Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ AKE 2.5 180 KM] kopci na czarno pali sie kontrolka od olej

Silniki wysokoprężne
rogall90
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 14 lis 2011, 18:38
Lokalizacja: łomża

[ AKE 2.5 180 KM] kopci na czarno pali sie kontrolka od olej

Post autor: rogall90 » 31 mar 2012, 15:21

:( Witam , mam problem z moim audi wracałem z trasy i nagle zaczeła tracić moc tłumik to chyba wypluł cały olej.
Zmieniłem olej, odmę , czyściłem kolektory te olejowe do klapy gaszącej (nie ruszałem turbiny i EGR) i wczoraj odpalam auto na początku wszystko ładnie , przegazowałem delikatnie i znów zaczeło kopcic niemiłosiernie , zgasiłem je, chciałem odpalić jeszcze raz to czułem tak jakby coś sie zblokowało w sliniku bo rozrusznik nie miał siły się przekrecić, przyszedłem godzine poźniej i znów odpaliła i znów kopci
teraz to wogóle auta nie dotykam bo sie boje że silnik jest zatarty

prosze pomóżcie już nie mam siły na te naprawy :(
rogal

rogall90
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 14 lis 2011, 18:38
Lokalizacja: łomża

Post autor: rogall90 » 31 mar 2012, 15:45

dziękuje bardzo za odpowiedz juz nie mam siły , boje sie ze to cos poważnego więc od czego radził byś mi zacząć?
rogal

rogall90
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 14 lis 2011, 18:38
Lokalizacja: łomża

Post autor: rogall90 » 31 mar 2012, 15:54

dobrze, dziekuje jeszcze raz za pomoc
pozdrawiam

[ Dodano: 2012-03-31, 17:10 ]
mam jeszcze jedno pytanie na jednej z aukcji http://allegro.pl/turbosprezarka-2-5-td ... 59093.html znalazłem stwierdzenie: PRZED WYMIANÂĄ TURBOSPRęÂŻARKI NALEÂŻY ZNALEźć ORAZ USUNÂĄć PRZYCZYNY JEJ AWARII W PRZECIWNYM RAZIE USZKODZI SIę KOLEJNA TURBOSPRęÂŻARKA.

więc jaka może być przyczyna uszkodzenia mojej starej turbuny?
rogal

gacuś
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 316
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:02
Lokalizacja: Kraków

Post autor: gacuś » 31 mar 2012, 19:37

kolego ten tekst świadczy ewidentnie o tym,że mimo gwarancji jak padnie ci turbo,, po tej powiedzmy regeneracji ,to możesz tylko rączki do bozi,zawsze dostaniesz odpowiedź,że za awarię odpowiada to czy tamto. <figielek> porządna regeneracja turbo na oryginalnych bebechach do silnika 2.5 kosztuje 2 tysie,a za takie pieniadze oryginalna masz tylko obudowę a w środku chiĂąszczyzna,która dopiero może zrobic spustoszenie w silniku podczas awarii <wnerw> twoje turbo mogło dokoĂączyc żywota z przyczyn czysto naturalnych,czyli poprostu z powodu zużycia.

maciej15
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 03 lut 2012, 21:44
Lokalizacja: wejherowo/Linia

Post autor: maciej15 » 31 mar 2012, 22:40

turbo puściło olej w wydech, jakby puściło w ssący to byś auta nie utrzymał miał by moc 200kucy i nie poszło by go zgasić.a z odpalaniem to prawdopodobnie przytarty.

gacuś
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 316
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:02
Lokalizacja: Kraków

Post autor: gacuś » 01 kwie 2012, 13:04

dlatego dzięki bogu,że mamy coś takiego jak klapa gasząca :>

rogall90
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 14 lis 2011, 18:38
Lokalizacja: łomża

Post autor: rogall90 » 05 kwie 2012, 19:40

zmieniłem trubo, silnik kopci, ale odpalałem go tylko na kilka sekund i zgasiłem . teraz znów rozrusznik niema siły przekręcić wału, proszę o pomoc nie wiem co teraz robić

[ Dodano: 2012-04-05, 21:09 ]
przed chwilą podłączyłem pod komputer i miałem takie błędy:
542 Czujnik polozenia(wzniosu)iglicy -G80
przerwa lub zwarcie do plusa - BLAD SPORADYCZNY
575 Cisnienie w przewodzie dolotowym
nie osiagnieta wartosc kontrolna - BLAD SPORADYCZNY
1268 Nastawnik objetosci-N146
uszkodzenie
532 Napiecie zasilania
przerwa w obwodzie
rogal

gacuś
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 316
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:02
Lokalizacja: Kraków

Post autor: gacuś » 06 kwie 2012, 08:35

wykasuj błedy i zobacz czy powrócą
rogall90 pisze:teraz znów rozrusznik niema siły przekręcić wału, proszę o pomoc nie wiem co teraz robić
może aku za słaby?

rogall90
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 14 lis 2011, 18:38
Lokalizacja: łomża

Post autor: rogall90 » 06 kwie 2012, 10:08

nie grzebałem , tylko odkręcałem przewody do wstrysków od pompy , a dlaczego blokuje sie silnik:?

[ Dodano: 2012-04-06, 10:09 ]
w starym turbo wirnik miał luzy w każdą strone po 1 cm wirnik latał jak chciał

[ Dodano: 2012-04-06, 10:16 ]
wcześniej tego błędu nie było powtarzają się tylko błędy :
542 Czujnik polozenia(wzniosu)iglicy -G80
przerwa lub zwarcie do plusa - BLAD SPORADYCZNY
575 Cisnienie w przewodzie dolotowym
nie osiagnieta wartosc kontrolna - BLAD SPORADYCZNY
rogal

rogall90
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 14 lis 2011, 18:38
Lokalizacja: łomża

Post autor: rogall90 » 06 kwie 2012, 11:02

jakim programem robić logi? ja mam obd2 polski vag . przebieram sie i zdejmuje pokrywy, będe pisał jak by cos bo mam komputer przy sobie w aucie wiem że mam nowe pestki bo mechanik mi je wymieniaał, jak juz zdejme pokrywy to zrobie zdjecie i wrzuce na forum
rogal

rogall90
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 14 lis 2011, 18:38
Lokalizacja: łomża

Post autor: rogall90 » 06 kwie 2012, 11:53

chwilowo nie mam aparatu ale pod prawą pokrywą wszystko jest ok wszystko ładnie wygląda , tylko mechanik u którego robiłem auto posklejał wszystko na silikon , pokrywe do silnika i wokoło wtrysków też silikon , zabieram się za lewą stronę

[ Dodano: 2012-04-06, 12:42 ]
zdjelem druga strone i tez wszystko jest ok. jak zrobic zeby silnik zakrecil? zeby ruszyc te tloki?

[ Dodano: 2012-04-06, 13:50 ]
prosze o odpowiedz bo nie wiem co dalej , jak ruszyc silnik?
rogal

rogall90
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 14 lis 2011, 18:38
Lokalizacja: łomża

Post autor: rogall90 » 07 kwie 2012, 10:07

oszywiscie ze chce nr. jak juz ustawilem na ot to co dalej ?
rogal

PAUL_2,5TDi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 38
Rejestracja: 23 kwie 2009, 13:04
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: PAUL_2,5TDi » 07 kwie 2012, 12:27

Widze ze czekasz na szybka odpowiedz, a z tego co widze to Piotrusiowi chodzi o to zebys sprawdzil dla bezpieczenstwa ustawienie rozrzadu :) Czyli jesli juz masz wali na OT to zobacz czy tylne naciecia na walkach ida rowno, rownolegle z plaszczyzna glowicy gdzie styka sie pokrywa zaworow i czy dalo by sie tam zainstalowac takie 2 PLYTKI
potem zobacz czy w otwor w kole pompy wtryskowej bedzie sie dalo wcisnac trzpien jesli bd all right to powinnien wejsc bez bolu( o ile wiem to fi 6mm), a z walem to juz nie wiem czy bez specjalnego trzpienia ktory sie wkreca u dolu bolku silnika dasz rade zobaczyc przez otwor czy wal jest dobrze ustawiony <mysli>

Ale jesli plytki powinno dac sie umiescic, trzpien w pompe tez, a wal tez moze jakos sprawdzisz przez otwor i wszytko bd pasowac to znaczy ze naped rozrzadu masz ustawiony poprawnie <okok>

Chyba tak to wyszystko powinno mniej wiecej wygladc, jesli wprowadzam Cie w blad to niech szybko mnie ktos poprawi i skraci jesli trzeba <uoee>

rogall90
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 14 lis 2011, 18:38
Lokalizacja: łomża

Post autor: rogall90 » 07 kwie 2012, 13:48

a jeśli wrzystko jest ok? to co dalej ? dlaczego rozrusznik niema siły przekręcić tłoków? znaczy kręci ale strasznie mu ciężko jest bo aż wszystko w aucie przygasa
rogal

PAUL_2,5TDi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 38
Rejestracja: 23 kwie 2009, 13:04
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: PAUL_2,5TDi » 07 kwie 2012, 22:09

rogall90 mam nadzieje ze ustawienie sprawdziles dokladnie, a nie jedziesz na przyslowiowa 'pałe' :p

Jesli rozrusznik slabo kreci, to przede wszystkim naladuj do porządku akumulator, i tego typu podstawowe sprawy jesli tego nie zrobiles <okok> Jesli pomimo naladowanego akumulatora, dobrych polaczen z masa itp, dalej rozrusznik nie bd umial wytworzyc tego 'DIESEL SZLAGU' <rotfl> To wydaje mi sie ze moglbys na szybko odsunac przedni pas(to nie zajmuje jak duzo czasu), powykrecac swiece zarowe, i pokrecic walem przez uzycie zwyklej grzechotki i swojej sily przez kolo pasowe i wtedy bys wiedziel czy wałem i calym uklad rozrzadu da sie krecic z sila ktora jest normalna jak dla V6-tki czy czuc ewidentnie opory itp <okok>

Mam nadzieje ze kieruje Cie ku dobrej stronie :> Przypominam o tym co napisal Ci Piotrek zebys zapalil silnik na odpietym wydechu zaraz za turbossawka, i zabezpieczyl te miejsca przed niechcianym pozarem <okok> Jesli trzeba mnie poprawic niech ktos zrobi to jak najszybciej <uoee>

Pozdro, czekamy na relacje, ale to juz chyba po swietach :p

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja