Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C6] Wymiana oleju i filtra

Silniki wysokoprężne
cadamuro
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 32
Rejestracja: 06 paź 2010, 19:40
Lokalizacja: warszawa

Post autor: cadamuro » 15 mar 2012, 13:06

jeszcze jedno pytanie
to jezeli jestem skazany na 5w30 507 to jaki polecacie olej do silnika ktory bierze olej ok 0,5litra na kilka tysiecy km ( jazda glownie po miescie )
wczesniej motul specific 5w30
cos bardziej gestego?

cadamuro
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 32
Rejestracja: 06 paź 2010, 19:40
Lokalizacja: warszawa

Post autor: cadamuro » 15 mar 2012, 13:28

mam DPF
myslalem ze inne marki olejów roznia sie miedzy sobą też gęstością
czyli rozumiem ze wszystkie 5w30 to jeden czort i jaki nie wleje zawsze bedzie bral olej?
pozdr

kochinur
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 76
Rejestracja: 02 maja 2011, 16:39
Lokalizacja: Kielce

Post autor: kochinur » 15 mar 2012, 16:51

Do Piotrusia.

Mam usunięty DPF i leje castrol slx proffesional 5W30 507.
Czy przy takim pozostać czy dla samego silnika pozbawionego DPF-a inny byłby lepszy?
Oleju nie bierze i wydaje się być ok. Przebieg 170kkm.

kochinur
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 76
Rejestracja: 02 maja 2011, 16:39
Lokalizacja: Kielce

Post autor: kochinur » 15 mar 2012, 23:58

Piotruś dziękuje.

Ponieważ A6-ką nie jeżdżę dużo(do miasta mam golfa benzynkę 1,6l) zmieniam olej raz w roku to pozostanę przy tym co mam.No chyba że na zimę 5W40 jest tak samo dobry jak 5W30?

Thorn
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 25 lut 2012, 23:31
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Thorn » 17 mar 2012, 00:13

Własnie dlatego - posiłkując się np. rankingami "Auto-Bilda" : http://www.liqui-moly.de/.../AB_10_2012.pdf czy też np. "Auto Motor und Sport" : http://www.liqui-moly.de/.../AMS_7_2012.pdf - nie ma żadnych wątpliwości, ze prymat należy do Liqui-Moly, Castrola, Shella, Mobila a nawet do wciąż obecnej na niemieckim rynku wspaniałej marki ARAL ... .
W tym właśnie kontekście wwym. producenci to dla mnie najwyższa półka, bo utrzymać latami pozycję lidera w Niemczech nie jest łatwo ... .
Testy Auto Bilda nie sa dla mnie żadnym wyznacznikiem tam zawsze wygrywa marka Niemiecka, co nie uważam zę jest źle ale nie obiektywnie i to jest moje zdanie jako osoby która ma stycznosc z kilkoma tysiącami silników rocznie.
O ile Audi, MB to auta nader komfortowe i fantastycznie wykonane jeżdzace niekiedy lepiej niz wygladające to usterki jakie się w nich pojawiają nei jednego potrafią przyprawić o siwy włos.

Jeśli chodzi o oleje to cięzko tutaj coś demonizować lub generalizować co się blenduje w Trzebini Lotosie czy GdaĂąsku a co u naszych południowych lub zachodnich sąsiadów.

Po kodzie EAn nei dojdziesz obecnie gdzie produkt jest rozlewany, to mże byc adres biura w Belgii a olej może pochodzić z Polski.

Kolega był w fanryce MANN-a w Niemczech i widział tam filtry w bardzo różnych kolorach i wariantach nie koniecznie spod logo MANN-a.
Moze kiedyś różnie bywało ale nie uwierzę, że w dzisiejszych czasach jakakolwiek firma olejowa pozwoliłaby sobie na dystrybucję gorszych jakosciowo produktów w "Ostblock'u", skoro kupujemy tutaj samochody z takimi samymi silnikami, katalizatorami i DPF'ami jak te sprzedawane na najbardziej rozwiniętym rynku motoryzacyjnym Europy - czyli w DE ... .
To nie rozbija się o spisek, oszustwo ale o tansze linie blendingowe .
Firma X zleca firmie Y aby wykonała np. 100 000L oleju o danej specyfikacji.
Dostawcą bazy olejowej może być LOtos dodatki mogą mieć swoje a czy to źle świadczy o finalnym produkcie , z założenia uważam że nie.

3.0 BMK 224KM

Post autor: 3.0 BMK 224KM » 12 cze 2012, 08:12

No i będę wymieniał olej i po czytaniu wcześniejszych rad oraz całego eseju nadal nie wiem jaki zalać ?

