Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[ C5+LPG] WTRYSKIWACZE HANA 2000

Wszystko co dotyczy instalacji lpg dla wszystkich modeli z silnikami benzynowymi a6 i a7.
kazio234
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 190
Rejestracja: 11 kwie 2012, 20:21
Imię: Kazimierz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: kazio234 » 09 maja 2012, 21:21

iro83 pisze:przecież mnożnik 0.8 w niczym nie przeszkadza. ja skręciłem ciśnienie na 0.93 bara i na razie tak jeżdżę (mnożnik w okolicy 1.0).
Mnożnik na jałowych powinien być ok 1,2 -1. u mnie chodzi dobrze, ale wolał bym mieć powyżej 1. Mam reduktor BRC 1500 i mogę zejść tylko do 1,1 bara.

iro83
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 54
Rejestracja: 15 mar 2010, 13:36
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: iro83 » 09 maja 2012, 22:09

hana to dość szybkie wtryski i nawet przy mnożniku 0.8 dają radę. ale jak chcesz mieć mnożnik powyżej 1, a reduktor nie pozwala zejść z ciśnieniem, to jedyna rada przydławić trochę wtryski, wkładając do nich dyszę kalibracyjną. poszukaj na lpg-forum, był właśnie taki wątek, z tego co pamiętam to wchodzi tam dysza gaźnikowa ze skuterów ;)

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 09 maja 2012, 22:39

Jakie masz czasy benzyny i gazu na biegu jałowym?

kazio234
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 190
Rejestracja: 11 kwie 2012, 20:21
Imię: Kazimierz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: kazio234 » 10 maja 2012, 16:46

Benzyny "jak sonda chodzi" 3-3,5 [ms], gazu podobnie. Czasami mam że sondy (dwie) zawieszają się na ok. 1V (tak samo na benzynie i gazie) to czasy są 1,5 [ms]. Musze wkręcić sondę szeroko pasmową i sprawdzić o co chodzi.

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 10 maja 2012, 20:30

No to z ciśnieniem trzeba zejść niżej albo założyć jakieś dysze do Han zmniejszające ich wydajność tak jak jest to np. w Magicach.
Jak się sonda zawiesza na 1V tzn że jest bogato i sterownik zaczyna zmniejszać czasy wtrysku dlatego schodzi aż do 1.5ms.
Sonda powinna falować a na biegu jałowym jest wolniejsza niż przy średnim obciążeniu.
Trzeba znaleźć przyczynę zawieszania się na 1V, czy jest coś nie tak z sondą czy może silnik jest zalewany i robi się bogato.
Jak sonda pada to zazwyczaj zaczyna pokazywać ubogo czyli około 0.1V.
Wątpię żeby obie na raz padły.

kazio234
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 190
Rejestracja: 11 kwie 2012, 20:21
Imię: Kazimierz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: kazio234 » 10 maja 2012, 21:23

to jest czasami nawet więcej niż 1V, 1,1V. Na wolnych chodzą przez chwile dobrze (sondy) po czym stają na ponad 1V. Jak trochę przygazuje (kilka razy) zazwyczaj zaczynają pracować przez chwile. Z papierów wynika ze sondy były wymieniane i maja 60 kkm, jak i przepływka. Dziwne żeby zalewał na benzynie i na gazie, już próbowałem odłączać pompę paliwa i nic (czy wtryski nie puszczają). Na obrotach chodzą dobrze, więc jestem już głupi :|
Jak będzie chwila wstawię sondę szerokopasmową, mam LC1.
Jak już pisałem z ciśnieniem nie zejdę, myślałem właśnie o dyszach i zwiększeniu ciśnienia do 1,5bara przy którym ten reduktor powinien pracować. Przy tym ciśnieniu to pewnie dysze 2 -2,2 [mm]?

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 10 maja 2012, 21:43

A masz sondy podłączone do sterownika gazowego?
Gdzie chcesz wstawiać tą szerokopasmówkę?
Dałaby ona potwierdzenie czy naprawdę jest bogato gdy pokazuje 1V.
Odepnij wąż od zasilania wtryskiwaczy tak żeby wtryskiwacze gazowe nie dostawały gazu i patrz co się dzieje z sondami podczas pracy na benzynie.
Tak przy okazji to zwykła sonda 0-1V zwracając sygnał nigdy nie powinna zwracać wartości 0V lub 1V, jeśli tak jednak jest to na 100% jest coś nie tak.
Sonda oscyluje między tymi wartościami i zazwyczaj osiąga około min 0.1V i max 0.9V.

Awatar użytkownika
hammett
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 16 mar 2012, 22:45
Lokalizacja: Łagiewniki

Post autor: hammett » 11 maja 2012, 00:21

Zielona H2000 jest za duża do tego silnika. Ja mam taką konfigurację i działa finezyjnie.
-Wtryskiwacze; H2000 Black
- Reduktor; Zavoli Zeta N (ciśnienie 1,2)
-Sterownik ; STAG 300 ISA 2

Wszystko pracuje O.K. Korekta krótkoterminowa i długoterminowa pracuje w granicach 0.
Odnoszę wrażenie że lepiej pracuje na gazie nisz na benzynie. Polecam taką konfigurację.
W tej konfiguracji zagazowałem już ponad 20 takich Audi i z żadną niema problemu.
Ferdrico

Jestem mechatronikiem pojazdowym. Pracuje w BOSCH CAR SERVICE i chętnie pomogę. Specjalizuję się w LPG.

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 11 maja 2012, 06:27

2.4 na pewno nie pojedzie na Hanach czarnych i Zavoli N.
Nie dość że reduktor ciśnieniowo padnie to wtryskiwacze będzie pętlić bo są za mało wydajne do tego silnika.

kazio234
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 190
Rejestracja: 11 kwie 2012, 20:21
Imię: Kazimierz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: kazio234 » 11 maja 2012, 17:34

fassi1 pisze:A masz sondy podłączone do sterownika gazowego?
Gdzie chcesz wstawiać tą szerokopasmówkę?
Dałaby ona potwierdzenie czy naprawdę jest bogato gdy pokazuje 1V.
Odepnij wąż od zasilania wtryskiwaczy tak żeby wtryskiwacze gazowe nie dostawały gazu i patrz co się dzieje z sondami podczas pracy na benzynie.
Tak przy okazji to zwykła sonda 0-1V zwracając sygnał nigdy nie powinna zwracać wartości 0V lub 1V, jeśli tak jednak jest to na 100% jest coś nie tak.
Sonda oscyluje między tymi wartościami i zazwyczaj osiąga około min 0.1V i max 0.9V.
Szerokopasmówka jeździ w subaru, muszę ją wymontować. Najlepiej jak bym wspawał tulejkę pod sondę obok już istniejącej, ale nie chce mi się wydechu rozbierać:)
Odepnę wężyki i sprawdzę. Stag jest podpięty pod sondy. Może być, że coś psuje?

Awatar użytkownika
hammett
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 16 mar 2012, 22:45
Lokalizacja: Łagiewniki

Post autor: hammett » 11 maja 2012, 19:19

N tej konfiguracji zrobiłem już 60 000 km nigdy nie wyskoczył mi błąd typu P0171, P0172. Pozostałe Audi też nie miały i nie mają problemu. Mapy pokrywają się prawie idealnie, ciśnienie trzyma się w granicach 1,2. Tu akurat sterownik robi robotę.
Ferdrico

Jestem mechatronikiem pojazdowym. Pracuje w BOSCH CAR SERVICE i chętnie pomogę. Specjalizuję się w LPG.

kazio234
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 190
Rejestracja: 11 kwie 2012, 20:21
Imię: Kazimierz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: kazio234 » 11 maja 2012, 20:00

W vagu pokazuje maksymalnie prawie 0,9V. Stag przekłamuje wskazania sondy o 0,2V.

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 11 maja 2012, 20:08

Właśnie niedawno stroiłem A6 2,4 170KM kolegi tu z forum i miał Zavoli S.
Ten reduktor jest tam na styk ciśnieniowo a ciśnienie musiało być podniesione do około 1.4 żeby to auto jeździło.
Przy gwałtownych wciśnięciach gazu do podłogi przełączał na banzynę.
Zavoli N w tym aucie padnie ciśnieniowo bez żadnych problemów, proponuję zakręcić silnik na gazie do takich obrotów do jakich kręci się na benzynie a zobaczysz co się będzie działo.
Zavoli N to może z bulem 130KM obrobi ale nie 165-170KM w 2.4
Zavoli S max obrabia właśnie moc rzędu 160-170KM.

[ Dodano: 2012-05-11, 20:10 ]
hammett pisze:Mapy pokrywają się prawie idealnie, ciśnienie trzyma się w granicach 1,2. Tu akurat sterownik robi robotę.
A co sterownik pomoże jak przy max obciążeniu jest OL a ciśnienie gazu pada tak nisko że zapętla wtryskiwacze gazowe a ciśnienie nadal pada?

[ Dodano: 2012-05-11, 20:11 ]
kazio234 pisze:W vagu pokazuje maksymalnie prawie 0,9V. Stag przekłamuje wskazania sondy o 0,2V.
Proponuję odłączyć te sondy od Staga bo to może przyspożyć problemu.
Nie ma sensu podłączać ich do Staga jeśli ich sygnał można podglądnąć w Vagu z którego odczyty są najwiarygodniejsze.

Awatar użytkownika
hammett
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 16 mar 2012, 22:45
Lokalizacja: Łagiewniki

Post autor: hammett » 11 maja 2012, 23:05

Tak ten sterownik pomoże. STAG 300ISA 2 wer.8 ma wspaniałe możliwości.

co do wtryskiwaczy Hana 2000 Black to jeden wtryskiwacz obsługuje 30 koni mechanicznych. W silnikach 4cyl. daje nam 120 koni. W silnikach 6cyl. 180.
Wiem że reduktor nie jest rewelacyjny ale w dokumentacji producent podaje że max 180 koni ogarnie. Kręcę swoją furę powyżej 5000 rpm i nigdy nie miałem błędu o zapętleniu się czasów wtrysków.
Ważna jest też w silnikach typu V gdzie stosuje się dwie listwy wtryskowe kompensacja. Ciśnienie musi być jednakowe dla obu banków.
Co do wtryskiwaczy, doboru reduktora, i konfiguracji polecam lekturę.
A co do OS to sterownik nie kłamie tylko pokazuje to co widzi. Jeżeli sonda będzie miała odniesienie na masę to wartość miernika zewnętrznego może być nawet 1,2 volt, a ECU będzie podawać 0,9 i to wskazanie będzie ok.
Ferdrico

Jestem mechatronikiem pojazdowym. Pracuje w BOSCH CAR SERVICE i chętnie pomogę. Specjalizuję się w LPG.

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 11 maja 2012, 23:45

No i może powiesz mi jeszcze że ISA2 dostroi Ci max obciążenie z OL tak że AFR na gazie będzie jak na benzynie?
Nie ma szans, Stag zawsze przelewa czy to z ISA czy bez.
Nowy soft za wiele nie wniósł. Korekty od temp. jak i od ciśnienia nadal trzeba dość sporo korygować bo wbudowane nie działają poprawnie dla żadnego koloru Han.
Po za tym 95% zapewnieĂą producentów komponentów lpg mijają się z rzeczywistością i są sporo zawyżone.
Jaką lekturę mi polecasz?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6/A7 - LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja