego.
Zapytać mogę, ale podejrzewam, że gość tej wiedzy nie sprzeda, bo i w jakim celu.
On prowadzi taki interes, ja inny, i też nie rozpowiadam wkoło co zrobić z padającym cyklicznie DNS'em, czy jakimkolwiek innym znanym mi problemem, bo to jest wiedza dzięki której zarabia się kasę - proste jak dla mnie.
Prosiłem o logi, bo chciałem sprawdzić, czy w fazie nagrzewania w innych silnikach, też te wartości są minimalnie inne niż po nagrzaniu - i tak jest, biorąc pod uwagę log kolegi arkadiuso.

Jedynym powodem dla którego poszukiwałem sam rozwiązania jest to że znalazłem go tak późno, próbowałem sam na własną rekę sobie z tym poradzić i naprowadzić jakiegoś "mechanika", żeby podać mu rozwiązanie na tacy - tu masz ten element - wymieĂą go i nie pytaj dlaczego.
Zapytać mogę, ale podejrzewam, że gość tej wiedzy nie sprzeda, bo i w jakim celu.
On prowadzi taki interes, ja inny, i też nie rozpowiadam wkoło co zrobić z padającym cyklicznie DNS'em, czy jakimkolwiek innym znanym mi problemem, bo to jest wiedza dzięki której zarabia się kasę - proste jak dla mnie.
Prosiłem o logi, bo chciałem sprawdzić, czy w fazie nagrzewania w innych silnikach, też te wartości są minimalnie inne niż po nagrzaniu - i tak jest, biorąc pod uwagę log kolegi arkadiuso.
- zbig_wwl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 408
- Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
- Lokalizacja: Wołomin
- Kontakt:
No cóż - gratuluję rozwiązania problemu
Z drugiej strony dla użytkowników forum pożytek niewielki
Możesz chociaż napisać, jaki był koszt naprawy? Czy jakieś części były wymieniane, czy tylko regulacja?
ps. też nie jestem mechanikiem


Możesz chociaż napisać, jaki był koszt naprawy? Czy jakieś części były wymieniane, czy tylko regulacja?
ps. też nie jestem mechanikiem

Pozdrawiam
zbig_wwl
3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps
ps. nie pomagam na PW
zbig_wwl
3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps
ps. nie pomagam na PW
Zagór,
Podaj namiary na tego mechanika. U mnie jest problem z nastawnikiem wałka (przycina sie, nie wraca na pozycje) starałem się naprawić na przasnyskiej, ale nie chce dochodzic dlaczego tylko zaproponowali wymiane całego nastawnika, a to duza kasa,.
Dowiedziałem sie ze to sie zadko zdaza w tym silniku...a tu masz, była robiona płukanka i to po niej zaczeło sie ....wiem ze to działa na zasadzie cisnienia oleju, wiec moze cos sie syfem przypchalo.... no tak czy inaczej chce aby ktos to obejrzał. Bo mam wypadanie zapłony na tym rzędzie, gdy silnik jest zimny jak zlapie 90st. wszystko ok, ale mechanikowi na kompie wychodzi błąd nastawnika...
Podaj namiary na tego mechanika. U mnie jest problem z nastawnikiem wałka (przycina sie, nie wraca na pozycje) starałem się naprawić na przasnyskiej, ale nie chce dochodzic dlaczego tylko zaproponowali wymiane całego nastawnika, a to duza kasa,.
Dowiedziałem sie ze to sie zadko zdaza w tym silniku...a tu masz, była robiona płukanka i to po niej zaczeło sie ....wiem ze to działa na zasadzie cisnienia oleju, wiec moze cos sie syfem przypchalo.... no tak czy inaczej chce aby ktos to obejrzał. Bo mam wypadanie zapłony na tym rzędzie, gdy silnik jest zimny jak zlapie 90st. wszystko ok, ale mechanikowi na kompie wychodzi błąd nastawnika...
- Zagór
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1236
- Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
- Imię: Piotr
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Cena jest umowna, więc moim zdaniem warto zadzwonić, popytać, podjechać, nie wiem czy będzie taka sama za V6?zbig_wwl pisze:No cóż - gratuluję rozwiązania problemuZ drugiej strony dla użytkowników forum pożytek niewielki
![]()
Możesz chociaż napisać, jaki był koszt naprawy? Czy jakieś części były wymieniane, czy tylko regulacja?
ps. też nie jestem mechanikiem
Wymiana paska, i tlumika drgaĂą, ale czy coś więcej nie wiem, podejrzewam ze jest to suma błędów, bo nie jakiś drobiazg.
[ Dodano: 2012-03-15, 19:34 ]
Nastawnika to on ci nie naprawi, bo to jest nienaprawialnemarmi29 pisze:Zagór,
Podaj namiary na tego mechanika. U mnie jest problem z nastawnikiem wałka (przycina sie, nie wraca na pozycje) starałem się naprawić na przasnyskiej, ale nie chce dochodzic dlaczego tylko zaproponowali wymiane całego nastawnika, a to duza kasa,.
Dowiedziałem sie ze to sie zadko zdaza w tym silniku...a tu masz, była robiona płukanka i to po niej zaczeło sie ....wiem ze to działa na zasadzie cisnienia oleju, wiec moze cos sie syfem przypchalo.... no tak czy inaczej chce aby ktos to obejrzał. Bo mam wypadanie zapłony na tym rzędzie, gdy silnik jest zimny jak zlapie 90st. wszystko ok, ale mechanikowi na kompie wychodzi błąd nastawnika...

U mnie oba fazatory pracowały i pracują poprawnie 22 stopnie osiągają zawsze, no i ASN to całkiem inny mechanizm rozrządu.
Czym był płukany silnik, jaki olej ma teraz, jeśli pojawiło się po płukniu, to ja bym płukał jeszcze raz i wlal jakiś porządny olej.
[ Dodano: 2012-03-15, 19:39 ]
Koszty proponuje ustalać bezpośrednio z panem Robertem.--RaDeK-- pisze:Też mam rozjazd o jakieś 0.4 ms między bankami. Też jestem zainteresowany kosztami. Bo chyba to nie tajemnica.
Wiecie jak jest ... Różni ludzie czytają.
[ Dodano: 2012-03-15, 19:42 ]
Myk jest gdzieś w układzie rozrządu, ale gdzie, nie mam pojęciaKeda_R pisze:No to jak mógł byś spytać co w trawie piszczy to był bym wdzięczny. Nie chodzi o instrukcję krok po kroku, tylko z czego to się bierze, bo niestety do wawy ma daleko![]()
No i też nie jestem mechanikiem ale już miał bym jakiś punkt zaczepienia mógł bym machera naprowadzić na dobry trop

A auto rozebrany miało cały przód.
Zagór pisze:Cena jest umowna, więc moim zdaniem warto zadzwonić, popytać, podjechać, nie wiem czy będzie taka sama za V6?zbig_wwl pisze:No cóż - gratuluję rozwiązania problemuZ drugiej strony dla użytkowników forum pożytek niewielki
![]()
Możesz chociaż napisać, jaki był koszt naprawy? Czy jakieś części były wymieniane, czy tylko regulacja?
ps. też nie jestem mechanikiem
Wymiana paska, i tlumika drgaĂą, ale czy coś więcej nie wiem, podejrzewam ze jest to suma błędów, bo nie jakiś drobiazg.
[ Dodano: 2012-03-15, 19:34 ]Nastawnika to on ci nie naprawi, bo to jest nienaprawialnemarmi29 pisze:Zagór,
Podaj namiary na tego mechanika. U mnie jest problem z nastawnikiem wałka (przycina sie, nie wraca na pozycje) starałem się naprawić na przasnyskiej, ale nie chce dochodzic dlaczego tylko zaproponowali wymiane całego nastawnika, a to duza kasa,.
Dowiedziałem sie ze to sie zadko zdaza w tym silniku...a tu masz, była robiona płukanka i to po niej zaczeło sie ....wiem ze to działa na zasadzie cisnienia oleju, wiec moze cos sie syfem przypchalo.... no tak czy inaczej chce aby ktos to obejrzał. Bo mam wypadanie zapłony na tym rzędzie, gdy silnik jest zimny jak zlapie 90st. wszystko ok, ale mechanikowi na kompie wychodzi błąd nastawnika...
U mnie oba fazatory pracowały i pracują poprawnie 22 stopnie osiągają zawsze, no i ASN to całkiem inny mechanizm rozrządu.
Czym był płukany silnik, jaki olej ma teraz, jeśli pojawiło się po płukniu, to ja bym płukał jeszcze raz i wlal jakiś porządny olej.
[ Dodano: 2012-03-15, 19:39 ]Koszty proponuje ustalać bezpośrednio z panem Robertem.--RaDeK-- pisze:Też mam rozjazd o jakieś 0.4 ms między bankami. Też jestem zainteresowany kosztami. Bo chyba to nie tajemnica.
Wiecie jak jest ... Różni ludzie czytają.
[ Dodano: 2012-03-15, 19:42 ]Myk jest gdzieś w układzie rozrządu, ale gdzie, nie mam pojęciaKeda_R pisze:No to jak mógł byś spytać co w trawie piszczy to był bym wdzięczny. Nie chodzi o instrukcję krok po kroku, tylko z czego to się bierze, bo niestety do wawy ma daleko![]()
No i też nie jestem mechanikiem ale już miał bym jakiś punkt zaczepienia mógł bym machera naprowadzić na dobry tropbo rozrząd byl wczesniej sprawdzany na blokadzie i znakach na walkach i było OK.
A auto rozebrany miało cały przód.
Widzisz, auto oddalem do megacar, powiedzieli mi tylko ze rzrobili plukanie silnika. A auto lata od poczatku na castrolu 5w30 , po zabiegu plukania i zajania swiezym olejem po 2 dniach zaczely sie problemy z nastawnikiem. A to jaki olej proponujesz ? silnik ma 197 kkm przelotu.
- Zagór
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1236
- Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
- Imię: Piotr
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Czym płukali, ile i jakiego środka użyli?marmi29 pisze:Widzisz, auto oddalem do megacar, powiedzieli mi tylko ze rzrobili plukanie silnika. A auto lata od poczatku na castrolu 5w30 , po zabiegu plukania i zajania swiezym olejem po 2 dniach zaczely sie problemy z nastawnikiem. A to jaki olej proponujesz ? silnik ma 197 kkm przelotu.
Castrol to nie olej, owszem kiedyś lałem Castrola RS 10w60 do beemki, ale po tym jak zaczęli rozlewać ten olej w PL, zaczęły się problemy choćby z samoregulatorami, więc lałem potem Motula LeMans - ale to był bardzo specyficzny silnik - M3 w E36.
Teraz używam tylko LM, swoją zalewam TopTec4200 i mimo, że to olej LL, to zmieniam po 15k km.
Moim zdaniem, to trzeba zrobić płukanie jeszcze raz, kupić dwie puchy płukanki LM - http://www.liqui-moly.pl/features/katal ... gory_id=19
i zalać to porządnym olejem, choćby takim jak mój, chyba pasuje też do ASN, na stronie http://www.liqui-moly.pl/serwis/katalog-wymiany-oleju możesz sobie spojrzeć co zalać.
mam zagadke, ostatnio mialem sciagany rozrzad zaczalem grzebac i sprawdzac ustawienie rozrzadu, silnik 3.0 V6 ASN na kanale 093 w polu 3 mam wartosc 6 a w polu 4 wartosc 7, na cieplym sie to wyruwnuje wskakuje 7-7 , rozrzad ustawiony na blokadach, wychodzi na to iz cos niebardzo jest z tym ustawieniem, gdyz wartosc powinna wskazywac bliska 0, co zatem moglismy zrobic nie tak? czy mozna jezdzic z tak ustawionym rozrzadem? czy lepiej to poprawic? wartosci dodatnie czyli zaplon przyspieszony co na gazie jest chyba na + ?
na kanale 90 na wolnych oborotach wskazania sa ujemne od 0.5-2 KW na kazdym z bankow, podczas przyspieszenia dochodzi ladnie do ok 30KW
dzieki za sugestie i odpowiedz
na kanale 90 na wolnych oborotach wskazania sa ujemne od 0.5-2 KW na kazdym z bankow, podczas przyspieszenia dochodzi ladnie do ok 30KW
dzieki za sugestie i odpowiedz
Witam
u mnie to samo, tyle ze pole 3 to 7 a pole 4 to az 12.
silnik pracuje równo, ale pojawia sie cykliczne wypadanie zaplonu. Dodatkowo czuje ze nie ciągnie tak jak wczesniej z dołu...
w poniedziałek jestem umówiony na wymiane paska i ponowne ustawienie.. z silnikiem nic Ci sie nie stanie ale warto to poprawić.
u mnie to samo, tyle ze pole 3 to 7 a pole 4 to az 12.
silnik pracuje równo, ale pojawia sie cykliczne wypadanie zaplonu. Dodatkowo czuje ze nie ciągnie tak jak wczesniej z dołu...
w poniedziałek jestem umówiony na wymiane paska i ponowne ustawienie.. z silnikiem nic Ci sie nie stanie ale warto to poprawić.