To co na jesieĂą jeszcze nie wiedziałem, nie mam w aucie DPF.

Do tej pory ja raz zalałem Schell 5 w 30, poprzedni właściciel też go używał.

Jaki radzicie ?
Zastanawiam się nad Castrol 5 w 30 z normą 507.00 ( bez dpf ma być ta norma ?)

d(o_o)b
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 164
Rejestracja: 27 kwie 2011, 20:58
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dolnośląskie

Post autor: d(o_o)b » 30 cze 2012, 14:54

również sie podpinam

silnik BNG 3.0 TDI i czeka mnie wymiana oleju. Nie wiem jaki jest obecnie zalany, ale można prosić o rade. Jakiego producenta wybrać i z jaką normą. DPF BRAK

crawshayi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 01 kwie 2013, 20:24
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: crawshayi » 19 sie 2013, 19:48

Panowie mam c6 2,7tdi z dpf. Obecnie zalany olej Castrol Edge Longlife III 5W-30 na którym przjechane jest 25tys. Od wymiany oleju przybyło mi go i na bagnecie jest ponad MAX. Dlaczego tak sie dzieje?

Na dniach bede wymienial olej i filtry. Ma ktoś jakieś namiary w okolicach katowic/chorzowa lub linki na te artykuły w dobrych cenach? W serwisie krzykneli mi 2400zl z wymiana płynu hamulcowego i przeglądem samochodu <wnerw>

ps. nie wiem czy to ma jakies znaczenie ale olej byl wymieniany w marcu tamtego roku-jest mozliwość ze jest juz "przepracowany" i sie rozrzedził?
Ostatnio zmieniony 19 sie 2013, 19:53 przez crawshayi, łącznie zmieniany 1 raz.

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 19 sie 2013, 19:50

crawshayi pisze:Panowie mam c6 2,7tdi z dpf. Obecnie zalany olej Castrol Edge Longlife III 5W-30 na którym przjechane jest 25tys. Od wymiany oleju przybyło mi go i na bagnecie jest ponad MAX. Dlaczego tak sie dzieje?
Być może problem wynika z DPFa, a być może jest problem z wtryskami... masz jakieś niepokojące objawy? Jaki jest Twój styl jazdy?

crawshayi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 01 kwie 2013, 20:24
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: crawshayi » 19 sie 2013, 20:12

Dpf chyba nie bo jezdze trasy raz na miesiac polska niemcy (1100km) tak 160-180km/h. Zadnych niepokojących objaw auto nie dymi, nie szarpie, nie ma problemow z odpalaniem

3.0 BMK 224KM

Post autor: 3.0 BMK 224KM » 19 sie 2013, 20:28

Powiem tak, olej wymieniać powinno się co 15kkm. Castrol ma w sobie dużo węgla i odradzam go z całego serca. Ja używam teraz motula specyfic 5w30.jesli chcesz cos tańszego to lepiej shella.
Pozdrawiam

crawshayi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 01 kwie 2013, 20:24
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: crawshayi » 19 sie 2013, 20:48

Nie zależy mi na tańszym oleju tylko lepszym ale zdania sa podzielone. Poprzednia wymianę nie ja robiłem dlatego jest jaki jest. Powie mi ktoś dlaczego wzrósł mi poziom oleju? Byłbym wdzięczny rownież za nakierowanie jakie filtry pakować.

3.0 BMK 224KM

Post autor: 3.0 BMK 224KM » 19 sie 2013, 21:12

crawshayi, sprawdź czy nie ubywa cieczy chłodzącej, filtry ORI lub MANN, Ja od lat zalewam tylko liqiud oil oraz motul i nic się nie dzieje.
Pozdrawiam

3.0 BMK 224KM

Post autor: 3.0 BMK 224KM » 20 sie 2013, 06:12

crawshayi pisze:Nie zależy mi na tańszym oleju tylko lepszym ale zdania sa podzielone. Poprzednia wymianę nie ja robiłem dlatego jest jaki jest. Powie mi ktoś dlaczego wzrósł mi poziom oleju? Byłbym wdzięczny rownież za nakierowanie jakie filtry pakować.
Mann, Knecht, Bosch lub ORI.
Ja cały czas używam we wszystkich autach filtry Mann, mogę je śmiało polecić.

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 20 sie 2013, 08:13

nikos pisze: autach filtry Mann
Czyli ORI... bo ostatnio z ASO wszystko kupiłem MANN <okok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga