Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ C5+LPG] WTRYSKIWACZE HANA 2000

Wszystko co dotyczy instalacji lpg dla wszystkich modeli z silnikami benzynowymi a6 i a7.
Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 27 sty 2012, 23:02

zbig_wwl pisze:Możliwe, że czerwone HANA są za małe do ASN, ale z drugiej strony ja w swoim 2.7BiT z mocą ~50hp/cylinder mam niebieskie i mogę z całą stanowczością stwierdzić, że są za duże - spokojnie mogłyby być zielone i miałbym bardziej korzystny przebieg mnożnika.
Masz modzone na 300KM czy standard 250KM?
Tak czy inaczej niebieskie nie sa za duże przy 250KM.
Mnożnik nie jest do końca wyznacznikiem dobrego zestrojenia.
Trzeba patrzeć na czasy benzyny i gazu, na ich wielkości.
Na niebieskich da się to dobrze zestroić.
Zależy też jakie spadki generuje reduktor.

Awatar użytkownika
zbig_wwl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 408
Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
Lokalizacja: Wołomin
Kontakt:

Post autor: zbig_wwl » 27 sty 2012, 23:32

Chip na ~300hp. Instalka nominalnie na 1bar. Pisząc, że niebieskie są za duże, uwzględniam wszystko, co napisałeś o strojeniu i zdaję sobie z tego sprawę. Przy WOT czasy LPG mam krótsze niż Pb, pomimo, że reduktor nieco klęka ciśnieniowo (mam jeden <luzik> ) . Powyższe przy zachowaniu prawidłowego AFR. Jedyne, co mam pewnie niestandardowe, to wkrętki &#248;4mm, więc nic wtryskiwaczy nie tłumi.
Porównując moc z cylindra i nominalne różnice wydajności wtryskiwaczy, to obstawiałbym, że taki ASN na czerwonych HANA powinien spokojnie jeździć przy ciśnieniu ~1.3bar (zakładając podobne maksymalne czasy wtrysku Pb, jak u mnie) - ale to praktyka weryfikuje ;) .

ps. swoją drogą widziałem chyba gdzieś na forum lpg Twoją instalkę w BiT - możesz podrzucić jakiś link ?
Pozdrawiam
zbig_wwl

3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps

ps. nie pomagam na PW

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 28 sty 2012, 00:02

Na forum nie umieszczałem żednego 2.7 BIT.
Na jakim ciśnieniu masz zestrojoną instalkę?
Jesteś pewny, że na WOT na gazie masz AFR jak na benzynie?
Po czym to było strojone?

Awatar użytkownika
zbig_wwl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 408
Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
Lokalizacja: Wołomin
Kontakt:

Post autor: zbig_wwl » 28 sty 2012, 00:59

fassi1 pisze:Na forum nie umieszczałem żednego 2.7 BIT.
Na jakim ciśnieniu masz zestrojoną instalkę?
Jesteś pewny, że na WOT na gazie masz AFR jak na benzynie?
Po czym to było strojone?
W sumie wątek nie o moim BiT, ale ponieważ jakiś związek jest w kwestii "koloru" wtryskiwaczy, to odpowiadam:
- ciśnienie, jak wyżej napisałem - 1bar
- AFR sprawdzany sondą szerokopasmową (zresztą kontrolowany na bieżąco);

"Po czym to było strojone?" - nie rozumiem pytania

Na lpg-forum chodziło mi o http://lpg-forum.pl/post242209.html#p242209 , ale to rozumiem, że to nie Ty robiłeś/poprawiałeś, tylko foty czyjejś instalki wstawiałeś?
Pozdrawiam
zbig_wwl

3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps

ps. nie pomagam na PW

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 28 sty 2012, 07:33

Czy masz oryginalne sondy szerokopasmowe?
Jeśli tak to czy silnik pozostaje w CL do samego koĂąca, do odcinki?
Chodziło mi o to, czy strojone było na korekty w Vagu?
Najlepiej wrzuć tu jakiś plik osc albo screen bo coś tu jest nie tak.
Wkładałem niebieskie Hany do Mitsubishi Legnum VR4 2.5 V6 twin turbo 280KM
i tam Hany niebieskie chodzą na ciśnieniu 1.25 i czasy gazu są bliskie benzyny tylko przy max bucie, po za tym są większe, a ciśnienie gazu spada max o 0.25bara.
Coś jest nie tak moim zdaniem.
Jakie miałeś AFR na max bucie w standardzie 250 KM przed modzeniem i po modzeniu na 300KM.
Jakie miałeś max ciśnienie doładowania (MAP) przed modzeniem i jakie po modzeniu?

Awatar użytkownika
zbig_wwl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 408
Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
Lokalizacja: Wołomin
Kontakt:

Post autor: zbig_wwl » 28 sty 2012, 12:16

Oryginalnie mam sondy wąskopasmowe, więc na WOT silnik oczywiście jest w OL.
Jeżeli chodzi o strojenie, w zakresie, gdzie silnik dało się utrzymać w CL, to ustawiane było na czasy Pb z "pilnowaniem" korekt w VAG, w OL głównie na AFR.
AFR podglądam sobie z sondy umieszczonej w wydechu (nie najlepsze miejsce, ale łatwo dostępne) - króciutki filmik poglądowy na .

Ten Mitsubishi, o którym piszesz, może miał krótsze czasy wtrysku Pb i stąd potrzebne były bardziej wydajne wtryskiwacze? Może zastosowałeś standardowe wkrętki ? U mnie czasy Pb są bliskie zapętleniu, gdyby LTFT poszło do góry, to pewnie by pętlił, albo ECU zdjąłby nieco doładowania (nie sprawdzałem ;) ).

Myślę, że to już koniec OT o moim BiT - możesz wierzyć albo nie ;) , ale mój silnik dostaje paliwka tyle, ile mu potrzeba. Nie napisałem też, że jest to źle wystrojone na niebieskich HANA - po prostu myślę, że na zielonych łatwiej byłoby zestroić i w zakresie prędkości podróżnych możliwe byłoby precyzyjniejsze dawkowanie LPG (wydłużyłyby się czasy otwarcia wtryskiwaczy LPG). Z mojej strony, to tyle <luzik>
Pozdrawiam
zbig_wwl

3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps

ps. nie pomagam na PW

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 28 sty 2012, 12:27

Jeśli pętli Ci benzynę to masz dobrze zestrojone.
Przy pętlącej benzynie pod koniec obciążenia czasy gazu powinny być nie co krótsze od benzyny, tak żeby najpierw zapętliło benzynę a potem ewentualnie gaz.
Jak założysz Hany zielone przy pętlącej u Ciebie benzynie to nie starczy Ci wydajności do osiągnięcia AFR.
Czasy gazowe takie same jak benzynowe lub nie wiele większe nie sa niczym złym.
Hany to nie Valteki, są o wiele wiele bardziej precyzyjne.

Awatar użytkownika
zbig_wwl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 408
Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
Lokalizacja: Wołomin
Kontakt:

Post autor: zbig_wwl » 28 sty 2012, 12:33

fassi1 pisze:Jeśli pętli Ci benzynę to masz dobrze zestrojone
Przecież nie napisałem, że pętli :) .
Poza tym mam STAG'a, a on nie radzi sobie z pętlącą benzyną, więc tym bardziej dobrze, że mi nie pętli <luzik>
Pozdrawiam
zbig_wwl

3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps

ps. nie pomagam na PW

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 28 sty 2012, 12:47

zbig_wwl pisze:
fassi1 pisze:Jeśli pętli Ci benzynę to masz dobrze zestrojone
Przecież nie napisałem, że pętli :) .
Poza tym mam STAG'a, a on nie radzi sobie z pętlącą benzyną, więc tym bardziej dobrze, że mi nie pętli <luzik>
A to dobrze nie doczytałem, ale piszesz że jest bliskie zapętleniu więc moim zdaniem nadal jest dobrze.
Co do Staga i zapętleniami benzyny może nie doczytałeś dobrze na forum.
Fakt Stag nie radzi sobie z zapętleniami ale to oznacza, że ISA2 nie potrafi tego automatycznie zestroić, co nie oznacza że nie dz się tego dobrze wystroić.
W takiej sytuacji nadal reguluje sie mnożnikiem lub korektami RPM z podglądem na AFR, bez względu na to jakie czasy wtrysku w tym czasie pokazuje Stag (będzie wariował i pokazywał jakieś bzdury).
Kilka takich aut wystroiłem i jeżdżą bez problemu w pełnym zakresie.

Awatar użytkownika
zbig_wwl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 408
Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
Lokalizacja: Wołomin
Kontakt:

Post autor: zbig_wwl » 28 sty 2012, 19:03

fassi1 pisze:
zbig_wwl pisze:
fassi1 pisze:Jeśli pętli Ci benzynę to masz dobrze zestrojone
Przecież nie napisałem, że pętli :) .
Poza tym mam STAG'a, a on nie radzi sobie z pętlącą benzyną, więc tym bardziej dobrze, że mi nie pętli <luzik>
A to dobrze nie doczytałem, ale piszesz że jest bliskie zapętleniu więc moim zdaniem nadal jest dobrze.
Co do Staga i zapętleniami benzyny może nie doczytałeś dobrze na forum.
Fakt Stag nie radzi sobie z zapętleniami ale to oznacza, że ISA2 nie potrafi tego automatycznie zestroić, co nie oznacza że nie dz się tego dobrze wystroić.
W takiej sytuacji nadal reguluje sie mnożnikiem lub korektami RPM z podglądem na AFR, bez względu na to jakie czasy wtrysku w tym czasie pokazuje Stag (będzie wariował i pokazywał jakieś bzdury).
Kilka takich aut wystroiłem i jeżdżą bez problemu w pełnym zakresie.
Może i nie doczytałem dobrze na forum ;) , ale przerobiłem to na własnej skórze - na STAG'u w obecnej wersji FW nie da się poprawnie zrobić obsługi zapętleĂą - nieważne, czy pętli Pb, czy LPG. ISA nie ma tu znaczenia.

Dwa przykłady do sytuacji, o której tu piszemy:
- stan WOT, "prawie pętli Pb", czyli np. 6000RPM (cykl 20ms), czas Pb 19.9ms, czas LPG np. 17ms. Zakładamy, że w tych warunkach jest to dobrze wystrojone i AFR jest utrzymany. Teraz jeżeli ECU "zapętli" Pb (wydłuży wtrysk o tylko o 0.1ms), to STAG "zapętli" też LPG (wydłuży wtrysk o 3ms) - jakoś nie widzę w takich warunkach możliwości utrzymania AFR.

- druga sytuacja (częstsza) - pętlenie samego LPG - jeżeli zapewnisz, że za każdym razem na WOT i OL, kiedy dochodzi do pętlenia, reduktor będzie trzymał takie samo ciśnienie i taką samą temperaturę gazu fazy lotnej, to się zgodzę, że takie strojenie zapętlonego LPG na AFR ma sens. To i tak pewne uproszczenie i nie są to warunki wystarczające, ale zapewnisz chociaż tyle? ;)

Na po przedniej stronie napisałeś
fassi1 pisze:Nie wypuszcza się auta z zapętlonymi wtryskiwaczami.
i tego bym się trzymał <luzik>
Pozdrawiam
zbig_wwl

3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps

ps. nie pomagam na PW

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 13 mar 2012, 19:49

Jaki masz reduktor, bo faktycznie może być za mało wydajny.
Co do butli to podstawa aby ją odwrócić przy takiej mocy.

Awatar użytkownika
arkadiuso
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 543
Rejestracja: 24 cze 2010, 00:02
Imię: Arkadiusz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź

Post autor: arkadiuso » 13 mar 2012, 21:12

Jeszcze zależy jaki jest ten wielozawór bo jak zwykły to kiszka.. najlepiej jakbyś zrobił osc. z jazdy na lpg.. powiedz jeszcze jak jest gdy masz pełny zbiornik??
Arecki
..........
Vag
pomogę ile potrafię
Łódź i okolice

Awatar użytkownika
arkadiuso
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 543
Rejestracja: 24 cze 2010, 00:02
Imię: Arkadiusz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź

Post autor: arkadiuso » 13 mar 2012, 21:45

Na początek odwróć butlę.. co do spalania to jaka jest różnica między PB a LPG??
Arecki
..........
Vag
pomogę ile potrafię
Łódź i okolice

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 13 mar 2012, 22:03

Jeśli przy pełnym zbiorniku nie ma problemu to masz odpowiedź, trzeba przekręcić butlę.
Gazownik nie potrafi sobie tego wyobrazić że gaz w butli jest w postaci płynnej i gdy jest go mało i depniemy w pedał paliwo przepłynie na drugą stronę butli i przy wielozaworze nie ma lpg a sterownik przełącza na pb.
Dla gazownika jest to pół godziny pracy takie przekręcenie butli.

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 13 mar 2012, 23:38

Przekręcić butlę i po za tym masz źle wykalibrowany wskaźnik poziomu gazu że jak pokazuje czerwone to ju z nie da się jechać.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6/A7 - LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja