Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C6 BMK] wymiana wtrysków ?

Silniki wysokoprężne
global09

Post autor: global09 » 23 mar 2012, 18:22

Przycinanie się przy odpalaniu - auto rano normalnie odpala, bez problemu. Po chwilowym postoju gdy na chwilę wyłączę silnik i chcę go uruchomić ponownie, to zakręci ze dwa razy lub raz, stanie w miejscu, takie przycięcie i po chwili odpali.

Dodatkowo pisałem jakiś czas temu że mam problemy z silnikiem po wymianie rozrządu, że auto buczy przy przyspieszaniu, trzęsie budą, silnik głośno pracuje, czuć wibracje na kierownicy, nawet siedząc czuć je pod tyłkiem.
Gdy dotknę wtryski na pracującym silniku słychać takie głośne ćwierkanie.

Słyszałem że za pomocą VAGA można sprawdzić ustawienie rozrządu, czy to jest prawda?

Ogólnie po wymianie rozrządu auto się posypało, ASO twierdzi że jest wszystko ok, a warsztat który wymieniał rozrząd został zlikwidowany. Na dobicie powiem, że żaden warsztat nie chce mi tego tknąć, twierdzą że po kimś nie robią.
Cały czas szukam jakiegoś warsztatu. Ogólnie uważam że rozrząd jest źle ustawiony.
No odbiegłem od tematu, musiałem się wyżalić :(

Pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony 23 mar 2012, 18:55 przez global09, łącznie zmieniany 1 raz.

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 23 mar 2012, 18:37

global09 pisze:Przycinanie się przy odpalaniu - auto rano normalnie odpala, bez problemu. Po chwilowym postoju gdy na chwilę wyłączę silnik i chcę go uruchomić ponownie, to zakręci ze dwa razy lub raz, stanie w miejscu, takie przycięcie i po chwili odpali.
Ja obstawiał bym problem z automatem rozrusznika... to nie jest drogi element na szczęście...

global09 pisze:Słyszałem że za pomocą VAGA można sprawdzić ustawienie rozrządu, czy to jest prawda?
Tak, to prawda. Pisałem kiedyś o tym i dawałem linki... jak znajdę to wkleję...

global09 pisze:No odbiegłem od tematu, musiałem się wyżalić
No niestety... Twoje podejrzenia mogą być jak najbardziej na rzeczy :( Zacznij od sprawdzenia ustawieĂą rozrządu. Postaram się znaleźć odpowiednie linki...

camelllcamelll
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1157
Rejestracja: 21 cze 2010, 10:57
Imię: Ryszard
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: camelllcamelll » 01 kwie 2012, 13:10

Witam

Panowie rzućcie okiem na te wtryski

Grupa 072
20.0 / 26.0 / 24.0

Grupa 073
20.0 / 22.0 / 22.0


Grupa 074
24.0 / 12.0 / 20.0

Grupa 075
14.0 / 10.0 / 18.0

Grupa 076
14.0 / 12.0 / 16.0

Grupa 077
20.0 / 20.0 / 22.0

Grupa 013
0.33 mg/suw
-0.05 mg/suw
-0.05 mg/suw

Grupa 014
0.00 mg/suw
-0.14 mg/suw
0.05 mg/suw

Z góry wielkie dzięki

igo_89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 590
Rejestracja: 04 lut 2011, 16:37
Imię: Forum Audi Iwo
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ostrowiec Św/Warszawa
Kontakt:

Post autor: igo_89 » 01 kwie 2012, 18:00

camelllcamelll, W porządku są. Nie patrz na czasy bo to jest mało istotne najważniejsze są dawki paliwa jakie wtryski dają.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
jumbo2008
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 45
Rejestracja: 24 paź 2011, 15:21
Lokalizacja: legnica

Post autor: jumbo2008 » 01 kwie 2012, 19:43

Ja myśle że przycinanie to nie jest wina automatu rozrusznika ja mam nowy automat nowy akumulator a też mi się od czasu do czasu przycina

Pablo200
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 223
Rejestracja: 29 wrz 2009, 09:48
Lokalizacja: Śląski

Post autor: Pablo200 » 01 kwie 2012, 22:25

a ja stawiam na wadliwe hydrauliczne napinacze....


0x4B25A pisze:
global09 pisze:Przycinanie się przy odpalaniu - auto rano normalnie odpala, bez problemu. Po chwilowym postoju gdy na chwilę wyłączę silnik i chcę go uruchomić ponownie, to zakręci ze dwa razy lub raz, stanie w miejscu, takie przycięcie i po chwili odpali.
Ja obstawiał bym problem z automatem rozrusznika... to nie jest drogi element na szczęście...

global09 pisze:Słyszałem że za pomocą VAGA można sprawdzić ustawienie rozrządu, czy to jest prawda?
Tak, to prawda. Pisałem kiedyś o tym i dawałem linki... jak znajdę to wkleję...

global09 pisze:No odbiegłem od tematu, musiałem się wyżalić
No niestety... Twoje podejrzenia mogą być jak najbardziej na rzeczy :( Zacznij od sprawdzenia ustawieĂą rozrządu. Postaram się znaleźć odpowiednie linki...

lukaniok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 20 lis 2011, 20:52
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: lukaniok » 12 kwie 2012, 11:13

WItam,

Czy ma ktoś z kolegów namiar na wtryskiwacze 059 130 277 BD do Audi A6 C6 ASB w miarę normalnej cenie i z pewnego źródła? Dzwoniłem dziś do Bosh Service i ponad 1800zł sobie życzą za sztukę. Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.

Wg. VAG-a mam 2szt do wymiany (patrząc po korektach czasowych), czy myślicie, że powinienem sprawdzić wszystkie np. w Bosh Service, czy można oprzeć się na tym co podaje VAG?

Pozdrawiam
lukaniok

MaTyS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1889
Rejestracja: 11 sie 2009, 09:15
Imię: MaTyS
Rocznik: 2012
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Iława

Post autor: MaTyS » 12 kwie 2012, 12:04

ZadzwoĂą do innych serwisów Bosh, powinieneś dostać za 1200pln szt. Jak się nie mylę to gość "ktn01" z alledrogo, u którego część forum zaopatruje się w klocki, oferował po 1100pln netto.
Poza tym nie musisz szukać BD, pasują też inne... ;)

lukaniok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 20 lis 2011, 20:52
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: lukaniok » 12 kwie 2012, 17:08

Dzięki za odpowiedź. Finalnie udało mi się dostać rabat w Bosh-u i właśnie wychodzą ok 1200zł. Właśnie czytałem cały ten wątek o wymienie wtryskiwaczy i było gdzieś wspomniane, że mogą być te z oznaczeniem AH (jednak jeżeli jest to wcześniejszy "model" to nie będzie gorszy?) i dodatkowo pasują jakieś od Audi A8, czy ktoś wkładał u siebie np. od A8?

LK

MaTyS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1889
Rejestracja: 11 sie 2009, 09:15
Imię: MaTyS
Rocznik: 2012
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Iława

Post autor: MaTyS » 12 kwie 2012, 17:26

Pasują inne nowe modele wtryskiwaczy, aby być pewnym czy dany wtryskiwacz pasuje wystarczy zrobić test kodu IMA/ISA, jak komp przyjmie znaczy pasują ;)

bartq
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 31 mar 2011, 08:40
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: bartq » 23 kwie 2012, 19:30

Witam
Mam takie odczyty z wtrysków, watrości są dodatnie więc są zapieczone i nie powinny lać.

Grupa 072
0.0 / 12.0 / 2.0

Grupa 073
0.0 / 8.0 / 0.0

Grupa 074
10.0 / 16.0 / 8.0

Grupa 075
0.0 / 12.0 / 6.0

Grupa 076
22.0 / 22.0 / 12.0

Grupa 077
0.0 / 14.0 / 6.0

Ostatnio jak zajrzałem na poziom oleju to się załamałem, sięga powyżej kulki :(
Nie wiem teraz czy to wina wtrysków czy DPF ponieważ auto głównie jeździ na krótkich trasach po mieście około 5km. Auto nie kopci i jeżdzi się dobrze tylko jeden kolektor ssący często wywala błąd.
Przeprowadziłem właśnie procedurę wypalania DPFa i umawiam się na wymianę oleju (poprzednia była pół roku temu).
Czy to możliwe że to jednak wtryski leją?
Gdzie można było by je sprawdzić w okolicy Wrocławia, bo wymieniać jak są dobre to mi się nie uśmiecha.

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 23 kwie 2012, 20:02

bartq pisze:Nie wiem teraz czy to wina wtrysków czy DPF ponieważ auto głównie jeździ na krótkich trasach po mieście około 5km
Przejedź się w jedną dłuższą trasę i sprawdź potem stan... rozumiem, że olej jak był wlewany, to jego stan był OK?

Dodaj jeszcze dawki korekcyjne paliwa... <okok>

bartq
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 31 mar 2011, 08:40
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: bartq » 23 kwie 2012, 21:29

Na zgaszonym silniku mam tak, jeśli to o to chodzi:

Grupa 013
0.00 mg/str
0.00 mg/str
0.00 mg/str

Grupa 014
0.00 mg/str
0.00 mg/str
0.00 mg/str

Przed wymianą sprawdzałem olej i chyba było w normie
Przez pół roku przejechałem 4400km w tym z 1400 w trasie a reszta krótkie odcinki po 5km.
Jak wymienię olej to będę teraz się bacznie przyglądał jaki jest jego poziom.
A co można sądzić o tych wtryskach patrząc na wyniki?

3.0 BMK 224KM

Post autor: 3.0 BMK 224KM » 23 kwie 2012, 21:40

jesli wszystkie tak jak piszesz sa na plusie to kup jakiegos czysciciela i wlej do baku,jakiego dokladnie to musisz poszukac na forum bo nie pamietam nazwy,podobno to pomaga.grupe 13 i 14 sprawdz na odpalonym silniku.pozdro

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 23 kwie 2012, 22:33

bartq, oczywiście na włączonym silniku... <okok>

Tragedii raczej nie ma... zobaczymy jak dawki... zrób to co mówi tomcio77 i sprawdź ponownie wyniki... Jeśli nic nie drgnie... to są inne - mechaniczne sposoby czyszczenia zapieczonych wtrysków...

Jeździsz na krótkich dystansach... nie rozgrzanym autem... obstawiam, że problem z podwyższonym stanem oleju, nasilił się podczas mrozów... a Ty to teraz dopiero zauważyłeś... przyjrzyj się jeszcze wskazówce temperatury... czy prawidłowo wskazuje i czy na rozgrzanym aucie (podczas jazdy) masz równe 90C... bez wahaĂą...

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja