[ ASN 3.0 220 KM] c5 3.0 quattro + LPG bierze dużo oleju? od
[ ASN 3.0 220 KM] c5 3.0 quattro + LPG bierze dużo oleju? od
Witajcie.
Od kilku miesięcy jestem posiadaczem a6 3.0 quattro z 2003 roku. Od niecałych 2 000km ma ona zamontowaną instalację gazową. Niedawno, przy zakupie była sprawdzana pod każdym kontem w salonie Audi. Badanie nie wykazało żadnych niepokojących usterek.
Mimo to po przejechaniu około 2 000km okazało się, że auto pobiera duże ilości oleju - około 1l na 800-1000km. Rzadko, ale jednak czasem przy zmianie biegu np. na wsteczny (tiptronic) falują, przez krótki czas, obroty. Oprócz tego nie wykazuje żadnych niepokojących objawów. Niedawna diagnostyka komputerowa wykazała jedynie błąd P0741 - Sprzęgło mostkowania przetwornika. Brak przenoszenia napędu.
Auto najpierw jeździło na oleju półsyntetycznym Mobile 10w40, a potem dolewałem różne oleje (zależy jakie były na stacji, gdy komputer wskazywał minimalny poziom, a ja byłem w podróży) o tym samym oznaczeniu.
Nie stwierdziłem żadnych wycieków z silnika (nie widać śladów), więc nie wiem od czego zacząć szukania przyczyny spalania oleju. I właśnie w tej sprawie zwracam się do Was o porady, za które będę bardzo wdźęczny.
Od kilku miesięcy jestem posiadaczem a6 3.0 quattro z 2003 roku. Od niecałych 2 000km ma ona zamontowaną instalację gazową. Niedawno, przy zakupie była sprawdzana pod każdym kontem w salonie Audi. Badanie nie wykazało żadnych niepokojących usterek.
Mimo to po przejechaniu około 2 000km okazało się, że auto pobiera duże ilości oleju - około 1l na 800-1000km. Rzadko, ale jednak czasem przy zmianie biegu np. na wsteczny (tiptronic) falują, przez krótki czas, obroty. Oprócz tego nie wykazuje żadnych niepokojących objawów. Niedawna diagnostyka komputerowa wykazała jedynie błąd P0741 - Sprzęgło mostkowania przetwornika. Brak przenoszenia napędu.
Auto najpierw jeździło na oleju półsyntetycznym Mobile 10w40, a potem dolewałem różne oleje (zależy jakie były na stacji, gdy komputer wskazywał minimalny poziom, a ja byłem w podróży) o tym samym oznaczeniu.
Nie stwierdziłem żadnych wycieków z silnika (nie widać śladów), więc nie wiem od czego zacząć szukania przyczyny spalania oleju. I właśnie w tej sprawie zwracam się do Was o porady, za które będę bardzo wdźęczny.
przebieg auta to 222 tys.
Być może pobieranie oleju było powodem sprzedaży, ale tego już nie odwrócę. Dziwi mnie jednak fakt, że przy sprawdzaniu auta w salonie (sprawdzone zostało ponad 160 pozycji), nie wyszło nic niepokojącego.
Rozumiem, że przy kolejnej wymianie oleju powinienem zmienić na syntetyczny?
Być może pobieranie oleju było powodem sprzedaży, ale tego już nie odwrócę. Dziwi mnie jednak fakt, że przy sprawdzaniu auta w salonie (sprawdzone zostało ponad 160 pozycji), nie wyszło nic niepokojącego.
Rozumiem, że przy kolejnej wymianie oleju powinienem zmienić na syntetyczny?
skoro nawet mimo tej osłony powinno kapać na ziemię, a raczej nie kapie to ma ktoś pomysł co sprawdzić w pierwszej kolejności?
bardzo szybko i dynamicznie nie jeżdżę. powiedziałbym nawet, że poniżej średniej.
rozumiem, że te silniki trochę uchodzą za spalające olej, ale w takim stopniu to chyba nie jest normalne?
bardzo szybko i dynamicznie nie jeżdżę. powiedziałbym nawet, że poniżej średniej.
rozumiem, że te silniki trochę uchodzą za spalające olej, ale w takim stopniu to chyba nie jest normalne?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
- Mirras
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 79
- Rejestracja: 06 lut 2012, 15:53
- Lokalizacja: Reńska Wieś/k Koźla
wsadż palec do tłumika jak bedzie mocno tłuste to bedziesz wiedział gdzie jest olej jak tam bedzie to test ciśnieniowy cylindrów trzeba wykonać i są 3 opcje uszczelka pod głowicą uszczelniacze zaworów lub pierścienie. oczywiście jeśli faktycznie nie ma wycieku jeszcze morzesz dla pewności sprawdzić czy w płynie chłodniczym nie ma zawiesiny olejowej co by świadczyło o uszczelce pod głowicą , ale w to wątpie tyle oleju w układzie chłodzącym by sie nie zmieściło
nieważne czym jeździsz, ważne że to AUDI
chyba, że i płyn chłodniczy ucieka...Mirras pisze:morzesz dla pewności sprawdzić czy w płynie chłodniczym nie ma zawiesiny olejowej co by świadczyło o uszczelce pod głowicą , ale w to wątpie tyle oleju w układzie chłodzącym by sie nie zmieściło
1 litr oleju na 1000 km to zdecydowanie za dużo, coś jest nie tak.
Uciekanie oleju może być spowodowane przez:
- wycieki. Dokładnie obejrzeć silnik z każdej strony. Wszelkie uszczelki, uszczelniacze wału, czujnik ciśnienia oleju, obudowa filtra oleju itp. Może padł uszczelniacz wału od strony skrzyni i na łączeniu leje olej.
- spalanie oleju przez silnik. Efektem byłoby niebieskie kopcenie z rury. Przyczyną natomiast zużyte uszczelniacze zaworowe, pierścienie, uszkodzona uszczelka pod głowicą.
- przedostawanie się oleju do płynu chłodniczego (uszkodzona uszczelka pod głowicą). Efektem byłoby, jak kolega wyżej pisał, zbieranie się oleju w zbiorniczku wyrównawczym.
Tyle narazie mi przychodzi do głowy... Większość przyczyn koledzy wyżej wypisali. Ktoś może jeszcze coś podpowie.
Pomiar grubości lakieru
Strojenie anten CB
Strojenie anten CB
Witam posiadam ten sam silnik i tez miałem taki problem w srodku smierdziało spalonym olejem a w garazu robiły sie plamki po ogledzinach okazalo sie że trzasneła mi uszczelka pod głowica z prawej strony i olej tam sie saczył spadał na wydech klima to wciagala i smierdziało na dodatek leciało z uszczelniaczy wałkow rozrzadu z przodu sa to takie pastkikowe zaslepki z gumka wymieniłem wszystko olej nie ucieka od roku anie nie kopci na rurach nie ma osadu nic nie smierdzi. Ale olej bierze i tak srednio 1l ale na 10 tys/km..... a nie na tysiac te silniki maja to do siebie ze biora olej ale u Ciebie jest cos nie tak musi gdzies sie saczyc i uciekac zdejmij osłony od rozrzadu i popatrz te uszczelniacze dodam ze moje auto ma Oryginalnie 130tys przebiegu... Co do oleju leje Syntetyk Castrola 

- maro_stg
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 232
- Rejestracja: 25 lip 2011, 23:04
- Lokalizacja: Starogard Gdański
Re: c5 3.0 quattro + LPG bierze dużo oleju? od
I co tam zaradziłeś coś?szeli pisze:Witajcie.
Od kilku miesięcy jestem posiadaczem a6 3.0 quattro z 2003 roku. Od niecałych 2 000km ma ona zamontowaną instalację gazową. Niedawno, przy zakupie była sprawdzana pod każdym kontem w salonie Audi. Badanie nie wykazało żadnych niepokojących usterek.
Mimo to po przejechaniu około 2 000km okazało się, że auto pobiera duże ilości oleju - około 1l na 800-1000km. Rzadko, ale jednak czasem przy zmianie biegu np. na wsteczny (tiptronic) falują, przez krótki czas, obroty. Oprócz tego nie wykazuje żadnych niepokojących objawów. Niedawna diagnostyka komputerowa wykazała jedynie błąd P0741 - Sprzęgło mostkowania przetwornika. Brak przenoszenia napędu.
Auto najpierw jeździło na oleju półsyntetycznym Mobile 10w40, a potem dolewałem różne oleje (zależy jakie były na stacji, gdy komputer wskazywał minimalny poziom, a ja byłem w podróży) o tym samym oznaczeniu.
Nie stwierdziłem żadnych wycieków z silnika (nie widać śladów), więc nie wiem od czego zacząć szukania przyczyny spalania oleju. I właśnie w tej sprawie zwracam się do Was o porady, za które będę bardzo wdźęczny.
Ja mam ASNena od ponad pół roku i niestety ten sam problem. Auto nie kopci, zbiera się bardzo ładnie, chodzi na wszystkie cylindry, a olej bierze okrutnie. Tak jak u kolegi Szeli ok. 1l na 1000 km. Co prawda są niewielkie wycieki, ale jak mi powiedział mechanik przy takim ubytku oleju musiałaby być kałuża a nie jedna kropka. Zalewam go pełnym sysntetykiem, wcześniel Castrolem, teraz Mobilem. Nie wiem jak podejść do tematu. Myślę o zrobieniu głowic, ale gdyby była wina zaworów to chociażby dymił, a tu nic, czy zimny czy gorący zero dymu. Pozdrawiam
Moje 9-te audi. Było:
A100 2.3 - cygaro - ukradli
A80 coupe 2.3 - '89
A80 2.0 - '92 - ukradli
A80 Avant TDI - '93
A4 2.8 - '96
A6 2.8 Avant - '98
A6 2.7 Q Tip Avant - '00
A6 2.7 Q Manual Avant - '99
A6 3.0 Q Manual - '02
A4 1.8T ABT - '02
A6 2.7T 250KM - '03
A100 2.3 - cygaro - ukradli
A80 coupe 2.3 - '89
A80 2.0 - '92 - ukradli
A80 Avant TDI - '93
A4 2.8 - '96
A6 2.8 Avant - '98
A6 2.7 Q Tip Avant - '00
A6 2.7 Q Manual Avant - '99
A6 3.0 Q Manual - '02
A4 1.8T ABT - '02
A6 2.7T 250KM - '03
- dareka44
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 119
- Rejestracja: 11 mar 2011, 21:39
- Imię: Dariusz
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: INOWROCLAW
IMOTHEP nie wiem skąd ten mit , że wszystkie asn`y lubią brać olej.Podobnie jak mit o 2.8 30v. Miałem a4 2.8 30v.Kupiłem 2 letnią z przebiegiem 50 tyś . Jak sprzedawałem z przebiegiem 100 tyś , to nadal było od zmiany do zmiany(long life 0-30)a katowałem ją niemiłosiernie(miałem wtedy 26 lat). Mój obecny ASN , może z racji małego przebiegu (140tys) i jazdy na pełnym syntetyku (0-40) jakoś nie podziela tej opinii. Na 10 tys nie dolewam ani grama. Na bagnecie coś ubyło, ale po 10 tyś nawet kontrolka nie zasygnalizowała małej ilości.Fakt faktem, głupota katowania i jazdy "non toper" po 6 tys na obrotomierzu już dawno przeszła. Pierwsze co bym sprawdził to uszczelniacze, koszt niewielki.Podobno przy przesiadce z syntetyka na półsyntetyk gumeczki szybko twardnieją 

Było
B2 1983 - 1.8, B3 1988 - 1.8 , C4 1992 - 2.8 , A4 1999 - 2.8 QUATTRO, S2 1992 - 2.2 T (sedan)
Jest A4 99 -1.8T, A6 02 -3.0 QUATTRO , A6 C6 - 3.0 D Q
B2 1983 - 1.8, B3 1988 - 1.8 , C4 1992 - 2.8 , A4 1999 - 2.8 QUATTRO, S2 1992 - 2.2 T (sedan)
Jest A4 99 -1.8T, A6 02 -3.0 QUATTRO , A6 C6 - 3.0 D Q