[ A6 C6] bicie tarcz po wymianie - 2 komplet i dalej to samo
- krawcraf
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 184
- Rejestracja: 16 lis 2011, 19:20
- Imię: Krawiec
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 FSI 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Ja mam klocki TRW, też pylą. Ale ostatnio zauważyłem, że po dwoch hamowaniach z 220 do ok 140km/h skoĂączyły mi się hamulce. Trochę słabo bo wczesniej tak nie miałem. Polecicie jakieś klocki? A co do zestawu TRW to juz mam ranty na tarczach... W sumie dość szybo jeżdzę ale jak tak dalej pójdzie to tarcze na jeden zestaw klocków...
- Lewian
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 334
- Rejestracja: 11 kwie 2012, 22:20
- Imię: Adam
- Moje auto: A6 C8
- Rocznik: 2019
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 4.2 360KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Multitronic
- Lokalizacja: Kleczew
- Kontakt:
Warto dodać, że zarówno oryginalne klocki jak i tarcze w Audi są Zimmermanna
LEWIAN - HAMULCE
Wszystko związane z hamulcami, zapraszamy !
Gwarancja najniższej ceny - znalazłeś taniej ? pisz !
http://hamulcesklep.pl
507-857-074
Wszystko związane z hamulcami, zapraszamy !
Gwarancja najniższej ceny - znalazłeś taniej ? pisz !
http://hamulcesklep.pl
507-857-074
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 706
- Rejestracja: 13 sie 2010, 10:41
- Imię: Tomasz A6 Forum
- Moje auto: S6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Ja więc dodam coś od siebie
wymieniłem klocki przód i tył na ATE ceramic
pojeżdziłem 2 tygodnie i przy prędkości od 100 - 140 przy hamowaniu zacząłem wyczuwać drżenie pod pedałem hamulca...
zbiegło to sie równiez w wymiana opon na letnie...
oczywiście juz słyszałem że piasta...łozysko...tarcze przegrzane (tarcz nie zmieniałem)
więc spokojnie pojechałem do wulkanizatora
najpierw sprawdziłem ciśnienie...na przodzie było 3,1
ale to nic...
kazałem yważyć koła z przodu jeszcze raz na prawum było 0,0
ale na lewym niedoważenie 15 g po zewnętrznej....
poprawino ...zmieniłem jeszcze prawe koło z lewym i... totalny spokój
moje spostrzeżenia...
tak sie zastanawiam czy jak dajemy nowe klocki to ich masa jest znacznie większa co moze powodowac że czuć drgania przy nawet dość lekko niewywazonych kołach...
podatność jest chyba dużo większa z uwagi na mase klocków...
to właśnie dla tego przed wymianą był spokój a po wymianie duzo ludzi zauważa problem...
tak więc przed wymiana czego kolwiek proponuję bardzo dokładnie wyważyc koła
pozdrawiam
ps.
oczywiście wulkanizator równiez mówił że 15 g nie moze wplynąć na takie drgania
wymieniłem klocki przód i tył na ATE ceramic
pojeżdziłem 2 tygodnie i przy prędkości od 100 - 140 przy hamowaniu zacząłem wyczuwać drżenie pod pedałem hamulca...
zbiegło to sie równiez w wymiana opon na letnie...
oczywiście juz słyszałem że piasta...łozysko...tarcze przegrzane (tarcz nie zmieniałem)
więc spokojnie pojechałem do wulkanizatora
najpierw sprawdziłem ciśnienie...na przodzie było 3,1
ale to nic...
kazałem yważyć koła z przodu jeszcze raz na prawum było 0,0
ale na lewym niedoważenie 15 g po zewnętrznej....
poprawino ...zmieniłem jeszcze prawe koło z lewym i... totalny spokój
moje spostrzeżenia...
tak sie zastanawiam czy jak dajemy nowe klocki to ich masa jest znacznie większa co moze powodowac że czuć drgania przy nawet dość lekko niewywazonych kołach...
podatność jest chyba dużo większa z uwagi na mase klocków...
to właśnie dla tego przed wymianą był spokój a po wymianie duzo ludzi zauważa problem...
tak więc przed wymiana czego kolwiek proponuję bardzo dokładnie wyważyc koła
pozdrawiam
ps.
oczywiście wulkanizator równiez mówił że 15 g nie moze wplynąć na takie drgania
A ja odgrzeję troszkę kotleta. JA również wsadziełem już drugi komplet tarcz. Pierwsze ATE zwykłe nie nacinane, po 8 tys zaczęły bić = reklamacja. Wsadziłem ATE PD i teraz mam buczenie podczas hamowania, tak jakbym tarką hamował. Czy to przez te nacięcia, czy coś znów się dzieje? Ktoś doradzi?? Wkurzające to jest, ale dodam, że dzieje się to tylko jak delikatnie hamuję. Jak przyłożę do koĂąca, to jest cisza. Dodam że ze skutecznością, jest ok, tylko te tarkowanie.
mówisz?? i nic nie da rady z tym zrobić?? napiszę jeszcze że nie jest to zawsze i ni ema reguły czy ciepłe czy zimne. Po prostu czasami to jest, a czsami nie ma. Zastanawiam się czy to nie łożysko może się koĂączyć.krawcraf pisze:Tak to jest z nacinanymi tarczami niestety, są głośniejsze. Cos za coś...
- Jonnyrobert
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 288
- Rejestracja: 03 gru 2011, 15:04
- Lokalizacja: Poznań / OsnabrĂźck / 3-Miasto
Ja bym powiedzial ze lozysko trzeba wymienic.
W ubieglym roku wymienilem latem tarcze 347x30 od ATE razem z klockami od ATE.
Przejechalem na nic 16Tys. KM. Hamulce chodza jak burza, zadnych problemów. 2 tygodnie
temu zrobilem to tez na tylniej osi tez od ATE w wymiarze 330x22. Wszystko chodzi jak na
masle
A co do tego ze orig. kocki Audi sa z pólki Zimmermann, skad masz taka informacje...
W ubieglym roku wymienilem latem tarcze 347x30 od ATE razem z klockami od ATE.
Przejechalem na nic 16Tys. KM. Hamulce chodza jak burza, zadnych problemów. 2 tygodnie
temu zrobilem to tez na tylniej osi tez od ATE w wymiarze 330x22. Wszystko chodzi jak na
masle
A co do tego ze orig. kocki Audi sa z pólki Zimmermann, skad masz taka informacje...
VCDS Ross Tech 15.7.4
VAS / ODIS / VCP i inne bajery :D
VAS / ODIS / VCP i inne bajery :D
trudno, trzeba będzize zaryzykować i zmienić łożysko. W sumie nie duży koszt, a jeśli ma pomóc to czemu nie.Jonnyrobert pisze:Ja bym powiedzial ze lozysko trzeba wymienic.
W ubieglym roku wymienilem latem tarcze 347x30 od ATE razem z klockami od ATE.
Przejechalem na nic 16Tys. KM. Hamulce chodza jak burza, zadnych problemów. 2 tygodnie
temu zrobilem to tez na tylniej osi tez od ATE w wymiarze 330x22. Wszystko chodzi jak na
masle
A co do tego ze orig. kocki Audi sa z pólki Zimmermann, skad masz taka informacje...
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
--RaDeK--, tylko, ze Jonnyrobert, wcale nie pisze, że ma ATE PD !
Założyłem kiedyś ATE PD 288 mm do Octavii 1,8T i przez pierwszą połowę pierwszych klocków tez wyraźnie słyszałem to siekanie klocków przez nacięcia. Teraz jadą już drugie klocki i jak miałem okazję jechać tym autem (nie jest już moje ale w rodzinie) to jakoś nie rzuciło mi sie na uszy. Więc albo przy płytszych nacięciach już tak nie hałasuje albo sie przyzwyczaiłem ? (chociaż nigdy więcej juz na takie wynalazki się nie skuszę ).
Oczywiście łożyska możesz wymienić, zawsze nie zaszkodzi a może pomóc (chyba, że ktoś spartoli coś przy wymianie albo zastosuje wątpliwej jakości łożyska ), ale chyba mimo wszystko rozsądniej byłoby zdiagnozowac łozyska ?
Chociazby na słuch w zakretach
Założyłem kiedyś ATE PD 288 mm do Octavii 1,8T i przez pierwszą połowę pierwszych klocków tez wyraźnie słyszałem to siekanie klocków przez nacięcia. Teraz jadą już drugie klocki i jak miałem okazję jechać tym autem (nie jest już moje ale w rodzinie) to jakoś nie rzuciło mi sie na uszy. Więc albo przy płytszych nacięciach już tak nie hałasuje albo sie przyzwyczaiłem ? (chociaż nigdy więcej juz na takie wynalazki się nie skuszę ).
Oczywiście łożyska możesz wymienić, zawsze nie zaszkodzi a może pomóc (chyba, że ktoś spartoli coś przy wymianie albo zastosuje wątpliwej jakości łożyska ), ale chyba mimo wszystko rozsądniej byłoby zdiagnozowac łozyska ?
Chociazby na słuch w zakretach
Części samochodowe online - Motostacja pl
jeśeli zmieniać to tylko na FAG albo SKF innej opcji nie widze. na zakrętach raczej nic nie słyszę niepokojacego tylko te hamowanie a w zasadzie nieregularna tarka podczas hamowania. Objawia sie to tak. Auto zimne, wyjeżdam z domu i za 100m muszę dohamować do cichego policjanta i jest tarka. później za 200 m dojezdzam i hamuję tarki nie ma. I tak w kółko można pisac. Mam wrażenie żze jest to tylko lewe przednie koło. jechałem jako pasażer i nic takiego nei odczułem. Dość głupia sprawa.RomanS pisze:--RaDeK--, tylko, ze Jonnyrobert, wcale nie pisze, że ma ATE PD !
Założyłem kiedyś ATE PD 288 mm do Octavii 1,8T i przez pierwszą połowę pierwszych klocków tez wyraźnie słyszałem to siekanie klocków przez nacięcia. Teraz jadą już drugie klocki i jak miałem okazję jechać tym autem (nie jest już moje ale w rodzinie) to jakoś nie rzuciło mi sie na uszy. Więc albo przy płytszych nacięciach już tak nie hałasuje albo sie przyzwyczaiłem ? (chociaż nigdy więcej juz na takie wynalazki się nie skuszę ).
Oczywiście łożyska możesz wymienić, zawsze nie zaszkodzi a może pomóc (chyba, że ktoś spartoli coś przy wymianie albo zastosuje wątpliwej jakości łożyska ), ale chyba mimo wszystko rozsądniej byłoby zdiagnozowac łozyska ?
Chociazby na słuch w zakretach
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
--RaDeK--, na temat tarcz PD już niejednokrotnie w różnych tematach i na kilku co najmniej forach się wypowiadałem. Potwierdzam, że hamowanie związane jest z dwoma specyficznymi objawami, tzn. odgłos "sieczkarni" i delikatne drgania (moze lepiej :drżenie?) pedału hamulca.
Dlaczego raz mocniej a raz słabiej odczuwalne ? Hmm, różna jest temperatura hamulców, różna siła nacisku, różny poziom ogólny hałasu w czasie jazdy... Może to z tego wynika ?
Dlaczego raz mocniej a raz słabiej odczuwalne ? Hmm, różna jest temperatura hamulców, różna siła nacisku, różny poziom ogólny hałasu w czasie jazdy... Może to z tego wynika ?
Części samochodowe online - Motostacja pl
Wiem, czyrtałem dużo na temat PD. Ale generalnie jak je założyłem to pierwszy 1000 KM wszystko było OK. ÂŻadnych buczeĂą ani nic w tym stylu. Dodam ze dobrze je dotarłem. Od razu w trasę 200 KM i delikatnie z hamulcem.Aj, sam już nie wiem. Widocznie trzeba nauczyć się z tym żyć, bo po raz 3 tarcz nie chce mi się wymieniać. z resztą i tak nie wiedziałbym na jakie;) Niby ATE to górna półka, a tu guzik prawda. jedne pokrzywione, drugie głośne. Trzeba jeździć:) Co nie zmienia faktu że łożyska i półose sprawdzę i zobaczymy.RomanS pisze:--RaDeK--, na temat tarcz PD już niejednokrotnie w różnych tematach i na kilku co najmniej forach się wypowiadałem. Potwierdzam, że hamowanie związane jest z dwoma specyficznymi objawami, tzn. odgłos "sieczkarni" i delikatne drgania (moze lepiej :drżenie?) pedału hamulca.
Dlaczego raz mocniej a raz słabiej odczuwalne ? Hmm, różna jest temperatura hamulców, różna siła nacisku, różny poziom ogólny hałasu w czasie jazdy... Może to z tego wynika ?
- krawcraf
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 184
- Rejestracja: 16 lis 2011, 19:20
- Imię: Krawiec
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 FSI 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Ja się bawiłem z łożyskiem naprawdę długo. O dziwo nie hałasowało tylko powodowało drgania kierownicy i samochodu ale też nie za każdym razem. Było nawet sprawdzane specjalnym ustrojstwem do pomiaru bicia łożysk i nic nie wyszło... Zauważyłem, że łożyska wytrzymują ok 180k km. Sprawdziłem to już na kilku modelach koncernu VAG. Pierwsze pada prawy przód.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga