Mnożnik na jałowych powinien być ok 1,2 -1. u mnie chodzi dobrze, ale wolał bym mieć powyżej 1. Mam reduktor BRC 1500 i mogę zejść tylko do 1,1 bara.iro83 pisze:przecież mnożnik 0.8 w niczym nie przeszkadza. ja skręciłem ciśnienie na 0.93 bara i na razie tak jeżdżę (mnożnik w okolicy 1.0).
[ C5+LPG] WTRYSKIWACZE HANA 2000
hana to dość szybkie wtryski i nawet przy mnożniku 0.8 dają radę. ale jak chcesz mieć mnożnik powyżej 1, a reduktor nie pozwala zejść z ciśnieniem, to jedyna rada przydławić trochę wtryski, wkładając do nich dyszę kalibracyjną. poszukaj na lpg-forum, był właśnie taki wątek, z tego co pamiętam to wchodzi tam dysza gaźnikowa ze skuterów 

- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
No to z ciśnieniem trzeba zejść niżej albo założyć jakieś dysze do Han zmniejszające ich wydajność tak jak jest to np. w Magicach.
Jak się sonda zawiesza na 1V tzn że jest bogato i sterownik zaczyna zmniejszać czasy wtrysku dlatego schodzi aż do 1.5ms.
Sonda powinna falować a na biegu jałowym jest wolniejsza niż przy średnim obciążeniu.
Trzeba znaleźć przyczynę zawieszania się na 1V, czy jest coś nie tak z sondą czy może silnik jest zalewany i robi się bogato.
Jak sonda pada to zazwyczaj zaczyna pokazywać ubogo czyli około 0.1V.
Wątpię żeby obie na raz padły.
Jak się sonda zawiesza na 1V tzn że jest bogato i sterownik zaczyna zmniejszać czasy wtrysku dlatego schodzi aż do 1.5ms.
Sonda powinna falować a na biegu jałowym jest wolniejsza niż przy średnim obciążeniu.
Trzeba znaleźć przyczynę zawieszania się na 1V, czy jest coś nie tak z sondą czy może silnik jest zalewany i robi się bogato.
Jak sonda pada to zazwyczaj zaczyna pokazywać ubogo czyli około 0.1V.
Wątpię żeby obie na raz padły.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 190
- Rejestracja: 11 kwie 2012, 20:21
- Imię: Kazimierz
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Olsztyn
to jest czasami nawet więcej niż 1V, 1,1V. Na wolnych chodzą przez chwile dobrze (sondy) po czym stają na ponad 1V. Jak trochę przygazuje (kilka razy) zazwyczaj zaczynają pracować przez chwile. Z papierów wynika ze sondy były wymieniane i maja 60 kkm, jak i przepływka. Dziwne żeby zalewał na benzynie i na gazie, już próbowałem odłączać pompę paliwa i nic (czy wtryski nie puszczają). Na obrotach chodzą dobrze, więc jestem już głupi
Jak będzie chwila wstawię sondę szerokopasmową, mam LC1.
Jak już pisałem z ciśnieniem nie zejdę, myślałem właśnie o dyszach i zwiększeniu ciśnienia do 1,5bara przy którym ten reduktor powinien pracować. Przy tym ciśnieniu to pewnie dysze 2 -2,2 [mm]?

Jak będzie chwila wstawię sondę szerokopasmową, mam LC1.
Jak już pisałem z ciśnieniem nie zejdę, myślałem właśnie o dyszach i zwiększeniu ciśnienia do 1,5bara przy którym ten reduktor powinien pracować. Przy tym ciśnieniu to pewnie dysze 2 -2,2 [mm]?
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
A masz sondy podłączone do sterownika gazowego?
Gdzie chcesz wstawiać tą szerokopasmówkę?
Dałaby ona potwierdzenie czy naprawdę jest bogato gdy pokazuje 1V.
Odepnij wąż od zasilania wtryskiwaczy tak żeby wtryskiwacze gazowe nie dostawały gazu i patrz co się dzieje z sondami podczas pracy na benzynie.
Tak przy okazji to zwykła sonda 0-1V zwracając sygnał nigdy nie powinna zwracać wartości 0V lub 1V, jeśli tak jednak jest to na 100% jest coś nie tak.
Sonda oscyluje między tymi wartościami i zazwyczaj osiąga około min 0.1V i max 0.9V.
Gdzie chcesz wstawiać tą szerokopasmówkę?
Dałaby ona potwierdzenie czy naprawdę jest bogato gdy pokazuje 1V.
Odepnij wąż od zasilania wtryskiwaczy tak żeby wtryskiwacze gazowe nie dostawały gazu i patrz co się dzieje z sondami podczas pracy na benzynie.
Tak przy okazji to zwykła sonda 0-1V zwracając sygnał nigdy nie powinna zwracać wartości 0V lub 1V, jeśli tak jednak jest to na 100% jest coś nie tak.
Sonda oscyluje między tymi wartościami i zazwyczaj osiąga około min 0.1V i max 0.9V.
Zielona H2000 jest za duża do tego silnika. Ja mam taką konfigurację i działa finezyjnie.
-Wtryskiwacze; H2000 Black
- Reduktor; Zavoli Zeta N (ciśnienie 1,2)
-Sterownik ; STAG 300 ISA 2
Wszystko pracuje O.K. Korekta krótkoterminowa i długoterminowa pracuje w granicach 0.
Odnoszę wrażenie że lepiej pracuje na gazie nisz na benzynie. Polecam taką konfigurację.
W tej konfiguracji zagazowałem już ponad 20 takich Audi i z żadną niema problemu.
-Wtryskiwacze; H2000 Black
- Reduktor; Zavoli Zeta N (ciśnienie 1,2)
-Sterownik ; STAG 300 ISA 2
Wszystko pracuje O.K. Korekta krótkoterminowa i długoterminowa pracuje w granicach 0.
Odnoszę wrażenie że lepiej pracuje na gazie nisz na benzynie. Polecam taką konfigurację.
W tej konfiguracji zagazowałem już ponad 20 takich Audi i z żadną niema problemu.
Ferdrico
Jestem mechatronikiem pojazdowym. Pracuje w BOSCH CAR SERVICE i chętnie pomogę. Specjalizuję się w LPG.
Jestem mechatronikiem pojazdowym. Pracuje w BOSCH CAR SERVICE i chętnie pomogę. Specjalizuję się w LPG.
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 190
- Rejestracja: 11 kwie 2012, 20:21
- Imię: Kazimierz
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Olsztyn
Szerokopasmówka jeździ w subaru, muszę ją wymontować. Najlepiej jak bym wspawał tulejkę pod sondę obok już istniejącej, ale nie chce mi się wydechu rozbierać:)fassi1 pisze:A masz sondy podłączone do sterownika gazowego?
Gdzie chcesz wstawiać tą szerokopasmówkę?
Dałaby ona potwierdzenie czy naprawdę jest bogato gdy pokazuje 1V.
Odepnij wąż od zasilania wtryskiwaczy tak żeby wtryskiwacze gazowe nie dostawały gazu i patrz co się dzieje z sondami podczas pracy na benzynie.
Tak przy okazji to zwykła sonda 0-1V zwracając sygnał nigdy nie powinna zwracać wartości 0V lub 1V, jeśli tak jednak jest to na 100% jest coś nie tak.
Sonda oscyluje między tymi wartościami i zazwyczaj osiąga około min 0.1V i max 0.9V.
Odepnę wężyki i sprawdzę. Stag jest podpięty pod sondy. Może być, że coś psuje?
N tej konfiguracji zrobiłem już 60 000 km nigdy nie wyskoczył mi błąd typu P0171, P0172. Pozostałe Audi też nie miały i nie mają problemu. Mapy pokrywają się prawie idealnie, ciśnienie trzyma się w granicach 1,2. Tu akurat sterownik robi robotę.
Ferdrico
Jestem mechatronikiem pojazdowym. Pracuje w BOSCH CAR SERVICE i chętnie pomogę. Specjalizuję się w LPG.
Jestem mechatronikiem pojazdowym. Pracuje w BOSCH CAR SERVICE i chętnie pomogę. Specjalizuję się w LPG.
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Właśnie niedawno stroiłem A6 2,4 170KM kolegi tu z forum i miał Zavoli S.
Ten reduktor jest tam na styk ciśnieniowo a ciśnienie musiało być podniesione do około 1.4 żeby to auto jeździło.
Przy gwałtownych wciśnięciach gazu do podłogi przełączał na banzynę.
Zavoli N w tym aucie padnie ciśnieniowo bez żadnych problemów, proponuję zakręcić silnik na gazie do takich obrotów do jakich kręci się na benzynie a zobaczysz co się będzie działo.
Zavoli N to może z bulem 130KM obrobi ale nie 165-170KM w 2.4
Zavoli S max obrabia właśnie moc rzędu 160-170KM.
[ Dodano: 2012-05-11, 20:10 ]
[ Dodano: 2012-05-11, 20:11 ]
Nie ma sensu podłączać ich do Staga jeśli ich sygnał można podglądnąć w Vagu z którego odczyty są najwiarygodniejsze.
Ten reduktor jest tam na styk ciśnieniowo a ciśnienie musiało być podniesione do około 1.4 żeby to auto jeździło.
Przy gwałtownych wciśnięciach gazu do podłogi przełączał na banzynę.
Zavoli N w tym aucie padnie ciśnieniowo bez żadnych problemów, proponuję zakręcić silnik na gazie do takich obrotów do jakich kręci się na benzynie a zobaczysz co się będzie działo.
Zavoli N to może z bulem 130KM obrobi ale nie 165-170KM w 2.4
Zavoli S max obrabia właśnie moc rzędu 160-170KM.
[ Dodano: 2012-05-11, 20:10 ]
A co sterownik pomoże jak przy max obciążeniu jest OL a ciśnienie gazu pada tak nisko że zapętla wtryskiwacze gazowe a ciśnienie nadal pada?hammett pisze:Mapy pokrywają się prawie idealnie, ciśnienie trzyma się w granicach 1,2. Tu akurat sterownik robi robotę.
[ Dodano: 2012-05-11, 20:11 ]
Proponuję odłączyć te sondy od Staga bo to może przyspożyć problemu.kazio234 pisze:W vagu pokazuje maksymalnie prawie 0,9V. Stag przekłamuje wskazania sondy o 0,2V.
Nie ma sensu podłączać ich do Staga jeśli ich sygnał można podglądnąć w Vagu z którego odczyty są najwiarygodniejsze.
Tak ten sterownik pomoże. STAG 300ISA 2 wer.8 ma wspaniałe możliwości.
co do wtryskiwaczy Hana 2000 Black to jeden wtryskiwacz obsługuje 30 koni mechanicznych. W silnikach 4cyl. daje nam 120 koni. W silnikach 6cyl. 180.
Wiem że reduktor nie jest rewelacyjny ale w dokumentacji producent podaje że max 180 koni ogarnie. Kręcę swoją furę powyżej 5000 rpm i nigdy nie miałem błędu o zapętleniu się czasów wtrysków.
Ważna jest też w silnikach typu V gdzie stosuje się dwie listwy wtryskowe kompensacja. Ciśnienie musi być jednakowe dla obu banków.
Co do wtryskiwaczy, doboru reduktora, i konfiguracji polecam lekturę.
A co do OS to sterownik nie kłamie tylko pokazuje to co widzi. Jeżeli sonda będzie miała odniesienie na masę to wartość miernika zewnętrznego może być nawet 1,2 volt, a ECU będzie podawać 0,9 i to wskazanie będzie ok.
co do wtryskiwaczy Hana 2000 Black to jeden wtryskiwacz obsługuje 30 koni mechanicznych. W silnikach 4cyl. daje nam 120 koni. W silnikach 6cyl. 180.
Wiem że reduktor nie jest rewelacyjny ale w dokumentacji producent podaje że max 180 koni ogarnie. Kręcę swoją furę powyżej 5000 rpm i nigdy nie miałem błędu o zapętleniu się czasów wtrysków.
Ważna jest też w silnikach typu V gdzie stosuje się dwie listwy wtryskowe kompensacja. Ciśnienie musi być jednakowe dla obu banków.
Co do wtryskiwaczy, doboru reduktora, i konfiguracji polecam lekturę.
A co do OS to sterownik nie kłamie tylko pokazuje to co widzi. Jeżeli sonda będzie miała odniesienie na masę to wartość miernika zewnętrznego może być nawet 1,2 volt, a ECU będzie podawać 0,9 i to wskazanie będzie ok.
Ferdrico
Jestem mechatronikiem pojazdowym. Pracuje w BOSCH CAR SERVICE i chętnie pomogę. Specjalizuję się w LPG.
Jestem mechatronikiem pojazdowym. Pracuje w BOSCH CAR SERVICE i chętnie pomogę. Specjalizuję się w LPG.
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
No i może powiesz mi jeszcze że ISA2 dostroi Ci max obciążenie z OL tak że AFR na gazie będzie jak na benzynie?
Nie ma szans, Stag zawsze przelewa czy to z ISA czy bez.
Nowy soft za wiele nie wniósł. Korekty od temp. jak i od ciśnienia nadal trzeba dość sporo korygować bo wbudowane nie działają poprawnie dla żadnego koloru Han.
Po za tym 95% zapewnieĂą producentów komponentów lpg mijają się z rzeczywistością i są sporo zawyżone.
Jaką lekturę mi polecasz?
Nie ma szans, Stag zawsze przelewa czy to z ISA czy bez.
Nowy soft za wiele nie wniósł. Korekty od temp. jak i od ciśnienia nadal trzeba dość sporo korygować bo wbudowane nie działają poprawnie dla żadnego koloru Han.
Po za tym 95% zapewnieĂą producentów komponentów lpg mijają się z rzeczywistością i są sporo zawyżone.
Jaką lekturę mi polecasz?