Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ ACK 2.8 193 KM] Problemy z silnikiem po spawaniu

Silniki benzynowe
Mjasiek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 36
Rejestracja: 11 gru 2007, 22:47
Imię: Tomasz
Rocznik: 2001
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pawłowice Śląskie

[ ACK 2.8 193 KM] Problemy z silnikiem po spawaniu

Post autor: Mjasiek » 03 kwie 2012, 22:12

Witam.

Walczę z moim silnikiem od ponad 2 tygodni gdzie problemy pojawiły się po spawaniu łączników elastycznych wydechu na aucie u mojego kumpla na zakładzie który już 4 auto mi tak robił z przepięciówką na akumulatorze podczas spawania ale pierwszy raz mam taki problem że silnik prycha, czasami zgaśnie na jałowych obrotach, kaszle w różnych odstępach czasowych czyli pracuje 15 sekund normalnie a potem wyżej wymienione objawy przez kolejne 15 sekund i tak w kółko ale też w różnych odstępach czasowych - nie ma na to reguły.

Co zostało zrobione gdy takie dolegliwości się pojawiły:
1. Wymiana kabli (bremi) oraz świec (denso ik20) na nowe bez rezultatu
2. Podmianka cewki oraz ECU bez poprawy choć z początku wydawało mi się że to ECU był uwalony bo po jego wymianie i przejechaniu pierwszym 5km wolnym tempem wszystko było ok ale gdy silnik się zagrzał i dałem ognia objawy znowu powróciły.
3. Przepustnica czyszczona na zewnątrz auta z jej adaptacją, przepływka czyszczona IPA bez użycia pędzelków, odma czysta, ezektor sprawny.
4. W silniku nic nie puka, nie spala dużych ilości olejów, wszystkie wężyki podciśnienia sprawdzone, zmienne fazy rozrządu sprawne - sprawdzane na VAG-u

A teraz rzecz dla mnie dziwna - otóż VAG żadnych błędów nie wypluwa, a wskazania sond mieszczą się w normie (0.1 do 0.9V) ale rzecz najdziwniejsza dla mnie to wskazania przepływomierza na VAG-u z którym auto tak samo jeździ i pracuje źle z podłączonym i odłączonym a VAG pokazuje takie same wskazania przepływu powietrza od 4g/s na jałowych do średnio 150g/s na pełnym ogniu czy to z podpiętym czy nie przepływomierzem - wie ktoś o co chodzi czy to faktycznie może przepływka uwalona i skąd te wskazania na VAG-u skoro przepływomierz odpięty ? .

Logów nie mogę zrobić na VAGu który w wersji 8.1 tylko mi jako jedyny odpalił na win7 home pro na moim laptopie i wywala jakiś błąd zapisu w katalogu podczas próby zapisu logów :(

Forum całe wszerz przeczytane przez kilka dni ale teraz już mi ręce opadają co zastrajkowało w moim wozie :|

tomaszek99

Post autor: tomaszek99 » 03 kwie 2012, 23:18

Mjasiek pisze:wie ktoś o co chodzi czy to faktycznie może przepływka uwalona i skąd te wskazania na VAG-u skoro przepływomierz odpięty ? .
Najprawdopodobniej uwalona.
A co do czyszczenia przepływki to nie słuchaj takich rad, bo tego nei da się wyczyścić, jak się sdupi to już nei jest do uratowania. Zacznij od tej przepływki, na vagu, z doświadczenia wiem, nie pokaże błędu a tylko wskazania przepływki można porównać z normami.

Mjasiek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 36
Rejestracja: 11 gru 2007, 22:47
Imię: Tomasz
Rocznik: 2001
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pawłowice Śląskie

Post autor: Mjasiek » 03 kwie 2012, 23:38

Tak jeszcze myślałem czy to nie zapchany jeden z katalizatorów ale przed spawaniem na łącznikach elastycznych w sumie jakiś dużych nieszczelności nie było więc je można wykluczyć w większym stopniu ?

I czy ktoś z posiadaczy silników 2.8 i 2.4 w benie może mi powiedzieć czy po odpięciu przepływki zauważa u siebie jakieś natychmiastowe zmiany w pracy silnika i jeszcze kwestia w przypadku uwalonej przepływki skąd VAG bierze dane o przepływie powietrza skoro mam odłączoną przepływkę - jakaś awaryjna mapa w ECU jest wtedy brana ?


Byłem w aucie kilka zrzutów zrobić i może ktoś mi więcej podpowie. Zauważyłem też dziwną rzecz - przez przypadek oparłem się na kolektorze dolotowym i druga rura od dołu patrząc od przodu samochodu była wyraźnie bardziej gorąca niż 5 pozostałych i ktoś może potrafi mi to wytłumaczyć ? ...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Online
Awatar użytkownika
zbig_wwl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 408
Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
Lokalizacja: Wołomin
Kontakt:

Post autor: zbig_wwl » 04 kwie 2012, 14:22

Logi robione na Pb, czy LPG?
Przepływka najprawdopodobniej działa, jeżeli są odczyty i nie ma błędu. Po odpięciu odczyty też powinny być, ale powinien się pojawić błąd. Odczyty przy odpiętej przepływce sterownik bierze z mapy wychylenia przepustnicy.

Wyraźnie widać, że silnik wychodzi Ci z pętli sterowania lambdami, więc nie ma się co dziwić, że trzęsie itd. Na początek przepiąłbym wtyczki z wtryskiwaczy Pb bezpośrednio na wtryskiwacze Pb - tak aby ominąć sterownik LPG - możliwe, że emulator się zepsuł i silnik (jeden z cylindrów) pracuje jednocześnie na LPG i Pb.

Druga sprawa - skasuj błędy (żeby wyzerować korekty), ustaw w VAG'u kanał 99 i włącz basic settings - wymusisz wtedy pracę silnika w pętli otwartej i zobaczysz, jak będzie wtedy pracował.

Dodatkowo zrób log z pracy sond - u Ciebie to kanał 9 w VAG
Pozdrawiam
zbig_wwl

3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps

ps. nie pomagam na PW

Mjasiek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 36
Rejestracja: 11 gru 2007, 22:47
Imię: Tomasz
Rocznik: 2001
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pawłowice Śląskie

Post autor: Mjasiek » 04 kwie 2012, 14:41

zbig_wwl pisze:
Wyraźnie widać, że silnik wychodzi Ci z pętli sterowania lambdami, więc nie ma się co dziwić, że trzęsie itd. Na początek przepiąłbym wtyczki z wtryskiwaczy Pb bezpośrednio na wtryskiwacze Pb - tak aby ominąć sterownik LPG - możliwe, że emulator się zepsuł i silnik (jeden z cylindrów) pracuje jednocześnie na LPG i Pb.
Wtyczki z Pb na Pb ? Sekwencja to BRC P&D a wszystkie logi i walka z autem jest robiona na PB bo wcześniej na LPG tak samo było. Idę sprawdzić Twoje podpowiedzi :)

Online
Awatar użytkownika
zbig_wwl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 408
Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
Lokalizacja: Wołomin
Kontakt:

Post autor: zbig_wwl » 04 kwie 2012, 14:55

Pozdrawiam
zbig_wwl

3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps

ps. nie pomagam na PW

Mjasiek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 36
Rejestracja: 11 gru 2007, 22:47
Imię: Tomasz
Rocznik: 2001
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pawłowice Śląskie

Post autor: Mjasiek » 04 kwie 2012, 15:17

Wracam z pola walki.

A więc tak praca sond na jałowych oraz praca silnika po zrobieniu basic settings na kanale 99 nie przyniosła żadnych zmian w złej pracy silnika. Wtyczek wtrysków nie przepnę bo nie pasują od wtrysków z listwy BRC.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Online
Awatar użytkownika
zbig_wwl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 408
Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
Lokalizacja: Wołomin
Kontakt:

Post autor: zbig_wwl » 04 kwie 2012, 15:57

Mjasiek pisze:Wtyczek wtrysków nie przepnę bo nie pasują od wtrysków z listwy BRC.
ÂŹle mnie zrozumiałeś - trzeba wypiąć oryginalne wtyczki wiązki silnika (te od wtryskiwaczy Pb) z wiązki LPG i powpinać spowrotem na wtryskiwacze Pb, uprzednio oczywiście odpinając z wtryskiwaczy Pb kostki z wiązki LPG.
Pozdrawiam
zbig_wwl

3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps

ps. nie pomagam na PW

Mjasiek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 36
Rejestracja: 11 gru 2007, 22:47
Imię: Tomasz
Rocznik: 2001
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pawłowice Śląskie

Post autor: Mjasiek » 04 kwie 2012, 16:06

Rozumiem :) U mnie jest to polutowane więc po świętach dopiero zabawa z tym będzie ... A czy wyciągnięcie bezpiecznika zasilającego ECU LPG nie załatwi tej sprawy na skróty czy to jest zbyt proste ?

Z góry dziękuje za pomoc :)

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 04 kwie 2012, 19:20

Może na razie nic nie rozcinaj tylko zrób jak wcześnie pisał zbig_wwl,
Wejdź w błędy silnika i je skasuj, nawet jeśli nic nie będzie. Wtedy wyzerujesz korekty paliwowe. I jeśli będzie chwilowa poprawa to znaczy że lpg miesza w korektach.

Mjasiek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 36
Rejestracja: 11 gru 2007, 22:47
Imię: Tomasz
Rocznik: 2001
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pawłowice Śląskie

Post autor: Mjasiek » 11 kwie 2012, 20:20

Dzisiaj zostały odpięte wtryski Pb z instalacji LPG, wcześniej oczywiście odpięty akumulator potem VAG i zero błędów oczywiście więc odpalamy.

Odpalił bez problemu więc na postoju zagrzałem silnik do 70C i wyjeżdżam - po przejechaniu 2km gdy silnik już miał 90C wciskam na maxa 2,3 bieg i dojeżdżam do skrzyżowania i zaczyna telepać, kaszleć... Dobra jadę dalej i po 500metrach silnik zaczyna pracować dobrze więc robię kolejne 20km bez żadnych problemów i podjeżdżam na stację kontroli pojazdów sprawdzić spaliny. Diagnosta oczywiście nie ma żadnych zastrzeżeĂą co do spalin.
Robię kolejne 15km jazdy mieszanej i znowu to samo co w tytułowym poście na początku tematu i kolejne już 5km przejechane z ledwością. Logi jestem w stanie wkleić takie jak wyżej dałem ale z nich za wiele nie wywnioskujecie a o niemożliwości zapisu dynamicznych logów już wcześniej pisałem.

Powoli się poddaje a mechaników w okolicy mam typu "wymieniać wszystko bez sprawdzania" :(
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 11 kwie 2012, 21:30

A wklej wskazania z grupy 007 po tej jeździe, oczywiście jeśli nie kasowałeś błędów.
Bo grupy 032 i 033 nie dotyczą Twojego silnika.

Mjasiek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 36
Rejestracja: 11 gru 2007, 22:47
Imię: Tomasz
Rocznik: 2001
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pawłowice Śląskie

Post autor: Mjasiek » 12 kwie 2012, 17:30

Dzisiaj wklejam logi z grupy 007. Zrobiłem tylko 2km bo już po przejechaniu 1km zaczęła się bolączka silnika więc zmuszony byłem na powrót. Oczywiście VAG żadnych błędów nie zgłasza. Ręce mi opadają co się stało a pewnie się okaże że jakaś pierdoła nawaliła <zalamka>
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Online
Awatar użytkownika
zbig_wwl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 408
Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
Lokalizacja: Wołomin
Kontakt:

Post autor: zbig_wwl » 12 kwie 2012, 17:50

Po obrazkach niewiele widać, trzeba by zrobić normalne logi.

A ponieważ po obrazkach niewiele widać ;) , to takie pytanko - wlew LPG masz pod klapką obok wlewu Pb?
Pozdrawiam
zbig_wwl

3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps

ps. nie pomagam na PW

Mjasiek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 36
Rejestracja: 11 gru 2007, 22:47
Imię: Tomasz
Rocznik: 2001
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pawłowice Śląskie

Post autor: Mjasiek » 12 kwie 2012, 18:01

Tak pod klapką Pb.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja